Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille opetettu, että pitää olla täydellinen?

Vierailija
11.02.2018 |

Tai esim. muut eivät voi muuten teistä välittää? Mulle on.

Kommentit (220)

Vierailija
41/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.

Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.

ap

Oletko kuitenkin mukava ihminen?

En ole.

ap

Eli sinusta ei tykätä siksi koska olet vittuimainen ja ilkeä, eikä sen takia että et osaa kaikkea etkä ole täydellinen?

Vierailija
42/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.

Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.

ap

Eli ei pidäkkään olla täydellinen, riittää että on jossain hyvä. /

Miten se että on hyvä vaikka virkkaamaan saa ihmiset rakastamaan sinua? Voit olla muuten maailman vittumaisin ihminen, mutta kunhan osaat virkata hienoja pöytäliinoja sinua rakastetaan vaikka paskantaisit niiden muroihin?

Tarkoitatko nyt tätä tekstisi ensimmäistä osiota, vaiko jälkimmäistä? Ne kumoavat toisensa.

ap

Sinä itse sanoit ensin, että sinun pitäisi olla täydellinen että sinusta välitettäisiin. Sitten toisessa viestissä sanoit että sinusta ei välitetä koska et ole missään hyvä. Eli tein päätelmän, että jos olisit jossain yhdessä asiassa hyvä, sinusta välitettäisiin, eli sinun ei täytyisikään olla täydellinen (eli ihan kaikessa täydellisen hyvä)

Koita nyt päättää, että pitääkö sun olla täydellinen vai vaan jossain asiassa hyvä.

No siis tarkoitin, että minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen. Sitä tarkoitin.

ap

Montako ihmistä tunnet jotka ovat kaikessa hyviä ja täydellisiä?

Verrattuna minuun, noin puolet maapallon väestöstä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei kyllä ihan oikeasti välitetä, enkä ole kaikessa täydellinen, joten minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen.

ap

Uskonut ja totuus on eri asioita. Tämä uskomus on ehkä sulle totta mutta jos sitä tarkasteltaisiin tarkemmin luultavasti se kumoutuisi jossakin kohdassa. Mutta se vaatii työtä

Vierailija
44/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.

ap

Jokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.

Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.

ap

ja uskot tuollaisia valheita sokeasti kyseenalaistamatta niitä? ikää oli 19?

Miksi velvoittaisin ihmisiä välittämään itsestäni, jos se on heille vastenmilistä, koska minussa on virheitä? Näin minulle opetettiin. Että ihmisistä on vastenmielistä joutua välittämään viallisesta ihmisestä.

ap

Kaikki ihmiset on viallisia.

Ihan kaikki.

Myös Jeesus oli, ja häntä "rakastaa" miljoonat ja miljoonat ihmiset.

Miten niin Jeesus oli viallinen? (hahmona)

ap

Hän itse rukoili isäänsä (Jumalaa) koska hän oli syntinen (viallinen) eli hän oli vain ihminen. Lue raamattua niin se selviää.

Vierailija
45/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

Eli sinusta ei tykätä siksi koska olet vittuimainen ja ilkeä, eikä sen takia että et osaa kaikkea etkä ole täydellinen?

Minä olen vittumainen ja ilkeä tuon kasvatuksen takia. Myös tuon minulle opettanut onnistuja oli vittumainen ja ilkeä ihminen ja silti hän ilmeisesti koki, että välittäminen syntyy siitä, että tekee kaiken oikein.

ap

Vierailija
46/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

Bingo! Eli ei ole mitään tekemistä sen kanssa oletko kaikessa täydellinen vai et. Se häiritsee ainoastaan itseäsi. Muita häiritsee se kun et ole mukava ihminen, ja eivät siksi välitä seurastasi.

Vierailija
47/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.

ap

Jokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.

Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.

ap

ja uskot tuollaisia valheita sokeasti kyseenalaistamatta niitä? ikää oli 19?

Miksi velvoittaisin ihmisiä välittämään itsestäni, jos se on heille vastenmilistä, koska minussa on virheitä? Näin minulle opetettiin. Että ihmisistä on vastenmielistä joutua välittämään viallisesta ihmisestä.

ap

Kaikki ihmiset on viallisia.

Ihan kaikki.

Myös Jeesus oli, ja häntä "rakastaa" miljoonat ja miljoonat ihmiset.

Miten niin Jeesus oli viallinen? (hahmona)

ap

Hän itse rukoili isäänsä (Jumalaa) koska hän oli syntinen (viallinen) eli hän oli vain ihminen. Lue raamattua niin se selviää.

Eihän hän rukoillut siksi. Vaan että jumala sanoisi, ettei hänen tarvitse tehdä parannusta. Että saa olla se ällö, mikä on.

ap

Vierailija
48/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

Bingo! Eli ei ole mitään tekemistä sen kanssa oletko kaikessa täydellinen vai et. Se häiritsee ainoastaan itseäsi. Muita häiritsee se kun et ole mukava ihminen, ja eivät siksi välitä seurastasi.

Ja tämä on väärin minua kohtaan, koska olen kasvatukseni uhri.

ap

Vierailija
49/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten se että on hyvä vaikka virkkaamaan saa ihmiset rakastamaan sinua? Voit olla muuten maailman vittumaisin ihminen, mutta kunhan osaat virkata hienoja pöytäliinoja sinua rakastetaan vaikka paskantaisit niiden muroihin?

Tarkoitatko nyt tätä tekstisi ensimmäistä osiota, vaiko jälkimmäistä? Ne kumoavat toisensa.

ap

Sinä itse sanoit ensin, että sinun pitäisi olla täydellinen että sinusta välitettäisiin. Sitten toisessa viestissä sanoit että sinusta ei välitetä koska et ole missään hyvä. Eli tein päätelmän, että jos olisit jossain yhdessä asiassa hyvä, sinusta välitettäisiin, eli sinun ei täytyisikään olla täydellinen (eli ihan kaikessa täydellisen hyvä)

Koita nyt päättää, että pitääkö sun olla täydellinen vai vaan jossain asiassa hyvä.

No siis tarkoitin, että minusta ei välitetä, koska en ole kaikessa täydellinen. Sitä tarkoitin.

ap

ap

Ei voi verrrata sinuun, sinä olet tavallinen ihminen, siinä kuin kaikki muutkin. Minä en ole tavannut koskaan täydellistä ihmistä, ihan siitä syystä että sellaista ei ole. Ehkä joku näyttää kaukaa täydelliseltä, mutta se on vain pintaa, oikeasti kukaan ei ole täydellinen eikä kukaan osaa kaikkea.

Jokaisella ihmisellä on joku joka on vielä parempi ja huononpi. Jos sinä olisit maapallon väestön keskipiste, eli keskiverto ihminen, ja puolet olisi sinua parempia ja puolet huononpia, niin sinähän olisit ihan hyvissä asemissa, täysin normaali keskiverto. 

Vierailija
50/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ylikriittinen isä, joka myös sai raivokohtauksia välillä ihan pienestä. Kyllä se on jättänyt jälkensä. Pienintäkään virhettä ei saanut kotona tehdä. Ja toki on johtanut siihen, että mulla on ollut myöhemminkin elämässä aika rankkaa ja paljon vastoinkäymisiä. Ja sitten niitä oppinut peittelemään, koska tukea ei perheeltä saa. Ei sitten vuosiin uskaltanut luottaa, että tukea saisi mistään muualtakaan. Esim. lukion jälkeen menin töihin yritykseen, jossa eräs työntekijä työpaikkakiusasi rankasti ja savusti minut firmasta ulos. Asuin silloin vielä kotona, niin sitten sain vielä kotona huutoa, että minä olen huono työntekijä ja huono ihminen ja ties mitä. Ja siis eihän isäni siellä työpaikalla olut, joten ei mitenkään voinut tietää tilannettani eikä tuollainen raivo oikein kannustanut kertomaankaan yhtään mitään. No hain kyllä heti uutta työtä ja minut palkattiinkin pian muualle, olinhan saanut lukiosta hyvät paperit ja esim. entisistä kesätöistä hyvät työtodistukset. Niin siitä tietenkään ei tullut mitään kehua, että sain nopeasti hyvän työpaikan, jossa olinkin seuraavat kaksi vuotta ja lopettaessani sain myös hyvän todistuksen. Edelleenkin kaikki tunnustukset, joita saan, opinnoista tai työpaikoista tai mistä vaan, niin en usein osaa olla niistä ylpeä tai kiitollinen. Se on mulle ns. perustaso. Vaan jos jostain tulee huonoa palautetta, sillä on väliä ja se syökseekin pahaan itsesyyttelykierteeseen. Mulla ei ollut onnellinen lapsuus ja siitä on vaikea päästä yli, vaikka paljon sen eteen töitäkin olen tehnyt. 

Oliko isäsi täydellinen? Eikö hän tai äitisi tehnyt koskaan virheitä tai epäonnistunut missään? Miksi asuit kotona kun olit töissä? Varsinkin kun isäsi oli hullu hirviö?

Ei lapsena osaa kyseenalaistaa samalla tavalla toisen vaatimuksia ja täydellisyyttä kuin aikuisena. Jos ajatellaan ettei kukaan ole täydellinen, ei isä tai muu kriitikkokaan ole. Mutta lapsen silmissä auktoriteetti ja riittävä syy siihen että yrittää selvitä hengissä ja täydellisyyden vaateesta tulee selviytymiskeino ja malli joka juurtuu pitkälle sisälle. Kun se on juurtunut jo lapsesta asti ei sitä osaa kyseenalaistaa vielä välttämättä sittenkään kun on jo 18. Se on siinä kohdassa jo jotakin sellaista joka sinä koet olevasi itse.

Vierailija
51/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Joskus Jotkut ihmettelee, kun olen onnellinen, vaikka olen "looseri". Se ilmeisesti johtui siitä, että minut on hyväksytty itseäni aina.

Vierailija
52/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

ap

Jos tiedostat sen mikä kasvatuksessasi on ollut väärin, et ole enää kasvatuksesi uhri. Olet aikuinen ihminen, ei sinua ole kasvatettu kuin lapsena. 

Vierailija
53/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Ei voi verrrata sinuun, sinä olet tavallinen ihminen, siinä kuin kaikki muutkin. Minä en ole tavannut koskaan täydellistä ihmistä, ihan siitä syystä että sellaista ei ole. Ehkä joku näyttää kaukaa täydelliseltä, mutta se on vain pintaa, oikeasti kukaan ei ole täydellinen eikä kukaan osaa kaikkea.

Jokaisella ihmisellä on joku joka on vielä parempi ja huononpi. Jos sinä olisit maapallon väestön keskipiste, eli keskiverto ihminen, ja puolet olisi sinua parempia ja puolet huononpia, niin sinähän olisit ihan hyvissä asemissa, täysin normaali keskiverto. 

Mun ajatusmaailmassa se ei mene noin.

ap

Vierailija
54/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

ap

Jos tiedostat sen mikä kasvatuksessasi on ollut väärin, et ole enää kasvatuksesi uhri. Olet aikuinen ihminen, ei sinua ole kasvatettu kuin lapsena. 

En minä silti ole mukava ihminen, jotta sulla ois varaa olla paska.

ap

Vierailija
55/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opetettiin ja sen työn epähelmien sadosta kärsin edelleen. Olen jo 43 vuotias ja silti ahdistaa periaatteessa jokainen arkinen asia. Koskaan en ole osannut tehdä mitään asiaa oikein tai siten, ettei siitä tullut sanomista (lue viimeinen sana). Vettä jos laskit hanasta "liian" nopeasti - aiheutit isomman vesilaskun ja hellan käänsit päälle vaikkapa 3/6 asentoon kääntämällä kutosen kautta alkoi huuto sähkölaskun kasvattamisesta ja sitä rataa...

Ja aina minua sai hävetä, kun en ollut niin kuin muut - sellaiset normaalit ihmiset.

Vierailija
56/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys toi edes on? "Oletko mukava ihminen?" Todella va mmaisen kysyjän suusta. Hitlerkin ois hei voinut vastata siihen, että olen.

ap

Vierailija
57/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ylikriittinen isä, joka myös sai raivokohtauksia välillä ihan pienestä. Kyllä se on jättänyt jälkensä. Pienintäkään virhettä ei saanut kotona tehdä. Ja toki on johtanut siihen, että mulla on ollut myöhemminkin elämässä aika rankkaa ja paljon vastoinkäymisiä. Ja sitten niitä oppinut peittelemään, koska tukea ei perheeltä saa. Ei sitten vuosiin uskaltanut luottaa, että tukea saisi mistään muualtakaan. Esim. lukion jälkeen menin töihin yritykseen, jossa eräs työntekijä työpaikkakiusasi rankasti ja savusti minut firmasta ulos. Asuin silloin vielä kotona, niin sitten sain vielä kotona huutoa, että minä olen huono työntekijä ja huono ihminen ja ties mitä. Ja siis eihän isäni siellä työpaikalla olut, joten ei mitenkään voinut tietää tilannettani eikä tuollainen raivo oikein kannustanut kertomaankaan yhtään mitään. No hain kyllä heti uutta työtä ja minut palkattiinkin pian muualle, olinhan saanut lukiosta hyvät paperit ja esim. entisistä kesätöistä hyvät työtodistukset. Niin siitä tietenkään ei tullut mitään kehua, että sain nopeasti hyvän työpaikan, jossa olinkin seuraavat kaksi vuotta ja lopettaessani sain myös hyvän todistuksen. Edelleenkin kaikki tunnustukset, joita saan, opinnoista tai työpaikoista tai mistä vaan, niin en usein osaa olla niistä ylpeä tai kiitollinen. Se on mulle ns. perustaso. Vaan jos jostain tulee huonoa palautetta, sillä on väliä ja se syökseekin pahaan itsesyyttelykierteeseen. Mulla ei ollut onnellinen lapsuus ja siitä on vaikea päästä yli, vaikka paljon sen eteen töitäkin olen tehnyt. 

Oliko isäsi täydellinen? Eikö hän tai äitisi tehnyt koskaan virheitä tai epäonnistunut missään? Miksi asuit kotona kun olit töissä? Varsinkin kun isäsi oli hullu hirviö?

Ei lapsena osaa kyseenalaistaa samalla tavalla toisen vaatimuksia ja täydellisyyttä kuin aikuisena. Jos ajatellaan ettei kukaan ole täydellinen, ei isä tai muu kriitikkokaan ole. Mutta lapsen silmissä auktoriteetti ja riittävä syy siihen että yrittää selvitä hengissä ja täydellisyyden vaateesta tulee selviytymiskeino ja malli joka juurtuu pitkälle sisälle. Kun se on juurtunut jo lapsesta asti ei sitä osaa kyseenalaistaa vielä välttämättä sittenkään kun on jo 18. Se on siinä kohdassa jo jotakin sellaista joka sinä koet olevasi itse.

Kyllä lapsellakin on silmät päässä ja aivot joilla ajatella. Jo pelkästään isäsi raivoaminen on suuri virhe hänessä, hän ei siis ollut täydellinen kun ei osannut kasvattaa lastaan raivoamatta.

Vierailija
58/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene edes niin, että jos joku on mielestään mukava ihminen, niin muut sitten välittäisivät hänestä. Todella lapsellista olettaa niin.

ap

Vierailija
59/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

ap

Sun täytyy sitten vaan hyväksyä se, että asia on niin. Muistan aiempia ketjuja, niin tiedän että levy jumii tästä kohdasta.

Vierailija
60/220 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole.

ap

ap

En minä silti ole mukava ihminen, jotta sulla ois varaa olla paska.

ap

Mitä helvettiä tuo nyt tarkoittaa?

Jos olet mukava, sinusta pidetään, jos et ole, sinusta ei pidetä. Itse päätät oletko mukava vai et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi