Kirpputorin hinnoittelu
Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.
Kommentit (388)
En aio enää ikinä ottaa kirppispöytää. Jotta saisi huiman plytävuokran itselleen, pitää olla hyväkuntoista merkkitavaraa, jota myy todella halvalla. Ja paljon! Meidän talous ei mitenkään kestä sellaisen määrän tavaran ostamista, kun olemme normaali keskituloinen perhe. Helpommin myyn tori.fi ssä ne mistä jotain rahaa saa ja lahjoitan muut pois. Tosin en Hopelle, koska se on pahin markkinarikkuri kirppitorimyynnille täällä Tampereella. Kuka maksaisi bodysta euron kun saa hakea Hopesta ilmaiseksi. Kiva köyhimmille, mutta keskiluokan selknahasta se Hope tulee.
Mari1234 kirjoitti:
En aio enää ikinä ottaa kirppispöytää. Jotta saisi huiman plytävuokran itselleen, pitää olla hyväkuntoista merkkitavaraa, jota myy todella halvalla. Ja paljon! Meidän talous ei mitenkään kestä sellaisen määrän tavaran ostamista, kun olemme normaali keskituloinen perhe. Helpommin myyn tori.fi ssä ne mistä jotain rahaa saa ja lahjoitan muut pois. Tosin en Hopelle, koska se on pahin markkinarikkuri kirppitorimyynnille täällä Tampereella. Kuka maksaisi bodysta euron kun saa hakea Hopesta ilmaiseksi. Kiva köyhimmille, mutta keskiluokan selknahasta se Hope tulee.
Tämä! Olen samaa mieltä, että kirpputoreilta tai netin palstoilta ei enää kukaan oikeasti tarvitseva osta. Ne hakevat Hopelta. Kierrätettyä ostaa vain ne, jotka kyttäävät hyviä löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on nyt kirppispöytä ja kaikki lastenvaatteet on 1-2€, erittäin hyväkuntoinen toppahaalari 15€, muumimukeja 6€...ihan hyvin on pöytä tyhjentynyt. Talvihaalari meni melkein heti vaikka onkin jo kevät tulossa jne. Tarkoitus ei ole tienata vaan päästä eroon tavarasta ja saada vähän vaivanpalkkaa..
Tässä on järki kohdallaan.
Haluat ilmeisestikin eroon vaatteista, mukeista ym. etkä rahastaa?
Olet ymmärtänyt kirpputori-idean syvimmän olemuksen!
Mua ärsytti jo yli 20 vuotta sitten, kun vielä jaksoin raahautua kesäisin Hietsun kirpparille vaatteitani myymään, se, että jengi pyysi jo tuolloin hyvinkin helposti 100 mk jostain kamalasta puserosta perustellen sitä, ettei ollut kuin kerran käytetty...
Minä siinä vieressä huutelin alennusmyyntiä viimeistään tuntia ennen kirpparin sulkeutumisaikaa ja vaatteita ei juurikaan tarvinnut kotiin takaisin raahata. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on nyt kirppispöytä ja kaikki lastenvaatteet on 1-2€, erittäin hyväkuntoinen toppahaalari 15€, muumimukeja 6€...ihan hyvin on pöytä tyhjentynyt. Talvihaalari meni melkein heti vaikka onkin jo kevät tulossa jne. Tarkoitus ei ole tienata vaan päästä eroon tavarasta ja saada vähän vaivanpalkkaa..
Tässä on järki kohdallaan.
Haluat ilmeisestikin eroon vaatteista, mukeista ym. etkä rahastaa?
Olet ymmärtänyt kirpputori-idean syvimmän olemuksen!
Mua ärsytti jo yli 20 vuotta sitten, kun vielä jaksoin raahautua kesäisin Hietsun kirpparille vaatteitani myymään, se, että jengi pyysi jo tuolloin hyvinkin helposti 100 mk jostain kamalasta puserosta perustellen sitä, ettei ollut kuin kerran käytetty...
Minä siinä vieressä huutelin alennusmyyntiä viimeistään tuntia ennen kirpparin sulkeutumisaikaa ja vaatteita ei juurikaan tarvinnut kotiin takaisin raahata. :)
Tässä ketjussa toistuu usein, että tienaaminen on pahasta ja myyjät saisivat ottaa itselleen vain pienen vaivanpalkan. Siis tienaamistahan se on sekin, että saa kokoon sen verran rahaa, että saa maksettua pöytämaksut. Ja en usko ollenkaan, että kenellekään riittäisi vaan se, että pääsee tavarasta eroon, jos lopputulos on plus miinus olla tai jopa vähän miinukselle tai korkeitaan pari euroa voittoa. Miksi ihminen näkisi kaiken sen vaivan vaan tyhjän tai parin euron takia, jotka eivät ehkä kata kuluja (bensa esim.)? Eikö silloin ole helpompaa antaa tavarat hyväntekeväisyyteen, jos se tavarasta eroon pääseminen on se pääasia?
Kanne kirjoitti:
Kyllä nuo kirppiskaupat kuten Lähetyskirppikset, UFFit, Kierrätyskeskukset ja Kontit ovat syynä kirpputorien hintojen nousuun Noita kirppiskauppoja pyöritetään vapaaehtoisvoimin ja työkkärin kuntouttavan työtoiminnan osallistujilla, saavat kaikki tuotteensa ilmaiseksi lahjoituksina ja hinnoittelevat käytetyt vaatteet ja rojut älyttömän koviin hintoihin.
Ihmiset sitten katsovat näillä kirppareilla käydessään, että ahaa, mähän voin itsekin lyödä rahoiksi kun myyn rytkyni ja rojuni hirmuhinnoilla kirppiksellä. Ja ei muuta kuin hintalappuja rustailemaan roskiskamoihin.
En ole kyllä samaa mieltä, että näissä kirppiskaupoissa hinnat ovat mitenkään älyttömän kovia... todella hyvää tavaraa on oman kokemukseni mukaan halpaan hintaan. Hyväkuntoisesta sellaista tavarasta, jota tarvitsen voin hyvin maksaakin enemmän kuin muutaman euron.
Fida on kallein...
Miksi? Ei tietoa.
Mutta sain minä sieltä 1 €:lla laadukkaan ja täysin ehjän Ruskovillan kypärämyssyn vauvalle, kun eivät kaiketi tienneet kuinka laadukasta myivät. Haa.
Kun kiertelee kirppareita (etsin pääsääntöisesti lastenvaatteita), niin kyllähän se myynnissä oleva kama usein ihan luokatonta (ja ylihinnoiteltua). En vain käsitä että kuka ostaa niitä valmiiksi nyppyisiä, harmaaksi pestyjä, likaisena myyntiin tuotuja tai järjettömän vahvasti hajustettuja vaatteita? Mun mielestä käytetty ei tarkoita automaattisesti nuhjuista, koska materiaalivalinnoilla ja pesutavoilla sen säännöllisessä käytössä olevan vaatteen kyllä saa pysymään hyvänä. Jos polveen tulee kaatuessa tai kontatessa reikä, niin siihen tulee reikä, mutta kaikkeen muuhun se vaatehankinnoista ja vaatehuollosta vastaava aikuinen voi vaikuttaa.
Mulla ei itselläni koskaan ole ollut vaikeuksia saada kirpparilla vaatteita myydyksi. Harmittaa vaan, että itse teen nykyään aina vain harvemmin hyviä löytöjä (enkä tarkoita löydöillä merkkivaatteita, vaan ihan perus siistissä kunnossa olevia käyttövaatteita). Ja aina vain useammin harmittaa, että jotkut näyttää laittavan ulkovaatteet suoraan päältä myyntiin. En tiedä onko ajatus se, että likaiseksi ne kuitenkin menee? Sen likaisuuden kyllä pitäisi näkyä myös hinnassa...
Vierailija kirjoitti:
Kanne kirjoitti:
Kyllä nuo kirppiskaupat kuten Lähetyskirppikset, UFFit, Kierrätyskeskukset ja Kontit ovat syynä kirpputorien hintojen nousuun Noita kirppiskauppoja pyöritetään vapaaehtoisvoimin ja työkkärin kuntouttavan työtoiminnan osallistujilla, saavat kaikki tuotteensa ilmaiseksi lahjoituksina ja hinnoittelevat käytetyt vaatteet ja rojut älyttömän koviin hintoihin.
Ihmiset sitten katsovat näillä kirppareilla käydessään, että ahaa, mähän voin itsekin lyödä rahoiksi kun myyn rytkyni ja rojuni hirmuhinnoilla kirppiksellä. Ja ei muuta kuin hintalappuja rustailemaan roskiskamoihin.
En ole kyllä samaa mieltä, että näissä kirppiskaupoissa hinnat ovat mitenkään älyttömän kovia... todella hyvää tavaraa on oman kokemukseni mukaan halpaan hintaan. Hyväkuntoisesta sellaista tavarasta, jota tarvitsen voin hyvin maksaakin enemmän kuin muutaman euron.
Tämän päivän kierroksella Tikkurilassa UFFissa H&M perusfarkut 12e (eihän ne maksa liikkeessäkään uutena kuin 9,90e), Seppälän tekonahkapusakka 32e ( oliko nekään uutena edes tota ) ja villasukat 25e.
Lähetyskirppiksellä lahkeista rispaantuneet perusfarkut 9e, raidallinen kauluspaita 18e - kainaloissa reiät, juu, molemmissa ja ilmaishuoneesta Metsovaaran kangas, en löydä vikoja + Zaran tämän talven malliston neule. Tuntuisi, että todelliset ammattilaiset lajittelee ja hinnoittelee.
[/quote]
Tämän päivän kierroksella Tikkurilassa UFFissa H&M perusfarkut 12e (eihän ne maksa liikkeessäkään uutena kuin 9,90e), Seppälän tekonahkapusakka 32e ( oliko nekään uutena edes tota ) ja villasukat 25e.
Lähetyskirppiksellä lahkeista rispaantuneet perusfarkut 9e, raidallinen kauluspaita 18e - kainaloissa reiät, juu, molemmissa ja ilmaishuoneesta Metsovaaran kangas, en löydä vikoja + Zaran tämän talven malliston neule. Tuntuisi, että todelliset ammattilaiset lajittelee ja hinnoittelee.[/quote]
Totahan se just on! En kanssa ymmärrä lahjoituksena saaduilla perusvaatteilla rahastusta. Jos on joku oikeasti arvokkaampi vaate, kansallispuku, juhlaleninki, oikea merkkivaate, vähänkäytetty tai uudenveroinen niin pikkuisen kalliimpi hinta on perusteltu, mutta tavalliset paidat, housut, takit näistä halpisketjuista niin en ymmärrä paria euroa kovempaa hinnoittelua ollenkaan.
Toi Tiksin UFF on muuten aivan karsean kallis paikka. Osa vaatteista maksaa enemmän kuin mitä uutena...
Kirppistelijät, oletteko ostelleet nettikirppareilta? Tein itse kaksi tilausta, toinen vähänkäytetty.fi:hin ja toinen Emmyyn (emmy.fi). Emmyn vaatteet tulivat vauhdilla ja tosi siistejä ovat hintaansa nähden, eli sieltä ainakin uskaltaa tilata toistekin.
No miksi mun myynissä olevat hyvät, ehjät, siistit, HALVAT (lähes ilmaiset) ja PUHTAAT tyttölapsenvaatteet eivät mene kaupaksi torissa/facebookin 4-6 myyntipaikassa??? esim 2 osainen vaaleanpunainen kevyttoppasetti puhdas ja ehjä 4,-.... ei kelpaa ei..
Itse olen hinnoitellut n.10% tuotteen alkuperäisestä hinnasta ja se on ollut yleensä toimiva hinnoittelu. 20% jos on tosi hyväkuntoinen ja 30% uutta vastaava. Suosittelen käyttämään, on mennyt kohtalaisen hyvin kaupaksi ainakin lastenvaatekirppiksillä. Kaikki vaatteet missä tahra tai pienikin reikä niin suoraan roskiin, ei maksa vaivaa viedä kirpparille. Käyttötavara menee usein hyvin kaupaksi.
Ostan yli 90% kaikista perheemme vaatteista kirpputoreilta ja olenkin kirppishai. Teen loistolöytöjä. Asun Helsingissä ja kiertelen eri kirppareilla ja ostelen yhdestä paikasta yhtä ja toisesta toista. Eli joka kirpparilta ei löydy yleensä kaikkea, vaan ideana on monipuolisesti käydä eri kirppareilla. Kierrätän kodin tavaroita ja leluja myös. Ostan ihan peruskamaa, hyväkuntoista, halpaa, välillä merkkiä, välillä H&M vaatteita. Ideana on kierrätys ja tuotteiden halpuus. Suosittelen muillekin kirppistelyä! Vaatii aikaa ja vaivaa mutta on kivaa.
Tunnistan trokarit jo kilometrin päähän, enkä osta heiltä korkeiden hintojen takia lähinnä. Tunnistan heidän pöydät usein pöytäkirppikselläkin, kun käyttävät usein samaa pöytää ja ylihinnoittelevat. Jätän nuo pöydät suosiolla rauhaan. Sanotaan, että en heidän takiaan yöuniani menetä! Vaan nautin kirppistelystä kaikesta huolimatta.
Niin ja nettikirppiksiltä ostan vasta viimeisenä vaihtoehtona ja syynä on korkeat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
No miksi mun myynissä olevat hyvät, ehjät, siistit, HALVAT (lähes ilmaiset) ja PUHTAAT tyttölapsenvaatteet eivät mene kaupaksi torissa/facebookin 4-6 myyntipaikassa??? esim 2 osainen vaaleanpunainen kevyttoppasetti puhdas ja ehjä 4,-.... ei kelpaa ei..
VAALEANPUNAINEN. Siksi varmaan. Itse en ainakaa ostaisi.
Juu ei ole enää toivoa juurikaan saada oikeasti halvalla hyvää. Ihan kamalaa kuraa jotkut kehtaa myydä. On likaisia ja rikkinäisiä ja kulahtaneita rytkyjä kovissa hinnoissa. 1-2e on sopiva hinta sisävaatteesta. Max 5e ulkovaatteista, jos ei sitten ihan uusia ole. Itse haluaisin myydä hyviä vaatteita edukkaasti, mutta vähän pelkään ettei ole kannattavaa pöytävuokran takia.
Kirppishai kirjoitti:
Niin ja nettikirppiksiltä ostan vasta viimeisenä vaihtoehtona ja syynä on korkeat hinnat.
Mulla syynä uuvatit ja ihme varailijat ja kyselijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä vähän OT, mutta tuli mieleen eräästä nettikirppiksestä. Siellä pyörii eräs myyjä jolla on tekaistu profiili (nimenä tyyliin "Rii Na" eikä kuvia, selvästi profiili vain tavaroiden kaupittelua varten). Hän myy jatkuvasti uusia laput kiinni olevia vaatteita. Hinta pyynnithän tietysti on hunajaisia, myy esim. 100 e maksanutta takkia 90 eurolla koska uusi. Minulle on väkisinkin tullut mieleen että myykö tuo myyjä varastettua tavaraa, kun kuukausi kaupalla myy jatkuvasti hirveitä määriä uusia vaatteita?
Alkaako L-kirjaimella nimi? Olen huomannut, että tämä sama pyörii monella eri kirppiksellä.
KYLLÄ! L** ** ... Mietin mitä tuollaisen tyypin kanssa pitäis tehdä?
Ilmiantakaa ylläpitäjille tollaiset tyypit!
Tätä ketjua lukiessa tulikin mieleen että pitäisiköhän lähteä taas myymään jotain, saisi vähän kaappeihin lisätilaa.
Onko kellään kokemuksia Siivouspäivän kirppiksistä, ei ainakaan olisi pöytämaksua. Pitääkö tosiaan ilmoittautua etukäteen, vai saako vaan mennä myymään? Onko Espoossa hyviä paikkoja?
Oon huomannut ihan saman!
Itse, kun vien tavaraa kirppikselle niin lähtökohtana on aina päästä vain eroon niistä tavaroista. Ärsyttää, kun nykyään monet tuntuvat tavoittelevan voittoa ja hinnoittelevat tuotteet liian kalliiksi. En ainakaan itse halua maksaa kirpputorilla 15e mekosta, joka ei edes ole mikään merkkimekko.
Itse laitan hinnaksi usein 20snt-1e ja tulee helposti aina yli satanen voittoa pöytävuokran jälkeen, joka riittää mulle oikein hyvin! Pääsee tavaroista hienosti eroon ja ehkä jollekin tulee kans hyvä mieli, kun löysi kivan puseron 20 sentillä.
Ostaa todellakin! Itse en ostaisi, koska hyi, mutta olen myynyt. Dior ja YSL luomivärejä, kynsilakkoja monen merkkistä... hyvin menevät kaupaksi. Tosin olivat vaan pari kertaa käytettyjä ja siistejä. Rasvoja en ole myynyt. Hajuvedet menee myös...