Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri määritteli minut näköjään ajoissa olevaksi ja siistiksi

Vierailija
25.02.2018 |

Olin kyllä ajoissa, mutta sormikkaissani oli reikä lähes joka sormessa ja takin taskut rikki. Tukkakin vähän hapsotti ja tunsin itseni rähjäiseksi. Tuli kuitenkin hyvä mieli tuosta määritelmästä. En meinannut uskaltaa edes katsoa omakantaan jos siellä olisi ulkonäkökin vielä haukuttu, mutta en kai sitten niin toivoton olekaan. :)

Mitäs muille lääkärit ovat kirjoittaneet olemuksesta?

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta oli ekalla istunnolla kirjoitettu ”ikäisensä oloinen”. Jotenkin huvittavaa kun en ollenkaan näe itse itseäni ikäisteni oloisena (26 v), pikemminkin teinin oloisena.

Itsellänikin ”ikäisensä näköinen”.

Olin ihan föönannut tukan nätiksi ja jopa laittanut meikkivoidetta (yleensä käytän vain puuteria), mustat farkut, violetti toppi ja (omasta mielestäni) aika pähee nahkatakki, musta käsilaukku rimpsuilla. Kai ne muutkin 50-v mummot yrittää olla teinejä tässä iässä?

Vierailija
242/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siellä pitää pitää kamalaa meteliä, että ottavat todesta. Valitettavasti. Minua ei vuoteen uskottu ennen kuin ulkopuolinen ärähti hoitavalle taholle. Eivät kuulemma olleet tienneet ongelmistani. Kun kysyin miten eivät ole tienneet, vaikka olen niistä joka tapaamisella kertonut, niin olin kuulemma ollut "liian rauhallinen". Nyt sitten valittavat kun huudan. Koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
244/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pukeutuu mustiin, nytkytteli välillä vasenta polvea". En kyllä mielestäni nytkytellyt. (Ja onko sillä väliä kumpaa jalkaa nytkyttelee...?)

Saattaa olla, jos esim. ilmenisi jokin hermovika, aivotoiminnan paikallinen häiriö tai vaikkapa parkinsonin tauti, jotka voivat aiheuttaa tahatonta nykimistä. Siksi on hyvä kirjata kumpi puoli on kysymyksessä.

Vierailija
245/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee kela-lausunnossa "ei jaksa käydä kaupassa, mutta jaksaa näköjään meikata".

:D :D :D

Vierailija
246/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siellä luki kerran että pukeudun yliampuvan naiselllisesti ja räikeästi suomalaiseksi naiseksi.

Vierailija
247/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua pitää käydä kohta sukulaisen luona, jonka puoliso on psykiatri. Olen joskus ihmetellyt, että tyypin katse näyttää aina analysoivalta. Tämmöisiä se varmaan sitten miettii.

Pitänee kammata hilseet irti päästä.

Vierailija
248/264 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siististi pukeutunut (=puhtaat vaatteet, hiukset ponnarilla, ei meikkiä), ahdistuneen oloinen (=sain paniikkikohtauksen odotustilassa ja olin itkuinen), naurahtelee defensiivisesti (=puolustelevasti?), loogisesti vuorovaikutuksessa, ei nyrjähtele, puhenopeus normaali, ei viitteitä vieroitusoireista. Lisähuomiona: potilas kirjoittanut itsestään 13 sivua (=olin epätoivoinen ja tiesin tarvitsevani apua jota en ollut aiemmin saanut). Mitäköhän vielä?

Pari käyntiä myöhemmin: hiukset laitettu, meikannut normaalia enemmän, pystyy antamaan puheenvuoron, ei viitteitä vieroitusoireista, hieman aiempaa vilkkaampi.

Muita en nyt muista, tutkittiin mahdollisuutta kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja siitä sain myös diagnoosin. Tuossa menin masennuskaudesta hypomaniaan.

Vierailija
249/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tarkkaan, mutta mullakin oli tuo siististi pukeutuva (vaikka pukeudun persoonallosesti, tärkeintä kai se psykiatrisessa mielessä että näytä sillan alla asuvalta). Itse muistan erityisesti sen että sanoi "vaikuttaa ikäistään nuoremmalta".

joo mulla on ollut kans "siisti ja hoidettu" ihan sama onko ollut mekko vai housut jalassa. Mustaki kuulostaa hassulta sanoa ihmisestä jolla on korkkarit mekko ja meikki että joo se on semmonen siisti :D Siistillä ihmisellä voi olla vaikka kollarit ja lenkkarit ja on käynyt pesulla ja meikittä. Jos panostaa pukeutumiseen ja pukeutuu persoonallisesti niin kyllä se on enemmän kuin vain puhtaat ja ehjät vaatteet kaapista. Mut joo riippuu lääkäristä. Joskus joku lääkäri kirjoitti että laittautunut kauniisti.

Vierailija
250/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta oli ekalla istunnolla kirjoitettu ”ikäisensä oloinen”. Jotenkin huvittavaa kun en ollenkaan näe itse itseäni ikäisteni oloisena (26 v), pikemminkin teinin oloisena.

Itsellänikin ”ikäisensä näköinen”.

Olin ihan föönannut tukan nätiksi ja jopa laittanut meikkivoidetta (yleensä käytän vain puuteria), mustat farkut, violetti toppi ja (omasta mielestäni) aika pähee nahkatakki, musta käsilaukku rimpsuilla. Kai ne muutkin 50-v mummot yrittää olla teinejä tässä iässä?

Ei nyt luovuteta nahkaa materiaalina teineille. Teinit matkii mummoja, jos nahkaan pukeutuvat.

:)

Vierailija
251/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt psykiatrilla, miten sellaiselle pääsee? Oletteko itse pyytäneet vai saaneet tavalliselta lääkäriltä lähetteen?

Vierailija
252/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran terapeutti sanoi, että näytän siistiltä. Minulla oli kai sopivan kokoinen takki ja löysä villapaita. Ilmeisesti pukeuduin liian pieniin ja seksikkäisiin vaatteisiin aikaisemmin.

Vierailija
253/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla siellä luki kerran että pukeudun yliampuvan naiselllisesti ja räikeästi suomalaiseksi naiseksi.

Miten oikein olit pukeutunut? ja miten pukeutuu yliampuvan naisellinen? kuulostaa trollilta koska ne arvioi että onko siisti, huoliteltu tai kauniisti pukeutunut. naisystävälläni luki kauniisti pukeutunut ja hän pukeutuu tosi naisellisesti lyhyttä hametta, koruja, värejä korkokenkiä meikkiä..

Vierailija
254/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hah tuskin miks joku kirjottais noin että suomalaiseksi naiseksi?

Vierailija
255/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tarkkaan, mutta mullakin oli tuo siististi pukeutuva (vaikka pukeudun persoonallosesti, tärkeintä kai se psykiatrisessa mielessä että näytä sillan alla asuvalta). Itse muistan erityisesti sen että sanoi "vaikuttaa ikäistään nuoremmalta".

Se on kaunis kiertoilmaus lapsekkaasta ihmisestä.

Vierailija
256/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kaunis kiertoilmaus lapsekkaasta ihmisestä.

Ei ihmisen lapsekkuutta pukeutumisesta päätellä. Oikeassa elämässä, sinun harhaisessa mielessäsi kaikki on totta kai mahdollista.

Vierailija
257/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri sanoi että olen "leuhkan näköinen". Juupa juu.

Vierailija
258/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ainoalta käynniltä, kun psykiatri näytti minulle kuvia ja kysyi, mitä niistä tulee ensimmäisenä mieleen. Vastailin häihin ja seurusteluun liittyviä asioita, olin vasta mennyt kihloihin. Psykiatri ei kommentoinut vastauksiani mitenkään, mutta oli sanellut tekstiin, että potilaalla on naurattavia, hölmöjä ja epärealistisia odotuksia naimisiinmenosta ja lapsista. On olemukseltaan lapsekas ja yksinkertainen. Oli hyvin loukkaavaa tekstiä :(

Vierailija
259/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle psykiatri kirjasi sen, kun olin myöhässä n. 5 minuuttia. "Sanoo syyksi, ettei löytänyt parkkipaikkaa." tosta tuli ihan rikollinen olo, ihan kuin se olisi valhe :D

Lääkäri joskus kirjasi jotain että "vaikuttaa aktiiviselta, ottaa katsekontaktin".

Mullekkin psykologi oli kirjottainut "sanoo tulleensa omalla autolla.." tuli sit sellanen kuvitelma tosta että olisin muka valehdellut ja liian huonossa kunnossa omistaakseni auton tai ajavani sillä..

Vierailija
260/264 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikäisensä näköinen", mitä tuo tarkoittikaan sitten :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi