Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Kun kiertelee kirppareita (etsin pääsääntöisesti lastenvaatteita), niin kyllähän se myynnissä oleva kama usein ihan luokatonta (ja ylihinnoiteltua). En vain käsitä että kuka ostaa niitä valmiiksi nyppyisiä, harmaaksi pestyjä, likaisena myyntiin tuotuja tai järjettömän vahvasti hajustettuja vaatteita? Mun mielestä käytetty ei tarkoita automaattisesti nuhjuista, koska materiaalivalinnoilla ja pesutavoilla sen säännöllisessä käytössä olevan vaatteen kyllä saa pysymään hyvänä. Jos polveen tulee kaatuessa tai kontatessa reikä, niin siihen tulee reikä, mutta kaikkeen muuhun se vaatehankinnoista ja vaatehuollosta vastaava aikuinen voi vaikuttaa.
Mulla ei itselläni koskaan ole ollut vaikeuksia saada kirpparilla vaatteita myydyksi. Harmittaa vaan, että itse teen nykyään aina vain harvemmin hyviä löytöjä (enkä tarkoita löydöillä merkkivaatteita, vaan ihan perus siistissä kunnossa olevia käyttövaatteita). Ja aina vain useammin harmittaa, että jotkut näyttää laittavan ulkovaatteet suoraan päältä myyntiin. En tiedä onko ajatus se, että likaiseksi ne kuitenkin menee? Sen likaisuuden kyllä pitäisi näkyä myös hinnassa...
Olen ihan samaa mieltä pesutavoista ja vaatteen huoltamisesta. Ulkopuvut sen sijaan ostaisin mieluummin vaikka kuraisina kuin sataan kertaan pestyinä. Toppapuvut pestään usein ihan turhaan, joten vettä hylkivä pinta häviää.
Aika moni kirppareilta ostava kertoo myyvänsä ne samat ostamansa vielä itse. Eli haluavat ostaa kirpparihinnalla ja vielä myydä sillä samalla...
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on nyt kirppispöytä ja kaikki lastenvaatteet on 1-2€, erittäin hyväkuntoinen toppahaalari 15€, muumimukeja 6€...ihan hyvin on pöytä tyhjentynyt. Talvihaalari meni melkein heti vaikka onkin jo kevät tulossa jne. Tarkoitus ei ole tienata vaan päästä eroon tavarasta ja saada vähän vaivanpalkkaa..
Niin ja tarkoitan tienaamisella ettei ole tarkoitus saada satasia... mulle riittää että voittoa tulee se n. 150-200 eur ja sen olen yleensä saanutkin. Toinen vaihtoehto on se että kuvaan ja myyn facebookin kirppiksillä tai torissa mutta en oikein jaksa sitäkään... av, yv, ootko kotona silloin ja tällöin. Toki tuolloin säästäisin parin viikon pöytävuokran eli n. 60 euroa, mutta mieluummin pidän sen pöydän pari viikkoa, lisäilen pariin otteeseen tavaraa enkä vaivaa päätäni sillä kuvaamisella ja kotona kyttäämisellä. Toki isot jutut myyn torissa tai facessa, mutta vaatteet, astiat jne - itsepalvelukirppiksillä.
Täällä myös kirppishullu. Sanoisin että kirppistelyssä tärkeintä on löytää hyvä apaja. Kirppisten hinnat ja laatu vaihtelevat todella paljon, joten vaikka yhden FIDA:n omistaja olisikin todellisuudesta erkautunut sekopää joka hinnoittelee käytetyn ja tussatun Bratz-nuken 30e hintaan, voi toinen FIDA olla paljon järkevämmissä käsissä!
Myös itsepalvelukirppiksissä pätee sama. Täällä Turun seudulla on kirppiksiä viikkovuokrilla hintavälillä 15e - 40e /viikko. Itse olen joskus vienyt 17e/viikko hintaan hyvälle kirppikselle jossa kuhina on käynyt. Ei tulisi mieleenkään maksaa 40e viikkohintaa kirppistavaran pöydästä.
Sanoisin että parhaiten menestyvät ne joilla on tuntumaa hintoihin (sekä pöytävuokra että tavaroiden hinnat). Ei saa vuokrata liian kallista pöytää eikä myydä liian kallista tuotetta. Käytännössä pitäisi ajatella että millä hinnalla itse suostuisi ostamaan kirppikseltä saman tuotteen toiselta henkilöltä...
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös kirppishullu. Sanoisin että kirppistelyssä tärkeintä on löytää hyvä apaja. Kirppisten hinnat ja laatu vaihtelevat todella paljon, joten vaikka yhden FIDA:n omistaja olisikin todellisuudesta erkautunut sekopää joka hinnoittelee käytetyn ja tussatun Bratz-nuken 30e hintaan, voi toinen FIDA olla paljon järkevämmissä käsissä!
Myös itsepalvelukirppiksissä pätee sama. Täällä Turun seudulla on kirppiksiä viikkovuokrilla hintavälillä 15e - 40e /viikko. Itse olen joskus vienyt 17e/viikko hintaan hyvälle kirppikselle jossa kuhina on käynyt. Ei tulisi mieleenkään maksaa 40e viikkohintaa kirppistavaran pöydästä.
Sanoisin että parhaiten menestyvät ne joilla on tuntumaa hintoihin (sekä pöytävuokra että tavaroiden hinnat). Ei saa vuokrata liian kallista pöytää eikä myydä liian kallista tuotetta. Käytännössä pitäisi ajatella että millä hinnalla itse suostuisi ostamaan kirppikseltä saman tuotteen toiselta henkilöltä...
Minne kirppikselle sun mielestä kannattaa Turussa viedä? Missä olisi kuhinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne kirppikselle sun mielestä kannattaa Turussa viedä? Missä olisi kuhinaa?
Riippuu varmaan paljon siitä mitä tuotetta myyt. Monet kannattavat Manhattania mutta itse pidän sitä kalliina enkä juuri koskaan löydä sieltä mitään. Olen tykästynyt Hassisen kirppikseen jossa hintavuokrat ok ja tavara vaihtuu aika usein :) Ei ehkä lastentavarapainoitteinen mutta astioita, vaatteita ja huonekaluja olen löytänyt.
Olen tykännyt myös länsikeskuksen kirppiksestä itse, pöytävuokrista en tosin tiedä mutta myytävä tavara on melko hyvää. Myös mimmin kirppis piispanristillä saa plusmerkinnän :)
6-7 euroa on sopiva paitapuseron hinta, monta uudenveroista löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä itse vien tavarat sillä periaatteella että niistä pääsen eroon.Toki nyt Arabiaa eii ihan eurolla myydä...Mutta vaatteet noin 0.2-1e kpl,takki voi olla jopa kympin.Hyvin saa noin 300/kerta.Myytyjä kappaleitakin on melkein toista sataa...Saapahan kaapit tyhjäksi,ei tuolla tienaa.Kun vielä oppisi olemaan hankkimatta tuota roinaa.
Takista en maksaisi 10 euroa, paitsi jos on hyvin pidetty, saatu joskus pinttynyt kaulus, ei tullut puhtaaksi enää millään. Kaikki eivät osaa käyttää huivia.
Te jotka saatte myytyä tavaraa hyvin, kuinka pitkä pöytävuokra teillä on? Tuntuu että viikko on ihan naurettavan vähän, saako siinä ajassa jotain myytyä oikeasti?
Ihmettelen usein, kun lastenvaatteita myydään puoleen hintaan, tai -40 %Kaupan aleista saa kuitenkin uusia samaan hintaan.. jotkut älypäät perustelee hintojaan sillä, että kyseistä kuosia ei enää saa mistään. Tuolla logiikalla kauppojenkin pitäisi myydä outlet tuotteensa kalliimmalla..
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kirppareilta ostava kertoo myyvänsä ne samat ostamansa vielä itse. Eli haluavat ostaa kirpparihinnalla ja vielä myydä sillä samalla...
Se lienee kierrätyksen idea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lienee kierrätyksen idea
No mä kyllä ajattelen, että sen arvon pitäisi laskea tässäkin välissä.
Kirpputorien idean on myydä halvalla ja päästä itse eroon turhista, pieneksi jääneistä tms. vaatteista ja muusta tilpehööristä.
Idea ei ole rahastaa.
On täysin omaa hölmöyttä viedä asiat myyntiin ylihinnoitellulle myyntipaikalle, koska on muitakin tapoja myydä.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputorien idean on myydä halvalla ja päästä itse eroon turhista, pieneksi jääneistä tms. vaatteista ja muusta tilpehööristä.
Idea ei ole rahastaa.
On täysin omaa hölmöyttä viedä asiat myyntiin ylihinnoitellulle myyntipaikalle, koska on muitakin tapoja myydä.
Kertokaapa nyt te, jotka toistatte tätä, että kirpputoreilla ei saisi tienata ja rahastaa, että missähän se raja menee? Kun kaikki varmaan ovat samaa mieltä, että kukaan ei ala maksamaan omasta pussistaan, siitä että saa vain tavaran kiertoon (jos siis saadut tulot eivät riitä kattamaan kustannuksia) tai ole tyytyväinen, jos tulos on puhdas 0. Joku taisi mainita, että ei ole tarkoitus tienata satasia, mutta kuitenkin on tyytyväinen, jos saa 150-200 euroa, minkä on aina saanut - ilmeisesti pienempään summaan ehkä olisi tyytymätön. En puhu nyt roskan tai huonokuntoisen tavaran ylihinnoittelusta - tällaista tavaraa ei kaivata kirppareille tietysti ollenkaan - vaan siitä, että jos on hyväkuntoista tai lähes uutta tavaraa, niin joistakin kommenteista tulee mielikuva, että silloinkaan hinnaksi ei saisi laittaa muutamaa euroa enempää tai ainakaan kymppiä enempää, koska muuten olet rahastamassa. Minä maksan mielelläni enemmänkin hyväkuntoisesta tavarasta, joka on minulle tarpeellinen.
Toistan: kirpputorin idea on päästä eroon tavarasta ja vaatteista, joita ei itse tarvitse.
Toisen romu on toisen aarre.
Sama se toki, miten asiat myy, kunhan myy.
Jos myy kalliilla kirppispöydällä, syy minä siihen olen.
Kävin pitkästä aikaa yhdellä kirppiksellä, jossa on kyllä halvat pöytähinnat mutta suorastaan järkytyin siitä roskasta mitä siellä myytiin. Esimerkkinä, tyhjä peltinen purkki jossa ollut sinappijauhoa sisällä, itse heittänyt tällaisia suoraan metallinkeräykseen, ja tässä hintana 1€. Mitä liikkuu myyjän mielessä? Muumimukeja, joissa selkeästi kulumaa, jopa pala pois reunasta, hinnat päälle 20 €. Käytettyjä äitiyspakkauksen vaatteita useamman euron hinnoilla jne. Aivan luokatonta tavaraa.
Onneksi oma suosikki kirpparini on edelleen sellainen, että sieltä oikeasti saa järkevään hintaa hyvää tavaraa. Mulla on sellainen tuntuma, että omistajat siellä potkii pahimmat roskanmyyjät pois, koska kaikki pöydät ovat siistejä eikä sellaisia tupaten täynnä olevia sotkukasoja.
Parhaiten hintoihin voi vaikuttaa kun ei osta mitään minkä kokee liian kalliiksi. Ei kannata lähteä kirpparille jos tuntuu, että ei voi lähteä tyhjin käsin pois.
Mari1234 kirjoitti:
En aio enää ikinä ottaa kirppispöytää. Jotta saisi huiman plytävuokran itselleen, pitää olla hyväkuntoista merkkitavaraa, jota myy todella halvalla. Ja paljon! Meidän talous ei mitenkään kestä sellaisen määrän tavaran ostamista, kun olemme normaali keskituloinen perhe. Helpommin myyn tori.fi ssä ne mistä jotain rahaa saa ja lahjoitan muut pois. Tosin en Hopelle, koska se on pahin markkinarikkuri kirppitorimyynnille täällä Tampereella. Kuka maksaisi bodysta euron kun saa hakea Hopesta ilmaiseksi. Kiva köyhimmille, mutta keskiluokan selknahasta se Hope tulee.
Vielä halvemmaksi tulisi jos miettisit mitä ostat, kuin se että ostelet pää märkänä rojua ja myyt pois 1-2 käyttökerran jälkeen.
Itselläni on juuri nyt kirppispöytä ollut 1,5 viikkoa. Tällä hetkellä myynti on 1200 (-70€ vuokra). Mutta myytävää on ollut oikeasti paljon ja se on liikkunut hyvin.
En oikeastaan itse käy juurikaan kirppiksillä, myymässä muutaman kerran lähinnä. Koskaan myynti ei ole ollut alle 500€. Mutta myynkin lähinnä merkkikamaa.
Pakko kyllä nyt sanoa, että ihmetyttää myöskin hinnat. Itselläni on kuitenkin ollut merkkivaatteita ja juuri kaikissa silti hinnat max. 10€. Lasten hyväkuntoiset merkkivaatteet saattavat olla samaan hintaan kuin viereisten pöytien kulahtaneet henkkamaukat.. Alkuun jo mietin, että olisiko pitänyt laittaa korkeammat hinnat, mutta kun näkee ettei naapuripöydästä tavara liiku mihinkään ja itse oikeastaan myin suurimman osan jo parissa päivässä (n 200 tuotetta), niin ennemmin näin. Mitä järkeä on kantaa noita merkkivaatteitakaan sitten kotiin ylihinnoiteltuna, kun eroon niistä yritetään päästä.
Ja joo, toki olen näistä paljon maksanut itsekin, mutta en nyt omiani yritäkään saada takaisin. Paljon olen kierrätykseen näitäkin vienyt, mutta nyt näitä vaatteita tuli kerralla isompi läjä niin päätin viedä myyntiin.
Nytkin tuntui, että monet pöydät on täynnä sellaista tavaraa, etten edes viitsisi enää kierrätykseenkään viedä.. Ja pyydetään käytetyistä Niken lenkkareista 30€.. Omani uudet (pienet) myin 8€. En kehtaisi laittaa _kirppikselle_ mitään monen kympin hintoja.
Hohhoijaa. Eilinen kokemus kirpputorilta. Löytyi niitä kirpputorihintaisia 1 - 2 eur. Niin loppuunkuluneita rättejä reikineen, ettei uskoisikaan. 3-4eur hintaiset, eli jo tämän ketjun mukaan hintavammat, oli silmämääräisesti ehjiä, mutta ihan hirveän nyppyisiä tai tahraisia. Näitäkö te oikeasti ostatte? Ei löytynyt yhtään sellaista hyväkuntoista tai uudenveroista, josta itse olisin valmis maksamaan vähän enemmän.
90-luvulla 20mk riitti vaikka mihin. Luin paljon lehtiä, ja vuoden-pari vanhoja numeroita sai hintaan 1mk/kappale, luonnollisesti hyvässä kunnossa. Nykyään näkee paljon välttävässä kunnossa olevia tusinajulkaisuja joista pyydetään jopa yli euroa/kpl! Aikamoinen hinnannousu...
90-luvulla oli muutenkin fiksumpaa tavaraa myynnissä, oikeasti tarpeellisia juttuja. Näinä päivinä pöydät ovat täynnä ihme roskaa ja sekalaisia "jämäpusseja" joissa on ehkä yksi kiinnostava tuote mutta hintaa kolmesta viiteen euroa. Osa mammoista on myös sokeutunut lastenvaatteiden todelliselle arvolle: on ostettu joku keskihintainen arkimekko hintaan 49,90€, pidetty ja pesty sitä ahkerasti noin vuoden verran. Kankaassa on valkoista haituvaa, nyppyäkin voi löytyä, printti haalistunut. "Kyl mä tästä ainakin 20€ haluaisin kun tää on vielä niin hyvässä kunnossa!"