Annatko autosi akusta virtaa kaapeleilla toiselle
Eli tilanne on se, että toisella ihmisellä ei auto starttaa ja hän pyytää saada ottaa kaapeleilla virtaa sinun autosta käynnistystä varten omilla kaapaleilla, annatko?
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/auttamalla-kaveria-hadassa…
Kommentit (110)
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
Annan. Uusimmilla autoille ei suositella antamaan. Sähköjärjestelmät saattaa sekoilla, on tapahtunut kaverille ja ei ole halpoja korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Annan tottakai,ei mitään ongelmaa.
Kaapelit ja hinausliina on aina takakontissa.
Mä en edes tiedä missä mun autossa on akku..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Vierailija kirjoitti:
Annan. Uusimmilla autoille ei suositella antamaan. Sähköjärjestelmät saattaa sekoilla, on tapahtunut kaverille ja ei ole halpoja korjauksia.
Se sekoilu on jo tapahtunut siinä vaiheessa jos akku on päästetty täysin tyhjäksi.
Eikä sitä startata heti kun kaapelit on kytketty vaan akun on annettava latautua joitakin minuutteja.
Minä, ketjun aloittaja annoin toiselle virtaa omasta. Olen sen verran kiltti ja empaattinen luonne että en jotenkin raaskinut jättää ihmistä oman onnensa nojaan.
Annan virtaa ja persettä kaupanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Se paikka on itseasiassa akun latausta varten, ei missään nimessä virran antoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Perustele nyt se alapeukkusi? -Eipä taida olla perusteita esittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Perustelin jo senkin sekopää
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Perustele nyt se alapeukkusi? -Eipä taida olla perusteita esittää.
Irstassika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Se paikka on itseasiassa akun latausta varten, ei missään nimessä virran antoa varten.
Ei todellakaan ole, eikä akkua kuulu ladata autossa, vaan se irroitetaan autosta ennen latausta.
-Jos sulla olisi auto, tietäisit nämä jutut itsekin!
Ihan sama, mihin se peukalo täällä sojottaa..
Vierailija kirjoitti:
Irstassika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Se paikka on itseasiassa akun latausta varten, ei missään nimessä virran antoa varten.
Ei todellakaan ole, eikä akkua kuulu ladata autossa, vaan se irroitetaan autosta ennen latausta.
-Jos sulla olisi auto, tietäisit nämä jutut itsekin!
Olen eri mieltä ja sellaista nyky autoa ei olekaan jonka ohjekirja suosittaa antamaan apuvirtaa.
Tietäisit tämän jos et ajaisi 80 luvun rotiskoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, mihin se peukalo täällä sojottaa..
Jos ihmisellä on validi mielipide, hän pystyy sen perustelemaan faktatiedolla.
Muutoinhan ei ole mitään väliä, mutta jos osallistuu, perustelut myös?
En anna virtaa, annan Autoliiton puhelinnumeron.
Vierailija kirjoitti:
Annan virtaa ja persettä kaupanpäälle.
Missä suhun voisi törmätä niin annan auton akun tyhjentyä vapaaehtoisesti :D (jos olet nainen)
Vierailija kirjoitti:
Irstassika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tiedän autoista,ettei missään nimessä.
No et paljoa tiedä:
-Monessa autossa on jopa kaapeleille oma paikka olemassa, esim omassa ML mersussa, sekä Fordin pakussa.
Monet kerrat on virtaa annettu, ilman ongelmia.
Selvitelkää asiat itsellenne, älkääkä kuunnelko huhuja.
Tämän alapeukuttanut, perusteleppa mielipiteesi.
Mersussa ja Transitissa molemmissa akku penkin alla, ja konehuoneessa kaapelöille paikka, josta virtaa ottaa/antaa.
Perustele alapeukkusi!
Se paikka on itseasiassa akun latausta varten, ei missään nimessä virran antoa varten.
Ei todellakaan ole, eikä akkua kuulu ladata autossa, vaan se irroitetaan autosta ennen latausta.
-Jos sulla olisi auto, tietäisit nämä jutut itsekin!
Raahaako se auto akkua aina perässään, kun autolla ajetaan? Katsopas, kun siinä moottorin kyljessä on laturi, joka lataa akkua, kun auto käy.
En. Tuliterä auto ja olen aika varma, että sähköjärjestelmät ovat liian herkkiä.