Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri määritteli minut näköjään ajoissa olevaksi ja siistiksi

Vierailija
25.02.2018 |

Olin kyllä ajoissa, mutta sormikkaissani oli reikä lähes joka sormessa ja takin taskut rikki. Tukkakin vähän hapsotti ja tunsin itseni rähjäiseksi. Tuli kuitenkin hyvä mieli tuosta määritelmästä. En meinannut uskaltaa edes katsoa omakantaan jos siellä olisi ulkonäkökin vielä haukuttu, mutta en kai sitten niin toivoton olekaan. :)

Mitäs muille lääkärit ovat kirjoittaneet olemuksesta?

Kommentit (264)

Vierailija
201/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse satuin vasta äskettäin katsomaan omakannasta lääkärin lähetettä psykiatrille. Oli kirjoittanut, että "entuudesta tuttu, asiallinen nainen". Minäpä tästä riemastuin, itse olen mielestäni sekavasti pölöttävä, asiasta toiseen sinkoileva ihminen. Mutta nyt minulla on oikein lääkärin sana siitä, että olen "asiallinen" :).

Vierailija
202/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen luki urheillessa tulleen onnettomuuden yhteydessä, vaikka painoindeksi oli tuolloin 26,84. Varmaan mielikuvat vaikuttaa näihin raapustuksiin enemmän kuin objektiivinen arviointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä ei ole sanottu mitään. Tällaisia kommentteja yhdeltä lääkärikäynniltä: "Hiljaisesti puhuva ja sulkeutuneen vaikutelman antava", "juttelee kirjakielellä asiallisesti", "ei lääkitystä ja vaikuttaa tasapainoiselta".

Vatsavaivojen takia kävin lääkärillä.

En tiedä, olenko jotenkin pikkumainen tai perfektionistisyyteen taipuvainen, mutta minua loukkaa ihan hirveästi just tuollaiset lausunnot lääkärikäynniltä (ei siis psykiatri- tai psykologikäynniltä) vaan ihan lääkärikäynniltä fyysisten asioiden merkissä. Ärsyttää aivan tajuttomasti, kun on suunnilleen ikänsä saanut kuulla, että ihanteellinen persoona on amerikkalaistyyppinen small talkkeilija. Ja sellaisen kuvan yrittää sitten antaa itsestään, puhuu ja kyselee mitä ikinä sairaudesta keksii ja sitten joku v/))tun lääkäri alkaa analysoimaan luonnetta just sellaiseksi, mitä ei itse halua, vaikka s67888na se ei edes liity mihinkään. Seuraavalla kerralla taidan vastaanotolla kailottaa ja kiroilla.

Vierailija
204/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ota katsekontaktia voi olla joku katatoninen skitsofrenia. Samoin epäsiisteys voi olla merrki psykoosista. Siksi nämä kirjataan että ei ole. Mutta MISTÄ te nää ees luette? Eihän kannassa nää psyk asiat näy.

Vierailija
205/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulee selvinpäin tapaamisiin"

Vierailija
206/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ota katsekontaktia voi olla joku katatoninen skitsofrenia. Samoin epäsiisteys voi olla merrki psykoosista. Siksi nämä kirjataan että ei ole. Mutta MISTÄ te nää ees luette? Eihän kannassa nää psyk asiat näy.

Hah ... katatoninen skitsofrenia kyllä tulisi esille muutenkin ja epäsiisteys ei liity mitenkään terveydentilaan. Missään ei kerrota sitä, että lääkäriin pitää mennä esiintymään. Mikäli tällaisia kirjauksia on, kannattaisi ne laittaa tutkittavaksi AVI:n.

Vierailija
207/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla näkyy yksityisen psykiatrin kirjaukset ja ihan TYKS psykiatrian kirjaukset. Ainoastaan psyk.sh:n kanssa käyädyistä keskusteluista ei näy kirjauksia.

Vierailija
208/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat sulle. Itse olin lääkärin sanoin vihamielinen ja aiempaa rähjäisempi:(

Mä olen joskus ollut omasta mielestäni rähjäinen ja vihamielinen, mutta ei siitä ikinä ole millään tavalla sanottu tai kirjoitettu. Ilmeisesti pitäisi olla vielä rähjäisempi ja vihamielisempi, että olisi maininnan arvoista... Joskus kun olen ihan itsenäisesti lopettanut lääkityksen puhumatta psykiatrille mitään, kannassa on lukenut, että "lääkitystä muutettu potilaan kanssa yhteisymmärryksessä". Okei suostuin kyllä aloittamaan toisen lääkkeen lopettamani tilalle, että se tapahtui kyllä yhteisymmärryksessä.

Huh huh olenpas mä ollut kiva potilas pahimmassa masennuksen vaiheessa.

Vierailija
209/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin asiallinen, siisti, koherentti ja katsekontaktia ottava. Tukkani oli mielestäni sotkuinen tuulen ja räntäsäteen takia, vaatteet olivat eiliset, en pidä silmiin katsomisesta ja olen saanut kommenttia siitä että hölötän paljon ja vaihdan aihetta liian nopeasti. No... tuo lausunto oli positiivinen yllätys. :D

Vierailija
210/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli vain siisti. Millainen sitä pitäisi olla jos yltäisi tuohon huoliteltuun? Vissiin kaikki karvat tip top ojossa?

Minulla luki huoliteltu. Hiukset ranskanletillä, lakatut kynnet, siistit vartaloa imartelevat vaatteet, kevyesti meikkiä.

Vierailija
211/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. minä en pysty tapittamaan toista ihmistä silmiin jos minun pitää kaivella muistin kätköistä jotain asiaa. Taidan siis olla jollain tavoin mielisairas yksilö?

Vierailija
212/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki kerran, että "pakonomaisesti hymyilevä".

Vierailija
213/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luki huoliteltu. Hiukset ranskanletillä, lakatut kynnet, siistit vartaloa imartelevat vaatteet, kevyesti meikkiä.

t. Petri

Vierailija
214/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. minä en pysty tapittamaan toista ihmistä silmiin jos minun pitää kaivella muistin kätköistä jotain asiaa. Taidan siis olla jollain tavoin mielisairas yksilö?

Näsäviisaus ei ole kovin kaunista. Ymmärrät varmaan, että kyse ei ollut tästä vaan epänormaalin pitkästä tuijotuksesta, joka menee jo maanisuuden puolelle. Myös jatkuva poispäin katsominen on kovin tyypillistä ujoilla ja aroilla ihmisillä, mutta nämä ovat vain yksi pieni osa kokonaiskuvaa. Näistä ei pidä lähteä vetämään pitkälle meneviä johtopäätöksiä, koska se on mahdotonta.

Vierailija
215/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli vain siisti. Millainen sitä pitäisi olla jos yltäisi tuohon huoliteltuun? Vissiin kaikki karvat tip top ojossa?

kynsilakka ja meikki sisältävät haitallisia kemikaaleja

Vierailija
216/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näsäviisaus ei ole kovin kaunista. Ymmärrät varmaan, että kyse ei ollut tästä vaan epänormaalin pitkästä tuijotuksesta, joka menee jo maanisuuden puolelle. Myös jatkuva poispäin katsominen on kovin tyypillistä ujoilla ja aroilla ihmisillä, mutta nämä ovat vain yksi pieni osa kokonaiskuvaa. Näistä ei pidä lähteä vetämään pitkälle meneviä johtopäätöksiä, koska se on mahdotonta.

Lääkärissä luonneanalyysit ovat turhia. Mm. ujous, arkuus, paljon puhuvuus, nopea kiivastuminen jne. ovat luonteenpiirteitä.

Vierailija
217/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa kannasta pääsette lukemaan näitä? Mulla vaikka kuinka monta psykologi käyntiä mutta ei mitään tekstiä. Käynnit kyllä näkyy.[/quote

Ne taitaa olla diagnooseissa.]

Ei ole 😔 Miten kukaan ei osaa neuvoa?

Ei ne välttämättä näy sulle. Mulla näkyy psykiatrian poliklinikan lääkärikäynneistä selostus mutta hoitajalla tai psykologilla käyntien kohdalla Kannassa ei näy mitään kirjausta. Riippuu kai paikasta, mitä siirtyy Kantaan. Pyysin joskus paperilla itselleni niitä hoitajan kirjauksia.

Vierailija
218/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla mainittiin kirjauksessa, että hörppii vähän väliä termarista :D. En tiennytkään, että termarista juomista pidetään jotenkin huomionarvoisena. Sen sijaan huomaamatta ja diagnosoimatta jäi PTSD, vaikka se minulla ihan selkeästi oli (terapeuttienikin mielestä). Olisi helpottanut elämää huomattavasti, jos olisin saanut oikean diagnoosin.

Ilmeisesti tuota sun vähän väliä hörppimistä pidettiin sen verran outona, että tulkittiin hermostuneisuudeksi, stressiksi, ahdistukseksi tms. 

Eikun nyt muistan! Olin menossa paikkaan x aamulla ja termarissa oli aamukahvi mukana. En siis ehtinyt juomaan sitä kotona, joten otin mukaan. Olin edellisenä iltana ollut myöhään tavallaan edustustehtävissä. Itse en pidä termarista juomista mitenkään outona etenkään nykyään. Ihmisillä (etenkin minulla) on kiire useasti seuraavaan paikkaan, joten kahvi pitää nauttia matkalla.

Siis ”tavallaan edestustehtävissä” eli olit vastaanotolla krapulassa. Minusta lääkärissä eväiden syöminen tai kahvin hörppiminen on aika outoa käytöstä. Olisit juonut kahvisi odotusaulassa tai vastaanoton jälkeen. Tai sitten reilusti selittänyt, ettet ehtinyt juoda kahvia, ja kaatanut sitä termarin kuppiin ja juonut siitä.

Vierailija
219/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huoliteltu ja asiallinen"

"Istuu pää vinossa"

Vierailija
220/264 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kynsilakka ja meikki sisältävät haitallisia kemikaaleja

Mene hullu hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan