Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL-analyysi: Työllisyystilastot liian ruusuisia - aktiivimalli luo jo valetyöllisiä

Vierailija
22.02.2018 |

Aktiivimalli vääristää tilastoja. Vain yksi tunti töitä viikossa tekee työttömästä työllisen tilastoissa. Aktiivimalli kiihdyttää valetyöllisten määrän kasvua. Yllätyitkö?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen aktiivimalli on tuonut jo lisää valetyöllisiä uusimpiin tilastoihin. Miten tästä hyötyy itse työttömät?

Vierailija
2/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pitää olla harvinaisen yksinkertainen tapaus, jos luuli, että aktiivimalli parantaisi työllisyystilannetta muuten kuin tilastoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3106583/olen-tyottomyydesta-nauttiva-ja…

Laiskana miehenä kopsasin vain aiheeseen liittyvän aloittamani keskustelun tänne.

Vierailija
4/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä pitää olla harvinaisen yksinkertainen tapaus, jos luuli, että aktiivimalli parantaisi työllisyystilannetta muuten kuin tilastoissa.

Laborantti Lindström uskoo vahvasti, että työllisyystilanne paranee ;)

Vierailija
5/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoita, että tätä kriteeriä ei ole vaihdettu mihinkään,vuosi sitten se oli jo olemassa. Silti vasta nyt herätään Tilastokeskuksen työttömän kriteeriin.

Ei tilastot vääristy sillä, että entistä useampi on nyt tekemässä lyhyitä työsuhteita. Pitää vain tietää, että Tilastokeskuksen mukaan tunnin töitä tekevää ei tulkita työttömäksi.

Vierailija
6/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, no en yllättynyt. Teen kotoani osa-aikaisesti puhelintyötä. Tilastollisesti olen siis työllistetty. Viime kuussa tienasin peräti lähes 80€. Mitähän hurjaa keksisi kaikella sillä rahalla! Ai niin. Se menikin jo välttämättömyyksiin, kuten ruokaan ja pesuaineisiin.

Vierailija
7/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti Suomessa on 600 000 työtöntä.

Jos se luku esitettäisiin virallisesti ulkomaille niin Suomen velan korot nousisivat niin, että Suomessa kävisi kreikat.

Vierailija
8/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo tilastokikkailu ollut koko aktiivi mallin idea alunperinkin?

Tuli siitä täälläkin kirjoitettua, mutta eipä oikein ottanut tuulta alleen se keskustelu :-)

Työttömyystilastot alas, luottoluokitus pysyy hyvänä ja sitten voidaankin ottaa lisää velkaa maahanm uuttajien kotouttamiseksi (saadaan palkkoja alennettua positiivisen syrjinnän kautta). Siinä sivussa voidaankin käteävsti pienentää sosiaalitukia, kun ollaan niin velkaisia :-)

Ohimennen yksityistetään sairaanhoito, maantiet, rataverkosto ja postin palvelut.

Suomi nousuun, tai ainakin äär ioikeistolaisin osa siitä.

Vierailija
9/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laborantti Lindström uskoo vahvasti, että työllisyystilanne paranee ;)

MOT

Vierailija
10/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEMin omissa tilastoissa tuo henkilö on työtön, joten miksi ihmeessä syytämme Lindströmiä siitä, että Tilastokeskuksella on erilaiset kriteerit (yllättäen EU:n kanssa samalaiset) kuin ministeriöllä?

Vierailija
11/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sinun tekosyysi, jolla alistut töihin 9 euron päiväpalkalla? Ihmiset eivät ymmärrä, ettei mihinkään töihin ole pakko mennä, jos sitä ei itse halua.

Vierailija
12/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo tilastokikkailu ollut koko aktiivi mallin idea alunperinkin?

Tuli siitä täälläkin kirjoitettua, mutta eipä oikein ottanut tuulta alleen se keskustelu :-)

Työttömyystilastot alas, luottoluokitus pysyy hyvänä ja sitten voidaankin ottaa lisää velkaa maahanm uuttajien kotouttamiseksi (saadaan palkkoja alennettua positiivisen syrjinnän kautta). Siinä sivussa voidaankin käteävsti pienentää sosiaalitukia, kun ollaan niin velkaisia :-)

Ohimennen yksityistetään sairaanhoito, maantiet, rataverkosto ja postin palvelut.

Suomi nousuun, tai ainakin äär ioikeistolaisin osa siitä.

Kansan heräämisen (turha toivo suomessa) pelossa ajetaan pikaisella aikataululla perustuslain vastaisen tiedustelulait voimaan, että pystytään valvomaan jokaista hallituksen vastaista nettikirjoitusta ja ajatusta, ettei köyhien köyhtymiselle ja rikkaiden rikastumiselle vain tulisi minkäänlaisia esteitä matkalla kohti totalitääristä yhteiskuntaa.

Vierailija
13/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinun tekosyysi, jolla alistut töihin 9 euron päiväpalkalla? Ihmiset eivät ymmärrä, ettei mihinkään töihin ole pakko mennä, jos sitä ei itse halua.

Voisi tosiaan erehtyä luulemaan, että se on jokaisen oma asia, jos orjaksi alkaa. Mutta kun ottaa kolmannenkin aivosolun käyttöön, huomaa kyllä pian, miksi meidän kaikkien etu on, että taistelemme aktiivisesti orjatyömahdollisuuksia vastaan. 

Vierailija
14/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei kehuta Kyllöskää laborantiksi. Sitähän se on. Se on melko hyvin pärjännyt ja pressaksikin juuri pyrki. Toisten mielestä se on ihan hyvä koulutus vielä korkeampaan virkaa. Maan korkeimpaan itse asiassa.

Selvästi ovat työttömät aktivoituneet. Mikä vika siinä on? Ei kai vaan ole huono juttu koska on tämän hallituksen tekosia? Ei kai mikään ohjelma mullista työttömyysprosentteja muutamassa viikossa ja tosiaan tilastointitapaha ei ole muuttunut. Puhelinmyyjä on ihan samalla tavalla ollut työllinen/työtön kuin ennenkin.

Vierailija
15/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ei kehuta Kyllöskää laborantiksi. Sitähän se on. Se on melko hyvin pärjännyt ja pressaksikin juuri pyrki. Toisten mielestä se on ihan hyvä koulutus vielä korkeampaan virkaa. Maan korkeimpaan itse asiassa.

Selvästi ovat työttömät aktivoituneet. Mikä vika siinä on?

Se vika että tämäntyylinen aktivoituminen ei auta työllistymiseen mitenkään, siivoaa vain tilastoja. Ei myöskään tuo säästöjä yhteiskunnalle vaan kasvattaa kuluja.

Vierailija
16/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi tosiaan erehtyä luulemaan, että se on jokaisen oma asia, jos orjaksi alkaa. Mutta kun ottaa kolmannenkin aivosolun käyttöön, huomaa kyllä pian, miksi meidän kaikkien etu on, että taistelemme aktiivisesti orjatyömahdollisuuksia vastaan. 

Totta. Minä olen saanut lähinnä halveksuntaa kun olen yrittänyt opettaa kansalaisille saikutuksen saloja, joilla välttää orjaksi joutumisen. Nämä halveksijat eivät tyhmyydessään ymmärrä kuinka vahingollista ilmaistyövoima on yrityksille, työntekijöiden palkan kehitykselle ja loppujen lopuksi koko yhteiskunnalle. Ei. Heidän mielestään minä olen loinen kun ennemmin saikutan olemattomilla vaivoilla kuin suostun alistamaan itseni orjaksi ja sitä kautta vahingoittamaan koko yhteiskuntaa.

Vierailija
17/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jari "pihivi" Lindström

Vierailija
18/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä vaaditut 5 päivää töitä 9 euron päiväkorvaksella tienaa työtön yhteensä 45 euroa.

Jos todellinen tuntipalkka työstä olisi esimerkiksi 15e, tienaisi henkilö samasta työstä 600e.

Työtön menettää ansiotuloja esimerkkitapauksessa 555e. Työmarkkinatuki pienenenee siis 30 euroa kuukaudessa mikäli työn jättää tekemättä. Laskennallinen voitto työttömälle on 525e mikäli skippaa 9 euron orjatyön jos siis suhteutetaan työn työpanoksen todellinen arvo.  Laskelmassa ei ole huomioitu vähennyksiä työmarkkinatukeen mikäli palkka ylittää sen 300e/kk.

Vierailija
19/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä vaaditut 5 päivää töitä 9 euron päiväkorvaksella tienaa työtön yhteensä 45 euroa.

Jos todellinen tuntipalkka työstä olisi esimerkiksi 15e, tienaisi henkilö samasta työstä 600e.

Työtön menettää ansiotuloja esimerkkitapauksessa 555e. Työmarkkinatuki pienenenee siis 30 euroa kuukaudessa mikäli työn jättää tekemättä. Laskennallinen voitto työttömälle on 525e mikäli skippaa 9 euron orjatyön jos siis suhteutetaan työn työpanoksen todellinen arvo.  Laskelmassa ei ole huomioitu vähennyksiä työmarkkinatukeen mikäli palkka ylittää sen 300e/kk.

Älkää nyt ihmeessä suostuko tällaiseen kusetukseen!

Vierailija
20/52 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko oikeasti mennä sellaiselle lääkärille potilaaksi, joka ei ole koskaan ollut käytännön harjoittelussa, ja esimerkiksi ensimmäinen hänen poistamansa paise on sinun kainalossasi? Orjatyötä kun ei saisi olla eli ilmaiseksi ei saisi harjoitella taitoja. Tai jos labrassa hoitaja sanoisi, että on ensimmäistä viikkoa töissä, ei ole vielä opetellut verikokeen ottamista, mutta aloittaa sinusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan