Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei halua mennä vanhojentansseihin. Onko joku ollut menemättä? Mistä syystä?

Vierailija
16.02.2018 |

Sehän ei ole millään tavalla pakollinen, joten ei siitä mitään rangaistustakaan tule. Tyttöni ei ole oikein päässyt lukiossa sisälle mihinkään kaveriporukkaan ja kuulemma paritkin on jaettu jo nyt ekan luokan aikana, koska poikia on 2 jokaista 10 tyttöä kohden. Loput joutuvat tanssimaan lukion ekaluokkalaisten tai poikaystäviensä tai sukulaispoikien kanssa.

Mielestäni saa olla pois, jos ei halua mennä - kuluupa vähemmän rahaakin. Mutta onko joku ollut menemättä ja sitten katunut jälkikäteen? Ainutkertainen tilaisuus jää välistä?

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut, koska en ollut kiinnostunut panostamaan pukuun, meikkiin ja hiuksiin eikä mielestäni koko tansseissa ollut mitään järkeä. Jo kymmenen vuotta sitten vanhojentanssit olivat lähinnä naurettavaa prinsessaleikkiä. Jos vanhojentanssit olisivat oikeasti olleet nimensä mukaiset (pukeuduttu vanhoihin pukuihin kuten ennen), olisin saattanut osallistua.

Vierailija
22/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut tanssia wanhat mutta ei oikeastaan vain kiinnostanut. Poikaystäväkin löytyy, tosin hän jo tanssi lukion ensimmäisellä luokalla kun miespuolisia tanssijoita kaivattiin. Eipä häntäkään kiinnostanut alkaa tanssia uudestaan kun kurssin on jo wanhoista saanut. Ulkopuoliset hieman ihmettelivät että miksi ihmeessä emme tanssineet. En vaan kokenut tarpeelliseksi enkä uskonut voivani itse saada tansseista mitään iloa irti. Ymmärrän kyllä että joillekin ne tanssit ovat lukion kohokohta mutta itselleni näin ei ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itseäni niin rumana, että ei käynyt edes mielessä osallistua.

Vierailija
24/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mennyt, ei ole kaduttanut. En ole katunut muidenkaan tuollaisten "initiaatioriittien" väliin jättämistä. Olisin jättänyt enemmänkin väliin, jos minua ei olisi esim. pakotettu rippikouluun. 

Vierailija
25/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt, ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut. Siitä on nyt 15 vuotta aikaa eikä kyllä ole jäänyt harmittamaan.

Vierailija
26/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Turhaa rahanmenoa... lisäksi olen gootti ja tyylistäni en luovu (paitsi töissä)

Vierailija
27/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin joskus vuonna 1997 tansseihin. Ei olisi kannattanut. Kuuluu ehkä top 3 joukkoon elämän nöyryyttävimmistä kokemuksista. Yksikään kavereistani ei tanssinut, eikä ainutkaan heistä ole päätöstään katunut.

Vasta neljäs kysymäni tyttö suostui parikseni: ensimmäinen valehteli, toinen juoksi karkuun, kolmas ei itsekään tanssinut ja neljäs harkitsi kolme päivää ennen suostumistaan. Suunnilleen kaikki muut kundit saivat parin siten, että tytöt kysyivät heitä. Tanssiharjoituksissa kukaan ei suostunut tanssimaan kanssani kahta kertaa peräkkäin.

Syy saamaani kohteluun vanhojentansseissa oli seurausta äärimmäisen huonosta asemasta koulun sisäisessä sosiaalisessa hierarkiassa. Poikien kanssa toiminta sujui pääsääntöisesti hyvin, mutta tytöt kohtelivat kuin lepraista. => Löysin ensimmäisen tyttöystäväni 18-vuotiaana menemällä abien lukulomalla katsomaan bändiä naapurikaupunkiin, jossa minua ei entuudestaan tunnettu.

Vierailija
28/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tanssinut vanhoja. Olen urheilullisesti älyttömän kömpelö ja huonossa kunnossa, joten tanssikurssi ei vaikuttanut hauskalta ajanvietteeltä. Näin kahdeksan vuotta myöhemmin ei kaduta. Oli pieni lukio ja olisi voinut harmittaa, mikäli olisin ollut ainoa tapahtuman skipannut, mutta luokalle sattui toinenkin tyttö, joka ei osallistunut. 

Vierailija
29/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin tanssimista ja tälläytymistä, en siis osallistunut. Ei kaduta.

Jouduin sivusta seuraamaan miten eräs suosittu tyttö joka oli panostanut isolla rahalla ja vaivalla vanhojen tansseihin, pakotettiin tanssimaan oman poikaystävänsä lisäksi epäsuositun pojan kanssa jolla ei ollut paria. Jos ei tämän kanssa tanssisi, ei saisi tanssia ollenkaan. Kaikki sympatiat pojalle mutta tuo oli kamala skenaario, katsoin sivusta tansseja kun tytöllä oli kivettynyt ilme ja selvästi halusi vaan tilanteesta pois.

Vierailija
30/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut. Olin vaihtarina ja tuntui turhalta en päässyt sisään uuden luokan juttuihin.

Korkeakoulussa ja työelämässä olen sitten osallistunut iltapukutilaisuuksiin ja oma karokka on prinsessapäivä.. Mutta jotkut kukoistaa myöhemmin. Kaikille lukio ei ole mikään ihana nuoruuden juhla..

Vierailija
31/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. En aikonut antaa sitä iloa ilkeille kun minä, ruma tyttö, olisin tälläytynyt juhlamekkoon. Sitä paitsi kenen kanssa olisin tanssinut? Ei todellakaan kaduta, päin vastoin olen ikionnellinen etten mennyt.

Vierailija
32/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mennyt, koska ei kiinnostanut. En vieläkään ymmärrä mitä jännää on koulun tanssitunnissa, vaikka olisikin vähän hienommat vaatteet päällä.

Vierailija
33/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiovaihdossa jenkeissä, ja osallistuin promiin. Kun tulin takaisin Suomeen, olin vuotta nuorempien kanssa - en tuntenut heitä laisinkaan ja poikia meidän koulussa oli huomattavasti vähemmän. Jotenkin siis ajattelin, että kaikki hyvät pojat on jo menneet, en halunnut pyytää ekaluokkalaista pariksini (olisihan he olleet jo huikeat kaksi vuotta mua nuorempia) ja itselläni oli takana jo tuo prom-kokemus. Jotenkin vanhat tuntuivat liian kalliilta panostukselta, joten jätin ne väliin.

En kaipaa tanssiaisia, mutta näin jälkikäteen olen miettinyt, että olisi kiva olla oppinut tanssimaan edes sen muutaman paritanssin verran. Olisin varmasti nauttinut tanssien opettelusta, mutta se itse vanhojen esiintymispäivän missaaminen ei haittaa yhtään.

Vierailija
34/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin sivusta seuraamaan miten eräs suosittu tyttö joka oli panostanut isolla rahalla ja vaivalla vanhojen tansseihin, pakotettiin tanssimaan oman poikaystävänsä lisäksi epäsuositun pojan kanssa jolla ei ollut paria.

Ihan mielenkiinnosta: mikä teki hänestä epäsuositun? Akne? Huono hygienia? Lyhyys? Ylipaino? Ihan vain toreilla ja aitovierillä kaikuneet juorut?

Vierailija
35/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nöyruyttävä kokemus. Parin ruinaamisesta lähtien. Vahingossa kysyin yhtä ameeba poikaa parikseni koska hän vaikutti ujolta ja kiltiltä mutta se ei saanu sanaa suustaan järkytykseltään. Oli ihan mykkä. No onneks toinen suostui. Osa oli jo silloin täysiä aikuisia. Toiset vasta lapsia ja se näkyi. Pitäisi lopettaa koko touhu koska eriarvoistaa nuoria. Ällöttää nuo prinseessateinit koreiluineen.

Vierailija
36/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin sivusta seuraamaan miten eräs suosittu tyttö joka oli panostanut isolla rahalla ja vaivalla vanhojen tansseihin, pakotettiin tanssimaan oman poikaystävänsä lisäksi epäsuositun pojan kanssa jolla ei ollut paria.

Ihan mielenkiinnosta: mikä teki hänestä epäsuositun? Akne? Huono hygienia? Lyhyys? Ylipaino? Ihan vain toreilla ja aitovierillä kaikuneet juorut?

Muistikuvat on jo aika hatarat, mutta sellainen hiljainen, hieman pulska, "outona" pidetty kaveriton poika.

En kyllä itsekään keksi tuohon muuta ratkaisua kuin mihin liikanopet päätyivät - pakotetaan joku tyttö pojalle pariksi. Silti kun nykyään tanssit on paisuneet tällaisiksi prinsessapäiviksi niin kummallekin osapuolelle aika kurjaa.

Vierailija
37/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut vanhoja, enkä ole kertaakaan katunut. Nyt jo 27-vuotias. Jotenkin se kilpavarustelu tuntui ihan naurettavalta. Varsinkin, kun lukio jota kävin tunnettiin vähän semmosena "elitistikouluna". Siellä kun oli ja pikkuveljeni mukaan on tosi paljon varakkaiden perheiden vesoja. Meidän perhe sai just ja just kustannettua meidän kaikkien kolmen lapsen lukiokirjat ym. pakolliset.

Molemmat pikkuveljeni ovat kyllä tanssineet vanhat, toinen itse asiassa kahdesti kun jo ekalla ollessaan yksi kakkosen tytöistä pyysi häntä pariksi poikapulan vuoksi.

Pääsin kyllä nuorimman veljeni tansseissa sitten itsekin osaksi huumaa.:D Kun tanssien lopussahan on tapana, että nuoret hakevat yleensä äitinsä/isänsä tanssimaan. Meidän äidillä oli kuitenkin tuolloin jalka tosi pahana, joten minä lupauduin veljelle tanssipariksi. Olihan se hauska hetki pyörähdellä nostalgiahuumassa oman entisen lukion liikkasalissa.:D

Vierailija
38/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noissa tansseissa (enää) ollenkaan mitään tanssimisen ja oman juhlan iloa, vai onko se vain kallista kilpavarustelua vaativa näytös, kuten näin sivusta katsottuna vaikuttaa?

Vierailija
39/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut osallistua (mm. rahalliset syyt). Ei ole koskaan kaduttanut. N26

Vierailija
40/206 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut 14 vuotta sitten (jestas, feel old much?). Jätimme kahden kaverin kanssa tanssit väliin mutta pidimme omat etkot ja menimme tietenkin ottamaan kuvia paikan päälle ja tsemppaamaan muita kavereita. Itseäni ei ole koskaan kaduttanut, en ollut kiinnostunut enkä kokenut jääväni paitsi mistään. Näistä toisista en tiedä harmittaako, toinen jäi pois koska on erittäin pitkä eikä saanut pitkää paria ja toinen jäi pois koska poikaystävänsä ei päässyt pariksi. Mutta oma syyni kun oli tuo kiinnostuksen puute niin ei harmita. Prinsessapäiviä kyllä tulee elämässä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi