Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!
Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".
Mikä ihmeen vesikauhu sillä on? Huono trolli.
Siis "juo öisin vettä". Kuka se nyt yöllä vartavasten kittaa vettä, eikä nuku?
Lääkärin paikka jos on jatkuva jano, kenties diabetes?
En minä tiedä miten se sitä vettä öisin juo, mutta vesipullon ottaa aina sängyn viereen. :D Arvot pitäisi olla kohdillaan. Tuollainen juoppo se on ollut aina. Ja luulin että on ihan normaalia, että joillakin tulee joskus jano öisin. Mutta ilmeisesti tuo miehen tason juominen sitten ei ole normaalia. Sillä saattaa olla kaksiskin 1,5l pulloa vettä siinä sängyn vieressä. En tiedä juoko ne molemmat yön aikana, vai onko vaan unohtunut siihen vai mitä. En ole kuulustellut että miten sitä vettä kuluu. Ehkä nyt pitääkin, kun on nuin eriskummallista. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieman huvittaa tämä ketju vaikka ap ilmeisesti aivan tosissaan on,heh. Tunnustaudun itsekin kaljan ja vissyn ystäväksi ilman ylipainoa ja työttömyyttä. Sekoitetaan soppaa omalla kokemuksella. Minusta on tuntunut että olen jopa riippuvainen hiilihapoille, ei päivittäin,mutta viikottain tulee mielihaluja juoda juurikin hiilihapollista juotavaa,joskus olen avannut kaljankin ihan vain sen hiilihapon takia kun ei ole ollutkaan enää vissyä heh.
Kerran flunssakuumeessa "kitkuissa" päädyin avaamaan yli kuukauden kaapissa maanneen siiderin koska oli ainot hiilihapollinen juoma mitä oli enää jäljellä (en juo lähes koskaan siidereitä,se oli jäänyt sinne silloiselta naiseltani). Olen huomannut että kyllähän hiilihapollisiin juomiin rahaa kuluu ja tein itsekin asialle pienen toimenpiteen. Luovuin limsoista kokonaan ja korvasin ne vissyllä,en rahan vaan sokerien takia. Suosittelen ap:ta kuitenkin hieman rauhoittumaan lisää, hiilihapollisten juomien suurkulutus ei mielestäni ole kovin suuri ongelma liitossa mikäli mies ei ole alkoholisti. Kyllä lähes kaikilla ihmisillä on paheensa, tuota en pidä kovin pahana. Varsinkin jos on vielä työssäkäyvä.
Alkoholismiin päin oli taipumassa, kun niiden kanssa meni yhdessä vaiheessa ohi riskirajojen. Puhuttiin asiasta, ja nyt on alle. Eihän tuossa nyt mitään vakavaa ongelmaa ole, silloin kun on rahaa. Nyt vaan oletettavasti on tiukat ajat, ja molempien pitää pihistellä että selvitään, niin silloin tuo on erittäin iso ongelma. Voihan sitä muutenkin rajoittaa, sitten kun taas on rahaa, mutta ei se niin vakavaa ole, että pitää pelihousut repiä ja lähtä ovet paukkuen (niinkuin täällä on jotkut maalaillut).
Ap
No jos repii ongelmaa mitä taloudessa juodaan niin luulisi ymmärtävän, että soodastreamerilla saa tehtyä hapollista vettä. Streameri ei todellakaan vie tilaa, turha selitellä. Ja sitruunalla, kurkulla, limellä ja tiivisteellä vedestä saa ns. makuvettä. Hei jos on ongelma niin se ratkaistaan ja ratkaisu ei ole miten mies pakotetaan juomaan hanavettä vaan miten siitä hanavedestä tulee miehelle juotavampaa.
Opetelkaa tekemään kotikalja itse. Se ei paljon maksa.
Perkele kirjoitti:
Miksette pidä parisuhteessa omia rahoja. Näinollen ei tarvitsisi marista toisen rahankäytöstä,vaan molemmat käyttäisivät rahansa itselle tärkeisiin asioihin?
En ymmärrä miten ne saisi toimimaan, ja tämä kuvio on muuten toiminut varsin hyvin. Nyt kun on tiukkaa, niin molempien pitää rajoittaa perseilyjään jotta pärjätään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai se vie tyhjät pullot ja tölkit kauppaan?
Yhdessä niitä viedään, ja välillä on kaapit niin täynnä, että viedään varastoon. Siellä on joku viitisen vintage-pussia pulloja, jotka odottaa viemistä. Tahmeita kaljatölkkejä, ja kun varasto haisee homeiselle, niin haisee ne pullotkin. Yäk. Olen miehelle sanonut, että ne pullot saa palautta ihan itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No jos repii ongelmaa mitä taloudessa juodaan niin luulisi ymmärtävän, että soodastreamerilla saa tehtyä hapollista vettä. Streameri ei todellakaan vie tilaa, turha selitellä. Ja sitruunalla, kurkulla, limellä ja tiivisteellä vedestä saa ns. makuvettä. Hei jos on ongelma niin se ratkaistaan ja ratkaisu ei ole miten mies pakotetaan juomaan hanavettä vaan miten siitä hanavedestä tulee miehelle juotavampaa.
No ratkaisu on selkeästi siinä. Aiemmin jo selitin, että molemmille tuo sodastream on näyttäytynyt enemmän turhakkeena ja kalliina makuvesineen, mutta tämän keskustelun myötä on tullut sitten erilainen kuva. Että jos niitä makuvesiä ei osta, niin se olisi sitten oikeasti halvempi ja hyödyllisempi vempele.
Ja nyt kun puhuttiin, niin mies suostui että normaalia hanavettä voisi maustaa jollain, että ehkä menisi silloin paremmin alas. Itse taas en yhtään tykkää sellaisista, että mies sitten myös saa juoda ja tehdä sellaiset itse ja minä juon perustavaraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa tekemään kotikalja itse. Se ei paljon maksa.
Itseäni ei niin huvita, mutta jos tuo mies innostuisi nii olisihan se.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mies syö lapsen vanukkaat =)
Palstaklassikot saapuu paikalle. :D Ei kun mies juo rahat vissyillään.
Ap
Meillä homma menisi niin että jeesaisin miestä alkuun, lohkoisin kurkkua, appelsiinia, limeä ja sitruunaa, mansikkaa - siis yhtä lajia rasiaan jääkaappiin, ja sanoisin, että kippaa siitä vedikannuun. Pakastimeen jääpaloja. Ostaisin kaupasta aineksia malliksi. Kun mies pääsee jyvälle niin hoitaa sitten homman itse, alkuun pääsy voi olla helpompaa pienellä avulla, huolehtimisella, huomaavaisuudella. Jos ei muuten viitsi nähdä vaivaa niin edes läjä sitruunoita ja vesikannu näkösälle.
Mutta mulle ihan sama miten teette. Itse en viitsi nalkuttaa jostain asiasta ellei minulla ole ehdottaa vaihtoehtoista tapaa toimia. Ei pelkästään ongelmia vaan myös ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä homma menisi niin että jeesaisin miestä alkuun, lohkoisin kurkkua, appelsiinia, limeä ja sitruunaa, mansikkaa - siis yhtä lajia rasiaan jääkaappiin, ja sanoisin, että kippaa siitä vedikannuun. Pakastimeen jääpaloja. Ostaisin kaupasta aineksia malliksi. Kun mies pääsee jyvälle niin hoitaa sitten homman itse, alkuun pääsy voi olla helpompaa pienellä avulla, huolehtimisella, huomaavaisuudella. Jos ei muuten viitsi nähdä vaivaa niin edes läjä sitruunoita ja vesikannu näkösälle.
Mutta mulle ihan sama miten teette. Itse en viitsi nalkuttaa jostain asiasta ellei minulla ole ehdottaa vaihtoehtoista tapaa toimia. Ei pelkästään ongelmia vaan myös ratkaisuja.
Hyvää vinkkiä, kiitos! Joo, kyllä se niin taitaa olla, että helpoiten pääsee vauhtiin kun joku auttaa. Täytyy nöyrtyä siihen, kun aiemmin olen enemmän ollut kyrsiintyneen puoleinen tuohon pullotteluun. Mies jo osti tiivistemehua kaappiin, että siinä kuitnekin huomaa että on minua kuunnellut. Täytyykin kehaista sitä. :)
Ap
Mahtaisivatko ne miehen tulevat hammaslääkärikäynnit liittyä tuohon jatkuvaan mehujen yms. lipittelyyn? Hammaslääkäri koskaan sanonut asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisivatko ne miehen tulevat hammaslääkärikäynnit liittyä tuohon jatkuvaan mehujen yms. lipittelyyn? Hammaslääkäri koskaan sanonut asiasta?
Hammaslääkäriä on osittain vältellyt kun ei halua kuulla saarnoja. Olen hänelle sanonut, että pahempaa se tekee kun välttelee. Vaan en minä edeleenkään voi toista mihinkään pakottaa. On jo monta vuotta vältellyt hammaslääkäriä, ja nyt sen seurauksena lohkesi hammas. Varmastikin on enemmänkin reikiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huonolaatuinen vesi ja itsellä menee siitä maha sekaisin, miehellä ei. Joten juon myös pullojuomia.
Hiilihapollinen muuten imeytyy paremmin kuin ei-hiilihapollinen.
Jos juttu rassaa sinua, pistä mies maksamaan yksin juomansa.
Meillä on muutenkin omat ruoat ja ruokakulut, koska mulla on erikoisruokavalio ja mies taas syö noin 5 krt enemmän treenatessaan.
Maha ei mene sekaisin suomalaisesta hanavedestä kellään. Asutte ilmeisesti jossain kehitysmaassa.
Suomessa on maailman laadukkain kraanavesi.
On tutkittukin, että pullotetut "lähdevedet" ovat huonolaatuisempia järjestään.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt sitruunan ja limen kannattajat, että ne taas tuhoo hampaiden kiilteen pitkällä tähtäimellä, joten ne eivät ole hyväksi. Hammaslääkärikään ei voi auttaa tuhoutuneen kiilteen kanssa.
Ja tässä vielä uudestaan linkki aiemmin laitettuun juttuun hiilihapoista.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005190794.html
Eikä mielestäni Sodastream tule kovinkaan edulliseksi ja kyllä senkin käyttö alkaa tympäisemään ajan kanssa. Itselläni on Sodastream, siivouskaapissa, kun kyllästyin ostelemaan hiilihappopulloja ja makuaineita, kalliita nuokin. Ja nuo makuaineet ne vasta ovatkin lisäaineilla kyllästettyjä, joten terveyttä eivät ainakaan edistä. Pelkkä sodastream "vissy" ei taas maistu ollenkaan kaupan vissyltä, joten tuskin ap:n mies siihenkään tulee tottumaan.
Mietin, että onkohan ap:n miehellä alkava diabetes, kun siihenhän liittyy jatkuva janontunne ja juominen? Ja tuo yöjuominen vaikuttaisi jotenkin, että miehellä on univaikeuksia, koska ei ihan normaali normaalisti hyvin nukkuva ihminen heräile öisin juomaan tai syömään, kuten eräs tuntemani mies tekee...
On olemassa edullista kivennäisvettä, esim. Lidlissä. Ei tarvitse ostaa Novellen kalliita makujuomia janojuomaksi. Eivät kaikki tykkää juoda hanavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt sitruunan ja limen kannattajat, että ne taas tuhoo hampaiden kiilteen pitkällä tähtäimellä, joten ne eivät ole hyväksi. Hammaslääkärikään ei voi auttaa tuhoutuneen kiilteen kanssa.
Ja tässä vielä uudestaan linkki aiemmin laitettuun juttuun hiilihapoista.
https://www.is.fi/terveys/art-2000005190794.html
Eikä mielestäni Sodastream tule kovinkaan edulliseksi ja kyllä senkin käyttö alkaa tympäisemään ajan kanssa. Itselläni on Sodastream, siivouskaapissa, kun kyllästyin ostelemaan hiilihappopulloja ja makuaineita, kalliita nuokin. Ja nuo makuaineet ne vasta ovatkin lisäaineilla kyllästettyjä, joten terveyttä eivät ainakaan edistä. Pelkkä sodastream "vissy" ei taas maistu ollenkaan kaupan vissyltä, joten tuskin ap:n mies siihenkään tulee tottumaan.
Mietin, että onkohan ap:n miehellä alkava diabetes, kun siihenhän liittyy jatkuva janontunne ja juominen? Ja tuo yöjuominen vaikuttaisi jotenkin, että miehellä on univaikeuksia, koska ei ihan normaali normaalisti hyvin nukkuva ihminen heräile öisin juomaan tai syömään, kuten eräs tuntemani mies tekee...
Univaikeuksia miehellä on tuon työn tuoman stressin takia ollut jo vaikka kuinka pitkään. Sekin voi herätellä juomaan, en tiedä.
Ehkä tuota sodastream vettä pitää vielä testata siellä tuttavalla, ennen kuin tehdään päätös hankitaanko. Ja joku ehdotti veden maustamista kurkuilla, meloneilla ja mansikoilla, että varmaan niitä sitten ennemmin kuin sitruunaa.
Ap
Marjoja joskus keräilen, mutta en osaa mehuja keitellä. Enemmän tulisin vain vihaiseksi jos miehelle keittelisin mehuja. :D Kun muuten ei ongelmia niin ole, eikä tuo nyt niin paha asia olisi, jos hitusen saisi korvattua juomista halvempaan/vedellä.
Ap