Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen? Miksi?

Vierailija
11.02.2018 |

?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuus on epärealistista haihattelua, joka ei käytännössä toimi vaan johtaa aina suureen katastrofiin sekä ihmisten että luonnon kannalta (NL, Kiina, Kuuba, Venezuela).

Vasemmistolaisuus ei välttämättä tarkoita kommunismia.

Sekä kommunistiset että vasemmistolaiset yhteiskunnat ajautuvat aina lopulta samanlaiseen katastrofiin, keinot matkan varrella ovat vain hieman erilaiset.

itselleni vasemmistoajattelu edustaa lähinnä tulevaisuuden kannalta kestävää kehitystä, koulutusta ja toisista huolehtimista.

Vierailija
42/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen, koska haluan jokaiselle ihmisarvoisen elämän, yhtäläisen terveydenhuollon, koulutuksen yms. Eriarvoisuutta tulee vähentää, koska se aiheuttaa sairautta, surua ja sotaa ihmisten välille. Luonto on myös hyvin tärkeä asia ja kaikkea turhaa kulutusta pitäisi vähentää huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.

Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.

Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee.  Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.

Eihän omistavan luokan osuus pienene vaan kasvaa vuosi vuodelta. Yhä useampi suomalainenkin on sijoittanut eri yritysten osakkeisiin.

Sinulla nuo oman mielikuvituksen kehitelmät vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, ja se ei ole koskaan hyvä.

Ei jumalauta. Juuri kaltaisesi pässit kuvittelevat olevan oikeistolaisia. "Suomalainen on sijoittanut osakkeisiin" Joo. Minäkin olen. Kyse on naurettavasta nappikaupasta.

Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois? Edelleen asumme tässä tietynkokoisella maapallolla jossa on tietynverran luonnonvaroja.

Ei kannata alkaa kiroilemaan ja nimittelemään vaikka yhtäkkiä huomaakin olleensa väärässä. Enkä muuten sanonut olevani oikeistolainen, korjailen vain räikeimpiä asiavirheitä.

Vierailija
44/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkaa opiskelleena ja 2010-luvulla en ymmärrä kysymystäsi..Punaiset ja valkoiset olivat ja menivät sisällissodan aikaan. Miksi on pakko käyttää yli sata vuotta vanhaa kategorisoivaa jakoa? Olen sitoutumaton liberaali - en kumpikaan.

Vierailija
45/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus kerääntyy väistämättä pyramidin huipulle, ja järjestelmä tuottaa itsessään köyhyyttä, koska se perustuu riistoon, velkaan ja velan korkoon.

Kahdeksan maailman rikkainta omistaa enemmän kuin 3 miljardia köyhintä, ja koko ajan varallisuus kerääntyy ylöspäin. Muuta vaihtoehtoa ei ole ja niin se on suunniteltu toimivaksi. Suomenkin velkataakka on jo liian suuri tämän kokoisen kansan koskaan maksettavaksi ja valtio on myynyt omistuksiaan halvalla pois.

Suomen velkataakka on toki liian suuri, mutta se johtuu vasemmistolaisesta jakopolitiikasta. Sillä taas ei ole mitään tekemistä maailman rikkaiden kanssa.

Vasemmisto ei ole koskaan ollut Suomessa vallassa. Edellinen hieman punertava pääministeri Suomeen valittiin viime vuosituhannella.

Hahahaa, päivän parhaat heitit! Luepas nyt edes vähän historiaa, varsinkin Suomen suurimmista puolueista.

Vierailija
46/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus kerääntyy väistämättä pyramidin huipulle, ja järjestelmä tuottaa itsessään köyhyyttä, koska se perustuu riistoon, velkaan ja velan korkoon.

Mutta onneksemme tämä maailma ei ole totta.

Sinkkumies

Tiedätkö millä tavalla rahaa luodaan markkinoille? Ja mitä raha oikeastaan on? Ei se ole se paperi lompakossa tai numero pankkitilillä, vaan oikeasti järjestelmä joka perustuu niukkuuteen ja ihmisten velkaantumiseen. Jos kaikki hakisi rahansa pankista nyt, kaatuisi koko järjestelmä sillä iso osa rahasta markkinoilla on pelkkiä korkoja, eikä oikeaa rahaa. Siihen edellinen kommentoija viittasi.

Olen ehdottomasti vasemalla, mutta samaa mieltä siitä että yhteiskunnan tulee kannustaa yrittäjyyteen ja tukea sitä. Kaikilla pitäisi olla mahdollisuus opiskella lahjojensa mukaan, ei ainoastaan suvun varallisuuden niin salliessa. Heikoimmista ja luonnosta on pidettävä huolta. Tämä ei ikävä kyllä nykyään Suomessa toteudu.

Nykyhallitus tuhoaa meidän yhyeiskuntaa, ja kapitalismi äärimmillään tuhoaa tämän maapallon siinä missä kommunismikin äärimuodossaan. Alkaa olla vähän myöhäistä pelastaa tilannetta, mutta kyllä vasemmisto välittää enemmän luonnonvaroista kuin oikeisto.

Vierailija
47/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.

Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.

Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee.  Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.

Eihän omistavan luokan osuus pienene vaan kasvaa vuosi vuodelta. Yhä useampi suomalainenkin on sijoittanut eri yritysten osakkeisiin.

Sinulla nuo oman mielikuvituksen kehitelmät vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, ja se ei ole koskaan hyvä.

Ei jumalauta. Juuri kaltaisesi pässit kuvittelevat olevan oikeistolaisia. "Suomalainen on sijoittanut osakkeisiin" Joo. Minäkin olen. Kyse on naurettavasta nappikaupasta.

Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois? Edelleen asumme tässä tietynkokoisella maapallolla jossa on tietynverran luonnonvaroja.

Ei kannata alkaa kiroilemaan ja nimittelemään vaikka yhtäkkiä huomaakin olleensa väärässä. Enkä muuten sanonut olevani oikeistolainen, korjailen vain räikeimpiä asiavirheitä.

Sinähän siinä tyhjän kortin heitit. Vastaa kysymykseen: Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois?

Vierailija
48/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onneksemme tämä maailma ei ole totta.

Sinkkumies

Tiedätkö millä tavalla rahaa luodaan markkinoille? Ja mitä raha oikeastaan on? Ei se ole se paperi lompakossa tai numero pankkitilillä, vaan oikeasti järjestelmä joka perustuu niukkuuteen ja ihmisten velkaantumiseen. Jos kaikki hakisi rahansa pankista nyt, kaatuisi koko järjestelmä sillä iso osa rahasta markkinoilla on pelkkiä korkoja, eikä oikeaa rahaa. Siihen edellinen kommentoija viittasi.

Olen ehdottomasti vasemalla, mutta samaa mieltä siitä että yhteiskunnan tulee kannustaa yrittäjyyteen ja tukea sitä. Kaikilla pitäisi olla mahdollisuus opiskella lahjojensa mukaan, ei ainoastaan suvun varallisuuden niin salliessa. Heikoimmista ja luonnosta on pidettävä huolta. Tämä ei ikävä kyllä nykyään Suomessa toteudu.

Nykyhallitus tuhoaa meidän yhyeiskuntaa, ja kapitalismi äärimmillään tuhoaa tämän maapallon siinä missä kommunismikin äärimuodossaan. Alkaa olla vähän myöhäistä pelastaa tilannetta, mutta kyllä vasemmisto välittää enemmän luonnonvaroista kuin oikeisto.

Talous on pyramidihuijaus. Mutta edelleen kyse on (lue tupla) huijauksesta. Ei tämä maailma ole totta.

Sinkkumies

Vierailija
49/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolainen, koska haluan jokaiselle ihmisarvoisen elämän, yhtäläisen terveydenhuollon, koulutuksen yms. Eriarvoisuutta tulee vähentää, koska se aiheuttaa sairautta, surua ja sotaa ihmisten välille. Luonto on myös hyvin tärkeä asia ja kaikkea turhaa kulutusta pitäisi vähentää huomattavasti.

Kumma kyllä vasemmistolaisissa maissa luonto on pilattu pahemmin kuin kapitalistimaissa ja ihmisarvoinen elämä on paljon etäisempi asia kuin länsimaissa.

Nirth Korea i’m looking at you

Vierailija
50/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaaliliberaali enkä löydä itseäni Suomen poliittiselta kartalta.

Vierailija
51/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Sinähän siinä tyhjän kortin heitit. Vastaa kysymykseen: Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois?

Mistä olet keksinyt että jonkun perustama yritys on joltain toiselta pois? Jos perustan huomenna yrityksen miten se on sinulta pois? Kateuden määrää ei siis lasketa.

Vierailija
52/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Vaikka kaikki perustuu valheeseen, mutta jos minä menen kalaan ja saan lohen, niin tuskin se sinulta on pois. 

Ymmärrän tietenkin sen, että jos se revitään toisten selkänahasta ynnä muuta, niin se on joiltakin pois. Jos myös tuotan maailmaan uuden musiikkikappaleen, niin sinä et liene hävinnyt mitään?

Sinkkumies

Vierailija
53/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Mitäs ne yrittäjät ja yritykset sitten tekee kun työntekijän työpanoksen vastaan, eikä maksa sopivaa korvausta?

Eli toisten selkänahasta se korkea elintaso oikeistolle otetaan.

Vierailija
54/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen. Vasemmisto ei ole toiminut missään. Pidän vasemmistolaisia lapsellisina.

Mielummin vaikka lapsellinen sitten kuin pohjattoman ahne ja itsekäs.

Vierailija
55/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoon taivun enemmän ajattelussani, mutta haluaisin helpottaa yrittämistä ja vähentää byrokratiaa, ja pidän elämäntapatyöttömiä kuvottavina pummeina. Ahkera pitää olla, vaikka omat henk.koht. tavoitteesi olisivat missä. Yhteiskunnassa kaikkien tulee pistää tikkuja ristiin yhteisen hyvän vuoksi.

Jatkuvaa kasvua tavoitteleva täyskapitalistinen järjestelmä ei vain voi toimia, sillä minkään ei ole mahdollista kasvaa loputtomasti. Luonnonvarat ovat rajalliset, joten niiden käyttöä tulisi ehdottomasti hillitä ja järkevöittää. Ihmiset ovat ihmisiä, emmekä voi tutkailla yhteis- ja ihmiskuntaa vain tuottavuuden ja hyödyllisyyden säälimättömien linssien läpi. Jos joki erottaa meitä eläimistä, se on äly ja empatia, joten pyrkikäämme kaikki toiminnallamme yhteiseen hyvään ja harmoniaan. Itsekkyys ja ahneus pois!

Vierailija
56/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Mitäs ne yrittäjät ja yritykset sitten tekee kun työntekijän työpanoksen vastaan, eikä maksa sopivaa korvausta?

Voihan ne yritykset ostaa robotteja, ei tarvitse toisten selkänahasta ottaa.

Vierailija
57/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen. Vasemmisto ei ole toiminut missään. Pidän vasemmistolaisia lapsellisina.

Mielummin vaikka lapsellinen sitten kuin pohjattoman ahne ja itsekäs.

Tämä. Koomisinta on se, että tuntemani oikeistolaiset ne vasta lapsellisilta vaikuttavatkin sen "minäminäminä ja vain minun oikeudet" -asenteensa kanssa. Ymmärrän sen kehittymättömältä lapselta, mutta en aikuiselta.

Vierailija
58/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasemmistolainen.

Voihan ne yritykset ostaa robotteja, ei tarvitse toisten selkänahasta ottaa.

Sekä rakentavat oman infran ynnä muuta pientä. Ei ole olemassa mitään yhteiskunnasta irrallaan olevia tähtien tekijä yrityksiä. 

Ettekö te tajua mitään. Ei ole työntekijöitä, ei muuraria joka valaa sen rakennuksen, ei sitä joka tekee sen robotin. Voi ottaa? 

Miten tyhjästä voi ottaa jotakin?

Sinkkumies

Vierailija
59/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole edes vasemmistolainen, mutta en myöskään sokea.

Sinkkumies

Vierailija
60/141 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuatte että poliittinen kartta ei ole vain kaksi suuntainen?