Mies ja lapsi kävivät. Minulle tuli siitäkin aivan hirveä psyykkinen pahoinvointi. Mitä tämä oikein on? Auttakaa!
Mies siis asuu lasten kanssa, koska minä olin lapsuuteni psyykkisesti pahoinvoiva ja se kiellettiin. Siis kukaan ei hyväksynyt asiaa, joten koitin voida niin hyvin kuin osasin. Hankin lapsiakin ja perheen, mutta siellä asiat eivät enää sujuneet lasten kannalta parhaalla mahdollisella tavalla ja muutin pois. Joku äskettäin hienosti oivalsikin, että pakenen tavallaan jotain itsessäni, ja se on varmasti totta.
Tänään mies tuli käymään lapsen kanssa (lapsen aloitteesta) luonani, ja käynti meni ihan hyvin, tosin pientä päänsärkyä tunsin jo sen aikana, mutta heidän lähdettyään mulle tuli taas kerran todella paha olo. Päänsärkyä, oksennuttaa, aivan kuin tuntisin nyt sitä kuvotusta, jota äitini aiheutti minussa pienenä, ja jota ei saanut näyttää. Voiko se olla mahdollista, että se on sitä, siis juontuu siitä?
Koska miestä ja lasta vastaan persoonina minulla ei ollut mitään, mutta jokin siinä, että tilaani vain tullaan nostaa nyt tällaista pintaan, vaikka koitan ajatella, että pitäisihän sen nyt olla aivan normaalia, että tullaan ja että käyvät ja lapsikin sitä varmasti tarvitsee.
Mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut tällaista oloa.
Hankalaa, koska en haluaisi torjua heitä, mutta tämä olo on huono!
Kommentit (516)
Eiks sulla pitänyt olla se terapeutti? Vai eikö se olekaan mikään psykoterapeutti, vaan joku "terapeutti"? (Tulokset vähän kuulostaakin että näin olis...)
On mulla, psykoterapeutti, mutta aivan kuin mä tähän hätään voisin hänelle soitella. Mulla on käyntiajat ja ensi viikolla ei ole aikaa. Se on pakon sanelema juttu, että en voi käydä viikottain koska hän on reilun puolentoista tunnin ajomatkan päässä. Lähempää ei löytynyt narsimin uhrin asemaan erikoistunutta, jollaiselle halusin ja se on ollut hyvä.
ap
Kuulostaa siltä, että olet lapsuudessani traumatisoitunut. Oman lapsesi läsnäolo herättää menneisyyden (oman lapsuutesi) hankalat vaikeat tunteet pintaan. Hae apua itsellesi, mutta myös vanhemmuuteesi. Esim. Pyydä lähete perheneuvolaan tai lastenpsykiatrian yksikköön vanhempi-lapsi-suhteen hoitamiseksi. Lapsesi ansaitsee myös sanoja tilanteelle. Vika ei ole lapsessa, sen sijaan olet joutunut kokemaan lapsuudessasi jotain, mitä et pysty pukemaan vielä sanoiksi, vaan se ilmenee kokonaisvaltaisena pahoinvointina. Mahtaako lapsen luovuttaminen isälle herättää vaikeita tunteita, olkoonkin että se on järkevä ratkaisu, jos omat voimat ja vointi eivät riitä.
Mun on pakko mennä nyt ulos, tää ketju ei varmaan ole enää täällä kun palaan, mutta kiitos teille muutamille, jotka jaoitte oloani ja huoltani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet lapsuudessani traumatisoitunut. Oman lapsesi läsnäolo herättää menneisyyden (oman lapsuutesi) hankalat vaikeat tunteet pintaan. Hae apua itsellesi, mutta myös vanhemmuuteesi. Esim. Pyydä lähete perheneuvolaan tai lastenpsykiatrian yksikköön vanhempi-lapsi-suhteen hoitamiseksi. Lapsesi ansaitsee myös sanoja tilanteelle. Vika ei ole lapsessa, sen sijaan olet joutunut kokemaan lapsuudessasi jotain, mitä et pysty pukemaan vielä sanoiksi, vaan se ilmenee kokonaisvaltaisena pahoinvointina. Mahtaako lapsen luovuttaminen isälle herättää vaikeita tunteita, olkoonkin että se on järkevä ratkaisu, jos omat voimat ja vointi eivät riitä.
Kiitos, tämä oli hyvä vinkki.
ap
Toivoin sinulle ja lapsellesi rakkautta ja rohkeutta ja toivoa t. 25
Mitäs sinun seitsemäs terapeutti sanoo problematiikkastasi? Kun ne kuusi edeltävinä "eivät osanneet mitään narsismista"?
Vierailija kirjoitti:
Toivoin sinulle ja lapsellesi rakkautta ja rohkeutta ja toivoa t. 25
KIITOS.
ap
Hyvä että haet ja saat apua. Ei ole helppoa olla äiti jos ei ole kunnollista mallia omasta lapsuudesta. Varmaan olette tehneet ihan hyvän ratkaisun siinä että lapsi asuu isänsä kanssa (olettaen että hän on tasapainoinen ihminen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alotas nyt ihan alusta
Lyhyesti sanottuna sain psyykkistä alkuperää olevan pahoinvointireaktion miehen ja lapsen käytyä luonani ja tajuan tämän olevan epänormaalia ja huono asia. Vaikutan varmasti kamalalta ihmiseltä, mutta vannon, ettei tämä ole tietoista.
En voi sanoa heille, etten enää voi nähdä heitä, koska heistä tämä on varmasti täysin epäymmärrettävää. Että tekosyy, sille, etten halua olla heille ystävällinen hyvä ja niin edelleen. Vaikka haluaisin, mutta sitten aloin voida todella pahoin. Tiedän, miten hirveältä tämä kuulostaa.
ap
Juu. Et vaan voi enää tavata heitä, ikinä.
Ja se ei ole siitä kiinni että se ois sun äitin syy. Mene nyt ja kerro tämä ja pyydä jotkut väkevät päälääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet asiasi sössinyt. Deal with it.
En ole. Jos lapsi pidättelee pahoinvointiaan, jotta aikuisilla ois hyvä olla, niin ei ole milloinkaan ollut oma vikani.
ap
Vittu sä oot keski-ikäinen ihminen.
Miksi olet hankkinut lapsia ja vielä kaksin kappalein, kun kerran tiedät ettei sinusta ole äidiksi? Et osaa etkä halua rakastaa ja tukea heitä, vaan ajattelet vain itseäsi. Ihan tietoisesti olet tehnyt tähän maailmaan kaksi ihmistä, jotka traumatisoit eväämällä heiltä sen turvan ja äidinrakkauden, joka heille kuuluisi ja jonka he ansaitsisivat. Huhhuh.
Sä kuormitat terveydenhoitojärjestelmää oikein olan takaa. Käyt terapiassa, psykiatrin tapaaminen tulossa ja vielä pitäisi työterveyteenkin olla yhteydessä?! Sen takia, että sulla särkee päätä?
Olen koko ajan lähtenyt siitä, että Kivikissaäiti on trolli. Pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ajan lähtenyt siitä, että Kivikissaäiti on trolli. Pakko olla.
Mä en usko että on trolli. Se on niin systemaattinen ja johdonmukainen jutuissaan. Trollit mokaavat aina jossain vaiheessa puhumalla itsensä pussiin.
Joillakin voi johtua kumppanista /ex kumppanista, että tulee tuollaisia oireita. Vaikka olisikin lapsuusjuttu taustalla. Lapsesta ei tule luulen. Muista stressittömyys, sinulle miellyttävä asuinympäristö ja varmista ettet ole allerginen jollekin
Ja onko sulla ongelmaa nyt vanhempien tai sisarusten kanssa, että otat heihin etäisyyttä. Tai muita läheisiä joista tulee negatiivinen tunne. Sä voit tehdä positiivisen elämän itse. Ja onko joku positiivinen tukija olemassa. Älä ota negatiivista mistään vastaan enää, esim mieheltä. Siitä voi alkaa paraneminen
Av palsta on kyllä hiton huono lääke syykkiseen päänsärkyyn. Sanoisin, että antilääke ja vaikutus sen mukainen.
Nimenomaanhan EN HALUAISI hylätä muita perheessäni vaikka mulla on näin paha olla.
ap