Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
261/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on muuttaa tottumuksia pysyvästi, kannattaa aloittaa pienillä muutoksilla ja etsiä vaihtoehtoja kalliimmille ratkaisuille. Siirtyä esim. aluksi ostamaan halvimpia juomia kotiin varastoon. Niitä on hyvä olla aina reilusti saatavilla kotona, jolloin ei tule mitään syytä ostaa kalliimpia tuotteita. Halvimmat kivennäisvedet ja mehujuomat ovat isoissa monipakkauksissa kohtuullisen hintaisia ja niitä on helppo ottaa mukaan, säilyttää autossa tai työpaikalla ja ne säilyvät avaamattomina viikkoja. Hirveä duunihan niiden kanniskelussa on, mutta kaikkea ei voi saada..

Kotikaljan tai ykköskaljan voi halutessaan korvata itsetehdyllä kotikaljalla. Tämä vaatii jonkin verran vaivaa, mutta kaupasta saa valmiita uutepakkauksia, joiden kanssa ohjeita noudattaen homma ei ole vaikeaa.

Maidolle minulla ei oikeastaan ole tarjota mitään korviketta, mutta koska maidon ravintoarvot ovat jo valmiiksi kohtuullisen hyvät (verrattuna esim kaljaan), ei maidonjuontiin kannata mielestäni alkuun lainkaan puuttua. Toki maidossakin kannattaa suosia sitä halvinta mahdollista merkkiä.

Toinen vaihtoehto on yrittää hammasta purren oppia juomaan pelkkää vettä. Ottaa joka päivä vesipullo mukaan töihin ja juoda siitä (tai usempi pullo jos ei ole hanaa). Tämä taas vaatisi mieheltäsi enemmän sitä omaa tahtoa asian suhteen, enkä oikeen tiedä mistä sitä löytyisi. Lapsena meillä juotiin janoon enimmäkseen maitoa ja halpoja tuoremehuja. Itse olen omasta tahdostani opetellut janojuomaksi veden ja opettelun alussa puhdaskin vesijohtovesi maistui oudolle ja alkoi jopa oksettaa ennen kuin lasillinen oli kumottu. Hitaasti juoden ja hiljalleen ajan kanssa sitä oppi sietämään. Tunnen myös useita ihmisiä, jotka eivät aikuisiälläkään pysty juomaan isoja määriä vesijohtovettä kerralla syystä tai toisesta. Uskon, että asia on tottumiskysymys, mutta luulen ettei siihen voi ketään pakottaa.

Nykyisin juon kotona enimmäkseen hanavettä mutta vain koska olen liian laiska kantaakseni kaupasta joka reissulla sikspäkin 1,5litran pulloja kivennäisvettä.

Vierailija
262/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

Diabetes ei tule sokerin syönnistä. Nuo Ligh- juomat ovat kyllä vaarallisia. Kun niitä juo, niin jano yltyy. Siitä tulee kierre. Energiajuomat ovat myös myrkkyä, ellei juo tosi harvoin ja korkeintaan yhden tölkin.

Olet ihan aiheellisesti huolissasi. Onko sinun mahdollista puhua äidille asiasta?

T. Hoitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää sellasen ihmisen siäelimiä, joka ei juo koskaan vettä, pelkkää sokerilitkua tai suolalitkua(vissy) vaan, jotka eivät aja todellakaan VEDEN asemaa. 

Miettikää sellasen ihmisen elämää, joka ei juo koskaan piimää tai kotikaljaa, pelkkää veden litkua, joka ei aja todellakaan SUOMALAISTEN PERINNEJUOMIEN asemaa.

Vierailija
264/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi juo öisin vettä?? Öisin nukutaan. Kannattaisiko käydä lääkärissä ja tarkastaa esim. sokeriarvot?

Vierailija
265/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

ONKO TÄMÄ SODASTREAM MAINOS?

Vierailija
266/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia karoliin tunnistettu

Vierailija
267/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset kerää marjoja ja keitä itse mehuja?

Vierailija
268/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua mietityttää miksi mies juo sitä vettä yöllä?Ei normaalin ihmisen tarvii juoda yöllä..onko sokerit mitattu?

Vierailija
269/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vesikauhu sillä on? Huono trolli.

Siis "juo öisin vettä". Kuka se nyt yöllä vartavasten kittaa vettä, eikä nuku?

Lääkärin paikka jos on jatkuva jano, kenties diabetes?

Vierailija
270/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittaa tämä ketju vaikka ap ilmeisesti aivan tosissaan on,heh. Tunnustaudun itsekin kaljan ja vissyn ystäväksi ilman ylipainoa ja työttömyyttä. Sekoitetaan soppaa omalla kokemuksella. Minusta on tuntunut että olen jopa riippuvainen hiilihapoille, ei päivittäin,mutta viikottain tulee mielihaluja juoda juurikin hiilihapollista juotavaa,joskus olen avannut kaljankin ihan vain sen hiilihapon takia kun ei ole ollutkaan enää vissyä heh.

Kerran flunssakuumeessa  "kitkuissa" päädyin avaamaan yli kuukauden kaapissa maanneen siiderin koska oli ainot hiilihapollinen juoma mitä oli enää jäljellä (en juo lähes koskaan siidereitä,se oli jäänyt sinne silloiselta naiseltani). Olen huomannut että kyllähän hiilihapollisiin juomiin rahaa kuluu ja tein itsekin asialle pienen toimenpiteen. Luovuin limsoista kokonaan ja korvasin ne vissyllä,en rahan vaan sokerien takia. Suosittelen ap:ta kuitenkin hieman rauhoittumaan lisää, hiilihapollisten juomien suurkulutus ei mielestäni ole kovin suuri ongelma liitossa mikäli mies ei ole alkoholisti. Kyllä lähes kaikilla ihmisillä on paheensa, tuota en pidä kovin pahana. Varsinkin jos on vielä työssäkäyvä.

Vierailija
271/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette pidä parisuhteessa omia rahoja. Näinollen ei tarvitsisi marista toisen rahankäytöstä,vaan molemmat käyttäisivät rahansa itselle tärkeisiin asioihin?

Vierailija
272/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Hienoa, samalla tuet palestiinalaisten karkottamista kodeistaan.

Vierailija
273/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään. Itse juon vesijohtovettä vasta sitten kun se maistuu hyvältä. Eli en koskaan. Haisee ja maistuu kloorilta. Itselläni on yliherkkä maku ja hajuaisti joten muutenkaan en voi ihan kaikkea syödä/juoda saati että käyttäisin hajuvesiä. Kaikki haisee liian vahvalta jo pullosta nuuhkaistuna.

Vierailija
274/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Hienoa, samalla tuet palestiinalaisten karkottamista kodeistaan.

Niinkö? No mä haen sitte kaksi!

Vierailija
275/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite juon vichyä ja kivennäisvesiä. 1.5litran pullo menee päivässä. Miks joisin vettä jos tykkään noista enemmän.

Miehellä menee huomattavasti enemmän. En ole laskeskellut kuin omia juomisiani, jotka on siinä 3litran paikkeilla. Ja mies vetää enemmän ihan kirkkaasti. Niitä pulloja on kuitenkin paljon. Yleensä on jotain ykköskaljaa kaapissa, viikonloppuna peruskaljaa. Sitten on ainakin pari-kolme pulloa vissyä ja ehkä muutama mehupullo, ja vielä pari maitopulloa. Ja mies kittaa kaiken yksin. Niin, no musitin että sanoin kivennäisvesillä korvaavansa kaljanjuontia, että on se parempaan suuntaan. Mutta juo silti nuita alkoholittomia, jotka on kuitenkin kalliimpia kuin jotkut halppis vissyt. Jos niitä joisi pelkästään, niin olisihan se jo kova säästö.

Ap

Kuka ne juomat kantaa kaappiinne eli kuka käy kaupassa ? Jos hän itse käy hakemassa ne kaupasta niin eikö se ole ihan fine? 

Jos sinä käyt kaupassa ja tuot ne kaikenmaailman juomat, niin silloin on peiliin katsomisen paikka

Miksi minä kantaisin miehelle juomia kaupasta? Ja muutenkin käydään yleensä yhdessä tekemässä isommat ostokset. Mies käy sitten niitä "väliostoksia" tekemässä kun juomat loppuu. Ei ole nyt iha fine kun rahat menee tiukille.

Ap

Vierailija
276/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa koko ketjua lukea, mutta oletteko kokeillut esim tiivistemehua? Maistuu jollekkin eikä ole niin kallista. Itselläkin se ongelma ettei vesi mene vetenä alas muuten kuin kovassa janossa, mutta tiivistemehut sen sijaan menee.

Nyt oli käynyt kaupasta ostamaan tiivistemehua. Kai se tulisi hieman halvemmaksi, kuin nuo pullottelut? En tiedä. Ymmärsi kyllä huoltani, että miten rahallisesti pärjätään, että katsoo nyt hieman tarkemmin ostelujen perään. Enemmän ne kotikaljat tuossa varmaan maksaa, että meinasi niitä korvailla halvemmilla vissyillä. Ja mehuja tiivistemehulla.

Ap

Vierailija
277/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on muuttaa tottumuksia pysyvästi, kannattaa aloittaa pienillä muutoksilla ja etsiä vaihtoehtoja kalliimmille ratkaisuille. Siirtyä esim. aluksi ostamaan halvimpia juomia kotiin varastoon. Niitä on hyvä olla aina reilusti saatavilla kotona, jolloin ei tule mitään syytä ostaa kalliimpia tuotteita. Halvimmat kivennäisvedet ja mehujuomat ovat isoissa monipakkauksissa kohtuullisen hintaisia ja niitä on helppo ottaa mukaan, säilyttää autossa tai työpaikalla ja ne säilyvät avaamattomina viikkoja. Hirveä duunihan niiden kanniskelussa on, mutta kaikkea ei voi saada..

Kotikaljan tai ykköskaljan voi halutessaan korvata itsetehdyllä kotikaljalla. Tämä vaatii jonkin verran vaivaa, mutta kaupasta saa valmiita uutepakkauksia, joiden kanssa ohjeita noudattaen homma ei ole vaikeaa.

Maidolle minulla ei oikeastaan ole tarjota mitään korviketta, mutta koska maidon ravintoarvot ovat jo valmiiksi kohtuullisen hyvät (verrattuna esim kaljaan), ei maidonjuontiin kannata mielestäni alkuun lainkaan puuttua. Toki maidossakin kannattaa suosia sitä halvinta mahdollista merkkiä.

Toinen vaihtoehto on yrittää hammasta purren oppia juomaan pelkkää vettä. Ottaa joka päivä vesipullo mukaan töihin ja juoda siitä (tai usempi pullo jos ei ole hanaa). Tämä taas vaatisi mieheltäsi enemmän sitä omaa tahtoa asian suhteen, enkä oikeen tiedä mistä sitä löytyisi. Lapsena meillä juotiin janoon enimmäkseen maitoa ja halpoja tuoremehuja. Itse olen omasta tahdostani opetellut janojuomaksi veden ja opettelun alussa puhdaskin vesijohtovesi maistui oudolle ja alkoi jopa oksettaa ennen kuin lasillinen oli kumottu. Hitaasti juoden ja hiljalleen ajan kanssa sitä oppi sietämään. Tunnen myös useita ihmisiä, jotka eivät aikuisiälläkään pysty juomaan isoja määriä vesijohtovettä kerralla syystä tai toisesta. Uskon, että asia on tottumiskysymys, mutta luulen ettei siihen voi ketään pakottaa.

Nykyisin juon kotona enimmäkseen hanavettä mutta vain koska olen liian laiska kantaakseni kaupasta joka reissulla sikspäkin 1,5litran pulloja kivennäisvettä.

Hyviä vinkkejä, kiitos. :) Vähitellen tulee paras ja kestävin muutos. Mutta nyt jos pitää kertarysäyksellä muuttaa tottumukset, niin onhan se hiukan karu. No on ainakin tiivistemehua nyt säilössä. Itse olen aina tottunut juomaan vettä, että en osaa edes kuvitella miten sitä voi olla hankala juoda. Mutta selityksestäsi sai ainakin hyvän kuvan. Ja miksi kukaan nyt haluaisi jotain itselleen vastenmielistä tehdä, kun vaihtoehtona on parempaa, että varsin ymmärrettävää.

Ap

Vierailija
278/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi juo öisin vettä?? Öisin nukutaan. Kannattaisiko käydä lääkärissä ja tarkastaa esim. sokeriarvot?

No en tiedä. Aina nukkumaan mennessä sillä on pullo, ja saattaa huikkasta vettä. En tiedä juoko muuten öisin, kun itse nukun. Arvoja on vissiin vasta tsekkailtu lääkärissä, eikä niissä ollut mitään erityistä. Onko sitten muuten vaan niin janoinen kaveri, en tiedä.

Ap

Vierailija
279/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta tuosta öisin juomisesta kun sitä jotkut ihmetteli... Minulla on aina vesipullo sängyn vieressä. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja yöllä kun heräilen niin on suu usein kuiva ja janontunne. Joten juon vettä. Tulee unikin paremmin taas kun suu ei ole kuin beduiinin sandaali. Sokeriarvot otettu ja ovat oikein hyvät, ei ole diabetesta.

Vierailija
280/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se vie tyhjät pullot ja tölkit kauppaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi