Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
41/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole lihava nytkään niin tarvitsee sitten ne mehujen yms. kalorit ruuasta eli sitä menee enemmän. Ja tosiaan, jos haluaa halvemmaksi ruokakuluja niin voi sitten käskeä ostamaan edullisempaa vissyä, ettei kulu niin paljon siihen. Laitatte vaikka budjetin juomisille. En lähtisi tuollaista tapaa nyt kauheasti rajoittamaan, jos siinä on miehelle nautinto. Ajattele jos polttaisi tupakkaa tai kittaisi vaikka pelkkää kaljaa. Vissy ja mehu ei niihin verrattuna ole pahoja, sitä paitsi esim. Saksassa on ihan yleisesti tapana ettei koskaan juoda tavallista vettä, vaan aina juuri jotain hiilihapollista. Miehelläsi on siis Keski-eurooppalaiset juomatavat. :)

Terveisiä Keski-Euroopasta ;)

SodaStreamin puolesta liputan minäkin, ei todellakaan vie paljoa tilaa ja maksaa itsensä pian takaisin. Eri makuja on vaikka kuinka paljon ja ennen kaikkea vesi on aina tuoreena hanasta eikä ole seissyt vuotta muovipullossa. Muoviroskaakin tulee paljon vähemmän.

Oho, tästähän tuli melkein mainos :D

Vierailija
42/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän valituksen, jos miehen juomien takia pitää jostain muusta luopua, muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastaavaa löysit omasta kulutustottumuksesta? Käyt kuukuppia? Olet vähentänyt kosmetiikan määrää? Kävelet kauppaan? Tarkkailet veden/sähkön kulustustasi?

Itselläni on paheena herkut, mutta kulutus ei ole samaa luokkaa. Tähän mennessä menny 3€. En kyllä tasan ole mikään täydellinen. Helppo tuommoiset on karsia pois, jos on kyseessä se, että saako ruokaa syödäkseen. Jasähkön kulutuksesta mies on minulle sanonut, että kun poltan liikaa valoja, eli siinä on skarpattavaa.

Ap

Vierailija
44/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 litran kivennäisvesi maksaa 30-40 senttiä, kun pantti on vähennetty hinnasta. Ei luulisi kenenkään talous menevän kuralle tuollaisesta hinnasta.

Olen elänyt köyhän lapsuuden, joten itselle jokainen säästetty sentti on eteenpäin ja sillä saa ruokaa. Ei mies juo pelkästään vissyjä, eikä pelkästään halvempia. On kalliimpia mehuja ja sitten kaljaa. Ja tuo oli otos viideltä päivältä, 30€! Tuo oli ihan normaalia ostelua. Kuukaudessa se tekee 180€! Jos rahat on tiukilla, niin ensin lähtisin karsimaan sellaisesta turhasta, mitä ilman voi elää. Ymmärrän paremmin sellaisen silloin tällöin juomisen, mutta kun koko ajan itää olla ostojuomaa. Nuo rahat kun vuodessa säästäisi, niin pääsisi jo jonnekkin pienelle reissulle.

Ap

Anna jo anteeksi se lapsuutesi.

Vierailija
45/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmaissut miehelle, että toivoisit hänen juovan enemmän vettä. Hän on kieltäytynyt. Mitä vaihtoehtoja sinulla on jäljellä?

Vierailija
46/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 litran kivennäisvesi maksaa 30-40 senttiä, kun pantti on vähennetty hinnasta. Ei luulisi kenenkään talous menevän kuralle tuollaisesta hinnasta.

Olen elänyt köyhän lapsuuden, joten itselle jokainen säästetty sentti on eteenpäin ja sillä saa ruokaa. Ei mies juo pelkästään vissyjä, eikä pelkästään halvempia. On kalliimpia mehuja ja sitten kaljaa. Ja tuo oli otos viideltä päivältä, 30€! Tuo oli ihan normaalia ostelua. Kuukaudessa se tekee 180€! Jos rahat on tiukilla, niin ensin lähtisin karsimaan sellaisesta turhasta, mitä ilman voi elää. Ymmärrän paremmin sellaisen silloin tällöin juomisen, mutta kun koko ajan itää olla ostojuomaa. Nuo rahat kun vuodessa säästäisi, niin pääsisi jo jonnekkin pienelle reissulle.

Ap

Hahaa, sieltähän se tuli!!! minä-minä-minä-minä-reissuun.... Oma lehmä ojassa.

Vierailija
47/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Oletko laskenut mitä se vesikannullinen maksaa? Varskin, kun et juo kaikkea kerralla ja kaadat vanhan pois ja otat uutta tilalle?

Siis mitä ihmettä nyt taas? On se halvempaa kun se pullovesirumba. Ensin niitä pulloja kannetaan kotiin, juodaan vain niitä, sitten rahdataan pulloja kauppaan ja sama toistuu. Olen ollut aiemminkin hieman kypsä tälle pulloilulle, mutta ei ole ollut mitään akuuttia miksi mies ei voisi pahettansa jatkaa, niin en ole sen enempää siitä keskustellut. Paitsi silloin kerran pari vuotta sitten kun oli taas tiukempi kausi. Silloin mies skarppasi ja joi ehkä puolet ajasta vettä, ja puolet pullojuomia.

Ap

Vierailija
48/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samaa, kun mies ei pysty juomaan tavallista vettä kuin urheillessaan. Ja hankittiin kanssa toi sodastream. Muuten ois vichypulloja paikat tiukassa. Edelleenkin ostaa välillä vichyjä, mutta huomattavasti vähemmän.

Vierailija
49/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Mies ei juo pisaraakaan vettä, pitää olla kuplavettä, zero limuja tai mehua.  Raivostuttavaa, nuo maksaa viikkotasolla parikymppiä! Yli 20v koulutus ei ole tuottanut tulosta.

Miksi mehun laitoit listaasi? Jos se on esimerkiksi Lidlin halvinta appelsiinimehua, niin rahansäästöhän on melkein varmaa verrattuna siihen, että heppu joisi vettä ja ottaisi vähentyneet kalorit ruokana.

Vierailija
50/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Köyhyys noussut päähän ja sinusta on tullut itsekäs? Luulet voivasi vaatia piiska kourassa, kun olet leivitäänyt jalkasi jollekin miehelle? 

Vierailija
51/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Oletko laskenut mitä se vesikannullinen maksaa? Varskin, kun et juo kaikkea kerralla ja kaadat vanhan pois ja otat uutta tilalle?

Siis mitä ihmettä nyt taas? On se halvempaa kun se pullovesirumba. Ensin niitä pulloja kannetaan kotiin, juodaan vain niitä, sitten rahdataan pulloja kauppaan ja sama toistuu. Olen ollut aiemminkin hieman kypsä tälle pulloilulle, mutta ei ole ollut mitään akuuttia miksi mies ei voisi pahettansa jatkaa, niin en ole sen enempää siitä keskustellut. Paitsi silloin kerran pari vuotta sitten kun oli taas tiukempi kausi. Silloin mies skarppasi ja joi ehkä puolet ajasta vettä, ja puolet pullojuomia.

Ap

Si-nun ei tar-vit-se sii-hen rum-baan o-sal-lis-tu-a.

Vierailija
52/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Mies ei juo pisaraakaan vettä, pitää olla kuplavettä, zero limuja tai mehua.  Raivostuttavaa, nuo maksaa viikkotasolla parikymppiä! Yli 20v koulutus ei ole tuottanut tulosta.

Miksi mehun laitoit listaasi? Jos se on esimerkiksi Lidlin halvinta appelsiinimehua, niin rahansäästöhän on melkein varmaa verrattuna siihen, että heppu joisi vettä ja ottaisi vähentyneet kalorit ruokana.

Ihanko tosissaan väität, että mehu jotenkin korvaa ruoan? Tai että mies söisi vähemmän, koska juo kaloripitoisia juomia? Höpö höpö.

Vierailija
53/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Ei se ole turhake jos mies tekee sillä juomiaan. Ihme fiksaatio sulla on tuohon pelkän hanaveden juontiin.

Vierailija
54/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Alkoi ärsyttää sun kirjoitus. Arvostelet miestä ja hänen pitäisi muuttua, koska sinä vaadit. Anna miehen olla ja ostaa juomansa. Ihan tasan varmasti sinullakin on jotain sellaista ostettavaa, mihin miehesi ei tuhlaisi rahaa.

No ihan tasan varmasti on minullakin parannettavaa. On jo pitempään tympinyt tuo pulloilu, niinkuin tuossa äsken kirjoitin, ja olen miehen antanut toimia niinkuin toimii. Mutta nyt on oletettavasti meidän tulot tippumassa radikaalisti, niin nyt pitäisi jostain säästää. Ei se pelkästään ole niin, että mies vaan lopettaa omat paheensa, vaan minäkin myös, että tullaan sitten toimeen. Ollaan niin huolettomasti eletty tässä, että siinä on sitten opettelemista taas laskeskella ostoksia ja valmsitaa halvalla. Tuo on helppo kohta säästää. Olen joutunut lapsena köyhyydessä ihan liian useat kerrat kärsimään, ja jos sen voi aikuisena välttää pienillä muutoksilla, niin miksi turhaan kärsiä?

Ap

Vierailija
55/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mielestäni on hieman turhaa ostaa kuussa sadoilla euroilla limuja ja vissyjä, jos rahat ovat tiukilla. Sen sijaan sinun tapasi hoitaa asiaa ei kuulosta hyvältä. Et voi vaatia, että mies "tulee järkiinsä" ja alkaa tekemään asioita, niin kun ne sinun mielestäsi ovat oikein. 

Teidän kannattaa nyt miettiä tuota yhteisraha-asiaa. Yhteiset rahat toimivat, jos molemmilla on kulutustottumukset samantapaiset eikä toisen rahankäyttö ärsytä tai aiheuta ongelmia. Teillä taitaa nyt aiheuttaa.

Koska et voi muuttaa miestä ja hänen tottumuksiaan, sinulla on kaksi vaihtoehtoa: 1) siedät miehen  juomien ostelun ja lopetat tykkänään siitä huomauttelun 2) otatte omat rahanne erilleen ja maksatte yhteiseen talouskassaan kuukausittaisen summan suhteessa tuloihinne. Mies ostaa limskat omasta osuudestaan.

Vierailija
56/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan väität, että mehu jotenkin korvaa ruoan? Tai että mies söisi vähemmän, koska juo kaloripitoisia juomia? Höpö höpö.

Tietenkin. Mitä sä oikein kuvittelet, että tapahtuu niille "ylimääräisille" kaloreille? Maito ja mehu ovat täysin ruokaan verrannollisia asioita, vain paljon nestepitoisempia sellaisia. Pitäis sun tajuta tämä jo siitäkin, että vauvat eivät muuta syökään kuin maitoa.

Litra maitoa/mehua päivässä tuottaisi 24 kiloa lisää läskiä (tai hurjan määrän liikuntaa, jossa se poltetaan pois) vuoden mittaan, JOS ruoankulutus ei vähenisi. Sun mielestäsi siis ruoankulutus ei vähene, joten kerro ihmeessä, minne tuo 24 kiloa rasvaa katoaa.

Vierailija
57/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Pakkoko sinun on kaupassa käydä joka päivä?

En minä enää käykään joka päivä, mies menee sitten keskenään. Mutta ostelee aina jotain turhaa siihen lisäksi, ja usein menee ruokaa hukkaan kun on niitä turhia ostoksia joista ei tiedä mitä niistä tekisi ja ehtii jo pilaantua kun on liikaa kaapissa. Vaarmasti kaikilla jotka elää parisuhteessa, niin toisessa osapuolessa on jotain joka joskus örsyttää. Tämä on minulla, kun itselle tuo ostojuomien juominen on niin vieras, työläs ja kallis.

Ap

Vierailija
58/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Köyhyys noussut päähän ja sinusta on tullut itsekäs? Luulet voivasi vaatia piiska kourassa, kun olet leivitäänyt jalkasi jollekin miehelle? 

Eiköhän tässä nyt käytetä tuota köyhää lapsuutta pirun huonona tekosyynä ja kuvitellaan, että se antaa jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa toteuttaa niitä omia saavuttamattomia unelmia(matka) toisen kustannuksella.

Vaikka teillä yhteiset varat onkin säästä jostain omasti että saavutat sen minkä SINÄ haluat. Ei se ole enää vuonna 2018 trendinä, että toisen pitää luopua toisen eteen jostakin jota toinen ei halua.

Vierailija
59/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmaissut miehelle, että toivoisit hänen juovan enemmän vettä. Hän on kieltäytynyt. Mitä vaihtoehtoja sinulla on jäljellä?

Täältä ääni sodastreamille, eikä vie paljoa keittiössä tilaa. Meillä on jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
60/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Ongelma ratkeaa miehen osalta kun kävelet ulos ovesta, etkä palaa.

No heh heh. Joo, olenkin sellainen pirttihirmu joka jatkuvasti huutaa ja komentaa täällä miestä. Palstalle kun käy vähän puhisemassa, niin ei tarvitse kotona miehelle kun sanoa nätisti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi