Miten joku jaksaa nyhjätä sisällä? En voi ymmärtää!!? Päähajoaisi.
Lähden päivittäin ulos. Olen poissa kotoa monta tuntia. Pyörin kaupungilla ja saatan istua jossain, käyn kaupassa, kirjastolla.
Työkaveri taas ei liiku mihinkään. On aina kotona ja käy vain pakollisilla menoilla ja töissä.
Tuntuisi tosi ahdistavalta ja mälsältä istua kokoajan kotona.
Kommentit (31)
Shoppailet joka päivä? Ehkä hänellä on jotain mielekästä tekemistä kotona
En jaksa käsittää ihmisiä jotka istuvat (jopa työskentelevät läppärinsä kanssa ) pitkiä aikoja jossain julkisessa kahvilassa. Tai kirjastoissa lukevat kirjaa, vaikka voisi lainata sen ja lukea omassa rauhassa kotonaan.
En käsitä muttei tarviikaan. Olemme erilaisia.
Ihmiset ovat erilaisia. Joskus ihmettelen heitä, jotka menevät koko ajan, että mikä pään sisässä riivaa, eikö tule itsensä kanssa toimeen. Tosiasiassa ollaan vaan niitä extroverttejä ja introverttejä, ei sen kummempaa, kaikkia tarvitaan.
Äitini kutsui tuollaista porukkaa huoneihmisiksi. Se kävi selitykseksi moneen asiaan. Löysiä, pehmeitä ja mukavuudenhaluisia sohvalla vetelehtijöitä.
Ne huoneihmiset nyt on semmoisia, että
Nykyään tosin on myös toisenlaista sisätiloissa kyhjöttämistä, joka luultavasti on korona-aikojen perua ja syy on psyykkinen. Osa väestöstä on muuttunut niin ihmisaraksi, etteivät uskalla pistää nokkaansa ovesta ulos.
Kaupassa, kirjastossa jne. käymisen lasken niiksi pakollisiksi menoiksi. "Pyöriskelen" mieluummin kotona ja hommailen samalla jotain ja istuskelen vaikka parvekkeella tai sisällä.
Ja ajattele, teen vielä kotoa käsin työnikin.
Tällähetkellä olen raskaana enkä jaksa tehdä yhtään mitään, mitä se sinulle kuuluu mitä muut tekee.
Kuka jaksaa nyhjätä risteilyillä. Nukkua niissä ahtaissa minihyteissä.Katsella illalla kännikaloja jotka unohtaa kaljakaraoken lumoissa lapsensa pallomereen.
No ei sun tarvitsekaan sitä ymmärtää. En minäkään ymmärrä sitä miten jotkut menee ulkona päivittäin pitkin poikin eikä mun tarvitsekaan sitä ymmärtää.
my home is my castle ;) käyn kyllä ulkona hoitamassa asioita, mutta parhaiten rentoudun ja palaudun kotona, eikä se tarkoita pelkästään sohvalla makoilua. Liikun tämän lisäksi kyllä koirani kanssa luonnossakin. Itse en taas ymmärrä aikuisia joilla pää hajoaa jos joutuu omassa seurassaan olemaan puolta tuntia pidempään :D joillakin sekin on jo liikaa.
Vierailija kirjoitti:
my home is my castle ;) käyn kyllä ulkona hoitamassa asioita, mutta parhaiten rentoudun ja palaudun kotona, eikä se tarkoita pelkästään sohvalla makoilua. Liikun tämän lisäksi kyllä koirani kanssa luonnossakin. Itse en taas ymmärrä aikuisia joilla pää hajoaa jos joutuu omassa seurassaan olemaan puolta tuntia pidempään :D joillakin sekin on jo liikaa.
No jos liikut koiran kanssa ulkona, aloitus ei koskenut sinua. Eivätköhän kaikki palaudu kotona, mutta jos et koskaan sieltä poistuisi, mistä silloin palautuisit?
Introverttinä viihdyn itseni kanssa sisälläkin, mutta kiitos kun muistutit ulkoilun iloista! Lähdenkin tästä pitkälle kävelylle. Tekee hyvää niin kropalle kuin mielelle. Onhan tämä sisällä nyhjääminen välillä yksinäistäkin, vaikka eipä tuolla ulkonakaan tule juteltua kenenkään kanssa.
Löytyisipä samanlainen kumppani...
m43
Olin nuorempana juuri tuollainen kaupungilla luuhaaja. Kiertelin kaupoissa, kahviloissa, gallerioissa jne. Enää en saa siitä juuri mitään. Näin se menee ja aika aikaansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kutsui tuollaista porukkaa huoneihmisiksi. Se kävi selitykseksi moneen asiaan. Löysiä, pehmeitä ja mukavuudenhaluisia sohvalla vetelehtijöitä.
Ne huoneihmiset nyt on semmoisia, että
Nykyään tosin on myös toisenlaista sisätiloissa kyhjöttämistä, joka luultavasti on korona-aikojen perua ja syy on psyykkinen. Osa väestöstä on muuttunut niin ihmisaraksi, etteivät uskalla pistää nokkaansa ovesta ulos.
Paljon asiaa, vaikka alapeukkuja kerääkin. Yläpeukutin, vaikka nyhjäänkin sisällä eri syistä.
Entä kuka jaksaa nyhjätä tuntitolkulla ahtaassa lentokoneessa, mikä ei edes mene aikataulujen mukaan ja saat jännittää:
a) pääsetkö lennolla oikeasti määränpäähän kuten tilattu.
b) Tuleeko matkatavarasi myös määränpäähän.
c) vastaako hotellimajoitus laatuluokitustaan
d) saatko oikeasti viipymättä ammattitaitoista terveydenhoitoa jos sydäninfarkti yllättää uimarannalla entä auttaako matkavakuutus oikeasti jos sinut tarvitsee lennättää kotimaahan sydänkirurgiseeen leikkaukseen koska matkakohteessa ei edes tiedetä mikä on esim pallolaajennus
e) maksaa kaikesta tuosta elämyksellisyydestä muutaman kk palkan.
terveisin tyytyväinen "huoneihminen"
kaikki ei ole niinkuin sinä