Tyttäreni ei halua mennä vanhojentansseihin. Onko joku ollut menemättä? Mistä syystä?
Sehän ei ole millään tavalla pakollinen, joten ei siitä mitään rangaistustakaan tule. Tyttöni ei ole oikein päässyt lukiossa sisälle mihinkään kaveriporukkaan ja kuulemma paritkin on jaettu jo nyt ekan luokan aikana, koska poikia on 2 jokaista 10 tyttöä kohden. Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa.
Mielestäni saa olla pois, jos ei halua mennä - kuluupa vähemmän rahaakin. Mutta onko joku ollut menemättä ja sitten katunut jälkikäteen? Ainutkertainen tilaisuus jää välistä?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on sellaisia vastauksia, että mietin ihan minkälaisten ihmisten kanssa oikein täällä keskustelen? Ja haluanko keskustella.. joko katkeria, ilkeitä tai humalaisia alkoholisteja tai jotain koulukiusaajia. Trollitkin ja jankkaajat ovat parempia kuin nämä kummajaiset.
Tulee sellainen olo, että tekee mieli pestä kädet ja lähteä pois.
En osallistunut koska ei kiinnostanut osallistua, kun se ei vaan ole mun juttu, enkä koe jääneeni mistään paitsi, vaikka aikaa kulunut jo 20 vuotta.
Ne osallistui ketkä halusi.
Kuinka siis olen katkera, koulukiusaaja tai alkoholisti?
dirty dancing kirjoitti:
Pessimisti tässä kirjoitti:
Itse en mennyt, enkä katunut. Kukaan ei oikeesti halunnut tanssia kanssani, niin en halunnut että opettaja pakottaisi.
Voiko opettaja pakottaa jonkun tansseihin?
Olisiko ope maksanut juhlapäivän kulut sille pakkotanssijalle?
Ope ei siis olisi pakottanut ketään osallistumaan, vaan jonkun joka osallistuu, jonkun pariksi.
Niin mä tuon ymmärsin.
Ymmärrän kyllä, jos tyttö on ruma niin ei halua mennä keskinkertaisten joukkoon. Kaunottariahan siellä ei ole.
Minä en mennyt. Olin koko lukio ajan yksinäinen, hyljeksitty ja pelkkää ilmaa muille. Veikkaan, että jos olisin jotain poikaa kysynyt tämä ei olisi vaivautunut edes vastaamaan.
Joskus harmittaa kun kaveri muistelee omaa vanhojenpäiväänsä. Ja olisi käynyt niin jännästi, että joku olisi suostunut parikseni, olisin varmaa jännittänyt esiintymistä niin paljon, että olisin saanut paniikkikohtauksen.
:<
Hah,miksi pitäisi mennä ,jos ei halua.Syitä ei tarvitse kenellekään raportoida,jos ei tahdo.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on sellaisia vastauksia, että mietin ihan minkälaisten ihmisten kanssa oikein täällä keskustelen? Ja haluanko keskustella.. joko katkeria, ilkeitä tai humalaisia alkoholisteja tai jotain koulukiusaajia. Trollitkin ja jankkaajat ovat parempia kuin nämä kummajaiset.
Tulee sellainen olo, että tekee mieli pestä kädet ja lähteä pois.
Täysin samaa mieltä kanssasi. Tänne on näköjään turha kirjoittaa siinä toivossa, että saisi ymmärrystä tai myötätuntoa. Haukkujat, ilkeilijät ja kiusaajat kyllä kertovat, mitä mieltä ovat ajatuksistasi.
Kyllä täytyy ihmisellä olla paha olla, ettei löydä mitään hyvää sanottavaa toiselle.
En tanssinut tokana vuonna, mutta viimeisenä vuonna tanssin. Turhaa hommaa nuo pakolliset juhlat, olisi voinut olla menemättä.
Kaverini ei tanssinut. Ei vaan halunnut. Hän hoiti sitten musiikit, eikä katunut. Hänelläkin oli kivaa.
Olisin halunnut pyytää tanssiparikseni pitkäaikaista ihastustani, mutta kun syksyn mittaan kävi selväksi etten tosiaankaan rohkene edes moikata, meni maku koko jutusta. Minun ja parin kaverini olisi pitänyt tanssia keskenämme. Jäimme kaikki pois kurssilta ensimmäisten harjoitusten jälkeen. Tuntui ettei meitä siellä kaivattu, olimme ylimääräisiä.
Ainoa mitä silloin enää halusin, oli se hieno asu jonkalaisia olin ihaillut lapsesta asti. Teetin itselleni pitkän puolikellohameen silkistä ja pukeuduin siihen wanhojen tanssien päivänä, kun istuin yleisössä. Olin tyytyväinen eikä edelleenkään kaduta etten osallistunut, 12 vuotta on tuosta aikaa.
En osallistunut mihinkään lukion humputukseen. Ei harmita, ikää nyt 28.
En myöskään osallistunut Amk:n fuksiaisiin tai ottanut haalareita. Ei vaan napannut enkä halunnut vain siksi että muutkin niin tekevät.
Meillä oli lukiossa neljän hengen tyttöporukka eikä kukaan ollut oikein kiinnostunut menemään tansseihin. Lisäksi ei tiedetty keitä poikia edes oltaisiin pyydetty. Ei sitten menty, oltiin kyllä katsomassa tansseja ja oli oikeastaan kiva katsella eikä tarvinnut itse tanssia. Ei ole kaduttanut etten tanssinut, ihan tyytyväinen olen. Olin niin ujokin tuohon aikaan, etten olisi osannut nauttia siitä keskipisteenä olemisesta. Eli oli kivempaa kun ei itse tarvinnut tanssia.
Itse olen oikeastaan vasta nyt lähempänä 40 ikävuotta alkanut miettiä, että olisihan tuota voinut osallistuakin :) Tuohon aikaan en vain halunnut. Olin aika sisäänpäin kääntynyt ja varovainen. Lisäksi meidän luokalla oli ankea "kilpailuhenki" joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse parisenkymmentä vuotta sitten kävin tanssiharjoitukset vain kurssina, en ollut siis vanhojen päivänä tanssimassa. Jatkoilla kyllä, mutta sielläkin vähemmän tuota tanssimista. Meillä kanssa kova pula pojista, joten paria ei ollut. Tosin koko konsepti ei ollut minua varten muutoinkaan, joten ei harmittanut silloin eikä ole harmittanut sen jälkeen.
Mäkään en osallistunut itse tansseihin, mutta harjoitukset oli meillä osa pakollista liikuntakurssia. Ja jatkoille osallistuin kyllä. Osittain en osallistunut tansseihin, koska en saanut paria, osittain siksi, että niihin olisi kulunut rahaa.
Harmitti vähän aikaa, myöhemmin ei enää ollenkaan.
En halunnut mennä, tuntui tyhjältä rahanmenolta. Etenkin kun en ollut teininä yhtään innokas saamaan huomiota/pukeutumaan prinsessaksi. Ei harmita edelleenkään.
No jotkut ei tahdo mennä sinne itseään munaamaan. Ei oo rytmitajua, ei opi tansseja tai on sen verran ruma tai lihava tms. ettei halua mennä julkisesti kauniissa mekossa näyttämään tyhmältä. Tai siis kaikki edellämainitut syyt liittyy oikeesti vaan huonoon itsetuntoon tai ujouteen tai yksinäisyyteen (ei oo ketään kenen kanssa hehkuttaisi ja odottaisi näitä tansseja).
Olisin mennyt, mutta kukaan ei huolinut minua parikseen vaikka poikia oli paljon vähemmän kuin tyttöjä. Minä ja 155cm pitkä kaverini olimme ainoat pojat, joita kukaan tyttö ei huolinut parikseen. Tyttöparejakin oli useita. Levyjä olisimme saaneet tansseissa soittaa, mutta ei tehnyt mieli mennä koko juhliin.
Mutta olihan se opettava kokemus. Oppi jo nuorena tietämään oman paikkansa ravintoketjussa.
Ei minunkaan tyttäreni halunnut osallistua. Ei ole katunut. Piti typeränä ja seksistisenä hömppänä.
Vierailija kirjoitti:
dirty dancing kirjoitti:
Pessimisti tässä kirjoitti:
Itse en mennyt, enkä katunut. Kukaan ei oikeesti halunnut tanssia kanssani, niin en halunnut että opettaja pakottaisi.
Voiko opettaja pakottaa jonkun tansseihin?
Olisiko ope maksanut juhlapäivän kulut sille pakkotanssijalle?Ope ei siis olisi pakottanut ketään osallistumaan, vaan jonkun joka osallistuu, jonkun pariksi.
Niin mä tuon ymmärsin.
Ei muuten pysy.
Kertokaa yksikin tapaus..jossa on pakoitettu tanssimaan jonkun kanssa..
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
en mennyt, ihan vaan koska ei huvittanut ja olisi jännittänytkin. en pariakaan halunnut tai tiennyt ketään kenet olisin halunnut/kuka olisi mut ottanut. laitoin kyllä mekon ja meikit ja hiukset ihan kotona huvin vuoksi, mekkoja kun oli sukulaistytöiltä tarjolla. en kadu.
Opettaja olisi kyllä pakottanut jonkun tanssimaan kanssasi...
en mennyt, ihan vaan koska ei huvittanut ja olisi jännittänytkin. en pariakaan halunnut tai tiennyt ketään kenet olisin halunnut/kuka olisi mut ottanut. laitoin kyllä mekon ja meikit ja hiukset ihan kotona huvin vuoksi, mekkoja kun oli sukulaistytöiltä tarjolla. en kadu.