Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö 70 000€ keittiöremonttiin? Kokemuksia?

Vierailija
15.06.2023 |

Kyseessä isohko keittiö vanhassa maalaistalossa.
Remontoitu on jo alapohja, lattian eristeet ja koolaus. Samassa tehtiin kaikki lvi-työt ja kunnostettiin ikkunat 4 kpl. Nämä ei siis kuulu tuohon 70 000€:oon
Eli 70 000€ pitäisi saada:
Pintamateriaaliit (koivuvaneri), kovaöljyvahatut lankkulattiat, maalaus seinät ja katto. Keittiön ja ruokakomeron kaapistot, noin 16 metriä alakaapistoa ja 10 metriä yläkaappeja. Kaakelit välitiloihin (noin 20-25 neliötä)
Kaksi posliinista pesuallasta ja niihin hanat.
Leivinuunin ja palomuurin pintakäsittely. Puuhellan huolto.
Uudet kodinkoneet: pakastin, jääkaappi, ja yhdistelmä jääkaappi/kylmäkaappi.
Astianpesukone.
Keittotaso (upotettava), integroidut uunia ja mikro)
Vanhojen pöytien (2) ja tuolien (16 kpl) kunnostus. Vanhan senkin kunnostus.
Valaisimet välitilaan ja kattoon (4kpl).
Rullaverhot ikkunoihin (4 kpl), mattoja ym.
Kyse siis siitä, että mies haluaa budjetoida tuon 70 000€, mutta minä pelkään, ettei se mitenkään riitä, vaan pitäisi varata min 110 000€. Tuo 70 0000 menee jo yksin kaapistoihin.
Mitä mieltä olette?
Ai niin, emme tee juuri mitään itse.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullastako ne kaapit valetaan?

Ite tekisin jollain 20k ja olen melko varma että lopputulos olisi tyylikkäämpi, kuin koivuvanerilla vuorattu keittiö.

Vierailija
2/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kaasuhella 10k. tuohon päälle siis(kunnon teho wok-polttimella)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliilta vaikuttaa remontti. En vanhaan taloon kauhean kalliita remontteja toteuttaisi. Johan tolla 70k saa omakotitalon maaseudulta. Tosiaan ei tarvi ottaa kalleinta materiaalia ja uskoisin, jos maksukyky on tätä luokkaa, niin kilpailuttaminen kannattaa todenteolla.

Vierailija
4/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää joku vitsi 😂😂

70 000 e kaapistoihin??

Hommatkaa joku keittiöfirma suunnittelemaan. Noin ison keittiön remonttiin saa kulumaan enemmän rahaa kun itse alkaa säveltämään.

Mutta!! Älkää mainitko teidän 70 000 e budjettia, koska varmasti laskettavat koko summan vaikka oikeasti tekisivät halvemmalla.

Vierailija
5/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää joku vitsi 😂😂

70 000 e kaapistoihin??

Hommatkaa joku keittiöfirma suunnittelemaan. Noin ison keittiön remonttiin saa kulumaan enemmän rahaa kun itse alkaa säveltämään.

Mutta!! Älkää mainitko teidän 70 000 e budjettia, koska varmasti laskettavat koko summan vaikka oikeasti tekisivät halvemmalla.

Luitko sä ton tekstin ollenkaan? Mm. uusi lankkulattia asennuksineen. Ja pelkkiin uusiin koneisiin saa työnnettyä 70.000€ jos niin haluaa. Ehkä ap nyt olisi järkevintä ihan pyytää tarjouksia ensin ja katsoa sitten, miten toi raha riittää. Meillä on pari vuotta sitten rempattu isohko keittiö (ei ihan noin iso kuin teillä) uusilla keskitason koneilla, kaikki teettiin muilla, hintalappu 30.000€.

Vierailija
6/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 tonnilla minä remontoin koko talon lähes. Äitini vanha talo johon tein remonttia. Kylpyhuoneet ja sauna meni uusiksi ja samoin keittiö. Ne maksoi 28000 euroa yhteensä. Sitten parkettia lattiaan 3 makuu huoneeseen ja olohuoneeseen, 3 huoneen maalaus ja kuistin eristäminen ja panelointi 20 tonnia meni niihin. Talon maalasin ulkoa ja se maksoi 9000 euroa. Siitäkin meni suurin osa henkilönostimen vuokraukseen.

Vierailija
7/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jäätävä summa, vaikka lattiakin on mukana. Teidän tilanteessanne ottaisin sisustussuunnittelijan vetämään projektia. Teiltä säästyy aikaa, kun hän on vastuussa kilpailuttamisesta ja remontin toteutuksen aikatauluista.

Vierailija
8/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lattian pinta-ala?

Vierailija
9/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullastako ne kaapit valetaan?

Ite tekisin jollain 20k ja olen melko varma että lopputulos olisi tyylikkäämpi, kuin koivuvanerilla vuorattu keittiö.

Jaahas, no tee vaan itse. Se koivuvaneri maalataan. Kyseessä 1800-luvun lopun talo, jota entistämme. Koivuvanerointi on laitettu keittiöön joskus 1920-luvulla ja haluamme säilyttää tuon ilmeen. Ja alunperin oli maalattu.

Ap

Vierailija
10/10 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä kaasuhella 10k. tuohon päälle siis(kunnon teho wok-polttimella)

Ei kaasua, vaan puu ja sähkö.

Ap