Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Älkää roskiin heittäkö hyväkuntoista tavaraa, mielummin Spr.lle, Fidaan tai muualle hyväntekeväisyyskirpparille. Luonto kiittää.
Asun pienellä paikkakunnalla, täällä ei ole mitään hyväntekeväisyyskirpparia, olen huomannut että todella moni vie hyvää käyttökelpoista tavaraa myös keräykseen (ei saa edes ostaa sieltä, menee silppuriin) koska kukaan ei huoli. Silti tämä paikkakunta on täynnä työttömiä ja vähävaraisia, luulis että olisi käyttöä. Yksi kirppari löytyy ja pöytähinnat niin korkeat ettei ihmiset raaski viedä myytäväksi. Surullista.
Juuri tänään kävin kahdella kirppiksellä. Toinen lastenvaatteille ja tarvikkeille tarkoitettu.
Hirveät kasat noita 1-2€ tuotteita. Yhtään en ostanut, sillä kaikki pilalle pestyjä (varmaan kuivausrummutettuja?) ja nukkaisia.. Maksan mielelläni vähän enemmän hyväkuntoisesta, hyvin voin maksaa sen 4-5€/vaate, merkistä riippuen jopa enemmän. Tiedän, että osa vaatteista maksaa kaupassakin paljon, joten en todellakaan odota toisten ensin ostavan kalliilla ja myyvän minulle pilkkahintaan niitä. Ei sekään kivalle kuulosta. Inhottaa jotenkin osa porukasta facebookin kirppiksillä kun kerjätään kalliita merkkivaatteita puoli-ilmaiseksi.
Kaikki H&M vaatteetkaan eivät muuten ole edes uutena sitä 5€ ja alessa 3€.
Sen vielä sanon tuolle, joka veroista huutelee, ne verot on maksettu jo silloin kun ne tavarat on kaupasta ostettu. Miksi pitäisi lisää veroja maksaa?
Kävin tänään Kirpparilla. En löytänyt mitään ostettavaa. Aika paljon oli pöytiä, jotka tursusivat tavaraa,
kuin "heinäkuorma". Jos olisi yhtä nostanut, koko kuorma olisi läjähtänyt lattialle. Siis ohitin ne pöydät suosiolla. Oli myös pöytiä, joissa oli nätisti lajiteltu vaatteet ryhmiin, kun katselin vaatteita , taittelin ne nätisti takaisin :) Joistakin vaatteista oli leikattu sekä koko lappu, että vaatteen tuoteseloste.
Varmasti siksi, jotta ihmiset ostaisivat, kun eivät ole varmoja koosta tai materiaalista.
En osta laputtomia vaatteita.
Ja onhan hinnat yleensä ylihinnoiteltuja, kulahtaneita tai haalistuneita. Huonokuntoista ei itsekään kukaan ostaisi, sellaista on turha viedä myös myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
No miksi mun myynissä olevat hyvät, ehjät, siistit, HALVAT (lähes ilmaiset) ja PUHTAAT tyttölapsenvaatteet eivät mene kaupaksi torissa/facebookin 4-6 myyntipaikassa??? esim 2 osainen vaaleanpunainen kevyttoppasetti puhdas ja ehjä 4,-.... ei kelpaa ei..
Onko ne nykyaikaisia?
Tuo merkkaa tosi paljon. Kuinka monta vuotta sitten ostettuja? Lastenvaatteissa max parin kolmen vuoden vanhat vaatteet menee ja tietyt klassikot vanhempinakin.
Mä en jaksa enää kirpparia tai nettimyyntiä. Kirpparista on hirveästi työtä rahaan nähden ja nettimyynnissä on nämä kyselijät. "otatko mitan xxx?" tai "voisitko tuoda xx:n eteen". En voi tuoda, enkä jaksa mitata. Myyn älyttömän halvalla käytettyä tavaraa tai annan miltei ilmaiseksi, en jaksa säätää. Esimerkki: Myin lapsen 2 vuotta vanhan Tunturin pyörän, ihan hyväkuntoisen. Joku mamma kerjäsi sitä vähävaraisuuden yms. perusteella todella edullisesti. Lopulta sovittiin, että maksaa 15 Euroa. Sitten tuli viesti, ettei saa kyytiä, voinko heittää sen. No, ei mulla ole kuin muutama km. Lähdetään viemään. Sovittuna aikana olin kerrostalon pihassa. Taas viestiä hänelle. "Moi! Olen vielä kaupassa, menee 20min". No, minä odotan 20 min pyörän kanssa pihassa. Sitten tämä kirmaa sieltä. Tutkii pyörän ja keksii, että käsijarru (sellainen lastenpyörien turhake, jalkajarrua käytetään) ei ota kunnolla kiinni ja pitäisi siitä saada alennusta. Pyörä oli muuten täysin virheetön, ei edes naarmuja. Kun pitää viedä huoltoliikkeeseen ja ne ottaa varmaan parikymppiä. Eli käytännössä pyysi pyörää ilmaiseksi. Tokaisin siinä vaiheessa, että anti olla. Jätetään kauppa tähän. Äkkiä kaivoi 15 Euroa ja kiukkuisena ja kiittämättä lätkäisi käteen. Päätin, että jatkossa heitän roskiin pyörän mielummin kuin säädän tommosen kanssa, ajelen tuossa ja odottelen jossain parkissa 15 Euron takia.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään Kirpparilla. En löytänyt mitään ostettavaa. Aika paljon oli pöytiä, jotka tursusivat tavaraa,
kuin "heinäkuorma". Jos olisi yhtä nostanut, koko kuorma olisi läjähtänyt lattialle. Siis ohitin ne pöydät suosiolla. Oli myös pöytiä, joissa oli nätisti lajiteltu vaatteet ryhmiin, kun katselin vaatteita , taittelin ne nätisti takaisin :) Joistakin vaatteista oli leikattu sekä koko lappu, että vaatteen tuoteseloste.
Varmasti siksi, jotta ihmiset ostaisivat, kun eivät ole varmoja koosta tai materiaalista.
En osta laputtomia vaatteita.
Ja onhan hinnat yleensä ylihinnoiteltuja, kulahtaneita tai haalistuneita. Huonokuntoista ei itsekään kukaan ostaisi, sellaista on turha viedä myös myyntiin.
Eiköhän ne laput ole leikattu ihan vain siksi, että ovat jollain tavalla häirinneet käyttäjää. Itse en kyllä lappuja tarvitse. Materiaalin tunnistaa muutenkin ja jos ei ole silkkiä, villaa tai tekninen ulkovaate kestää kyllä 60 asteen pesun (vaikka lapussa lukisi muuta, testattu on ja mitään en ole saanut piloille. Päinvastoin olen saanut pelastettua monet tahraiset, haisevat tai harmaaksi pestyt).
Mutta muuten olen samaa mieltä, tuo heinäkuorma oli oikein kuvaava sana, ja ne ohitan itsekin. Siistiä pöytää automaattisesti käyttää siististi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa enää kirpparia tai nettimyyntiä. Kirpparista on hirveästi työtä rahaan nähden ja nettimyynnissä on nämä kyselijät. "otatko mitan xxx?" tai "voisitko tuoda xx:n eteen". En voi tuoda, enkä jaksa mitata. Myyn älyttömän halvalla käytettyä tavaraa tai annan miltei ilmaiseksi, en jaksa säätää. Esimerkki: Myin lapsen 2 vuotta vanhan Tunturin pyörän, ihan hyväkuntoisen. Joku mamma kerjäsi sitä vähävaraisuuden yms. perusteella todella edullisesti. Lopulta sovittiin, että maksaa 15 Euroa. Sitten tuli viesti, ettei saa kyytiä, voinko heittää sen. No, ei mulla ole kuin muutama km. Lähdetään viemään. Sovittuna aikana olin kerrostalon pihassa. Taas viestiä hänelle. "Moi! Olen vielä kaupassa, menee 20min". No, minä odotan 20 min pyörän kanssa pihassa. Sitten tämä kirmaa sieltä. Tutkii pyörän ja keksii, että käsijarru (sellainen lastenpyörien turhake, jalkajarrua käytetään) ei ota kunnolla kiinni ja pitäisi siitä saada alennusta. Pyörä oli muuten täysin virheetön, ei edes naarmuja. Kun pitää viedä huoltoliikkeeseen ja ne ottaa varmaan parikymppiä. Eli käytännössä pyysi pyörää ilmaiseksi. Tokaisin siinä vaiheessa, että anti olla. Jätetään kauppa tähän. Äkkiä kaivoi 15 Euroa ja kiukkuisena ja kiittämättä lätkäisi käteen. Päätin, että jatkossa heitän roskiin pyörän mielummin kuin säädän tommosen kanssa, ajelen tuossa ja odottelen jossain parkissa 15 Euron takia.
Seuraavan kerran kyllä kannattaa tarjota vaihtoon uutta pyörää ostaessa. Ainakin pienemmät urheiluliikkeet ottaa vaihtopyöriä. Tai vie kirpparille provikkamyyntiin. Voi jokainen sitten rauhassa tutkailla ja tehdä ostopäätöksen.
Joo tuo säätäminen nettikirppiksillä on ihan omaa luokkaansa. Myyt jotain parin euron juttua, ja ostaja tinkaa. Ekan kerran kun törmäsin tällaiseen, mietin, että miten joku kehtaa vielä puoli-ilmaisesta hyväkuntoisesta tavarasta tingata. Sitten halutaan tilinumero just heti tällä sekunnilla mutta ei kuitenkaan makseta viikkoon.
Itse käyn usein kirppareilla. Vielä n. 5-6kk sitten löysin älyttömästi halvalla vaatteita (perus ketjuliikkeiden vaatteita tosin). Ei tarvinnut ostaa esim. H&Mltä uutena, kun kirpparilta löytyi aina. Nyt ei ole moniin kuukausiin löytynyt yhtään. Tänään näin kivan Gina Tricon mekon, mutta hintaa oli 5€ ja se oli mielestäni liikaa.
CD-levyjä ja DVD-leffoja olen ostanut kirppareilta paljon. Maksanut aina sen 0,50€ tai enintään 2€, jos on joku harvinaisempi, jonka oikeasti haluan. Vinyylejä olen ostanut kalliimmalla, tietty.
Noh, ainakin itse teen hyvin voittoa, kun omat ketjuliikkeistä ostetut vaatteeni on ollut kirpparilla myynnissä. Viimeksi voittoa tuli 150€. Ja miten? Koska hintani olivat halvimmillaan sen 50 senttiä tai enimmillään 3 euroa. Muut myyvät viereisissä pöydissä samaa kamaa paljon korkeammilla hinnoilla.
Päätarkoitukseni on lähinnä päästä tavarasta vain eroon, mutta kyllähän se 100-150 euron voitto tuntuu hyvältä.
Esim. uudesta käyttämättömästä talvitakista tai laukusta olen pyytänyt 5€. Nekin ovat hyvin menneet kaupaksi.
Paikallisella kirpparilla näkee usein esim. samoja H&M:n ohuita neuletakkeja ja hintapyynnöt pahimmillaan 8€. Niitä samoja neuletakkeja saa vuoden ympäri kaupasta uutena kympillä.
Ja se kyllä ärsyttää, kun tätä kiinasälää myydään niin monessa pöydässä. Porukka tilaa eurolla tai parilla esim. aurinkolaseja ja sitten hintapyyntönä 10€. Ihan älytöntä. Koskaan en ole nähnyt, että näistä pöydistä mitään ostettaisiin. Wish ja muut ovat niin suosittuja nykyään, että kaikki kyllä tunnistavat onko tuote kiinasta vai ei.
Viimeksi itse myin muiden tavaroiden lomassa ylimääräiseksi jääneitä tekoripsipaketteja ja puhelimien kuoria, joita tilasin joskus kiinasta. Maksoin niistä itse 1-3€, joten hinnat oli 0,20-0,50€. Hyvin menivät kaupaksi, ei tarvinnut onneksi roskiin heittää.
Vierailija kirjoitti:
Hintojen nousu johtuu noista pöytävuokrista. Hinnoittelussa ym. kauhea työ joten pitäisi jäädä käteen itsellekin jotain. Mutta kun kohtuu hinta olisi noin pari euroa, ei uskalla ottaa riskiä kolmenkympin pöytävuokran kanssa.
Perinteiset kirppikset jossa on itse myymässä ovat paikat vielä järkevissä hinnoissa. Eikä tarvitse hinnoitella joka tuotetta erikseen! Kesää odotellessa... :/
t. nimim. perinteiset kirppikset takaisin, kiitos
Sen takia myytävää pitää olla paljon, jotta hommasta saa kannattavan. Kun on paljon niitä max. parin euron tuotteita, niin yhdessä tulee iso summa.
Lapsiperheessä tämä on helppoa, kun vaatetta ja kenkiä yms. jää pieneksi koko ajan. Ei minullakaan riittäisi mitään sistuskamaa, omaa vaatetta tms. myytäväksi asti, mutta kätevä myydä siinä ohessa kun myy pois lapsen vanhoja kamoja.
Nytkin varasin syksyksi pöydän ja aloitin kaivamaan kaappeja. Kolme Ikea-kassia ja yksi marketin jumbokassi jo täynnä, eikä siinä ole vielä kaikki.
Jos myytävää olisi esim 1 tai 2 Ikeakassillista, niin en ottaisi pöytää. Ei olisi tarpeeksi myytävää, ellei tietty tavara ole jotain yleisesti todella haluttua. Mutta itselläni kun lastenvaatteet on pitkälti h&m:ää, niin ei voi hinnoitella kuin max 1€/tuote, eikä tuotteet ole yhtä haluttuja kuin paremmat merkit, niin en pienellä määrällä lähtisi myymään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn usein kirppareilla. Vielä n. 5-6kk sitten löysin älyttömästi halvalla vaatteita (perus ketjuliikkeiden vaatteita tosin). Ei tarvinnut ostaa esim. H&Mltä uutena, kun kirpparilta löytyi aina. Nyt ei ole moniin kuukausiin löytynyt yhtään. Tänään näin kivan Gina Tricon mekon, mutta hintaa oli 5€ ja se oli mielestäni liikaa.
CD-levyjä ja DVD-leffoja olen ostanut kirppareilta paljon. Maksanut aina sen 0,50€ tai enintään 2€, jos on joku harvinaisempi, jonka oikeasti haluan. Vinyylejä olen ostanut kalliimmalla, tietty.
Noh, ainakin itse teen hyvin voittoa, kun omat ketjuliikkeistä ostetut vaatteeni on ollut kirpparilla myynnissä. Viimeksi voittoa tuli 150€. Ja miten? Koska hintani olivat halvimmillaan sen 50 senttiä tai enimmillään 3 euroa. Muut myyvät viereisissä pöydissä samaa kamaa paljon korkeammilla hinnoilla.
Päätarkoitukseni on lähinnä päästä tavarasta vain eroon, mutta kyllähän se 100-150 euron voitto tuntuu hyvältä.
Esim. uudesta käyttämättömästä talvitakista tai laukusta olen pyytänyt 5€. Nekin ovat hyvin menneet kaupaksi.
Paikallisella kirpparilla näkee usein esim. samoja H&M:n ohuita neuletakkeja ja hintapyynnöt pahimmillaan 8€. Niitä samoja neuletakkeja saa vuoden ympäri kaupasta uutena kympillä.
"CD-levyjä ja DVD-leffoja olen ostanut kirppareilta paljon. Maksanut aina sen 0,50€ tai enintään 2€, jos on joku harvinaisempi, jonka oikeasti haluan. Vinyylejä olen ostanut kalliimmalla, tietty."
Moni valittaa, ettei dvd:t mene kaupaksi kirppiksellä. Ei ihme, kun yleensä ne hinnoitellaan liian ylös. Usein näkee hintaa 2€/ dvd, enkä kyllä itse osta siihen hintaan. Kun kuitenkaan et voi tietää, että toimiiko edes koko levyke.
Itse myyn aina hintaan 0,50€ ja vain pari elokuvaa saanut takaisin kotiin viedä. Suurin osa menee kaupaksi.
Kerrankin pöytää pitäessäni tämän hinnan aiheuttaman eron huomasu parhaiten, kun vein myyntiin n. 10 dvd:tä hintaan o,50€/kpl ja viereisessä pöydässä oli myös paljon dvd:itä hinnoiltaan 2€ -2,50€/kpl.
Kun parin päivän päästä tulin katsomaan, niin 8 elokuvaa oli pöydästäni ostettu, naapuripöydän leffoja ei laisinkaan. Eli minä sain noilta leffanostajilta 4€, naapuripöydän pitäjä 0€.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka saatte myytyä tavaraa hyvin, kuinka pitkä pöytävuokra teillä on? Tuntuu että viikko on ihan naurettavan vähän, saako siinä ajassa jotain myytyä oikeasti?
Ihmettelen usein, kun lastenvaatteita myydään puoleen hintaan, tai -40 %Kaupan aleista saa kuitenkin uusia samaan hintaan.. jotkut älypäät perustelee hintojaan sillä, että kyseistä kuosia ei enää saa mistään. Tuolla logiikalla kauppojenkin pitäisi myydä outlet tuotteensa kalliimmalla..
Vanha kysynys, mutta vastaanpa jos jotakuta kiinnostaa: itselläni ollut tähän mennessä kaksi pöytää, toinen oli 2vk ja toinen viikon.
Viikossakin saa kivasti menemään tavaraa, mutta silloin täytyy panostaa siihen, että esilläoleva tavara on oikeasti hyvää + myydä edullisesti, koska sinulla ei ole aikaa odottaa niitä, jotka ovat valmiita maksamaan laadusta. Eli jopa vähän "polkuhinnoilla".
Viikon pöydällä minulla oli koon 74cm -86cm haalareita, muistaakseni 4kpl ja myin kaikki reilusti alle 10€/kpl (kaikki meni).
Sitten oli välipukuja, nekin hinnoilla 1-3€ materiaalista riippuen (kaikki meni).
Sisävaatetta 0,50€/kpl (uudenveroisimmat meni), vauvan talvitöppösiä 3-5€/kpl taas materiaalista riippuen, kumisaappaat 3,50€ (saappaat + kaikki töppöset meni), muutama pipo 0,50€/kpl (molemmat meni).
Lisäksi joitain omia koruja, halppiksista 1-1,50€ ja yksi kalliimpi koru 6€ (korut meni kaikki).
Leffoja ja cd:itä 0,50€/kpl, n. 80% noista meni kaupaksi.
Oli myös isohko koristepeili hintaan 5€ (meni kaupaksi).
Tuolta viikolta tuli 65€ voittoa, eli se mikä pöytävuokran jälkeen jäi. Yhteensä myyntiä oli siis 90€.
Ja mikä tärkeintä, pääsi turhista tavaroista eroon.
En tiedä onko siinäkään mitään järkeä, että myydään tavaroita 50 centillä. Saa nippanappa pöydän vuokran maksettua.
Hyi, en ostaisi mitään kirppikseltä. Olen mieluummin ilman jotain tavaraa kuin ostan sen kirpparilta. Kamalaa rojua. Vaarana myös, että saa tavaroiden mukana luteita ja muita ötököitä kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siinäkään mitään järkeä, että myydään tavaroita 50 centillä. Saa nippanappa pöydän vuokran maksettua.
Ei olekaan, ellei mukana ole kalliimpaakin myytävää. Esimerkiksi lastenvaatteissa myyntikuntoiset ulkovaatteet ovat arvokaampia kuin 0,50€, samoin kengät. Kunnon ja merkin mukaan niistä voi pyytää 2-15€/kpl.
Jos niitä hinnoittelee kunnon puolesta 0,50€, niin niin huonokuntoisia ei kannata kirpparille edes viedä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en ostaisi mitään kirppikseltä. Olen mieluummin ilman jotain tavaraa kuin ostan sen kirpparilta. Kamalaa rojua. Vaarana myös, että saa tavaroiden mukana luteita ja muita ötököitä kotiinsa.
Ja vaivaudut ihan kirjoittamaan sen kirppariketjuun?
Taloudellisesti ajattelevat kiertävät usein kirppiksillä, itsekin etsim mm. lastenvaatteita niistä, kun uudenveroisia löytyy hinnoilla 0,50-€. Jopa täysin uudenveroisen välikausitakin löysin lapselle eurolla.
Yllättävän usein näillä "hyi yök joku kirppis!!!" -tyypeillä on ongelmaa rahanhallinnan kanssa, koska mielestään vain kallein on paras.
Juu olen itsekin lopettanut kirppiksillä käynnin, tai ainakin niissä missä ihmiset myy omaa tavaraa. Siellä on niin pajon feikkituotteita, ettei kannata uskoa, että olisi aitoa tavaraa. Torissakin näkee jatkuvasti ihmisiä myymässä näitä feikkejä "käyttämättömiä" merkkituotteita oikeiden hinnoilla.
Puhumatta siitä miten paljon näillä kirppiksillä ihmiset myy hirveää roskaa, kulahtaneita, rikkinäisiä tavaroita hurjiin hintoihin. Myös voi löytää perus kaupoista, kuten prismasta ostettuja keittiötavaroita tuplahinnoin.
Kyläni Facebook-kirppiksellänikin ihan jäätäviä hintoja, joita ei edes voi perustella pöytävuokrilla. Eräs rouva kaupittelee siellä vauvojen käytettyjä, järsittyjä pehmoleluja 15€, takkutukkaisia sekä kärsineitä barbeja 9€? Siis sellaisia tosi huono kuntoisia ja raihnaisen näköisiä, joista ite kehtaisin pyytää max.50 senttiä ja ihan mielelläni antaisin ilmaiseksikin tuollaista romua... Ihmiset näyttävät luulevan hinnoittelun tapahtuvan vähentämällä euron tai kaksi tuotteen alkuperäisestä hinnasta. Ärsyttää, koska nautin kirppistelystä.
Älkää roskiin heittäkö hyväkuntoista tavaraa, mielummin Spr.lle, Fidaan tai muualle hyväntekeväisyyskirpparille. Luonto kiittää.