Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
301/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa edullista kivennäisvettä, esim. Lidlissä. Ei tarvitse ostaa Novellen kalliita makujuomia janojuomaksi. Eivät kaikki tykkää juoda hanavettä.

Nyt mies on ostellut enemmänkin nuita kalliimman puoleisia. Pitää jatkossa kannattaa halvempia.

Ap

Vierailija
302/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita raikasta vettä kannuun ja jääpaloja mukaan. Voit vaikka laittaa sinne pari siivua sitruunaa joukkoon. Se ei tunnu enää pelkältä tavalliselta vedeltä, kun siinä on jäitä. 

Jääpaloja saa helposti, kun jäädyttää isossa muovikulhossa vettä ja sitten kippaa jään kangaspussiin ja iskee muutaman kerran vasaralla. Itse pidän yhtä pakastimen lokeroa jääpalalokerona ja minulla on siellä jääpalakauha. 

Vierailija
304/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Verenpainelääkkeet löytyy, että en tiedä voiko siihe liittyä? Muuten pitäisi olla ihan terve.

Ap

Vierailija
305/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita raikasta vettä kannuun ja jääpaloja mukaan. Voit vaikka laittaa sinne pari siivua sitruunaa joukkoon. Se ei tunnu enää pelkältä tavalliselta vedeltä, kun siinä on jäitä. 

Jääpaloja saa helposti, kun jäädyttää isossa muovikulhossa vettä ja sitten kippaa jään kangaspussiin ja iskee muutaman kerran vasaralla. Itse pidän yhtä pakastimen lokeroa jääpalalokerona ja minulla on siellä jääpalakauha. 

Jääpalamuotteja meillä onkin, että voisi taas pitkästä aikaa tehdä jääpaloja. Kyllä tuo kuulostaa enemmän luksukselta tuollainen, että luulisi iskevän mieheen? En tiedä. Täytyy laittaa toiseen kannuun. :)

Ap

Vierailija
306/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääpalamuotteja meillä onkin, että voisi taas pitkästä aikaa tehdä jääpaloja. Kyllä tuo kuulostaa enemmän luksukselta tuollainen, että luulisi iskevän mieheen? En tiedä. Täytyy laittaa toiseen kannuun. :)

Ap

Minuun ainakin toimii. Voi käyttää myös muita hedelmiä ja marjoja tuomaan vähän makua, eikä maksa juuri mitään. 

Vierailija
307/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, limsoihin jää helposti koukkuun:( Itsekin olen yrittänyt juoda enemmän vettä ja vähemmän limsaa mutta jotenkin niitä tulee aina kaupasta roudattua. Huono tapa..

Vierailija
308/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodastream on erittäin toimiva tässä taloudessa. Jos ei pelkkä vesi maistu, voi juoda hiilihapotettua vettä, tai maun kaipuussa laittaa (light)mehutiivistettä vähän pohjalle. NAM.

Vierailija
309/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei maistu vesi lähinnä siksi, että hengitys haisee niin pahalta = lopputuloksena ois hengityksen makuinen vesi, yök.

Mun ratkaisu on maustaa vesi kurkulla, mintulla ja sitrushedelmillä. 

Vierailija
310/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies juo vuorokaudessa? Siis litroina? Musta tuo lipittäminen kuulostaa lähinnä diabetekseltä...? Tai jokin muu sairaus...? Normaali nestemäärä on noin 2litraa. Mutta mä ymmärrän apta, mukainen ärsyttäisi turha rahanmeno juomiin. Juon itse vettä ja saatan viikonlopuksi ostaa itselleni vichypullon. Mun mielestä 180€ kuukaudessa juomiin on ihan hirveän paljon! Ja olemme ihan hyvätuloisia mutta meillä ei tulisi mieleenkään tuhlata tuollaista summaa kurkusta alas...

Vierailija
311/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmaissut miehelle, että toivoisit hänen juovan enemmän vettä. Hän on kieltäytynyt. Mitä vaihtoehtoja sinulla on jäljellä?

Täältä ääni sodastreamille, eikä vie paljoa keittiössä tilaa. Meillä on jokapäiväisessä käytössä.

Meillä myös. Ja ihan vettä kuplilla juodaan, ei tarvi niitä makujakaan. On se vaan eri juoda ruoan kanssa kuplavettä kun vain vettä. Pitkään ostettiin kaupasta 6-pack 1,5l vichyä ja ne meni hetkessä, jolloin sai koko ajan olla noita pulloja kuskaamassa edes takaisin, kyllä nyt on helppoa.

Vaarikin alkoi juomaan vettä ensimmäistä kertaa elämässään kun ostettiin porukalla lahjaksi sodastreamer.

Vierailija
312/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jo 70 kymppinen, juo tosiaan vain mehuja ja limuja. Ei se ole tapojaan muuttanut, en ole kyllä kiellellytkään. Tehköön niin kuin on ennenkin tehnyt. Tekarit on, happamuus vei hampaat.

Vierailija
313/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä, jos miehesi juo paljon, voiko hänellä olla diabetes? Kannattaisi testata? Ottaa vaan paastoverensokerin.

Vierailija
314/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisten apinoiden kanssa te lisäännytte.

Ap:han on kirjoittanut ettei heillä ole lapsia.

Vierailija
315/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään juo juuri ollenkaan vettä.

Ei tulisi mieleenkään alkaa vääntämään tästä tavastani jonkun kanssa.

Vierailija
316/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahappo tuhoaa hampaat. Kuplavesi on terveellisempää, kuten tavallinen vesikin.

Vierailija
317/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako miehellä enää paljoakaan eteen kun nuin paljun juo sokeroitua nestettä? Minä jättäisin tuollaisen turhamaisen miehen ja etsisin oikean miehen.

Vierailija
318/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullota hanavesi. Laita vaikka sitruuna, mansikkaa mausteeksi. Taitaa olla vain tapa jouda pullosta.

Eikö hampaat kärsi?

Vierailija
319/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis välitä ulkonäöstään - eikä varsinkaan terveydestään. Sokerilimut ja energiajuomat lihottavat suomalaisia poikia ja miehiä (kyllä, miesten ja poikien ylipaino on Suomessa huomattavasti yleisempää kuin naisten ja tyttöjen, huolimatta tämänkin vauvapalstan anonyymien kirjoittajien mielipiteistä :p ) ja tuhoavat näiden terveyden.

Tietoa viime ja tältä vuodelta:

"Säännöllisesti sokerilimuja ja muita sokerilla makeutettuja juomia juovat ovat suurentuneessa vaarassa sairastua aikuistyypin diabetekseen, metaboliseen oireyhtymään sekä korkeaan verenpaineeseen, tuore katsaustutkimus osoittaa. Sokerijuomat on yhdistetty terveyshaittoihin aiemminkin, mutta tulokset vahvistavat näyttöä entisestään."

https://yle.fi/uutiset/3-9917949

"WHO esittää muun muassa sokerijuomien verottamista ja markkinoinnin hillitsemistä. Tutkijat puolestaan kehottavat syömään terveellisempää ruokaa kodeissa ja kouluissa sekä lisäämään liikuntaa. Tutkijoiden mukaan tutkimuksen tulos kertoo sen, että ravinneköyhä ja energiapitoinen ruoka voi aiheuttaa, että ylipainoisia on pian enemmän kuin alipainoisia."

"Ylipaino aiheuttaa useita kroonisia sairauksia kuten diabetesta, kun taas aliravitsemus nostaa riskiä sairastua moniin infektiosairauksiin."

https://yle.fi/uutiset/3-9876415

"Lasten ja nuorten ylipaino ja lihavuus on yleistynyt Suomessa selvästi viime vuosikymmenien aikana. Ylipaino on pojilla yleisempää kuin tytöillä. THL:n rekisteriin kertyvien lasten pituus- ja painotietojen kattavuus vaihtelee kunnittain, mutta monissa kunnissa jo joka neljäs 2–16-vuotias poika on ylipainoinen. Samojen tilastojen mukaan tytöistä ylipainoisia on joka kuudes."

https://yle.fi/uutiset/3-9634293

"Poikien lihavuutta havainnollistavassa kartassa Suomi erottuu selvästi muusta Pohjois-Euroopasta.

Lihavia suomalaispojista on 12,4 prosenttia. Ruotsissa osuus jää 8,5 prosenttiin ja Virossa alle selvästi 8 prosenttiin.

Lihavaksi luokitellaan, jos painoindeksi on vähintään 30 kg/m2.

Tyttöjen lihavuus on Suomessa puolet harvinaisempaa kuin poikien. Tytöistä lihavia on alle 6 prosenttia."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005410246.html

Vesi on paras janojuoma. Ja ilman vettä ihminen sairastuu ja kuolee. Ei siihen veteen tarvitse lisäillä sokeria tai aspartaamia ja hiilihappoa ja muuta sellaista. Jos kraanavesi maistuu pahalta, ei muuta kuin isoon kannuun jääkaappiin ja paljon vaikkapa sitruunanviipaleita sekaan, niin maistuu paremmalta. Tulee vitamiinejakin siinä samalla. :) 

Vierailija
320/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita tehdä jotain laimeaksi laimennettua mehua jääkaappiin valmiiksi. Tai vaikka sitruunavettä kauniissa kannussa. Jääteetä? Tai laita vaikka simaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme