Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
61/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt on oletettavasti meidän tulot tippumassa radikaalisti, niin nyt pitäisi jostain säästää.

Ja sä sitten meinaat, että käytät jatkossa enemmän rahaa ruokaan, sen sijaan että mies joisi kaloripitoisia juomia? Mitä säästöä se on?

Nyt menet sanomaan sille miehellesi, että niissä sen juomissa on kaloreita, ja että ne kalorit menevät jonnekin. Joko muuttuvat läskiksi tai sitten vähentävä 1:1 ruoan syömistä. Ja kerrot sille, että ruoka maksaa sekin, usein enemmän kuin maito tai mehu. Vaikka sä et tätä ymmärtäisi nyt, niin sun äijäsi ehkä ymmärtää, ja osaa sulle sitten pidemmän päälle näyttää kauppakuiteista, että näin todella tapahtuu.

Vierailija
62/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehen pitää tehdä niin kuin Ap määrää. Ap tykkää juoda vettä niin miehenkin pitää. Sodastreamiakinnehdotettu, mutta Ap ei halua. Kukin saa omassa kodissaan juoda mitä haluaa.

Me miehen kanssa ei tykätä juoda tavallista vettä (eikä maitoa). Juodaan sodastream hapotettua vettä koko perhe lähes 6-10l päivässä. Kun kaasu loppuu niin ollaan janoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Pakkoko sinun on kaupassa käydä joka päivä?

En minä enää käykään joka päivä, mies menee sitten keskenään. Mutta ostelee aina jotain turhaa siihen lisäksi, ja usein menee ruokaa hukkaan kun on niitä turhia ostoksia joista ei tiedä mitä niistä tekisi ja ehtii jo pilaantua kun on liikaa kaapissa. Vaarmasti kaikilla jotka elää parisuhteessa, niin toisessa osapuolessa on jotain joka joskus örsyttää. Tämä on minulla, kun itselle tuo ostojuomien juominen on niin vieras, työläs ja kallis.

Ap

Miten se sinua työllistää?

Vierailija
64/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissy on hyvä jano- sekä ruokajuoma. Tuo 6e/päivä tuskin vie miestäsi konkurssiin, kun kerran ei siitä itse numeroa tee. Minä ostan joka viikonloppu 25e punaviinin ja 15e valkkarin, miksikö? Koska teen kovasti töitä, saan palkkaa jolla rahoitan elämääni, ja siihen kuuluu viikonloppuisin hyvä ruoka ja juoma.

Ei ole tähän asti vieny, niin ei siitä ole tarvinnut sanoa. Mutta tehtiin laskelmia, ja jatkossa ei rahat riitäkään. Ollaan siinä ja siinä että pärjätään, jos tulot tippuu niin matalille kuin on laskettu. Kumpikin ollaan lainoja ja muita vastaan, niin tarkoitus olisi pärjätä pahan yli ihan itseksemme. Minusta järkevää on silloin karsia kaikki turha, jotta selviää. Olen puhunut miehelle myös pahanpäivän rahastosta, mutta sitä ei olla saatu aikaiseksi, niin nyt on sitten tilanne tämä.

Ap

Vierailija
65/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin menee hampaat rikki kun juo kalliita mehuja ja sitten hammaslääkäri vie loputkin pennoset. Ymmärrän ap:tä paremmin kuin hyvin.

Vierailija
66/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Kyllä sen selvästi huomaa että kotoa noi kauppalitkujen juojat ovat tapansa oppineet, aina on juotu jotain mehuja vaan. Sitten ei aikuisenakaan ymmärretä että jokaisesta keittiöstä löytyy hana josta saa hyvää juotavaa. Sehän on luksusta että Suomessa on hyvä vesi ja jokaisella hana kotona, mutta ei, kaupasta pitää kantaa mehua ja limsaa ettei kuolla janoon.

Koita nyt saada se mies järkiinsä, sano että edes ruualla joisi sitä vettä mitä sinäki, että alottas pienin askelin, ei tarttis kaikesta kauppalitkusta luopua.

Ymmärtäisin paremmin sellaiset silloin tällöin juomiset, mutta kun koko ajan. Eipä sitä kun itse on oppinut niin eri tavalle, niin hankalahan siinä on sitten käsittää toista. No, mies ei käsitä miten minä voin syödä niin paljon sokeria, että tasoissa ollaan.

Ap

Vierailija
67/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri kiittää. No ehkä mies mieluummin litkii juomia ja maksaa hammaslääkärilaskut kuin juo vettä.

Vierailija
68/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko miehen käydä lääkärissä, eihän tuollaista määrää juomaa tarvitse jos saa energiaa ruuastakin.

Vierailija
69/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ap kannattaa alkaa etsiä uutta kotia. Ongelmasi on ratkaistu.

Joo, kyllä nyt monen vuoden suhde kaatuu siihen että mies juo ostojuomia. :DD Ei nyt ehkä kuitenkaan. Käyn täällä purkamassa pahat oloni ja kuulemassa mielipiteitä, niin että miehen kanssa voi keskustella aikuismaisesti.

Ap

Vierailija
70/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkoi ärsyttää sun kirjoitus. Arvostelet miestä ja hänen pitäisi muuttua, koska sinä vaadit. Anna miehen olla ja ostaa juomansa. Ihan tasan varmasti sinullakin on jotain sellaista ostettavaa, mihin miehesi ei tuhlaisi rahaa.

No ihan tasan varmasti on minullakin parannettavaa. On jo pitempään tympinyt tuo pulloilu, niinkuin tuossa äsken kirjoitin, ja olen miehen antanut toimia niinkuin toimii. Mutta nyt on oletettavasti meidän tulot tippumassa radikaalisti, niin nyt pitäisi jostain säästää. Ei se pelkästään ole niin, että mies vaan lopettaa omat paheensa, vaan minäkin myös, että tullaan sitten toimeen. Ollaan niin huolettomasti eletty tässä, että siinä on sitten opettelemista taas laskeskella ostoksia ja valmsitaa halvalla. Tuo on helppo kohta säästää. Olen joutunut lapsena köyhyydessä ihan liian useat kerrat kärsimään, ja jos sen voi aikuisena välttää pienillä muutoksilla, niin miksi turhaan kärsiä?

Ap

Tässäkin ollaan taas oletettu, että hyvä ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja sitten ollaankin yhtä äkkiä tilanteessa, jossa jokainen sentti pitää laskea ja nyt ap on päättänyt, että se on miehen juomat jotka ajaa perheen perikatoon, kun olisi pitänyt alunperinkin suhteuttaa menot tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin.

Kai olet jo ottanut mieheltä rahat pois ja maksat hänellä viikkorahaa?

Vierailija
71/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei maksa niitä KOKONAAN itse,ei toimi.

Vierailija
72/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt taas tätä av-palstan logiikkaa :D Jos aloittaja olisi esim. kertonut viikon ruokaostokset näine ostojuomineen niin täällä olisi kaikki huutaneet kuorossa, että nyt noi ostojuomat helvettiin ja hyvää vettä hanasta. Nyt näiden kommentoijien mielestä on suorastaan saatanasta juoda vettä ja pyhimysmäistä juoda ostovettä :D

AV:n pettämätön logiikkaa. Aloittaja on aina väärässä.

Vierailija
73/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Mies ei juo pisaraakaan vettä, pitää olla kuplavettä, zero limuja tai mehua.  Raivostuttavaa, nuo maksaa viikkotasolla parikymppiä! Yli 20v koulutus ei ole tuottanut tulosta.

Olen jo huomannut että turhaa yritän pitkällä tähtäimellä muuttaa, kun ei se tuota tulosta. Mutta olen ajatellut myös siltä tasolta, että jos joskus hankitaan lapsia. En tahdo lapselleni opettaa, että pelkkiä mehuja juodaan, kun nehän oppii siitä mitä näkee. Tahdon opettaa että vesi on hyvä ja terveellinen juoma, eikä että on pakko rahdata kaupasta juomia jotta voi elää. Ehkä se on tuolla takaraivossa jumputtanut, miksi minua on pitkään kaihertanut tuo pullottelu. Ja lapsiperheessä taas on oletettavasti elo tiukkaa, eli rahan käyttöä pitäisi katsoa. Ja mikä taas helpompaa, kun pullovesien juonti.

Ap

Vierailija
74/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu näitä mieslapsia, miten niin ei pysty juomaan tavallista vettä? Mitä ihmeen pystymistä siinä on? Laittaisin pihalle tuollaisen retardin.

Ap, hyvä tosiaan jos hammaslääkärikäyntejä tiedossa, niin kuin tuolla sokerilitkujen lipittämisellä voi toki olettaakin. Toivottavasti siellä saavat puhuttua miehelle järkeä.

Vierailija
75/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miehen pitää tehdä niin kuin Ap määrää. Ap tykkää juoda vettä niin miehenkin pitää. Sodastreamiakinnehdotettu, mutta Ap ei halua. Kukin saa omassa kodissaan juoda mitä haluaa.

Me miehen kanssa ei tykätä juoda tavallista vettä (eikä maitoa). Juodaan sodastream hapotettua vettä koko perhe lähes 6-10l päivässä. Kun kaasu loppuu niin ollaan janoisia.

Tehän voisitte myös ostaa varakaasupullon, ei tarvis kärsiä janosena.

Vierailija
76/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt taas tätä av-palstan logiikkaa :D Jos aloittaja olisi esim. kertonut viikon ruokaostokset näine ostojuomineen niin täällä olisi kaikki huutaneet kuorossa, että nyt noi ostojuomat helvettiin ja hyvää vettä hanasta. Nyt näiden kommentoijien mielestä on suorastaan saatanasta juoda vettä ja pyhimysmäistä juoda ostovettä :D

Eipä ole kukaan tainnut kannattaa ostoveden juomista sinänsä, se vain ihmetyttää, että mitä vaihtoehtoja ap:llä on olemassa. On kaksi aikuista ihmistä, joista toinen juo ostovettä ja toinen on ilmaissut, että haluaisi hänen lopettavan sen. Ostoveden juoja on ilmaissut, että ei aio lopettaa.

Ilmeisesti ap uskoo pääsevänsä haluamaansa lopputulokseen nalkuttamalla asiasta niin kauan, että mies antaa periksi. Lycka till hänelle.

Vierailija
77/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö sä, että AP ei ole tässä ketjussa väärässä? Sehän on, monella tapaa.

Ensinnäkin sillä tavalla, että juomien erottelu ruokaostoksista on virheellinen tapa laskea kuluja, koska juomien sisältämät kalorit vähentävät 1:1 ruoan mukana syötyjä kaloreita, jolloin maidon/mehun/kaljan kittaaminen voi olla reilusti halvempaa kuin veden juominen niiden tilalla.

Toisekseen sillä tavalla, että AP:lla ei ole paljoakaan sanottavaa siihen, mihin mies haluaa käyttää rahansa. Miehellä on ihan yhtälailla oikeus käyttää rahojaan, kuten naisellakin.

Vierailija
78/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jo vastasitkin, ettet haluaisi sodastreamia niin sinuna kyllä vielä sitä harkitsisin. Meillä on 4 vuotta sitten ostettu laite ja edelleen täysin ehjä. Sillon maksoi 80e nyt varmasti vähemmän, koska täysin perusmalli, joka ei käytä edes sähköä. Uusi pullo kaasua maksaa n. 10e ja jos tekee vain hiilihapotettua vettä ei muita kuluja tule. Rahaa kuluisi vähemmän eikä tarvisi siellä kaupassakaan ravata, jos juoma loppuu. Sen kun vaan tekee uutta.

Vierailija
79/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri kiittää. No ehkä mies mieluummin litkii juomia ja maksaa hammaslääkärilaskut kuin juo vettä.

Vielä enemmän mua huolestuttaa miten tollasen ihmisen sisäelimet voi, joka ei vettä juo. Kyllä elimistön pitää saada vettä, ei limsat ja vissyt ole sama asia.

Vierailija
80/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on tuohon varaa niin mitäpä turhaa kummastelemaan.

Meillä on yhteiset rahat, ja muuten toimii hyvin kun samanlainen rahankäyttö. Paitsi tältä osalta. Ja nyt oli tarkoitus alkaa säästämään, kun tulot saattaa tippua ja hammaslääkärikäyntejä tiedossa miehelle. Itselle nämä juomat ja muu ruuan osto olisi helppo paikka säästää, kun tähän mennessä on aika huolettomasti osteltu mitä mieli tekee.

Ap

Mikä on sinun panos tähän säästämiseen? Laitat vaikka exeliin ylös, että luopumalla näistä tuotteista säästän tämän verran on helpompi esittää asia miehelle. Sillä, kun et toivottua lopputulosta saavuta, että piiska kourassa miehen selän takana vaadit.

No exceli tässä juurikin on käytössä. Miehen kanssa yhdessä sovittiin, että katsotaan mihin meillä oikeen menee rahaa. Ja minä olen aina kauppareissun jälkeen kuitista täyttänyt millaisiin asioihin menee rahaa. Miehen juomille laitoin oman sarakkeen, ja on puhuttu että melko tiukille vetää jos tulevaisuus on niin synkkä miltä näyttää. Mies tuli tuskailemaan että mistä säästetään, ja näytin excelistä että nuista juomista (+muista herkuista, eli myös minun jutuista!) on helppo aloittaa, että hoksasitko että menee noin paljon rahaa. Ja mies nyökkäili että aika pahalta näyttää. On puhuttu että syödään kuivakaappeja tyhjäksi ja puuropäiviä ja ruuasta ei nirsoilla (mies sanoi siis minulle tuosta nirsoilusta). Että kyllä näin puheen tasolla ollaan samoilla linjoilla, mutta pelkään miten käy sitten kun on tosi kyseessä. Itsellä on köyhän lapsuuden opit takaraivossa, mutta tiukkoina aikoina mies on tahtonut olla se joka jostain sitten lepsuu ja silloin on yleensä pieneen lepsumiseen ollut varaa. Nyt tulee niin tiukkaa että ei kärsisi mistään lepsua että saadaan maksut maksettua ja ruokaa syödäkseen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi