Oletko oikeistolainen vai vasemmistolainen? Miksi?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.
Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.
Kyllä oikeuttaa. Kaikilla on yhtäläinen ihmisarvo.
Harva tekee oman onnensa itse. Yleensä on synnytty yhteiskuntaan ja saatu paljon lahajaksi. Onko se itsensä eteen tekijä sitten syntynyt perse paljaana viidakkoon raivaten sinne oman empiriuminsa? No silloin voi olla, että on tehnyt "itse" kaiken itsensä eteen.
Sinkkumies
Kuulun ehdottomasti Vihtori Kosolan ideologiaa kannattaviin, jossa kaikki perustuu rehellisyyteen, oikeudenmukaisuuteen, totuuteen ja vääryyden ja pahuuden vihaamiseen.
Nykyinen talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus kerääntyy väistämättä pyramidin huipulle, ja järjestelmä tuottaa itsessään köyhyyttä, koska se perustuu riistoon, velkaan ja velan korkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen, jos noista pitää valita. Mutta mielestäni yrittäminen pitäisi tehdä helpommaksi.
Kannatan tasa-arvoista yhteiskuntaa, jossa jokaisella lapsella olisi samat mahdollisuudet kouluttautua ja harrastaa. Tasapainoisista ja reilussa yhteiskunnassa elävistä lapsista kasvaa reiluja aikuisia.
Ihmisen arvon mittarina ei saa olla taloudellinen tuottavuus. Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Kun tuloerot pysyvät kohtuullisina, kaikille riittää ja kenelläkään eri ole liikaa. Ei saa olla tuurista kiinni päätyykö menestyneeksi vai katuojaan. Ahkeruudesta tulee palkita, epäonnistumisista ei rankaista. Ahneutta ei pidä hyväksyä.
Väitätkö, ettei suomessa jokainen voi kouluttautua mikäli on haluja ja kykyjä? Tiedän köyhistä perheistä tulleita, jotka ovat kouluttauneet korkealle, mutta tuo vaatii halua, työtä ja kykyjä tehdä se. Elintaso ei tule kuin manulle illallinen, se vaatii kovaa työtä.
Keskusta paitsi nyt en voi sietää Sipilää jotenka puolue vaihtuu seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Jatkuvaan talouskasvuun perustuva oikeistolaisuus ei vaan voi toimia, koska meillä on vain tämä yksi maapallo mihin ei luonnonvarat lisäänny. Vasemmistolaiset pyrkivät tasapainoon ja jakamaan jokaiselle osuutensa, oikeistolaiset pyrkivät saamaan itselleen enemmän ja enemmän. Ja mitä enemmän joku omistaa, sen enemmän se on pois muilta ja omistava osuus vaan pienenee ja pienenee, ja omistusosuudet suurenee.
Mihinkähän tuo "osuutensa" sun mielessä perustuu? Syntyminen kun ei oikeuta yhtään mihinkään. Haluat päästä siis käsiksi toisen työn hedelmiin varastamalla.
Kuka alapeukuttaa sitä että ihmisillä on ihmisarvo :D
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, jossa varallisuus kerääntyy väistämättä pyramidin huipulle, ja järjestelmä tuottaa itsessään köyhyyttä, koska se perustuu riistoon, velkaan ja velan korkoon.
Mutta onneksemme tämä maailma ei ole totta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Keskusta paitsi nyt en voi sietää Sipilää jotenka puolue vaihtuu seuraavissa vaaleissa.
Sibbe on ollut oikein piristysruiske Suomelle. Ihailen ..
Ensimmäisen kerran kuulin lomalla n. 20 vuotta sitten, että Sibbestä tulee meidän pres.. siis tarkoitan pääministeri, niin olin oikein innoissani. Ajalimme tyttöystäväni kanssa Ouluun.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juuri päinvastoin, Sipilän takia äänestän nyt Keskustaa, vaikken Oulun vaalipiirissä voikaan äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen tietenkin. Kapitalismi mahdollistaa myös teknologisen kehityksen, joka on elinehto esimerkiksi ympäristöongelmien ratkaisussa. Ja toki tasa-arvoa ja monimuotoisuutta kannatan, mutta niin kannattaa aika moni muukin oikeistosta. Vasemmistolaiset ovat jollain tavalla vähän lapsellisia; en ole juurikaan tavannut ketään vasemmistolaista, joka olisi esimerkiksi yrittäjänä tai muuten mahdollistamassa tätä yhteiskuntaa..
Absurdia. Vasemmistolainen tukemassa kapitalistista järjestelmää?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan maailman rikkainta omistaa enemmän kuin 3 miljardia köyhintä, ja koko ajan varallisuus kerääntyy ylöspäin. Muuta vaihtoehtoa ei ole ja niin se on suunniteltu toimivaksi. Suomenkin velkataakka on jo liian suuri tämän kokoisen kansan koskaan maksettavaksi ja valtio on myynyt omistuksiaan halvalla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Kuka alapeukuttaa sitä että ihmisillä on ihmisarvo :D
Koska ei puhuttu ihmisarvosta, vaan oikeudesta toisten työllä luomaan omaisuuteen. Kannattaisi joskus miettiä ennen kommentoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee. Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.
Eihän omistavan luokan osuus pienene vaan kasvaa vuosi vuodelta. Yhä useampi suomalainenkin on sijoittanut eri yritysten osakkeisiin.
Sinulla nuo oman mielikuvituksen kehitelmät vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, ja se ei ole koskaan hyvä.
Ei jumalauta. Juuri kaltaisesi pässit kuvittelevat olevan oikeistolaisia. "Suomalainen on sijoittanut osakkeisiin" Joo. Minäkin olen. Kyse on naurettavasta nappikaupasta.
Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois? Edelleen asumme tässä tietynkokoisella maapallolla jossa on tietynverran luonnonvaroja.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuus on epärealistista haihattelua, joka ei käytännössä toimi vaan johtaa aina suureen katastrofiin sekä ihmisten että luonnon kannalta (NL, Kiina, Kuuba, Venezuela).
Vasemmistolaisuus ei välttämättä tarkoita kommunismia.
Olen käynyt myös muissa säikeissä ;) Toisissa maailmoissa. Paljon teidän mielikuvituksenne ulkopuolella, ja silti ne ovat totta, vaikka jalkani koskettavatkin maata.
Sinkkumies
Vasemmistolainen, kun mammakin on. Ja tuo aktiiviimalli on herrojen keksintö tappaa köyhä kansa, sanoo mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasemmistolainen.
Ei oikeuta syntyminen yhtään mihinkään. Mutta mä näen sen mahdottomana yhtälönä, että omistavan luokan osuus vaan vuosi vuodelta pienenee, mutta heidän omistamansa määrä suurenee ja suurenee. Ja mä en nyt ihan "työn" hedelmäksi kutsuisi tätä nykymaailman politiikkaa, jossa valtion omaisuutta "myydään" pilkkahinnalla tovereille, siirretään omaisuus banaanivaltioon ja lopetetaan verojen maksaminen.
Eihän omistavan luokan osuus pienene vaan kasvaa vuosi vuodelta. Yhä useampi suomalainenkin on sijoittanut eri yritysten osakkeisiin.
Sinulla nuo oman mielikuvituksen kehitelmät vaikuttavat äänestyskäyttäytymiseen, ja se ei ole koskaan hyvä.
Ei jumalauta. Juuri kaltaisesi pässit kuvittelevat olevan oikeistolaisia. "Suomalainen on sijoittanut osakkeisiin" Joo. Minäkin olen. Kyse on naurettavasta nappikaupasta.
Miten sä ratkaiset sen, että kapitalisti pyrkii kasvattamaan omaa omaisuuttaan, niin mistä sitä omaisuutta vaan tulee ja tulee lisää ja lisää, ellei se samaan aikaan ole joltain muulta pois? Edelleen asumme tässä tietynkokoisella maapallolla jossa on tietynverran luonnonvaroja.
Juttelin tästä Kataisen kanssa ja se vastasi mulle, että ei tämä ole mikään nollasummapeli.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan maailman rikkainta omistaa enemmän kuin 3 miljardia köyhintä, ja koko ajan varallisuus kerääntyy ylöspäin. Muuta vaihtoehtoa ei ole ja niin se on suunniteltu toimivaksi. Suomenkin velkataakka on jo liian suuri tämän kokoisen kansan koskaan maksettavaksi ja valtio on myynyt omistuksiaan halvalla pois.
Suomen velkataakka on toki liian suuri, mutta se johtuu vasemmistolaisesta jakopolitiikasta. Sillä taas ei ole mitään tekemistä maailman rikkaiden kanssa.
Sinne ne Suomenkin varallisuudet kerääntyvät rikkaille talouspyramidin huipulla. Suomi-neitoa raiskataan joka reikään erilaisten koijareiden toimesta, ja lopuksi kustaan päälle ja myydään vielä sateenvarjo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen velkataakka on toki liian suuri, mutta se johtuu vasemmistolaisesta jakopolitiikasta. Sillä taas ei ole mitään tekemistä maailman rikkaiden kanssa.
Vasemmisto ei ole koskaan ollut Suomessa vallassa. Edellinen hieman punertava pääministeri Suomeen valittiin viime vuosituhannella.
Et taida oikein ymmärtää mistä puhutaan.