Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
141/388 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani yritti myödä Tori.fi:ssä jotain huonekalua 10 eurolla, ei mennyt kaupaksi.

Vei sen sitten paikalliseen Konttiin. Kävi myöhemmin katsomassa oliko siellä jo saatu myytyä. 

Ei oltu vielä myyty, mutta oli varattu lappu laitettu, ja hinta 30 euroa........

Vierailija
142/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lasten vaatteet pääasiassa kirppikseltä. Perus sisävaatteista olen valmis maksamaan yleensä max 3 euroa, jos on ihan uudenveroinen ja laadukas niin sitten 5-7e voi olla ihan ok. Likaisia ja kulahtaneita en osta ollenkaan, ja tiedän suunnilleen mitä mikäkin maksaa uutena, siihen voi verrata. Joku h&m trikoopaita ei voi maksaa yli 2e jos samanlaisen saa alesta uutena 3 eurolla. Ulkovaatteet on sitten asia erikseen, voin maksaa hyväkuntoisesta toppahaalarista useamman kympin, mieluummin ostan laadukkaan merkkihaalarin käytettynä kuin samanhintaisen laaduttoman halppiksen uutena. Vaatteen ulkonäölläkin on minulle väliä vaikka kyse onkin lasten vaatteista. Ja ne merkkivaatteet saa myytyä eteenpäin, ihan kohtuuhinnoilla, halpikset ei tahdo mennä edes puoli-ilmaiseksi. Käytännössä lasten vaatettamiseen ei mene juuri yhtään rahaa kun vaatteet saa myytyä lähes ostohinnoilla eteenpäin, ainakin näin pienten kohdalla. Kirppiksellä näkee myös sen laadun paremmin, jos vaate on käytettynäkin hyväkuntoinen, se ei luultavasti mene parissa pesussa pilalle kuten uutena ostetulle saattaa käydä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uudenveroiset HM housut kirppiseltä 2e ja pipon 1e. Oli siis ihan uudenveroiset. No hirveästi enempää en noista olisi maksanut. Toki joku haalari, joka uudenveroinen j uutena yli 100 niin voisin maksaa useammankin kympin. Vien ensikuussa pieneksi jäänyttä siistiä perusvaateetta kirppikselle. Bodyt 0,5-1, housut 0,5-1 euron. Joku huppari ja lappuhousut 1-2e, Jumppis 3-4 e, yökkärit 1e, ja kengät 3-4 e...Haalarit meni jo tori.fi.Kuulostaako pahalta?

Vierailija
144/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut keksineet bisnesmallin, että tilaavat netistä halpaa kiinarojua ja myyvät kirppiksellä voitolla ja jotkut tampiot kai ostaa. Samaa näyttää harrastavan moni ebyssäkin, kun on samoja kamppeita kalliimmalla myynnissä esim. UK:ssa kuin mitä saisi suoraan kiinasta ja toimitusaika yli kuukauden. Eivät siis pidä varastoa ja välittävät kiinakaman ostajalle kivalla voitolla.

Vierailija
145/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa myrtsin bellaan myymään kuteita.

Uudenveroisista miesten leviksistä ajattelin pyytää 4e, more&more laatujakusta 4e, henkkavaatteista 50senttiä- euro. Valtaosin eurolla menee vaatteet. Taidan pyytää liian vähän...

Vierailija
146/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon menossa myrtsin bellaan myymään kuteita.

Uudenveroisista miesten leviksistä ajattelin pyytää 4e, more&more laatujakusta 4e, henkkavaatteista 50senttiä- euro. Valtaosin eurolla menee vaatteet. Taidan pyytää liian vähän...

Et lainkaan pyydä liian vähän, vaan kirpputorihenkisesti: haluat eroon ja joku myös ostaa ihan takuulla.

En tajua sitä, että kirpputorimyynnissä pitäisi tienata.

Enkä myöskään sitä, että myydään kulahtaneita, tahraisia ja rikkinäisiä vaatteita tms.

Vierailija
147/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just pöytä vuokrattuna ja tajusin alihinnoitelleeni kaiken. En vain enää viitsinyt alkaa muuttelemaan hintoja, kun ison työn olin jo tehnyt. En ole pariin vuoteen käynyt kirppareilla, enkä oikeasti tiennyt, kuinka hinnat on noussut. Mutta menipä ainakin hyvin kaupaksi. En ole viitsinyt "mieltäni pahoittaa" ja käydä katsomassa, onko vaatteet vain siirtynyt toisille kirppareilla myyntiin kovempaan hintaan. Pääasia että pääsin itse niistä eroon.

Vierailija
148/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas eri kokemus (aloitukseen nähden, ihan kaikkia kommentteja en lukenut). Olen vienyt nyt pari kertaa vuoden aikana kirppikselle kamaa. Perusvaatteita Mangolta, Zaralta, joukossa pari Selected Femmen vähän käytettyä mekkoa. Laitan hinnaksi 4-8€ kaikkiin, koska en yksinkertaisesti jaksa raahata niitä enää kotiin. Pari lasten toppavaatetta olen hinnoitellut yli kymppiin.

Mutta ei vaan mene kaupaksi! Siinö niitä järjestellessäni ovat jopa tinganneet parin mekon hinnan 2€. Olen kyllä myynyt. Mutta kyllä itselläni on se seuraava steppi ilmainen jos vielä pudotan hintoja. Ja vaatteeni ovat hyväkuntoisia ja kauniita, koska pidän niitä hyvin. Henkkamaukat (neuleet, topit) muun euron-parin hintaan.

Eli mitä hintoja siellä sitten pitäisi olla?

Vierailija
149/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikset on kyllä mahtavia paikkoja ja tulee vietettyä laatuaikaa niissä tunteja viikossa.Aina sellainen jännä kutina vatsanpohjassa että mitähän aarteita tänää löytää ja aika usein kyllä löytää.Pidän itseäni jo puoliammattilaisena joka näkee muutamalla vilkaisulla kannattaako pöytän syventyä tarkemmin.Teen vuodessa muutaman tonnin rahaa jälleenmyynnillä.Kun osaa hinnoitella oikein melkein kaikki menee kaupaksi.Kallein löytämin esine on Tag Heuer kello jonka myin 2200 eteenpäin.

Vierailija
150/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi olen totenut ylivoimaisesti parhaimmaksi ja olen saanut myytyä tavaraa mitä ei kirpputoreille viitti edes vielä.

Oli kirpparipaikka vajaat puoli vuotta, koko ajan piti olla siivomassa ja hinnoittelu/lappujen laitto oli kauheeta. Aina myös ne hintalaput katosivat ihan sama millä laitto kiinni.

Vierailija
151/388 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parhaillaan kirpparilla pöytä, täällä meidän paikallisessa kirpparissa on pöytävuokra viikolta 28e. Olen hinnoitellut sen verran edullisesti että pääsisin eroon tavaroista, esim ticketin lasten toppahaalari 6e, lasten sisävaatteet 0.50e-1e, uudenveroiset nappikset ja sisäpelikengät 2-4e, lelut ja kirjat 0.50e. Joka kerta on tullut pöytävuokran jälkeen plussaa sellainen 100e joka on mielestäni oikein hyvä palkkio siitä että pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon ja saa ne kiertoon.

Vierailija
152/388 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorihinnoittelu kyllä sumentaa ihmisten ajattelua. Olen yrittänyt myydä yhtä arvokasta esinettä, niin tarjouksia tulee suunnilleen "maksan kympin tuotko kotiin" -tyylillä. 

Samoin laadukkaita design-vaatteita ei arvosteta lainkaan, mutta ollaan valmiita maksamaan jostain tusinatuotanto vuitton- tai balmuirhuivista satasia. Äh.

Vierailija
153/388 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako sä verot näistä eli siitä tonnista jonka tienaat.

Vierailija
154/388 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen heittänyt kylmästi roskiin tavaroita ja vaatteita koska kirpparin pöytävuokra on liian korkea ja taso laskenut niin alas etten edes viitsi siellä käydä enää. Pelkkää roskaa yrittävät myydä kiskurihinnoin, ei kiinnosta.

Vierailija
155/388 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä tässä just hinnoittelen, mun mielestä hintani on hyvin inhimilliset 1-3e suurin osa. Sitten muutama uusi ja arvokas takki, joista pyydän kunnon hinnan, osassa laput kiinni. :D

Vierailija
156/388 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tori.fi:tä. Mulla on siellä kymmenkunta tavaraa myynnissä samanaikaisesti. Kun yksi menee kaupaksi, laitan heti uuden. Välillä joku juttu voi olla vuodenkin myynnissä ja sitten yhtäkkiä se menee kaupaksi. Ihan hauska harrastus vaan eipä siinä kyllä rikastu.

Vierailija
157/388 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kirppiksillä, siis nissä missä on omat pöydät on yleisemmin:

- selkeästi kiinatavaraa / muualta ostettu ja nyt uudelleenmyynnissä. Esim prisman 1euron mukeja yritetään myydä 2-3:llä.

- Ylihinnoiteltuja käytettyjä tavaroita. Mielestäni jos on oikeasti design tavaraa, niin kannattaa myydä nettikirppiksillä. Yleisemmin tosin huomaa, että kaikki "design" tai "antiikki" on joko kopio tai sitten vaan vanhaa tavaraa.

- Likaisia ja hajonneita astoita. Parhaita ovat nämä, jossa myydään rikkinäisiä design lautasia ja pyydetään silti 10-30e kappale niistä. Hirveimmät on kyllä ollut rikkinäisiä likaisia laukkuja ja kenkiä, siis ihan oikeasti ihmiset.. Ja jotkut oksetukset myivät käytettyjä shampoita, MEIKKEJÄ  ja muuta tuollaista. Toivottavasti kukaan ei osta noita käytettyjä meikkejä, siis joku käytetty kajaalikynäkin on ollut. YÖöööök.

Vierailija
158/388 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ostin sievän kesäpuseron 1,50 e, ei kauan kestänyt kun hajosi mutta tykkäsin silti.

Valmiiksi rähjäinen ihastuttava kumminkin.

On laatua senkin edestä löytynyt.

Vierailija
159/388 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parhaillaan kirpparilla pöytä, täällä meidän paikallisessa kirpparissa on pöytävuokra viikolta 28e. Olen hinnoitellut sen verran edullisesti että pääsisin eroon tavaroista, esim ticketin lasten toppahaalari 6e, lasten sisävaatteet 0.50e-1e, uudenveroiset nappikset ja sisäpelikengät 2-4e, lelut ja kirjat 0.50e. Joka kerta on tullut pöytävuokran jälkeen plussaa sellainen 100e joka on mielestäni oikein hyvä palkkio siitä että pääsee ylimääräisestä tavarasta eroon ja saa ne kiertoon.

Mulla ihan sama. Olen huomenna pitänyt kirppispöytää 2 viikkoa ja lähden hakemaan loput tavarat pois. Nyt on -50% lappu lopuille kamoille ja tällä hetkellä olen 150 eur voitolla eli ehkä vielä tienaan kympin -pari. Ihan hyvä korvaus siitä että olen saanut kamaa pois kassikaupalla. 

Vierailija
160/388 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama. Olen huomenna pitänyt kirppispöytää 2 viikkoa ja lähden hakemaan loput tavarat pois. Nyt on -50% lappu lopuille kamoille ja tällä hetkellä olen 150 eur voitolla eli ehkä vielä tienaan kympin -pari. Ihan hyvä korvaus siitä että olen saanut kamaa pois kassikaupalla. 

Mulla oli myös kirpparipöytä 2vkoa. Vuokran jälkeen jäin plussalle 200€ ja sain ostettua niillä Po.P:lta ulkoiluvaatteet lapsille ja on kyllä niin tyytyväinen olo. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan