Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo kosia "vääristä syistä"?

Vierailija
11.02.2018 |

Olemme puhuneet mieheni kanssa naimisiin menemisestä pitkään. Tai no, minä olen puhunut ja kertonut toiveeni päästä naimisiin (ihan vain maistraatissa) ja mies sanonut aina, että "sitten joskus, mikäs kiire tässä on."

No, nyt olemme olleet 7 vuotta yhdessä ja mieskin täyttää 30 tänä vuonna. Miehen kaveripiirissä on vuoden sisään menty naimisiin (ja perustettu perhe) ja viimeisen puolen vuoden sisällä viimeisetkin kaveripariskunnat ovat menneet kihloihin (seurustelua kyllä kaikilla takana 3-5 v).

Mietin jo muutama vuosi sitten, että tässä tulee aivan varmasti käymään niin, että menemme mieheni kanssa naimisiin vasta sitten kun kaikki muut hänen kaverinsa ovat asian eteen jotain tehneet. Olen ehkä lapsellinen, mutta se ottaa päähän niin hemmetisti! Tuntuu, että koko naimisiin menolta menee pohja ja jos mies kosii, niin hän tekee sen "vääristä syistä." Eli siksi, koska muutkin ovat nyt menneet kihloihin tai ovat jo naimisissa.

Tämä tuli itse asiassa osittain todistetuksikin eilen illalla, kun tuli puhe viimeisimpänä kihloihin menneestä kaveripariskunnasta ja mieheni totesi, että hän "on alkanut miettimään omaa sormustaan ja haluaisi sen olevan ehkä valkokultaa." Kysyin sitten, että miksikös sinä nyt yhtäkkiä aloit sormusta miettimään (koska esim. kesällä tällainen ei olisi ollut hänellä mielessäkään) ja mies totesi hämmentyneenä ihan vilpittömästi todeten, että "no koska noita sormuksia nyt tuntuu kaikilla muilla jo olevan." Siis.... argh tuota insinööriä!!!

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Pitäisikö minun vain ryhdistäytyä ja jättää lapselliset ajatukset taakse? Mitä itse tekisit tilanteessani?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastatko miestä?

Rakastan kyllä. Hän on rauhallinen, tasapainoinen ja luotettava, ns. kunnollinen hyvä mies. Meillä on hauskaa yhdessä, huumorintajumme on hyvin samanlainen. Toiset kuvailisivat miestäni tylsäksi ja sitä hän toisaalta voi olla - mutta itse taas tiedän, että kaipaan elämääni sitä rauhaa ja tasaisuutta ns. ainaisen jännityksen sijaan. 

Mieheni on myös ns. todellinen insinööri kaikin puolin. Tunteista ei varsinaisesti ymmärrä mitään tai ei hoksaa, miten jostain asiasta voi vaikka innostua tosi paljon. Ei ole mikään romanttinen ihminen, mutta huomioi kyllä ajoittain omalla tavallaan. 

Olen ehkä lapsellinen, mutta olisin niin toivonut, että mieheni olisi kosinut tai olisimme vain menneet naimisiin ennen kuin viimeinenkin hänen kavereistaan olisi ehtinyt ennen. Ihan vain siksi, että nyt tulee tunne, että me ns. pisimpään seurustelleet mennään nyt sitten naimisiin vain siksi, että muut ovat jo menneet. Itselleni olisi ollut tärkeää, että mies olisi sen verran rohkeutta tai mitä se ikinä sitten onkaan ollut, niin osoittanut sillä, että olisimme varanneet sen maistraatin. Siitä olisi tullut tunne, että menemme naimisiin siksi, että haluamme ns. virallistaa lainkin silmissä suhteen ja olla loppu elämä (heh) yhdessä. 

Onhan tämä minun pikkumaisuuteni tässä naurettavaa, mutta ehkä joku ymmärtää.... :)

t. AP

Itsehän ajattelet samalla tavalla:"mennään naimisiin ennen kuin miehen viimeisimmät kaverit" Ehkä sovitte toisillenne just hyvin, ja oletko sinäkin insinööri? 😝

Vierailija
62/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, mikä on se perimmäinen syy - miksi on niin tärkeää mennä naimisiin?

Haluan naimisiin useasta eri syystä. Osa johtuu siitä, että olen asian suhteen perinteinen ja osa taas ihan käytännön seikoista eli näen, että avioliitto on ennen kaikkea lainsäädännöllinen sopimus joka on järkevä tehdä kun tavoitteena on olla yhdessä vuosikymmeniä ja kenties perustaa perhe. 

t. AP

Kuulostaapa syvältä rakkaudelta! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihloissa tarvitse olla tai kosia ennen naimisiin menoa. Menee vain maistraatin verkkosivuille ja varaa vihkimisajan.. tai voi myös soittamalla varata ajan. Minä varasin ajan ja ilmoitin miehelleni varatusta ajasta "be there or..". 😂😂

Nyt ollaan oltu naimisissa 6 vuotta ja yhdessä ollaan oltu kaiken kaikkiaan kohta 18 vuotta.

Suurin osa pariskunnista jotka menivät ennen meitä naimisiin ovat jo eronneet tai karanneet.. osa pariinkin otteeseen. Pikkulapsiaika oli toki meilläkin rankkaa parisuhteelle, mutta nyt kun molemmat lapset ovat jo isompia niin tuntuu että olemme löytäneet jälleen toisemme.

Miksi asioiden pitäisi mennä niin kuin muillakin? Mitä merkitystä on sillä, että kuka oli eka tai vika jos yhteisenä tavoitteena on pitkä parisuhde? Ota puolisosi kosinta ilolla vastaan kun se tulee. Se ei tule myöhään vaan juuri oikeaan aikaan sinulle ja puolisollesi.

Vierailija
64/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika hankalalta draamailijalta. Teetkö kaikista asioista yhtä vaikeita?

Vierailija
65/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa juuri niiltä liitoilta, mihin vaan mennään ja missä edetään koska niin kuuluu tehdä. Kymmenen vuoden ja parin lapsen jälkeen te molemmat mietitte, miksi kokoajan on paha olo ja ahdistaa.

Vierailija
66/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset lammasmaiset ihmiset joita on kolmetoista tusinassa on kyllä tämän maailman syöpä. Kaikki pitää tehdä käsikirjan mukaan, ei oikein edes tiedetä miksi. Peilataan sitä omaa jatkuvasti muiden elämään, vertaillaan, lasketaan vuosia ja mietitään mitä muut ajattelee. Tukehdutaan omaan pikku kuplaan josta on rakennettu just sellainen kuin kaikilla muillakin. Sitten herätään nelikymppisenä siihen tyhjyyteen ja huudetaan tyynyyn kun tajutaan, että kaikki onkin yhtä hemmetin korttipakkaa ja lasiseinää.

Onnea valitsemallenne tielle.

Vierailija
67/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap ole menossa naimisiin vain koska kaveritkin niin tekee! Vaan ap pelkää miehensä tekevän avioliittopäätöksen "kun kaikki muutkin on" -syyllä. En itse katselisi miestä, jolle ainoa potku avioon olisi kavereiden naimisiinmenot. Entäs sinä ap, joka vuosia olet hänen rinnallaan seisonut? Eikö teidän suhteessa ole sytykettä itsessään, että mies päättäisi haluta juuri sinut vaimokseen? Tällaisia mietteitä tulee itselleni mieleen. Kyllä jokainen ihminen ansaitsee kumppanin, joka haluaa juuri hänet hänen itsensä vuoksi - ei sen takia että kaveritkin tekee niin (kuten ap:n mies tuntuu ajattelevan)

Vierailija
68/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap ole menossa naimisiin vain koska kaveritkin niin tekee! Vaan ap pelkää miehensä tekevän avioliittopäätöksen "kun kaikki muutkin on" -syyllä. En itse katselisi miestä, jolle ainoa potku avioon olisi kavereiden naimisiinmenot. Entäs sinä ap, joka vuosia olet hänen rinnallaan seisonut? Eikö teidän suhteessa ole sytykettä itsessään, että mies päättäisi haluta juuri sinut vaimokseen? Tällaisia mietteitä tulee itselleni mieleen. Kyllä jokainen ihminen ansaitsee kumppanin, joka haluaa juuri hänet hänen itsensä vuoksi - ei sen takia että kaveritkin tekee niin (kuten ap:n mies tuntuu ajattelevan)

Eikö haluamista tapahdu ilman avioliittoa?

Vierailija
69/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, mikä on se perimmäinen syy - miksi on niin tärkeää mennä naimisiin?

Haluan naimisiin useasta eri syystä. Osa johtuu siitä, että olen asian suhteen perinteinen ja osa taas ihan käytännön seikoista eli näen, että avioliitto on ennen kaikkea lainsäädännöllinen sopimus joka on järkevä tehdä kun tavoitteena on olla yhdessä vuosikymmeniä ja kenties perustaa perhe. 

t. AP

Kuulostaapa syvältä rakkaudelta! ;)

No se olisi aivan sama mitä olisin kysymykseen vastannut, niin olisin saanut negatiivisia kommentteja. :) Jos olisin laittanut, että haluan naimisiin koska haluan elää loppu elämäni yhdessä syvästi rakastamani miehen kanssa (kuten on), niin olisin ollut lapsellinen koska puolet avioliitoista päättyy eroon. Kun taas kerron, että haluuni mennä naimisiin vaikuttaa myös lainsäädännöllinen puoli, niin silloin taas olen kylmä eikä suhteessa ole rakkautta ollenkaan.

Fakta nyt vain on, että siihen liittyy niin syviä tunteita ja perinteitä kuten myös käytännön lainsäädännöllistä näkökulmaa. Ja siinä se.

t. AP

Vierailija
70/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaansaamattomiin vätyksiin ei kannata aikaa tuhlata. Ei se mies siitä muuksi muutu. Jämäkkää toimintaa tai ukko ulos. Naiset on niin tolloja että uhraavat nuoruutensa epävarmoihin suhteisiin. Parkuvat sit 35+ uutta siittäjäkandidaattia...

Vierailija
71/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaansaamattomiin vätyksiin ei kannata aikaa tuhlata. Ei se mies siitä muuksi muutu. Jämäkkää toimintaa tai ukko ulos. Naiset on niin tolloja että uhraavat nuoruutensa epävarmoihin suhteisiin. Parkuvat sit 35+ uutta siittäjäkandidaattia...

Tämä. Toimi ap!

Vierailija
72/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörivätys 🙂

Vierailija
73/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinöörivätys 🙂

Parempi kuin pelkkä vätys. 😀😀

Vierailija
74/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vätys kosii vasta kun mammakin on sitä mieltä että on avioliiton aika.

Vierailija
75/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin jo muutama vuosi sitten, että tässä tulee aivan varmasti käymään niin, että menemme mieheni kanssa naimisiin vasta sitten kun kaikki muut hänen kaverinsa ovat asian eteen jotain tehneet. Olen ehkä lapsellinen, mutta se ottaa päähän niin hemmetisti!

En ymmärrä mitä aloittaja itkee, jos tiesi asiasta jo muutama vuosi sitten. Jos ei kelpaa, niin lähtee vaan kävelemään. 

Vierailija
76/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja että joillan on pieniä ogelmia 

Vierailija
77/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota vääristä syistä naimisiinmenoa. Mitä se haittaa, mitä muut ajattelee. Mekin kävimme maistraatissa, kun olin raskaana. Siinähän ihmiset juorusi ihan vapaasti, että pakkoavioliitto ja ei kestä kauaa. No siinäpä läärysivät. Naimisissa on oltu 24 vuotta ja edelleen menee hyvin.

Eli antaa rakkikoirien räksyttää, koska te itse vain tiedätte suhteenne laadun. Ja kyllä, me menimme naimisiin raskauden takia. Mutta ei parisuhteemme riippunut raskaudesta. Se oli ihan eri asia. Mutta käytännön asiat toimi helpommin, kun olimme naimisissa. Parisuhteen kanssa sillä ei ollu mitään tekemistä.

Jos kirjoittaisit, että miehesi on kanssasi siksi, että muillakin on tyttöystävät, voisit olla huolissaan. Mutta mitä se naimisiinmeno siihen liittyy. Sehän on vain tekninen juttu. Sillä on hyvin vähän tekemistä parisuhteen laadun kanssa.

Vierailija
78/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa nainen oli odotellut sitä kosintaa ja mies päätti olla romanttinen ja kosaisi sitten kun nainen tuli kotiin yhteisen esikoisen kanssa.

Siinä vaiheessa sitten lensi sormukset seinille, koska nainen tuumasi että jos ei tähän mennessä ole itsenään kelvannut niin ei tarvi lapsen takia alkaa perhettä leikkimään.

Vierailija
79/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset lammasmaiset ihmiset joita on kolmetoista tusinassa on kyllä tämän maailman syöpä. Kaikki pitää tehdä käsikirjan mukaan, ei oikein edes tiedetä miksi. Peilataan sitä omaa jatkuvasti muiden elämään, vertaillaan, lasketaan vuosia ja mietitään mitä muut ajattelee. Tukehdutaan omaan pikku kuplaan josta on rakennettu just sellainen kuin kaikilla muillakin. Sitten herätään nelikymppisenä siihen tyhjyyteen ja huudetaan tyynyyn kun tajutaan, että kaikki onkin yhtä hemmetin korttipakkaa ja lasiseinää.

Onnea valitsemallenne tielle.

Uniikki lumihiutale siellä kärttyilee. Pidän pahempana niitä wannabe individualisteja, jotka ovat sitä samaa massaa kuin kaikki me muutkin ihmiset paitsi naaman ilme on kuin jatkuvasta närästyksestä kärsivillä.

Avioliitto on ollut aika pitkään mahdollista niin eiköhän yhtä pitkään ole ollut sitä kannattavia ihmisiä että sitä vastustavia ihmisiä. Ihmisten oppimiseen vaikuttavat mm. kokemus niin ilman kokemusta ihmiset tekevät havaintoja vaikkapa muista ihmisistä, ja vertailevat. Vertailu on vaihtoehtojen punnitsemista ja kuuluu loogiseen ajatteluun. Valintansa jokainen tekee itse.

En lähtisi arvostelemaan toisen ihmisen elämää

siitä syystä, että en voi tietää siitä tarpeeksi. Kuplassaan korttipaikkaa sekoitteleva ja lasiseinäänsä Kärtserillä puunaava Late Lammas voi olla tosielämän tilanteessa Clark Kent. Oksennusripulikryptonista piittaamatta hän vaihtaa perheensä pyjamat puhtaisiin, pesee huuhtelee ja jonottaa uudet ämpärit. Respect.

Vierailija
80/126 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, jossa nainen oli odotellut sitä kosintaa ja mies päätti olla romanttinen ja kosaisi sitten kun nainen tuli kotiin yhteisen esikoisen kanssa.

Siinä vaiheessa sitten lensi sormukset seinille, koska nainen tuumasi että jos ei tähän mennessä ole itsenään kelvannut niin ei tarvi lapsen takia alkaa perhettä leikkimään.

Vätys sai ansaitsemansa vastauksen. Jämäkkä nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi