Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois ?!
Omista kokemuksista ja muilta kuulleena kampaajat aina leikkaavat liikaa pois. Kun sanoo 2 senttii ni kampaaja leikkaa 6 senttii. Vaikka ihan selvällä suomella sanoisi ja kaikkee ni silti ne aina leikkaa liikaa! Varsinkin kun haluaa kasvattaa hiuksia niin kampaaja sanoo ""pitää leikata joka kuukausi että kasvaa koska muuten latvat huononevat ja hiukset ei kasva""MUTTA totuushan on se että hiukset kasvavat juuresta eikä latvoista. Sain alaselkään asti olevat hiukset sillä etten moneen vuoteen käynyt leikkaamassa. Vai ovatko kampaajat niin kateellisia hienoista hiuksista vai miksi aina niin pakottava tarve kiellosta huolimatta leikata puolet pois :(
Kommentit (141)
Siosirtelen kampaajan vaihtamista. Mulla oli aiemmin kampaaja, joka leikkasi AINA aivan liikaa. Hiukset vaan lyheni hönellä käydessä, vaikka kerroin haluavani kasvattaa pitkät hiukset. Nykyinen (etiopialainen kampaaja) osaa siistiä latvoja niin, että pituudessa ei juurikaan näy, mutta latvat on sileät ja terveet. Uskallan käydä hänellä usein (noin joka toinen kuukausi), kun tiedän, etten lähde kampaajalta lyhythiuksisena, vaan kampaajani hoitaa hiuksiani.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se on vahinko. Minulla on kiharat hiukset ja jostain syystä kampaajien on vaikea hyväksyä sitä siinä leikkausvaiheessa, jälkikäteen kyllä pahoittelevat. Suomessa osataan kyllä sata värjäysmenetelmää, mutta auta armias jos tahtoisit kivan leikkauksen yhtään laineikkaammalle tukalle. Ja tästähän ei muuten saa sanoa missään missä on yksikään kampaaja paikalla. He tulevat yhtäältä kertomaan, että kyllä amiksessa opetetaan kiharan hiuksen leikkaamista kaikille, ja toisaalta väittävät että kymmenien ihmisten kokemukset eri kampaamoista ovat vain huono-onnisten yksittäiskokemuksia.
Tämä! Eikä heille myöskään saa sanoa että mä kyllä harjaan luonnonkiharani märkänä, he tulevat opastamaan että se on täysin väärin enkä toki itse voi tietää 40 vuoden kokemuksella mikä on omalle tukalleni parasta. Kummasti hiukset on hyvässä kunnossa kun itse hoidan ja jos kampaajalle erehtyy, tukka on revitty lyhyiksi pätkiksi kuivana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin, että otat suortuvan käteen ja näytät siitä, että näin paljon leikataan, eikä yhtään enempää ja ehkä myös voit vähän vihjaista miten perseestä on kun kyseistä toivetta ei kuunnella. Monilla on varmaan hinku leikata pyyntöä enemmän, jos hiukset on oikeesti tosi huonossa kunnossa, eikä se pikku tasaus vie kaikkea sitä huonokuntoista osaa pois.
Ei auta vaikka näyttäisin..
Ap
Mitä jos vaihtaisit kampaajaa.
^ lisään vielä että ei auta mitään sanoa että älä harjaa tai kampaa kuivana, niin tehdään silti.
Ihmettelen myös sitä,että 90% kampaajista pesee ja hinkkaa muuten päänahan hyvin, mutta jättävät tyystin pesemättä sen takaraivon klähmäisimmän alueen.
No mulla ei ole tuollaisia kokemuksia, että olisi leikattu liikaa, mutta omalla tyttärellä on. Eikä ole kyse siitä, että hiukset olisivat huonokuntoiset. Monesti vaan on leikattu liikaa. En tiedä, mikä vimma kampaajilla on leikata niin paljon pituudesta. Itseäni taas ärsytti, kun viimeksi kampaaja kysyi, olenko hoitanut jotenkin psoriasistani? Minulla ei ikinä ole ollut edes hilsettä, eikä varsinkaan mitään ihosairautta. Kysyin, mitä hän mahtoi tarkoittaa, ja hän sanoi, että kun kammalla raapii riittävästi, päänahasta irtoaa vähän hilsettä. Olen kyllä luullut sen olevan ihan normaalia, jos menee riittävästi raapimaan.
Minulla on pyöreät kasvot, joten lyhyt tukka ei todellakaan sovi..
Minulla oli olkapäiden alle ulottuvat hiukset ja pyysin että ne leikattaisiin leukaan asti tai hieman leuan alapuolelle. Nooh, täti aloitti leikkaamaan ja huomasin pian että lähti ihan liikaa!
Eli periaatteessa hiukset ulottuivat leukaan asti, kun olivat märät ja viivasuoriksi venytetyt. Mutta kun hiukset föönattiin niin hups, kuivina sain nippa nappa korvan alle ylettyvän pallopää-tukan.
Kun esitteli peilillä lopputulosta niin en keksinyt muuta kuin jotain "noh, nyt ainakin on ilmavat.." 😅
Onneksi oli talvi ja sain piilouduttua pipon alle siihen asti että kasvoivat haluttuun mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pyöreät kasvot, joten lyhyt tukka ei todellakaan sovi..
Minulla oli olkapäiden alle ulottuvat hiukset ja pyysin että ne leikattaisiin leukaan asti tai hieman leuan alapuolelle. Nooh, täti aloitti leikkaamaan ja huomasin pian että lähti ihan liikaa!
Eli periaatteessa hiukset ulottuivat leukaan asti, kun olivat märät ja viivasuoriksi venytetyt. Mutta kun hiukset föönattiin niin hups, kuivina sain nippa nappa korvan alle ylettyvän pallopää-tukan.
Kun esitteli peilillä lopputulosta niin en keksinyt muuta kuin jotain "noh, nyt ainakin on ilmavat.." 😅
Onneksi oli talvi ja sain piilouduttua pipon alle siihen asti että kasvoivat haluttuun mittaan.
olisit sanonut aivan kamala lopputulos , en ole tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti kysymys siitä että hiusten latvat nin pahassa kunnossa, että ne on pelkkää hapsua monessa mitassa. Aina ei voi käsittää, että miksi asiakas toivoisi sen 2 cm lähtevän pisimmästä hapsusta, ja muut lyhyemmät hapsukohdat jää siistimättä, eikä halua latvojen siistimistä oikeasti kokonaisuudessaan.. Onhan pitkä pitkä ja ei toki saa lyhentyä senttiäkään, mutta kyllä se 4cm lyhyempi pitkä siistinä vaan monesti paremmalta näyttäö kuin väkisin kasvatettu hapsutukka.
Mutta jos asiakas tilaa palvelun että leikataan max 2 cm niin ei kampaaja voi muuttaa sovittuja ehtoja ja leikata 4 cm vaikka kampaajan mielestä 4 cm olisikin kauniimpi.
Sil on matikassa nelonen ja huono näkö ja työ ei huvita.
Sehän on amis.
Joo tuttu ilmiö. En myöskään tykkää, kun kampaajat aina sanoo, että kun leikataan reippaasti, hiukset vahvistuu. Miten ne siitä vahvistuu? En myöskään halua, että hiukseni vahvistuvat yhtään enempää, ne ovat todella paksut muutenkin.
Lopetin aikoinaan käymisen, sen muutaman kerran, leikkaan itse. Oli sen verran kummallisia kampaajia. Toisen jäljet vielä päänahassa vuosien jälkeenkin.
No kuka vammanen menee kampaajalle leikkauttaan hiuksia kaksi senttiä?
Vierailija kirjoitti:
No kuka vammanen menee kampaajalle leikkauttaan hiuksia kaksi senttiä?
Kampaajan tehtävä on tasatarkkaa leikata just sen verran, mutä maksava asiakkas toivoo. Vaika puoli sentimetria. On vammainen, jos ei älyä eikä tee kuten asiakas sanoo. Oppikaa itse leikkamaan. Ei ole vaikea.
Jep. Aivan turhaa rahan haaskausta myös. En ole koskaan leikkauttanut tukkaani kampaajalla. Ihmettelen miten turhamaisia ihmisten lopulta ovat..
Vierailija kirjoitti:
Miksi kampaajat aina kiellosta huolimatta leikkaavat liikaa pois?
Niistä piti tulla poliitikkoja, mutta päätyivät hiusalalle.
Purra ei tainnut menestyä kampaajana, niin alkoi poliitikoksi.
Mä oon huomannut asian toisin päin. En ikinä saa sitämitä haluaisin: lyhyt polkka ja paljon kerrostusta. Aina jää pitkäksi ja selitetään, sä saat tämän vielä kiinni. MUTTA KUN EI TARVI SAADA KIIINNI!!
Ja joka kampaaja tekee tuon vaikka painotan asiaa etukäteen.
Minulle tämä on juuri nyt tuore juttu. Menin kampaajalle tasausta varten ja kerroin sen, tulin pois kerittynä. Kampaus näytti kylläkin kampaajan tuolissa ihan hyvältä, mutta jo seuraavana päivänä oudosti epätasaisesti saksitulta ja LYHYELTÄ. Pitää kulkea koko kesä hattu päässä sitten. Olisi pitänyt ymmärtää tehdä kirjallinen sopimus. Toinen asia, joka mietityttää, on puhtaus: desinfioivatko kampaajat välineitä. Päänahassa voi olla monenlaisia sairauksia. Minulle kauhukampaajakäynti ei ollut ensimmäinen, olen tosi harvoin erehtynyt käymään, mutta itkukin on joskus ennen tullut. Nyt varmaan muistan lopun ikääni: ei kampaajaa. Yritän olla ajattelematta ja vihaamatta. Oma syy, miksi menin kampaajalle! Arvasinhan lopputuloksen. Ilahduttaa ajatus, että arvonlisävero kampaajilla nousee.
Kampaaja oppii parhaiten siitä, että antaa hänelle suoraa palautetta. Jos lopputulos ei ole sitä mitä on tilattu, niin se on sopimusrikkomus. Siitä pitää sanoa suoraan. Ilkeä ei tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä on juuri nyt tuore juttu. Menin kampaajalle tasausta varten ja kerroin sen, tulin pois kerittynä. Kampaus näytti kylläkin kampaajan tuolissa ihan hyvältä, mutta jo seuraavana päivänä oudosti epätasaisesti saksitulta ja LYHYELTÄ. Pitää kulkea koko kesä hattu päässä sitten. Olisi pitänyt ymmärtää tehdä kirjallinen sopimus. Toinen asia, joka mietityttää, on puhtaus: desinfioivatko kampaajat välineitä. Päänahassa voi olla monenlaisia sairauksia. Minulle kauhukampaajakäynti ei ollut ensimmäinen, olen tosi harvoin erehtynyt käymään, mutta itkukin on joskus ennen tullut. Nyt varmaan muistan lopun ikääni: ei kampaajaa. Yritän olla ajattelematta ja vihaamatta. Oma syy, miksi menin kampaajalle! Arvasinhan lopputuloksen. Ilahduttaa ajatus, että arvonlisävero kampaajilla nousee.
P.S. Mulla on luonnonkiharat hiukset. Siinä on varmaan osasyy. Eivät osaa ja älyä, vaikka sanoisi kuinka, että hiukset itse asettuvat, ohentaa ei tarvitse. Järkyttävää, kuinka vihainen olen!
Yleensä se on vahinko. Minulla on kiharat hiukset ja jostain syystä kampaajien on vaikea hyväksyä sitä siinä leikkausvaiheessa, jälkikäteen kyllä pahoittelevat. Suomessa osataan kyllä sata värjäysmenetelmää, mutta auta armias jos tahtoisit kivan leikkauksen yhtään laineikkaammalle tukalle. Ja tästähän ei muuten saa sanoa missään missä on yksikään kampaaja paikalla. He tulevat yhtäältä kertomaan, että kyllä amiksessa opetetaan kiharan hiuksen leikkaamista kaikille, ja toisaalta väittävät että kymmenien ihmisten kokemukset eri kampaamoista ovat vain huono-onnisten yksittäiskokemuksia.