Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille opetettu, että pitää olla täydellinen?

Vierailija
11.02.2018 |

Tai esim. muut eivät voi muuten teistä välittää? Mulle on.

Kommentit (220)

Vierailija
21/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole opetettu sellaista ja väitän että ap:kin (kivikissa) vain kuvittelee asian.

trolli se on ja pip peliä vailla

Vierailija
22/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.

Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.

ap

Eli ei pidäkkään olla täydellinen, riittää että on jossain hyvä. /

Miten se että on hyvä vaikka virkkaamaan saa ihmiset rakastamaan sinua? Voit olla muuten maailman vittumaisin ihminen, mutta kunhan osaat virkata hienoja pöytäliinoja sinua rakastetaan vaikka paskantaisit niiden muroihin?

Tarkoitatko nyt tätä tekstisi ensimmäistä osiota, vaiko jälkimmäistä? Ne kumoavat toisensa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.

ap

Jokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.

Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.

ap

Sä olet yhtä virhettä koko  ihminen, onhan se käynyt jo ilmi ihan ekasta " en siivoa koska mutsi käskytti mua muksuna 35 vuotta sitten"-kitinäketjusta. Ei sellainen ole normaalin ihmisen kirjoittelua vaan uhmaikäisen kakaran.

Vierailija
24/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.

Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.

ap

Kuulostaa että sulla on vaikeuksia itsetunnon kanssa. Kannattaa kehittää sitä paremmaksi

Vierailija
25/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole opetettu sellaista ja väitän että ap:kin (kivikissa) vain kuvittelee asian.

Juuri näin.

Saattaa olla että hänen äitinsä on ollut mielenterveysongelmainen, eikä hän ole osannut lastaan rakastaa. Mutta saattaa olla myös niin, että hän on vain kuvitellut koko asian ja hänen äitinsä on ihan normaali ihminen, ja hänellä itsellään on aina ollut mielenterveydessä häikkää kun kuvittelee kaiken negatiiviseksi.

Vierailija
26/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.

ap

Jokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.

Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.

ap

ja uskot tuollaisia valheita sokeasti kyseenalaistamatta niitä? ikää oli 19?

Miksi velvoittaisin ihmisiä välittämään itsestäni, jos se on heille vastenmilistä, koska minussa on virheitä? Näin minulle opetettiin. Että ihmisistä on vastenmielistä joutua välittämään viallisesta ihmisestä.

ap

Vierailija
27/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulostaa että sulla on vaikeuksia itsetunnon kanssa. Kannattaa kehittää sitä paremmaksi

Onko sinusta vastenmielistä välittää viallisista ihmisistä?

ap

Vierailija
28/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ylikriittinen isä, joka myös sai raivokohtauksia välillä ihan pienestä. Kyllä se on jättänyt jälkensä. Pienintäkään virhettä ei saanut kotona tehdä. Ja toki on johtanut siihen, että mulla on ollut myöhemminkin elämässä aika rankkaa ja paljon vastoinkäymisiä. Ja sitten niitä oppinut peittelemään, koska tukea ei perheeltä saa. Ei sitten vuosiin uskaltanut luottaa, että tukea saisi mistään muualtakaan. Esim. lukion jälkeen menin töihin yritykseen, jossa eräs työntekijä työpaikkakiusasi rankasti ja savusti minut firmasta ulos. Asuin silloin vielä kotona, niin sitten sain vielä kotona huutoa, että minä olen huono työntekijä ja huono ihminen ja ties mitä. Ja siis eihän isäni siellä työpaikalla olut, joten ei mitenkään voinut tietää tilannettani eikä tuollainen raivo oikein kannustanut kertomaankaan yhtään mitään. No hain kyllä heti uutta työtä ja minut palkattiinkin pian muualle, olinhan saanut lukiosta hyvät paperit ja esim. entisistä kesätöistä hyvät työtodistukset. Niin siitä tietenkään ei tullut mitään kehua, että sain nopeasti hyvän työpaikan, jossa olinkin seuraavat kaksi vuotta ja lopettaessani sain myös hyvän todistuksen. Edelleenkin kaikki tunnustukset, joita saan, opinnoista tai työpaikoista tai mistä vaan, niin en usein osaa olla niistä ylpeä tai kiitollinen. Se on mulle ns. perustaso. Vaan jos jostain tulee huonoa palautetta, sillä on väliä ja se syökseekin pahaan itsesyyttelykierteeseen. Mulla ei ollut onnellinen lapsuus ja siitä on vaikea päästä yli, vaikka paljon sen eteen töitäkin olen tehnyt. 

Vierailija
29/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Sä olet yhtä virhettä koko  ihminen, onhan se käynyt jo ilmi ihan ekasta " en siivoa koska mutsi käskytti mua muksuna 35 vuotta sitten"-kitinäketjusta. Ei sellainen ole normaalin ihmisen kirjoittelua vaan uhmaikäisen kakaran.

Tämä ihminen todistaa sen oikeaksi, että on vastenmielistä välittää ihmisestä, jossa on vikoja.

ap

Vierailija
30/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten se että on hyvä vaikka virkkaamaan saa ihmiset rakastamaan sinua? Voit olla muuten maailman vittumaisin ihminen, mutta kunhan osaat virkata hienoja pöytäliinoja sinua rakastetaan vaikka paskantaisit niiden muroihin?

Tarkoitatko nyt tätä tekstisi ensimmäistä osiota, vaiko jälkimmäistä? Ne kumoavat toisensa.

ap

Sinä itse sanoit ensin, että sinun pitäisi olla täydellinen että sinusta välitettäisiin. Sitten toisessa viestissä sanoit että sinusta ei välitetä koska et ole missään hyvä. Eli tein päätelmän, että jos olisit jossain yhdessä asiassa hyvä, sinusta välitettäisiin, eli sinun ei täytyisikään olla täydellinen (eli ihan kaikessa täydellisen hyvä)

Koita nyt päättää, että pitääkö sun olla täydellinen vai vaan jossain asiassa hyvä.

Vierailija
31/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Miksi velvoittaisin ihmisiä välittämään itsestäni, jos se on heille vastenmilistä, koska minussa on virheitä? Näin minulle opetettiin. Että ihmisistä on vastenmielistä joutua välittämään viallisesta ihmisestä.

ap

Kaikki ihmiset on viallisia.

Ihan kaikki.

Myös Jeesus oli, ja häntä "rakastaa" miljoonat ja miljoonat ihmiset.

Vierailija
32/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Sinä itse sanoit ensin, että sinun pitäisi olla täydellinen että sinusta välitettäisiin. Sitten toisessa viestissä sanoit että sinusta ei välitetä koska et ole missään hyvä. Eli tein päätelmän, että jos olisit jossain yhdessä asiassa hyvä, sinusta välitettäisiin, eli sinun ei täytyisikään olla täydellinen (eli ihan kaikessa täydellisen hyvä)

Koita nyt päättää, että pitääkö sun olla täydellinen vai vaan jossain asiassa hyvä.

No siis tarkoitin, että minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen. Sitä tarkoitin.

ap

Vierailija
33/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sinusta vastenmielistä välittää viallisista ihmisistä?

ap

Ei ollenkaan. Ihmisestä tulee yleensä kiinnostava juuri virheen tai muun särmän vuoksi.

Vierailija
34/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko kuitenkin mukava ihminen?

Vierailija
35/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kyllä ihan oikeasti välitetä, enkä ole kaikessa täydellinen, joten minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen.

ap

Vierailija
36/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ylikriittinen isä, joka myös sai raivokohtauksia välillä ihan pienestä. Kyllä se on jättänyt jälkensä. Pienintäkään virhettä ei saanut kotona tehdä. Ja toki on johtanut siihen, että mulla on ollut myöhemminkin elämässä aika rankkaa ja paljon vastoinkäymisiä. Ja sitten niitä oppinut peittelemään, koska tukea ei perheeltä saa. Ei sitten vuosiin uskaltanut luottaa, että tukea saisi mistään muualtakaan. Esim. lukion jälkeen menin töihin yritykseen, jossa eräs työntekijä työpaikkakiusasi rankasti ja savusti minut firmasta ulos. Asuin silloin vielä kotona, niin sitten sain vielä kotona huutoa, että minä olen huono työntekijä ja huono ihminen ja ties mitä. Ja siis eihän isäni siellä työpaikalla olut, joten ei mitenkään voinut tietää tilannettani eikä tuollainen raivo oikein kannustanut kertomaankaan yhtään mitään. No hain kyllä heti uutta työtä ja minut palkattiinkin pian muualle, olinhan saanut lukiosta hyvät paperit ja esim. entisistä kesätöistä hyvät työtodistukset. Niin siitä tietenkään ei tullut mitään kehua, että sain nopeasti hyvän työpaikan, jossa olinkin seuraavat kaksi vuotta ja lopettaessani sain myös hyvän todistuksen. Edelleenkin kaikki tunnustukset, joita saan, opinnoista tai työpaikoista tai mistä vaan, niin en usein osaa olla niistä ylpeä tai kiitollinen. Se on mulle ns. perustaso. Vaan jos jostain tulee huonoa palautetta, sillä on väliä ja se syökseekin pahaan itsesyyttelykierteeseen. Mulla ei ollut onnellinen lapsuus ja siitä on vaikea päästä yli, vaikka paljon sen eteen töitäkin olen tehnyt. 

Oliko isäsi täydellinen? Eikö hän tai äitisi tehnyt koskaan virheitä tai epäonnistunut missään? Miksi asuit kotona kun olit töissä? Varsinkin kun isäsi oli hullu hirviö?

Vierailija
37/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletko kuitenkin mukava ihminen?

En ole.

ap

Vierailija
38/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei kyllä ihan oikeasti välitetä, enkä ole kaikessa täydellinen, joten minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen.

ap

Johtuiko tämä nyt äidistäsi? Jos näin, niin olet päässyt jo hieman eteenpäin. Työstämistä vaatii vielä.

Vierailija
39/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No siis tarkoitin, että minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen. Sitä tarkoitin.

ap

Montako ihmistä tunnet jotka ovat kaikessa hyviä ja täydellisiä?

Vierailija
40/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Kaikki ihmiset on viallisia.

Ihan kaikki.

Myös Jeesus oli, ja häntä "rakastaa" miljoonat ja miljoonat ihmiset.

Miten niin Jeesus oli viallinen? (hahmona)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan