Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomana pysyttelevä nainen herättää raivoa

Vierailija
27.02.2018 |

Naisten, jotka eivät halua tehdä lapsia, ovat joillekin yhä kuin punainen vaate. Kertomus omasta tahdostaan lapsettomista naisista toi raivoisaa palautetta toimitukseemme. Yhdessä palautteessa naisten sanottiin jopa pettävän koko ihmiskunnan.

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”

Suomalaisessakin kulttuurissa on elänyt voimakkaana malli, jonka mukaan naisen täytyy tulla äidiksi. Naiset, jotka eivät halua lapsia, ovat murtaneet mallia. Se saattaa tuntua uhalta.

https://yle.fi/uutiset/3-10094783

Tällaista vielä vuonna 2018
Joidenkin on vaikea hyväksyä että on minunlaisia naisia, joiden koko elämä ei perustu miehen etsimiselle, jotta saa pullauttaa sen mukulan maailmaan.
T. Vela ja ikisinkkunainen

Kommentit (442)

Vierailija
341/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan rehellisesti: olen katkera ja kateellinen lapsettomille ja synnyttämättömille naisille.

Oma elämä pyörii pyykkikoneen ja tiskialtaan ympärillä. Koko huusholli on vastuullani. Mies ei osallistu kotitöihin ja hoidan kodin töitä hänenkin puolesta. Teen 3-vuorotyötä, hoidan kodin ja lapset enkä ehdi huolehtimaan itsestäni. Olen lihonut paljon. Seksiä meidän liitossa ei enää ole. Jos en siivoaisi, olisi koti kuin pommin jäljiltä. Jos saisin valita toisin, en olisi synnyttänyt lapsia tuollaisen vätyksen kanssa!

Tuossakin ikävä kyllä taitaa tuo mies tehdä elämästäsi ikävää ennemmin kun lapset.

Mutta ne lapset tekee sen ettei voi vain lähteä.

Sitä en käy kieltämään. Paljon jaksamista sinulle toivottavasti helpottaa pian. Ja ennen kun joku tulee huutelemaan että mitäs menit tekemään lapsia tuollaisen kanssa niin ikävä kyllä sitä ei tiedä miten se elämä lähtee kulkemaan noin ison muutoksen jälkeen. Hyvät miehet ja naiset saattaa muuttua lasten myötä.

Vierailija
342/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikeuksia ymmärtää tätä aloitusta

"Lapsettomana pysyttelevä nainen herättää raivoa

....

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”"

Siis herättääkö se nyt sitten raivoa vai ei?

Itse en ole koskaan sellaiseen raivoon törmännyt.

Silloin kun olin vielä ihan nuori, parikymppinen, kysyi minulta muutama ihminen milloin aion lapsia hankkia. Eivät he närkästyneet kun sanoin, etten halua lapsia.

Kolmekymppisenä kuitenkin sain sitten lapsia.

Siitä tulikin sitten monenlaista kommenttia.

Suurin osa ihmisistä onnitteli ja vaikutti ilahtuneelta.

Tuntemani velat kysyivät, että "kannattiko", eivätkä olleet lainkaan iloisia asiasta. Osa alkoi selittämään kuinka kamalaa lapsiperheiden elämä on ja moittivat äänekkäästi valintaani.

Olin aiemminkin huomannut, että heillä on hyökkäävä asenne perheellisiä kohtaan, mutta oli se silti aika järkyttävää.

Lasten vanhemmille vittuilevat velat saattavat nostattaa raivoa käytöksensä takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omituinen aloitus. En usko, että pelkkä lapsettomuus herättäisi kenessäkään raivoa tai edes juurikaan kiinnostusta. Ihan normaaliahan se on.

Raivoa herättää ainoastaan tässä ketjussa perheellisiä ja lapsia haukkuvat sekopäät, joilla ei ole lapsia. Syy on se asenne muulla tavalla eläviä (perheellisiä) kohtaan, eikä se varsinainen lapsettomuus, vaan ilkeä ja säälivä suhtautuminen muihin.

Vierailija
344/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omituinen aloitus. En usko, että pelkkä lapsettomuus herättäisi kenessäkään raivoa tai edes juurikaan kiinnostusta. Ihan normaaliahan se on.

Raivoa herättää ainoastaan tässä ketjussa perheellisiä ja lapsia haukkuvat sekopäät, joilla ei ole lapsia. Syy on se asenne muulla tavalla eläviä (perheellisiä) kohtaan, eikä se varsinainen lapsettomuus, vaan ilkeä ja säälivä suhtautuminen muihin.

Taitaa olla niin, että velojen itsensä mielessä heidän lapsettomuutensa on kuitenkin niin iso asia, että siihen liittyy isoja tunteita, ja näin muutkin "raivoavat" sen sijaan että olisivat vain normaaliin tapaan kiinnostuneita tai korkeintaankin hieman ärtyneitä siitä, kun vela julistaa omaa epäitsekkyyttään ja sitä, miten lapselliset vaippoihin sontivine räkänokkineen tuhoavat  maapallon.

Vierailija
345/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikeuksia ymmärtää tätä aloitusta

"Lapsettomana pysyttelevä nainen herättää raivoa

....

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”"

Siis herättääkö se nyt sitten raivoa vai ei?

Itse en ole koskaan sellaiseen raivoon törmännyt.

Silloin kun olin vielä ihan nuori, parikymppinen, kysyi minulta muutama ihminen milloin aion lapsia hankkia. Eivät he närkästyneet kun sanoin, etten halua lapsia.

Kolmekymppisenä kuitenkin sain sitten lapsia.

Siitä tulikin sitten monenlaista kommenttia.

Suurin osa ihmisistä onnitteli ja vaikutti ilahtuneelta.

Tuntemani velat kysyivät, että "kannattiko", eivätkä olleet lainkaan iloisia asiasta. Osa alkoi selittämään kuinka kamalaa lapsiperheiden elämä on ja moittivat äänekkäästi valintaani.

Olin aiemminkin huomannut, että heillä on hyökkäävä asenne perheellisiä kohtaan, mutta oli se silti aika järkyttävää.

Lasten vanhemmille vittuilevat velat saattavat nostattaa raivoa käytöksensä takia.

Ap korjasi ketjussa vähän myöhemmin aloitukseen tulleen virheen (ks. lihavointi yllä): siinä piti lukea "Vapaaehtoisesti lapsettomista miehistä kertova juttu" eikä "Vapaaehtoisesti kertova juttu".  Eli tarkoitus kai oli korostaa, että vapaaehtoisesti lapsetonta miestä ja naista kohdellaan eri tavoin

Vierailija
346/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin lapsettomia naisia, mutta jokainen valitsee polkunsa.

Miksi? Etkai vain arvioi toisen onnellisuutta omien arvojesi läpi?

Vierailija
347/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin lapsettomia naisia, mutta jokainen valitsee polkunsa.

Miksi? Etkai vain arvioi toisen onnellisuutta omien arvojesi läpi?

No näinhän tässä keskustelussa tehdään koko ajan puolin ja toisin. Vaikea monen mielestä selvästi käsittää että toiset nauttii toisenlaisesta elämästä ja toiset toisenlaisesta.

Vierailija
348/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että tämä perheelliset vastaan velat -ilmiö on todellinen lähinnä täällä av:lla.

Itse olen vela, eikä tämä ole ollut ikinä mikään ongelma kenellekään lähipiirissäni. Aina silloin tällöin kuulee joltain kaukaisemmalta tutulta/sukulaiselta perinteisen fraasin "ootappa vaan kun tapaat sen oikean". Tämä ei herätä itsessäni mitään ärsytystä, oma valintani kun on niin itsestään selvä.

Vastaavasti lapset ja lapsiperheet eivät herätä minussa mitään ärsytyksen saatika inhon tunteita. Pidän lapsista ja kunnioitan muiden valintoja. Lisäksi olen maailman paras kummitäti kaverini lapselle ;)

En ole myöskään huomannut täältä tuttua vastakkainasettelua muiden tuntemieni velojen ja lapsiperheellisten keskuudessa.

Kyllä tuokin loppuu, kun ikää alkaa tulla :). Ite olen 33.v ja nyt ei kuulu enää mitään tollasia. En toki tiedä, mitä sukulaiset mun vanhemmille sanoo, ne kun näyttää jäävän nyt ilman lapsenlapsia. Siskokaan ei näytä olevan lapsia tekemässä.

Vähän harmittaa isän puolesta, siitä olis tullut mahtava isoisä.

Vierailija
349/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että tämä perheelliset vastaan velat -ilmiö on todellinen lähinnä täällä av:lla.

Itse olen vela, eikä tämä ole ollut ikinä mikään ongelma kenellekään lähipiirissäni. Aina silloin tällöin kuulee joltain kaukaisemmalta tutulta/sukulaiselta perinteisen fraasin "ootappa vaan kun tapaat sen oikean". Tämä ei herätä itsessäni mitään ärsytystä, oma valintani kun on niin itsestään selvä.

Vastaavasti lapset ja lapsiperheet eivät herätä minussa mitään ärsytyksen saatika inhon tunteita. Pidän lapsista ja kunnioitan muiden valintoja. Lisäksi olen maailman paras kummitäti kaverini lapselle ;)

En ole myöskään huomannut täältä tuttua vastakkainasettelua muiden tuntemieni velojen ja lapsiperheellisten keskuudessa.

Kyllä tuokin loppuu, kun ikää alkaa tulla :). Ite olen 33.v ja nyt ei kuulu enää mitään tollasia. En toki tiedä, mitä sukulaiset mun vanhemmille sanoo, ne kun näyttää jäävän nyt ilman lapsenlapsia. Siskokaan ei näytä olevan lapsia tekemässä.

Vähän harmittaa isän puolesta, siitä olis tullut mahtava isoisä.

Mutta ei isäsikään varmasti tykkäisi jos vain hänen takiaan lapsia tekisitte. 😊 Kyllä ne lapset pitää tehdä vain itsensä takia, kun ne kuitenkin vaikuttavat niin suuresti.

Vierailija
350/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn ja vapaan abortin ansiosta/vuoksi ihmislajin evoluutio on nyt nopeampaa kuin koskaan.

Olemme matkalla kohti nykyistä lapsirakkaampaa aikakautta, kun lastenvihaahien geenit poistuvat kehittyneiden maiden geeniperimästä parissa sukupolvessa.

Tämä on muuten aivan totta! Minä aina ajattelen, kun luen noista veloista, että eihän niiden kuulukaan saada lapsia. Lapset kuuluvat hyville, lapsirakkaille vanhemmille, jotka joitavat heidät hyvin.

Minä kutsun ilmiötä vapaaehtoiseksi eugeniikaksi ja pidän sitä hyvänä asiana.

Mitä mieltä olet siitä, että arviolta 99% lasten pahoinpitelijöistä on lapsiperheen vanhempia? On hyvin hyvin harvinaista että Vela pahoinpitelisi lapsia, kyllä ne kaikki on isiä ja äitejä (tai -puolia).

Toivottavasti heidän lapsistaan tulee veloja jotta lapsivihageeni lopulta poistuu geenipoolista.

En mä vihaa lapsia. En vain halua omia.

Vierailija
351/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn ja vapaan abortin ansiosta/vuoksi ihmislajin evoluutio on nyt nopeampaa kuin koskaan.

Olemme matkalla kohti nykyistä lapsirakkaampaa aikakautta, kun lastenvihaahien geenit poistuvat kehittyneiden maiden geeniperimästä parissa sukupolvessa.

Tämä on muuten aivan totta! Minä aina ajattelen, kun luen noista veloista, että eihän niiden kuulukaan saada lapsia. Lapset kuuluvat hyville, lapsirakkaille vanhemmille, jotka joitavat heidät hyvin.

Minä kutsun ilmiötä vapaaehtoiseksi eugeniikaksi ja pidän sitä hyvänä asiana.

Mitä mieltä olet siitä, että arviolta 99% lasten pahoinpitelijöistä on lapsiperheen vanhempia? On hyvin hyvin harvinaista että Vela pahoinpitelisi lapsia, kyllä ne kaikki on isiä ja äitejä (tai -puolia).

Toivottavasti heidän lapsistaan tulee veloja jotta lapsivihageeni lopulta poistuu geenipoolista.

En mä vihaa lapsia. En vain halua omia.

Minä en taas suuremmin välitä lapsista, mutta oman silti halusin jostain syystä ja häntä rakastan yli kaiken ja seuraava tulossa.

Vierailija
352/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on terve jos ei halua rääkyviä kakaroita jalkoihin pyörimään

Kenelle sitten opettaisi kaikenlaista mitä on itse lukenut ja elämänkokemuksesta oppinut? Ja kenen takia hankkisi mahdollista omaisuutta, kenen takia täällä raataisi, hyppäisi ja hääräisi? Kun ei hautaan voi ottaa mitään mukaansa, kuten tunnettua. Lapset myös tuovat elämään sisältöä, toki sitä sisältöä saa muualtakin, muttei mitään siihen verrattavaa. Lasten tulon myötä ihminen ikään kuin suuntautuu itsestä ulospäin. Silloin kun on vielä yksin, on oman elämänsä keskipiste.   - Näin minä sen ainakin omalla kohdallani olen kokenut. Ainoa kuolemattomuus josta voin olla täysin varma, on se että jatkan sukuani. Itsekäs päämäärä tai ei, niin se on koko luomakunnalla. Lisääntyminen on miltei kaikkien tavoitteena, huomaan jos katson ympärilleni.

Itellä on pari kummilasta ja läheisillä ystävillä on lapsia. Voin vaikka jättää omaisuuteni ja elämänviisauteni heille.

Vierailija
353/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huolisi parisuhteeseen akkaa, joka haluaa porsia tai on yh. Lapsettomuus on minulle elinehto, josta en tingi lainkaan.

M44

Itse en taas huolisi parisuhteeseen naista, joka on vela tai maho. Haluan ehdottomasti lapsia, siitä en ole valmis tinkimään.

M36

Olet tylsää, harmaata massaa. Siität vain lisää orjia tähän maailman kiertokulkuun. Minä nautin elämästäni ilman lapsia. En ole rikas, mutta rahaa on riittävästi ja asun vaimon kanssa mukavasti Kalliossa tilavassa, vuonna 1938 valmistuneessa omistuskaksiossa.

Kolmen viikon päästä lähdetään Lontooseen katsomaan Yesin 50-vuotiskiertuetta. Tämä on upeaa, vapaata elämää, johon ei kuulu vastuu lapsesta. Isäksi tuleminen olisi painajainen!

M44

Tässä taas hyvä esimerkki idiootista, joka kuvittelee jokaisen ihmisen nauttivan samanlaisesta elämästä kuin hänen omansa. Tuon toisen miehen mielestä sinun elämäsi saattaisi kuulostaa painajaiselta! Jotkut haluavat lapsia, toiset eivät. Mikä siinä on liian vaikeaa ymmärtää? Estääkö matala äo ymmärtämästä vai mikä on syynä tuollaiselle?

Vierailija
354/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän musta nykyään tuntuu, että perheellisiä vihataan. Äitejä ja kotiäideistä nyt puhumattakaan. Pikkulapsia ja vanhempia inhotaan ja kotiäitiyttä vihataan.

Suurin syy miksi lapsia ja äitejä inhotaan on ”lasten ehdoilla kasvattaminen”. Oikeesti , kakaranne ovat niin huonosti käyttäytyviä ja äänekkäitä ja typeriä, että ei vaan jaksa. Ja samat sanat teillekin. Ihan sama mihin menee niin siellä on äidit ja lapset ja iskät möykkäämässä ja häiritsemässä muita jo pelkällä olemassa olollaan. Ja oikeesti, mulla on itselläni kaksi lasta. En kestäisi sekuntiakaan perhe-elämää jos heitä ei olisi kasvatettu kunnolla.

Vierailija
355/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen toistaiseksi vielä lapseton nainen, mutta ajattelin kyllä tulevaisuudessa mieheni kanssa yhden tai kaksi heitä tähän maailmaan saattaa. Perhekeskeisyys on aina ollut minulle suuressa roolissa ja suku on minulle raskas, joten lasten tekeminen ei tunnu miltään elämän päättymiseltä, enemmänkin hauskalta ajatukselta.

Toisten lapsettomuus ei häiritse minua itseäni lainkaan, mutta toki tuntuu pahalta jos sanon lapsihaaveistani ja vastapalloon tulee heti "hyi v*ttu jotain kuvottavia vauvoja" - pelottaa että ystävät hylkää jos minusta joskus tulee äiti ja muutun itse automaattisesti huonoksi ihmiseksi heidän silmissään. Joissain piireissä äitiyskin on paha asia ja toivon, ettei kukaan jää lapsettomaksi tällaisen sosiaalisen paineen takia.

Olen aina ollut paljon tekevänä kovasti sitä mieltä, että asioista ei tiedä ennen kuin tekee, näkee ja kokee, että tämäkin on sellainen jossain kohtaa koettava seikkailu, jos se minulle suodaan. Minua lapsettomuus ei siis haittaa ja muiden asiat ovat heidän omiaan, mutta lapsettomienkin tulee ymmärtää, etteivät he voi kokea asiaa kokematta sitä ja minusta tuntuu, että usein vanhempia vain harmittaa vain, kun eivät voi jakaa tiettyjä kokemuksia lapsettomien kanssa. Siitä se "jäätte paitsi"-selittely tulee.

Aina sitä ihmiset haluaa sitä mitä ei ole. Lapselliset lapsivapaata ja lapsettomat saattaa yhtäkkiä harmitellakin ettei ole muksuja.

Mitä asioita ei voisi jakaa? Kaveri on lähettänyt mulle kuvat, kun molemmat lapsensa ovat oppineet käveleen. Toisesta lapsesta tuli kuva ekana eskaripäivänä. Välillä tulee viesti, kun lapsi on sanonut jotain hauskaa ja toisinaan kuuntelen, kun lapsi on ollut kipeenä tai muuten hankala.

Lapset on tärkeä osa ystävän elämää ja tottakai mun rooliin (lapsettomana) ystävänä kuuluu jakaa myös tätäkin osaa hänen elämästään. Ei mulla ihan kaikkeen tietenkään ole mitään sanottavaa, mutta kyllä lapsettomillakin voi olla ihan järkeviä mielipiteitä kasvatukseen liittyen. Tottakai, jos oma lähtöajatus on se, ettei lapseton mitään lapsista tiedä, voi olla, ettei yhteyttä sitten synny.

Vierailija
356/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huolisi parisuhteeseen akkaa, joka haluaa porsia tai on yh. Lapsettomuus on minulle elinehto, josta en tingi lainkaan.

M44

Itse en taas huolisi parisuhteeseen naista, joka on vela tai maho. Haluan ehdottomasti lapsia, siitä en ole valmis tinkimään.

M36

Olet tylsää, harmaata massaa. Siität vain lisää orjia tähän maailman kiertokulkuun. Minä nautin elämästäni ilman lapsia. En ole rikas, mutta rahaa on riittävästi ja asun vaimon kanssa mukavasti Kalliossa tilavassa, vuonna 1938 valmistuneessa omistuskaksiossa.

Kolmen viikon päästä lähdetään Lontooseen katsomaan Yesin 50-vuotiskiertuetta. Tämä on upeaa, vapaata elämää, johon ei kuulu vastuu lapsesta. Isäksi tuleminen olisi painajainen!

M44

44V ja teinitouhua, voi vitsi...

Vierailija
357/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei halua omia lapsia ei tee kenestäkään lapsivihaajaa. Monilla omasta tahdostaan lapsettomilla on todella rakkaita kummilapsia, sukulapsia ja tuttujen lapsia.

Näin on. Minulla on neljä kummilasta, joiden kanssa tulen erittäin hyvin toimeen. Mielelläni hoidan myös sisareni lapsia, mutta koskaan ei ole tullut tunnetta hankkia omia lapsia.

Vierailija
358/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

M36

M44

Tässä taas hyvä esimerkki idiootista, joka kuvittelee jokaisen ihmisen nauttivan samanlaisesta elämästä kuin hänen omansa. Tuon toisen miehen mielestä sinun elämäsi saattaisi kuulostaa painajaiselta! Jotkut haluavat lapsia, toiset eivät. Mikä siinä on liian vaikeaa ymmärtää? Estääkö matala äo ymmärtämästä vai mikä on syynä tuollaiselle?

Puhuin vain totuuden, M36 on sitä tyypillistä harmaata massaa, joka siittää lisää orjia yhteiskuntaan ja elää tylsää perhe-elämää keskinkertaisissa puitteissa. Lapsiin kuluu suunnattomasti aikaa ja rahaa. Minä ja vaimoni käytämme kaikki rahat itseemme. Harrastukset, keräily, taide, ravintolat, matkailu.

Kun vanhempamme kuolevat, meille jää sen verran perintöä heidän asunnostaan, että voimme jäädä eläkkeelle suhteellisen aikaisin. Meidän ei tarvitse säästää yhtään rahaa kun ei ole omia lapsia, vaan voimme hemmotella itseämme ja elää mukavaa elämää stadissa.

359/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen syvästi, missä sitä raivoa on, miten se ilmenee, mistä sen huomaa?

Olen itse 48-vuotias lapseton nainen, ja aina ollut ihan avoin kaikille sen kanssa, että en ole lapsia halunnut ja olen tosi tyytyväinen elämääni juuri näin.

Koskaan ei ole kukaan sanonut mitään kielteistä! Lähinnä jotain "ai jaa". 

Siis mistä jotkut lapsettomat aina saavat näitä tarinoita aikaiseksi? No okei, ymmärrän jos eletään jossain lestadiolaisten pikkukylässä, mutta siis muuten, ihanko todella?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
360/442 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

M36

M44

Puhuin vain totuuden, M36 on sitä tyypillistä harmaata massaa, joka siittää lisää orjia yhteiskuntaan ja elää tylsää perhe-elämää keskinkertaisissa puitteissa. Lapsiin kuluu suunnattomasti aikaa ja rahaa. Minä ja vaimoni käytämme kaikki rahat itseemme. Harrastukset, keräily, taide, ravintolat, matkailu.

Kun vanhempamme kuolevat, meille jää sen verran perintöä heidän asunnostaan, että voimme jäädä eläkkeelle suhteellisen aikaisin. Meidän ei tarvitse säästää yhtään rahaa kun ei ole omia lapsia, vaan voimme hemmotella itseämme ja elää mukavaa elämää stadissa.

Mikä saa sut kuvittelemaan, että M36 perhe-elämä olisi tylsää? Katsos, joidenkin mielestä se lapsien kasvattaminen juuri tuokin sitä sisältöä elämään.