Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****Kesänuput viikko 29******

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju on sitterissä, viihtyy siinä aina joku 10 minuuttia, joten äkkiä kirjoitan.

Liikunnasta: olen myös vaunutellut, tosin kävely aiheuttaa liitoskipuja, jippii. No, onpahan jotain liikuntaa. Salille ja jumppiin tekisi kovasti mieli, mutta salikortti on jäähyllä elokuulle. Periaatteessa pitäisi malttaa kovemman liikunnan kanssa jälkitarkastukseen asti. Ja älkää tehkö suoria vatsalihaksia! Pitäisi odottaa siihen asti, että ne kuroutuvat takaisin mahan etuosaan. Jos niitä alkaa harjoittaa liian aikaisin, ne eivät välttämättä "umpeudu", vaan eteen jää tollainen löysä löllö kaistale. Syviä vatsoja voi tehdä ja sehän tapahtuu niin, että vetää vatsaa sisään eli napaa selkärankaan päin. Helppoa tehdä seisoessa.

Kantoliinassa poikanen nukkuu siedettävästi, tänään jopa 1,5 tuntia, jee. Sain jopa siivottua vähän.

Punottaviin nivusiin sain neuvon neuvolasta laittaa talkkia. Se kyllä auttaa hetkeksi, mutta aion seuraavaksi kokeilla Bepanthenia. Sinkkivoidetta laitoin eilen ja sekin näytti auttavan jonkun verran.

Vierailija
22/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti alkoi itku, kun kirjauduin :D Neuvolan terkka kävi tänään ja hienosti pienen miehen paino noussut. Viikko sit sairaalasta lähtöpaino oli 4320g (syntymäp. 4446g) ja nyt siis oli 4770g. Eli jää sinne mahaan maitoa, vaikka tuntuu tuo herra puklivan kiitettävästi!

Kanelisokeri: ei jäänyt pojan päähän outoja muotoja. Esikoisen ponnistus kesti tunnin ja silloin pojan pää oli semmoinen hassu suippo.

Jaahas, äitiä kaikesta päätellen tarvitaan maidotukseen.. Jaksuja kaikille meille :)

Piia ja Lari 9pv (kaste elokuun lopussa, mutta etunimi jo käytössä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin ketjun nopeasti läpi, tais jäädä puolet lukematta...

Poltsi:

Meillä ihan samanlaista aina suunnilleen joka toinen/ kolmas päivä. Eipä siihen oikein ole mikään auttanut, sitten vaan seuraavana päivänä nukkuu hyvin.

Meillä peffan punoitukseen auttanut talkki tosi hyvin, bepanthenia myös käytetty.

Meillä oli monen päivän nettipimento kun adsl linja oli jostain syystä poikki, tänään vihdoin kävivät korjaamassa ja pääsin nettiin.

Minä sain vihdoin sen rintatulehduksen ja eilen aloitin antibioottikuurin. Tyttö on varmaan jo siksikin kärtyinen ja yrittää pinnistää kakkaa ja kitisee vähän väliä. Ei se kakka kuitenkaan kovaa ole, mutta ei vain oikein välillä aina kulje. Kakkavaippoja meillä pitää vaihtaa melkein parin tunnin välein ihan muutenkin - eli kai tuo hyvin kasvaa? Suurin osa vaatteista on siltikin liian isoja, 44 senttisiä kokopukuja ostin Kappahlista ja ne nyt alkavat olla vähän hihoista lyhkäisiä...

Nimikin taidettiin keksiä, on suht harvinainen mutta vanhanaikainen, eikä kuulosta silti mitenkään erikoiselta, ja sointuu pienemmän isoveljen nimeen hienosti :)

D-vitamiinitippoja ei olla aloitettu, enkä kyllä aloitakaan ainakaan ennenkuin tää 10vrk antibioottikuuri on ohitse. Nannin korviketta ollaan annettu silloin tällöin (kauppareissut tms).

Autokuumetta on ilmassa ja lainakin pankista luvattu, nyt kun vaan löydettäisiin se mieluisa menopeli...

Alcatraz ja tyttö 3vko 1 vrk (AIKA RIENTÄÄ!!!)

Vierailija
24/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tärkein asia unohtui.. :D

Mullahan siis leikattiin väliliha, nyt viikkoon ei ole enää haava vaivannut normaalia elämää (voi istua missä ja miten haluaa ja vaunulenkit onnistuu hienosti kipeytymättä ja hevosen selässäkin olen jo käväissyt jne..) mutta tunnustellessa ei alapää kyllä vielä ihan normaalilta tunnu, ja on hiukan arka.

Me ei sitten eilen enää maltettu odottaa vaan yritettiin seksiä ja onnistuihan se jotenkin, eikä ollut edes jälkeenpäin kipeänä. Pitää nyt kuitenkin seuraavaan kertaan malttaa useampi päivä...

Vierailija
25/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sitten minipillerit ehkäisyksi. Pitää katsoa sopiiko ne minulle. Ei kyllä paljoa houkuta kun ohjeessa lukee, että yleiset sivuvaikutukset ovat painonnousu, akne ja haluttomuus...

Jaahas, neiti vaatii ruokaa, palailen paremmalla ajalla.

Tytteli-83

Vierailija
26/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtivät isot lapset maanantaina mummin mökille! Ihan isovanhemmat itse pyysivät, josko lapset haluaisivat tulla!! Ihme ja kumma mutta ihanaa! Eilen olimme sitten pienokaisen kanssa minun mummoni mökillä, jossa oli muitakin sukulaisia. Oli kivaa, kun muut grillasivat ja laittoivat pöydän koreaksi, ja lämmittivät saunaa, itse ei tarvinnut kuin välillä neitiä syöttää ;)

Tänään ollaan miehen kanssa juostu ympäri Tamperetta hoitelemassa asioita. Aika hyvässä jamassa alkavat asiat olla. Eiköhän me vielä matkaan päästä.

Seksiä mekin jo harrastettiin, ja hyvin meni, vaikka huolinkin, että tuntuuko se miehestä miltään ;) tuntui kyllä kuulema... Ja riitaakin ollaan kiitettävästi saatu aikaiseksi, huomaa kun on väsynyt ja mulla vielä tuo selkäkipu, niin pinna palaa joka asiasta. Pitää nyt yrittää hieman tsempata.

Meillä tyttö oli saanut maanantain neuvolaan mennessä kilon painoa lisää, painaa nyt sitten 4220g ja pituuttakin oli hieman tullut. Hyvin on mennyt, tänään oli tuollainen kitin-ei-nukuta-päivä, jospa yö menisi mukavasti. Onneksi eivät nyt olleet isommat lapset vielä pakkaa sekottamassa, saatiin edes vuorotellen vähän hengähtää.

Huomenna sitten lähdetään mökille ja ollaan siellä koko seuraavakin viikko. Ihan ikävä tulee teitä, jos en välillä pääse jossakin nettiin ;) Lauantaina vietämmä ristiäisiä ja nimikin on nyt sitten valittu.

Aurinkoisia päiviä ja rauhallisia öitä kaikille!

Selma ja neiti 3vko 4p

Vierailija
27/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta painosta: raskauskilot meni ja pari allekin, MUTTA olin ennen raskautta lihonut noin 8-10 kiloa parissa vuodessa. Olisin tyytyväinen, jos 4-5 kiloa vielä lähtisi. Tosin pariin viikkoon ei ole tippunut grammaakaan. Aluksi tippui paino niin hyvin, että varmistelin maidon riittämistä syömällä päivittäin jäätelöä tms. Tapa jäi ja nyt sitten näköjään kilotkin. No, pääasia ettei paino käänny nousuun.

Maitotisseistä: ovat aika ällöttävät ja epämukavat ajoittain. Inhottaa, kun ei voi maata mahallaan eikä nukkua ilman toppia ja liivinsuojuksia. Mies on uusista muodoista innoissaan, mutta ei oikein pääse niistä nauttimaan, kun ovat nyt tuon "iilarin omaisuutta". Nännit ei onneksi enää juurikaan arista, mutta maidon heruminen aiheuttaa tuikkimista ja viiltelyä, tuntuu kuin neulaa työnnettäisi nännistä sisään.

Seksistä: eka kerta takana. Tapahtui, kun 4 vkoa synnytyksestä, mun aloitteesta. Varuiksi laitoin äitiyspakkauksesta saatua liukuvoidetta, mutta se taisi olla turhaa tai jotenkin vaan ehkä pikemminkin siitä oli haittaa.

Vauvan ihon hoidosta: vannon öljyn nimeen. Itse laitan joskus vesipesun jälkeen Ceridalia vaippa-alueelle ja nivusiin. Imeytyy hyvin ja suojaa ihoa. Seuraavat pesut hoituu hyvin, kun kakka liukuu suorastaan iholta. Mun mielestä Bepanthenit, sinkit ja talkit on turhan paksuja ja hautovia pelkkään punoitukseen, ihottumat sitten erikseen (ei ole onneksi ollut).

Liikunnasta: pieniä kävelylenkkejä olen tehnyt ja pari kertaa vähän rivakammin, mutta mullakin poltsin tavoin siitä liitoskivut äityivät. En ole noin ylipäätään mitenkään sporttinen immeinen, enkä osaa kaivata sen kummempaa liikuntaa.

Vauva alkaa avautua kuorestaan: ihanaa! On nyt viikon verran yrittänyt jokeltaa, välillä tosin ei saa mitään ääntä aikaiseksi tai sitten jonkin kurahduksen kurkusta, joskus tulee ÄY tms. Itkuissa alkaa olla eri sävyjä, ei ole heti pelkkää suoraa huutoa. Hymyjä tulee myös, silloin kun elämä vauvalle hymyilee eli ei kipristele vatsassa eikä väsy tai muu paina. Nyt itkahtelee ja polkee jalkaa tuossa sitterisää, joten mentävä on ennen kuin ihan kovaksi itkuksi yltyy.

Vierailija
28/64 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ongelmana, että vauva imiessään rintaa pitää semmoista "zäck" ääntä? Meillä on pahentunut ajan myötä ja sitä myöden ilmeisesti myös ilmavaivat. Aivan kuin vauva päästäisi kieliotteen irti jokaisella imaisulla ja kuulen oikein kun vauva nielee maitoa sekä ilmaa. Eilen ja tänään on illat menneet kuunnellessa hysteeristä huutoa ja katsellessa kovaa kiemurtelua. Onneksi eilen rauhoittui yöksi, toivottavasti myös tänään..

Liikunnasta puheen ollen.. Olen ymmärtänyt, että ns. hyppyliikuntaa ja niitä vatsarutistuksia kannattaa aloitella kun lantionpohjan lihakset on palautuneet. Hyvä testi lantionpohjan lihasten kunnolle on tehdä se pissanpidätystesti (jota ei saa tehdä liian usein). Itsekin olen vasta käynyt kävelylenkeillä vaunuilla ja ilman, vaikka mieli palaisi jo jumpille ja tanssimaan.

Te kenellä on epparihaava - oletteko jo uskaltaneet pyöräillä? Mulla haava tuntuu jo ihan hyvältä, mutta en uskalla vielä hypätä pyörän selkään. Jälkivuoto kyllä jatkuu edelleen..:(

Terhetär ja wauva 3 vk tasan

Vierailija
29/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti aamulla töihin ja minä heräsin samaan aikaan. Vauva söi samoihin aikoihin ja jatkoi sen jälkeen uniaan, unet jatkuu edelleen jo kolmatta tuntia. Käytin heti tilaisuutta hyväkseni ja pesin koneellisen pyykkiä ja tulin tähän koneelle :)

Mä oon käynyt joka päivä vähintään tunnin vaunulenkillä tai sitten yksin kävelemässä. Tosin mä syön niin paljon makeaa, että pitäisi varmaan kävellä ainakin kolme tuntia päivässä, että kilot tippuisi... No, ehkä kunhan ne sentään pysyisi kurissa.

Meillä on elokuussa nimiäiset. Paikka ja nimi on vielä hakusessa. Alun perin ne piti järjestää miehen isän luona, mutta anoppi ei suostu siihen. (Miehen vanhemmilla on takanaan riitaisa ero ja sivullisetkin saa kärsiä siitä erityisesti jos yrittää sumplia yhteisiä juhlia yms.) Eli täytyy varmaan yrittää äkkiä keksiä joku toinen paikka.

Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla tuota Ceridalia, kun sitä sattumalta kaapista löytyy.

Nyt alkoi itku...

Haissa ja Nuuskis 3 vko 3 pv

Vierailija
30/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ei näköjään aamusta hyökkää koneelle niin kuin minä. Meillä tuo vauveli ottaa vielä pienet aamu-unoset ja olen ihan törkeesti ottanut sen ajan itselle aamupalaa ja vaikka nettailua varten. Joskus se aika on puoli tuntia, joskus jopa kaksi. Silloin en tee kotihommia, paitsi jos on vieraita tulossa päivällä niin yritän laittaa huushollin kuntoon. Nyt meillä on muuten vierasrumba hellittänyt. Ensimmäisen neljän viikon aikana vieraita kävi varmaan 2-3 päivää lukuunottamatta. Ei sen puoleen, olin silloin pirteämpi kuin nyt. Nyt alkaa olla viiden viikon univelat takana ja se alkaa pikkuhiljaa tuntua.

Näköjään aina kun kirjoitan tänne niin joku asia minkä kirjoitan muuttuukin heti. Eilisestä kirjoituksesta tietysti se, ettei paino lähtisi nousuun (siis oma). No, onpahan nyt sitten lähtenyt kuitenkin. Eli nyt pois päivittäiset jätski ym. herkuttelut...

Meillä olis huomenna tai lauantaina Ikean reissu edessä. Purettiin vaatehuoneesta risat lastulevykaapit, jotka piti alunperinkin olla väliaikaiset. Pitäisi ostaa niitä ritiläkorisysteemeitä ja jotain muuta pientä. Saas nähdä miten reissu vaavan kanssa menee. Auto kun ei ole mikään tae sille että rauhottuisi. Jos joku on huonosti niin huutaa kyllä.

No, nyt on vauva haettu sitteriin ja viihdytysjoukot (sisko 10v ja veli 6v) vieressä. Viihtyminen näyttäisi kuitenkin olevan vähän niin sun näin eli parempi että taas tällä erää lopettelen.

Hauskaa torstaipäivää kaikille! Toivottavasti muualla on parempi ilma kuin täällä kaakonkulmalla, jossa on epävakaista ja koleahkoa. Sadetta saadaan varmaan tänäänkin.

Vierailija
31/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu ja nyt on tilaisuus istahtaa koneelle : )

Meilläkin vauvalla on välillä itkuisuutta, mutta se liittyy nukahtamisen vaikeuteen. Yleensä siihen auttaa kun laittaa tutin suuhun, rätin silmille ja hyssyttelee. Ja joskus auttaa kun laittaa vaan omaan sänkyyn tai vaunuihin. Lisäksi on tullut rintaraivareita, huutaa ihan pääpunaisena ja rintaa kun antaa ei ala syömään. Joskus jaksan niin kauan, että rauhoittuu ja ottaa lopulta rinnan suuhun. Mutta aika monesti olen joutunut pullosta antamaan ja sitten on autuas ilme naamalla ja kiskoo maidon posket lommollaan.

Yöt ovat alkaneet mennä ihan hyvin. Illalla vauva laittaa nukkumaan klo 22 ja herää 2-4 välillä. Sitten herää klo 6 maissa ja sitten vielä nukkuu 1- 1,5 tuntia. Itsekin kun vaan malttaisi laittaa samaan aikaan nukkumaan, mutta on niin ihana huokaista edes hetki ennen kuin menee nukkumaan.

Mies on huomenna lähdössä suopotkupallokisoihin. Saapa nähdä millainen hermoraunio olen sitten kun tulee kotiin, kun täällä mahdollisesti kolmekin päivää yksin lasten kanssa olen.

Rinnoista: Minäkään en yhtään tykkää näistä maitotisseistä. Haluaisin nukkua mahallaan, mutta aina joku painaa tai on muuten vaan hankalaa. Mulle kans maidon heruminen tekee kipeää. Nyt on maidontulo alkanut selvästi vähentymään. Mutta olen kovasti yrittänyt lypsää maitoa, että ei ihan vielä loppuisi.

Ristiäistarjottavatkin on nyt suunniteltu ja vaatteet on hankittu. Ja nimikin on vihdoin ja viimein päätetty : )

Liikunnasta piti vielä sen verran, että vaunulenkillä olen muutaman kerran käynyt, mutta mulle tulee selkä aina tosi kipeäksi. Pyöräilemässä mullakin haluttaisi käydä, mutten ainakaan vielä ole uskaltautunut. Eiköhän sitä kohta vois kokeilla.

No, nyt vauva alkoi heräileen... Mukavaa torstaita!

Tuikku ja tyttö 3vkoa 3pv

Vierailija
32/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan meidänkin neidillä sittenkin nukahtamisen vaikeutta iltaisin... meillä meni siis ihan hulinaksi eilis ilta, viime viikon on mennyt kivasti n. klo 22 nukkumaan, mutta eilis illan kitisi ja imi tuttia hullun lailla no siitä päättelin, etä nälkähän sillä, vaikka just oli syönyt ja puklannutkin, annoin pullosta ja sama imeminen jatkui sen jälkeen ja tarjosin taas rintaa ja silloin kuului vain pop ja puklu lensi sellaisella räjähdyksellisellä voimalla, että lensi seinään asti. Sitten mies käveli ympäri taloa puol yhteen asti vaavi sylissä ja välillä se nukahtikin, mutta heräs aina säpsähtäen parkumaan, osaako joku sanoa, mitä tää on? Mahakipuja? Sitten nukahti tissi suussa mun viereen klo 1 aamulla ja heräili koko yön parin tunnin välein. Nyt nukkuu ulkona. Onko muilla tälläistä ja osaako sanoa, mitä ois?

Saan tänään matkarattaat, joihin menee kaukalo päälle, tosi kätevää saada sellaset taas, menin meinaan eilen vaunujen kans kaupunkiin ja sinne ne juuttui joka hyllyn väliin. Never again.

Tissejä inhoan yhä, mihinkä siitä pääsee. :D

Kix ja 5 viikkoinen puklumadame

Vierailija
33/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kix, olisiko masuvaivoja? Meillä on ollut paljon tollaista ja ruokaa mekin hädissämme ollaan annettu, mutta nyt luulen, että joko masussa kiertää tai on vaikeaa nukahtaa. Masuun auttaa kunnon röyhtäytys, nukahtamisongelmiin taas hyssyttely, tutti ja nukuttaminen.

Meillähän imetys ei sitten onnistunut, joten tissit ovat pikkuhiljaa tyhjentyneet. Eivät ole kovin hehkeät tyhjinä, kuulkaa :-/ Mutta ei sentään särje, eikä vuoda.

Painosta ja mahasta: huh, että ahdistaa olla näin läski :( Eilen lastenvaatekaupassa myyjä luuli, et oon alkuraskaana, vaikka minulla on ihan pieni maha enää. Pahinta on se, että omat vaatteet eivät mahdu päälle, joten on aina tuska miettiä, mitä saa päälle, kun lähtee ihmisten ilmoille. Paino on jumiutunut totaalisesti siihen plusneljään kiloon, vaikka en tod. syö paljon, enkä herkuttele kuin rajoitetusti. No, kai sitä pitäisi malttaa odottaa, synnytyksestä kuitenkin vasta 4 viikkoa.

Pikkumies väläytti sellaisen sarjan leveitä hymyjä yöllä, etä meinasi äidin sydän pakahtua <3

Poltsi+poju tänään tasan kuukauden

Vierailija
34/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aattelinkin..pahimmilta ollan vältytty dysflatyl tippojen aloituksen jälkeen tosin, mut mulla päällä antibiootti kuuri joten sekin saattaa nyt aiheuttaa kipuja. Meidän esikoisella ei koskaan ollut mitään mahavaivoja joten nää on mulle ihan uusia juttuja.

Älä huoli imetyksen epäonnistumisesta, mulla kans esikoiselta epäonnistui, täys floppi, pumppaamisen lopetin kuukauden tai kuuden viikon iässä. Nytkin sapettaa tää homma niin, että lopetan pian!

Mekin saatiin hymy pari päivää sitten, eikö ole ihanaa :D.

Mullakin tippu eka painoa tosi hyvin mut nyt on jumittunut, ostin eilen jumppalippuja ja lähden heti kun jälkitarkastus on tehty. Ens viikossa olenkin mökkeilemässä ja siis pois netin ääreltä pari viikkoa, hui!

Kix

Vierailija
35/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ehdin muutaman rivin kirjoittaa ennen kuin neiti alkaa TAAS karjumaan..

Meille siis koitti sitten kans huudot =( En tiedä mitä pikkuinen huutaa, huudot kyllä loppuvat jos ollaan maata vierekkäin ja kun tissi pysyy suussa (imetän pääsääntöisesti makuultani). Ilmavaivoja en usko olevan kun kuiteskin yöt nukkuu edelleen hyvin, syö 1-2 kertaa mutta sitten päivät olisi vain sylissä ja tissillä ja auta armias jos tuttia menet laittaan niin huuto vain kovenee tai jos yrität laittaa johonkin muualle kuin syliin =( (sylissä ei siis itke eikä kitise) Kohta pitää varmaan se kantoliina minunkin hommata kun ei oikein ruuanlaitosta yms tule mitään ja perheeseen kuuluu muitakin lapsia joita pitäis saada ruokittua ja mieskin palasi töihin joten ei ole sitä toista syliä päivän aikana mihin tytön saisi työnnettyä..huoh. Jees nyt se taas alkaa kitiseen, johan se 15min viihtyikin sängyllä!

Kauris ja tyttö 5,5vkoa

Vierailija
36/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on vielä sänky petaamatta ja pitäis imuroida, mutta ne kerkiää tehdä sitten kun lapset on hereillä. Uniajat pyhitän itselleni.

Miekin pistin itseni ruotuun ja vähensin herkkuja. Sallin yhden herkun päivässä, joko yhden peruspullan, pienen suklaapatukan tai vähän irtokarkkia (alle 100g). Nyt on ollut vähän tapana, että päiväuniaikaan mussutan jotain ja vielä lisäksi illalla. Sitä palkitsee itseään, että on taas kestänyt yhden päivän suht järjissään.

Nuo aamut on kyllä aina katastrofeja. Kunhan tuo vauva tuosta vähän kasvaisi, niin ehkä helpottaa. Mie en voi sietää tuota vauvan kitinää ja itkua. Ärsyttää kun parhaansa tekee eikä mikään riitä. Just kun oot vaihtanut vaipan, syöttänyt, pitänyt sylissä ja vauva on nukahtanut, niin eikö se kohta taas herää parkumaan. Tulee sellainen olo, että paru sitten kun ei mikään kuitenkaan auta. Kädet ei riitä koko aikaa pitää sylissä. Kantoliinassakin tulee sisällä kuuma ja kun päätä pitäisi tukea, niin en tykkää siitä. Voihan sen pään sinne liinan alle sitoa, mutta meidän neiti ei ainakaan tykkää siitä yhtään. Sit kun nukahtaa niin silloin saan sen kiinni. Eikä liinankaan kanssa voi tehdä ihan mitä vaan, esim. pestä esikoiselta pyllyä. Mielummin opetan tuon nassikan nukkumaan tuolla omassa sängyssä sitkeällä toistolla. Kyllä se sit joskus palkitaan.

Onneks meilläkin tyttö on jo hymyillyt paljon, pian se paras vauva-aika alkaa. Kunhan nää turhat kitinät jäis pois.

Ärsyttää tuo pullon kanssa pelaaminen. Rintaa kun tulee annettua milloin sattuu, niin on kauhean vaikeaa aina tietää onko vauvalla nälkä vai joku muu (siis jos antaa pullosta). Esim. tänään lähdin asioille ja mies antoi sillä välin pullosta. No ei juonut kuin 20ml ja oli sitten pulauttanut (syötin lähtiessä). Mie kun tulin kotiin, niin alkoi sellainen hö hö hö -ääni, joka tarkoittaa että tissi tänne ja heti. Kun sai tissin suuhun, niin rauhoittui muutaman lupsutuksen jälkeen ja nukahti. Ei voi oikein hyvällä omatunnolla lähteä mihinkään kun toinen kaipaa sitten tissiä. Tuntuu, että protestoi tuota pullosta juomista nyt, kun ollaan ruettu antamaan sitä joka päivä. Ekana päivänä joi ihan mukisematta, nyt viikon jälkeen alkaa jo tajuta että jos en juo pullosta, niin saan kuitenkin tissiä. Miekin voisin haluta niitä rintaraivareita, että jois mielummin pullosta.

On se imetyskin kyllä yks projekti. Toisaalta niin helppoa, mutta toisaalta helvetin rasittavaa. Jos vauva jois ihan nätisti pullosta poissaollessa eikä itkisi muutenkaan, niin voisin imettää vaikka 2 vuotta. Mutta kun tosiaan saa miettiä, että saako se nyt tarpeeksi ruokaa kun on poissa. Ja on niin hitsin tarkkaa sen maidon lämpötilan kanssa. Jos on liian viileä, niin ei varmasti kelpaa. Mies ei aina välttämättä jaksa miettiä tuollaisia asioita ja sit vauva ei huolikaan häneltä pulloa. Siinä menee sit aina rintamaitoakin hukkaan kun jää juomatta melkein koko satsi.

Me lähdetään huomenna reissuun. Automatka kestää 2,5 tuntia. Esikoinen varmasti nukkuu matkan, toivottavasti myös vauva.

Tytteli-83 ja typykkä 7vk

Vierailija
37/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis pakkailla, mutta yllättäen teen ihan jotain muuta..

Reissuun ollaan mekin lähdössä, tänään. Toivottavasti pojat olis automatkan (2-3h) suht nätisti. Esikoisen jaksaminen on varmasti niin ja näin, kun nyt nukkuu päiväunet niin ei enää autossa nuku. Vauva nukkuu varmasti autossa, nukahtaa aina autoon, vaikka ei mentäis kuin kauppaan vaan. Kauppareissutkin oon uhkarohkeesti tehnyt poikien kanssa ja hyvin on mennyt. Olisiko kerran Topi-vauva herännyt itkemään kaupassa. Muutoin joko nukkuu tai katselee hereillä kaupan meininkiä.

Mulla on paino-asiat niin että 3kg on VIELÄKIN matkaa plussaamishetken painoon. Eli täysin on jumittunut tähän painon tippuminen! Jälkitarkastus on parin viikon päästä, tän kuun lopulla.

Oonkohan ainoa joka tykkää imetyksestä?? Nautin ihan hirveesti siitä, yölläkin. Esikoisen kanssa imetys takkuili alkuun mutta sit alkoi sujumaan ja imetinkin häntä lähes 2 vuotiaaksi asti. Ehkä mää sain jonkun ahaa elämyksen silloin ja osasin nytkin uuden vauvan kaa asiat...en tiiä. Hassua, kun monet imetyksen kaa tuskailee. Ei siinä, eihän imetys aina onnistu ja luonnistu vaikka haluais. Halit ja tsempit kaikille! Ootte kaikki parhaita äitejä vauvoillenne, ruokitte heitä sitten tissillä tai pullolla! (tai molemmilla)

:)

Älkää vaan pahastuko mun kommentaista.. tää on nyt tällasta tajunnanvirtaa..

Ahdistaa, mut ei kait se auta kuin jatkaa pakkailua. Vaatteet oon kuta kuinkin kasannut jo tuohon sängyn reunalle kassiin panoa varten. Mitäs vielä? kamera...öö...lehtiä...

t:Rouva ja Topi 6viikkoa 2pv

Vierailija
38/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täältä Savosta! Enpä ole paljoo päässyt kirjoittelemaan kun ollaan riennetty pitkin sukulaisia ja eteläsuomessakin tehtiin turnee. Käytiin Tykkimäellä ja Korkeasaaressa tuossa männäviikolla. Ja hyvin meni.

Väliin on kyllä ollut semmoinen olo että ei tän tämmöistä pitänyt olla, kusetettu on ja raskaasti. Välillä väsyttää ihan julmetusti. Onneksi on tuo mies vielä kotona, isyysloma alkoi viime perjantaina. Ajan sen sängystä kuuden aikaan aamulla ylös jos haluan nukkua vielä. Appiukkokin (79-v käppänä) ihmetteli että isäkö sitä vauvaa hoitaakin kun yks aamu mies lähti vauvan kanssa seurustelemaan ja minä jäin nukkumaan.

Isommat kakarat on isänsä ja uuden pikkuvaimon kanssa Gran Canarialla. Siitä reissusta kun ekan kerran kuulin, ajattelin että äly hoi älä jätä. Eikö tähän aikaan vuodesta olisi vähemmän kuuma paikka riittänyt?..

Eli me miehen kanssa leikitään että meillä on vain yksi lapsi nyt. On kyllä kieltämättä hiljaista.

Sain tänään varattua jälkitarkastusajankin, tosin on vasta 20.8. Nimijuhlat meillä on la 2.8. eli pari viikkoakos tästä vielä siihen on+

Taidanpa mennä ajamaan harakoita pihalta, ihan silleen huvikseen. Liikuntaa tekisi mieli jo aloitella mutta jotenkin en ehdi lenkille millään. Päivä katoaa jonnekin.

Terkkuja kaikille ja kookin on jo jakaantunut. Onnittelut jakaantuneille minultakin.

Vierailija
39/64 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä laittamaan vauvan syntymäpäivää ja muita tietoja mutta ei toimi niin ei toimi.

Laitan ne sinne oikeaan pinoon jos ylempi voima soisi mulle sinne pääsyn vielä joku päivä

Tässä ovat varmuudeksi ja jokatapauksessa ne tiedot myös:

Jässikkä syntyi 12.6. klo 5:19 rv 38. Poika 3890g/51cm, pipo 35,5cm

- Pirkko ja sinappisilli 1kk ja 5 pv

Vierailija
40/64 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko minä ensimmäisenä???

Meilläkin vauva ylensyö itsensä ihan ähkyksi. Olen yrittänyt "pihdata" tissiä ja pyrkiä siihen, että minimisyöttöväli olis 2 h, mutta eihän se aina onnistu. On syömisestä kulunut mikä aika tahansa niin aina yhtä ahneesti ja tunteella vetää. Ja kun maito tulee suihkuna, niin kiskoo ilmaa siinä samalla. Ja sitten puklaillaan urakalla. Ja nukkuminen on yhtä äherrystä ja potkuttelua. Tosi katkonaista, sekä vauvalla ja tietty sitten minullakin. Välillä selvästi nukkuu paremmin pulauteltuaan tarpeeksi ja oltuaan ylhäällä syötön jälkeen 1-1,5 tuntiakin. Siinä kohtaa tulee kyllä kiusaus syöttää taas, että nukkuisi pitemmän välin. Se kyllä ihmetyttää, että miksi vauvalle tulee niitä tiheän imun kausia/päiviä, vaikka maitoa tulee riittävästi (liikaakin)??? Kai se on joku luonnon järjestämä juttu.

Vaipoista: juuri haukuin nuo eräät L:llä alkavat vaipat, kun fuskasivat yöllä, mutta nyt saman tekivät myös P:t ja kaksi kertaa viime yönä!!! Pissat lakanalle asti. Ekalla kertaa vaippa ei ollut edes märkä, mutta tokalla kerralla oli. Pitäisköhän jo siirtyä 3 kokoon imutehon takia? Istuvuudeltaan 2 olis parempi, 3 kun tulee vauvalle selkäpuolelta melkein lapoihin saakka! Kumpaa/mitä kokoa te muut käytätte???

Kakka-asiaa: Jostain syystä "lähes joka vaipassa kakkaa" on nyt vaihtunut "kakka kerran päivässä hirveällä ähinällä" kakkaan, onko muilla käynyt samoin?

Jees täytyy alkaa valmistautua siihen Ikean-reissuun, haetaan mies töistään ja vaihdetaan kuskia. Jospa sais vaikka nukuttua pienet päikkärit autossa niin ei olis sitten itse ihan kuutamolla. On viime päivinä ollut vähän usvainen olo näiden univelkojen takia...

Kuulumisiin!

Ananas ja Sanni-saniainen 5 vkoa ja 4 päivää