Onko teille opetettu, että pitää olla täydellinen?
Tai esim. muut eivät voi muuten teistä välittää? Mulle on.
Kommentit (220)
Ei tietenkään. Kukaan ei voi olla täydellinen, ei edes Jeesus ollut vaikka oli Jumalan poika.
On niin umpuhullu ajatus, ettei sellainen minuun olisi opettamalla tarttunut.
On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.
Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.
ap
Ei ole? Koskaan en muista lapsuudessa tai nuoruudessani esim. valinnoistani tai ulkomuodostani kuullut kritiikkä tai moitetta. Toisaalta en kole kauheasti kannustustakaan valinnoilleni saanut. En ole kilpailuhenkinen, enkä täydellisyyteen pyrkivä. Vahva kokemus siitä, että riitän itselleni. Miksipä en sitten muillekin?
Vierailija kirjoitti:
On. Nyt aikuisena olen kuitenkin tätä ajatusmallia alkanut kyseenalaistaa ja teen asioita, jotka ovat sitä vastaan. Esim. kukaan ei sulle anna mitalia siitä, että sun kaapit on tip top kaiken aikaa (ja kaikki muukin elämässä). Siksi kokeilen välillä vaikka sitä, että kaapit (ja muu elämä) ei saakaan olla tip top. Ja katson mitä tapahtuu (ei mitään paitsi olen rennompi ja aikaa jää muuhun). Vaatii varmasti paljon aikaa muuttaa opittuja malleja, mutta uskon, että on sen arvoista!
Sinä ja ap sitten tunnette täydellisiä ihmisiä? Ihan oikeasti, heissä ei ole pienintäkään virhettä? Jos näin on, niin ilmoittakaa tutkijoille välittömästi, heistä tulee tieteellisiä ihmeitä joita koko maailman tiedemiehet tutkivat että miten se voi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
On myös hyvä jos ympäristö tukee tätä muutosta, esim. sanotaan suoraan että jotain konkreettista voi tehdä riman ali ja se on täysin ok ja sua tuetaan ja susta tykätään silti.
Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.
ap
Ei. Vaan opetettiin alisuorittamaan, olemaan tavoittelematta parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole missään hyvä, ja siksi minusta ei välitetä. Ei mulle kukaan mitään tuollaista sanoisi.
ap
haluat sympatiaa tuollaisella ininällä? äärimmäisen lapsellista ja halveksittavaa. kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mikään asia tip top tuosta opetuksesta, vaan ainoastaan se tunne, ettei kukaan välitä minusta.
ap
Jokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.
Kukaan ei ole koskaan täydellinen. Virheellisyys ja vastoinkäymiset lisäävät myös ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
määrittele täydellinen? mene peilin eteen ja nosta paita ylös. näytät oksettavalta. hyi hel vetti!
Tietää aina, miten toisia kohdellaan oikein, osaa peittää kaikki virheensä muilta, pitää kaikki huonot ajatuksensa muista itsellään, kasvattaa lapsiaan täydellisiksi, antaa aina onnistuneen lahjan, jaksaa siivota jne.
ap
*perfektionismi, autocorrect
T.13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli ei pidäkkään olla täydellinen, riittää että on jossain hyvä. Miten se että on hyvä vaikka virkkaamaan saa ihmiset rakastamaan sinua? Voit olla muuten maailman vittumaisin ihminen, mutta kunhan osaat virkata hienoja pöytäliinoja sinua rakastetaan vaikka paskantaisit niiden muroihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.
Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.
ap
Mulle ei ole opetettu sellaista ja väitän että ap:kin (kivikissa) vain kuvittelee asian.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan opetettiin alisuorittamaan, olemaan tavoittelematta parastaan.
eikös 99% helsinkiläisistä ihmisraunioista ja vaateripustimista ole juuri tällaisia. ei osata tai tajuta mitään oikeassa elämässä ja sitten painutaan perjantaina baariin ja harrastetaan seksiä humalassa. kuvottavaa, oksettavaa ja säälittävää. sitten tätä maata myydään vielä maailman parhaana paikkana. YRJÖTYS!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJokaiselle se täydellisyys tarkottaa totta kai eri asioita. Jos sulle se ei oo tip top/ protektionismi tms. se on jotain muuta (luultavasti yhtä isossa mittakaavassa turhaa) mutta jostainhan se ajatus ja tunne siitä ettei kukaan välitä kumpuaa.
Minulle sanottiin, että kenenkään ei kuulu välittää minusta, koska minussa on virheitä.
ap
ja uskot tuollaisia valheita sokeasti kyseenalaistamatta niitä? ikää oli 19?
On. Nyt aikuisena olen kuitenkin tätä ajatusmallia alkanut kyseenalaistaa ja teen asioita, jotka ovat sitä vastaan. Esim. kukaan ei sulle anna mitalia siitä, että sun kaapit on tip top kaiken aikaa (ja kaikki muukin elämässä). Siksi kokeilen välillä vaikka sitä, että kaapit (ja muu elämä) ei saakaan olla tip top. Ja katson mitä tapahtuu (ei mitään paitsi olen rennompi ja aikaa jää muuhun). Vaatii varmasti paljon aikaa muuttaa opittuja malleja, mutta uskon, että on sen arvoista!