Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomana pysyttelevä nainen herättää raivoa

Vierailija
27.02.2018 |

Naisten, jotka eivät halua tehdä lapsia, ovat joillekin yhä kuin punainen vaate. Kertomus omasta tahdostaan lapsettomista naisista toi raivoisaa palautetta toimitukseemme. Yhdessä palautteessa naisten sanottiin jopa pettävän koko ihmiskunnan.

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”

Suomalaisessakin kulttuurissa on elänyt voimakkaana malli, jonka mukaan naisen täytyy tulla äidiksi. Naiset, jotka eivät halua lapsia, ovat murtaneet mallia. Se saattaa tuntua uhalta.

https://yle.fi/uutiset/3-10094783

Tällaista vielä vuonna 2018
Joidenkin on vaikea hyväksyä että on minunlaisia naisia, joiden koko elämä ei perustu miehen etsimiselle, jotta saa pullauttaa sen mukulan maailmaan.
T. Vela ja ikisinkkunainen

Kommentit (442)

Vierailija
1/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän musta nykyään tuntuu, että perheellisiä vihataan. Äitejä ja kotiäideistä nyt puhumattakaan. Pikkulapsia ja vanhempia inhotaan ja kotiäitiyttä vihataan.

Vierailija
2/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän musta nykyään tuntuu, että perheellisiä vihataan. Äitejä ja kotiäideistä nyt puhumattakaan. Pikkulapsia ja vanhempia inhotaan ja kotiäitiyttä vihataan.

Vähän tuntuu että nainen saa kyllä osakseen kritiikkiä ja halveksuntaa teki sitten ihan mitä tahansa. Ne perinteiseen naisen rooliin kuulumattomat päätökset vaan saavat vähän enemmän kun jostain syystä koetaan uhkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on terve jos ei halua rääkyviä kakaroita jalkoihin pyörimään

Vierailija
4/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten, jotka eivät halua tehdä lapsia, ovat joillekin yhä kuin punainen vaate. Kertomus omasta tahdostaan lapsettomista naisista toi raivoisaa palautetta toimitukseemme. Yhdessä palautteessa naisten sanottiin jopa pettävän koko ihmiskunnan.

Vapaaehtoisesti kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta. Viestit alkoivat yleensä tähän tyyliin: “Kiitos mielenkiintoisesta jutusta.”

Suomalaisessakin kulttuurissa on elänyt voimakkaana malli, jonka mukaan naisen täytyy tulla äidiksi. Naiset, jotka eivät halua lapsia, ovat murtaneet mallia. Se saattaa tuntua uhalta.

https://yle.fi/uutiset/3-10094783

Tällaista vielä vuonna 2018

Joidenkin on vaikea hyväksyä että on minunlaisia naisia, joiden koko elämä ei perustu miehen etsimiselle, jotta saa pullauttaa sen mukulan maailmaan.

T. Vela ja ikisinkkunainen

Korjaus aloitukseen, siis vapaaehtoisesti lapsettomista miehistä kertova juttu ei kerännyt ainuttakaan raivoavaa palautetta.

Ap

Vierailija
5/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltainen uutisointi vaan lisää vastakkainasettelua. Mitä jos kaikki vain elettäisiin omanlaistamme elämää ja hyväksyttäisiin ihan vilpittömästi toisten ratkaisut, vaikka ei samaa mieltä oltaisikaan?

Vierailija
6/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt ihmiset lapsia tai olkoot tekemättä. Molemmat vaihtoehdot ovat varmasti hyviä ja jokainen tekee kuten haluaa. Elämä on täynnä valintoja. Keskittykää kaikki omaan elämäänne älkääkä toisten haukkumiseen!

Vierailija
7/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyn ja vapaan abortin ansiosta/vuoksi ihmislajin evoluutio on nyt nopeampaa kuin koskaan.

Olemme matkalla kohti nykyistä lapsirakkaampaa aikakautta, kun lastenvihaahien geenit poistuvat kehittyneiden maiden geeniperimästä parissa sukupolvessa.

Vierailija
8/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaista muka pitää uhkana?

Miehetkö pelkäävät, että jäävät yksin?

Vierailija
9/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on aika vahva sana. Silti ihmiset ovat laumasieluja ja kuvittelevat oman ratkaisunsa sopivan kaikille muillekin. Tätä sitten oikeutetaan mitä hupaisimmilla selityksillä. 

Ratkaisunsa oikeellisuudesta varma ihminen ei muiden mielipiteistä välitä. Epävarma tietysti loukkaantuu.

Vierailija
10/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säälin lapsettomia naisia, mutta jokainen valitsee polkunsa.

Vierailija
11/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin äitejä. Etenkin nuoria äitejä. Kyllä sen näkee naamasta että ei hyvin mene

Vierailija
12/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos ei suoraa vihata niin sit "säälitään". Säästä se säälis sellasille jotka sitä tarvii. Jos nainen ei tee lasta siksi koska ei halua lasta niin se on kaikkea muuta kun säälittävää. Nykyään onneks Suomessa nainenkin saa ihan ite päättää mitä elämältään haluaa ja mitä tekee.

Vierailija
13/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tahattomasti lapseton nainen. Olen terve, hoikka nainen hoitoalalta eli oikein tyypillinen nainen, jonka luulisi lapsia haluavan. Noh, niin minä haluaisinkin mutta enpä saa! Hoitoihin en ryhdy, eli joko luomusti alkaa raskaus tai on alkamatta. No nyt ikää on jo lähemmäs 40v joten eiköhän se ollut siinä. Ihana rakas sama mies pysynyt rinnalla 17- vuotiaasta lähtien.

Mutta siis asiaan. Jos minulta joku kysyy lapsiasiasta, on se aivan valtavan törkeää ja raukkamaista. En voi sietää sitä, jos joku edes yrittää ottaa asian puheeksi. Olen kyllä sinut lapsettomuuteni kanssa ja koen eläväni todella hyvää elämää, sillä minulla on elämässä aina ollut kaikki hyvin ja läheisillä myös. Eli siunattu minua todellakin on, edes tähän ikään mennessä ei yhtään mitään kamalaa ole koskaan kellekään lähipiirissä tapahtunut.

Pointti on se, että älkää ikinä miettikö toisten lapsettomuutta! Toiset ovat tarkoituksella lapsettomia, mutta toiset eivät! Sinä et ikinä voi tietää, kumpaan ryhmään se joku henkilö kuuluu. Asia on TODELLA arka!

Vierailija
14/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton nainen. Saan jatkuvasti kuulla kuinka helppoa mun elämä on, kun ei ole lapsia. En kuulemma ymmärrä esim. mitä väsymys tai oikeanlainen rakkaus on. Minua on myös sanottu itsekkääksi, kun en tee lapsia. Ei siinä mitään, minä kestän tuon kaiken, mutta tahattomasti lapsettomille tuollainen saattaa olla rankkaa.

Vierailija
15/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te säälitte ketään? Miksi joku säälii lapsetonta? Entä miksi joku sälii nuorta äitiä?! Oikeesti mitä h*lvettiä. Antakaa ihmisten elää rauhassa, ette voi tietää ulkopuolisen elämästä yhtään mitään! Tai välttämättä edes läheisen elämästä!

Vierailija
16/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun lapsettomuus herättää muissa raivoa, niin raivotkoon ihan rauhassa. Vaikka toisaalta haluaisinkin lapsia, niin koen että omien ongelmien vuoksi, lapsi ei saisi minusta niin hyvää äitiä kuin oikeasti tarvitsisi. Yritän ajatella lapsen etua.

Vierailija
17/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on elämän valinta siinä missä vaikka asuinmaa, ammatti, eläinten hankinta, kumppani, siviilisääty jne. Ja ei, en vertaa lapsia eläinten hankintaan tai ammatinvalintaan, mutta jokainen ymmärtää mitä tarkoitan. Eli kyse on ihan omista valinnoista (unohdetaan hetkeksi tahattomasti lapsettomat!). Säälittekö te raksamiestä? Säälittekö poliisia? Entä säälittekö vapaaehtoisesti Tallinnaan muuttanutta ihmistä? Entä vapaaehtoisesti vaikkapa Madridiin muuttanutta ihmistä? Entä säälittekö ihmistä, joka on päättänyt opiskelua asianajajaksi? Entä ihmistä joka on ottanut muutaman koiran? Nämä asiat ovat VAPAAEHTOISIA, eli todennäköisesti henkilö on tyytyväinen. Onhan hän vapaaehtoisesti jotain päättänyt. Myös lapsikysymys on vapaaehtoinen asia. En siis näe syytä sääliä yhtään ketään! Perheellinen on halunnut lapsia ja vela ei ole halunnut lapsia eikä halua. Kaikki on tyytyväisiä?

Vierailija
18/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vihataan kaikkea ja kaikkia. Vihataan lapsettomia, perheitä, äitejä, työttömiä, vammaisia, mt-ongelmaisia...ydinajatus siis on, että jos et ole tarpeeksi "tuottava" osa yhteiskuntaa, sinua vihataan. Tuottelijaat ihmiset säästyvät vihalta. Lopetetaan toistemme vihaaminen ja pidetään yhtä, se on eriarvoistumisen ja kovien arvojen kultakautena kultaakin kalliimpaa.

Vierailija
19/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse säälin äitejä. Etenkin nuoria äitejä. Kyllä sen näkee naamasta että ei hyvin mene

Miksi kumpikaan säälii kumpaakaan?ette tiedä toistenne elämästä p@skaakaan, miksi sääliä kun toinen on todennäköisesti hyvinkin onnellinen.

Vierailija
20/442 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstailevat velat menevät yli ymmärryksen.