Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
321/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekaan ei maistu vesi lähinnä siksi, että hengitys haisee niin pahalta = lopputuloksena ois hengityksen makuinen vesi, yök.

Mun ratkaisu on maustaa vesi kurkulla, mintulla ja sitrushedelmillä. 

Mitä hittoa :D :D :D

Suosittelen pesemään hampaat säännöllisesti, ei haise hengitys niin pahalle.

Ja miksi sä hönkäilet sinne juomalasiin?

Vierailija
322/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus finski, mitä muuta voi odottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seismologi kirjoitti:

Ottaako miehellä enää paljoakaan eteen kun nuin paljun juo sokeroitua nestettä? Minä jättäisin tuollaisen turhamaisen miehen ja etsisin oikean miehen.

Eihän ap:n mies juuri sokerijuomia kirjoitusten perusteella juo, vaan enimmäkseen vichyä ja olutta ja yrittää korvata myös oluen juontia vichyllä.

Vierailija
324/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekaan ei maistu vesi lähinnä siksi, että hengitys haisee niin pahalta = lopputuloksena ois hengityksen makuinen vesi, yök.

Kuulostaa ehkä tuo kommentti mihin vastasit, että kirjoittajalla taitaa olla jokin tulehdus suussa, ei ehkä enää pelkkä hampaiden pesu auta.

Vierailija
325/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä tuo kommentti mihin vastasit, että kirjoittajalla taitaa olla jokin tulehdus suussa, ei ehkä enää pelkkä hampaiden pesu auta.

No hammaslääkärille sitten.

Silti en ymmärrä, miksi vesi haisisi hengitykselle..?

Vierailija
326/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee törkee määrä muoviroskaa tosta pullomäärästä.

Vierailija
327/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Verenpainelääkkeet löytyy, että en tiedä voiko siihe liittyä? Muuten pitäisi olla ihan terve.

Ap

jos syö jo verenpainelääkkeitä EI pidä juoda vissyä sillä siinä on suolaa eli ainesosaluettelossa on natrium. Suola on natriumkloridi kemialliselta nimeltään. Suola nostaa verenpainetta, ettekö sitä tiedä? Kannattaa siirtyä hiilijapotuskoneeseen, niitä on tarjouksessa välillä 70 eurollakin ja uusi patruuna maksaa 9-11 euroa. Jos juo vissyä janoonsa tulee kohta taas jano kun siinä on sitä suolaa ja elimistö yrittää päästä suolasta eroon janon muodossa.

Vierailija
328/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, itse en ostanut kotiin mehuja tai limuja juuri ollenkaan. Pahinta tässä on ehdottomasti se, että nyt olen itsekin koukussa kaikenmaailman sokerilitkuihin. Vaikea päästä eroon kun toinen niitä kantaa kotiin ja lipittää vieressä!

Vierailija
329/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hammaslääkärille sitten.

Silti en ymmärrä, miksi vesi haisisi hengitykselle..?

Juu samaa mieltä olen että hammaslääkäriin selvittämään mistä johtuu ja tuo tulehdusajatus tuli mieleeni juuri siitä jos vesi maistuu pahalle niin ehkä siellä suussa on jotain pahalta maistuvaa johtuen tuosta tulehduksesta ja vesi ei sitä peitä. Mutta siis en tiedä, ei ole itselläni moista ongelmaa.

Vierailija
330/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se sun ongelma ole, jos mies käyttää rahojaan kaupasta ostettuihin vesiin? Tarkoitan vaan, että älä turhaan ota stressiä toisen ihmisen muuttamisesta. Ymmärrän kyllä, että hölmöähän tuo Suomessa on, jossa hanavesi on laadukasta.

Vierailija
331/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei taustalla ole mitään suurempaa ongelmaa? Itselläni nimittäin sellainen tilanne, että normaali vesi ilman kuplia ei tunnu menevän alas millään. Oikeastaan mikään juoma ei mene helposti alas ja useimmiten syönkin järjettömät määrät vesimelonia ja kurkkua. Joo, tiedän olen sairas ja terapiassa käynyt asian takia jo lapsena. Kaikki ole haluamisesta kiinni. Varmaan harvinaista tälläinen, mutta ihan mahdollista tämä "vesikammo". Uida tykkään, mutta juomana ei toimi. Tosin mulla muitakin outoja pakko-oireita.

Vierailija
332/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenaaa kirjoitti:

Ei kai se sun ongelma ole, jos mies käyttää rahojaan kaupasta ostettuihin vesiin? Tarkoitan vaan, että älä turhaan ota stressiä toisen ihmisen muuttamisesta. Ymmärrän kyllä, että hölmöähän tuo Suomessa on, jossa hanavesi on laadukasta.

Ap:han on jo moneen otteeseen selittänyt että tähän asti ei ole puuttunut, mutta koska kohta rahasta kovin tiukkaa niin pitäisi säästää ja miehellä menee noihin pelkkiin juomiin vuodessa yli kuukauden palkan suuruinen summa. Ja heillä on yhteiset rahat kaikissa menoissa.

Vierailija
333/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu anna olla! Ette kai sun rahoilla elä? Raha-asiakin kyllä kalpenee sen faktan rinnalla, että hiilihappoiset ja aspartaamilla ja millä lie makeutetut juomat syövät hampaat tuollaisella käytöllä. Mutta sun narina on niin rasittavan kuuloista ihan kirjoitettunakin, että....anna olla.

334/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile teetä ilman sokeria ruokajuomana, kuumana, kylmänä tai jääteetä. Teenkeitin ja irtoteetä muutama paketti että ei joka päivä saman makuista. Älä tee kovin vahvaa jos menee useita kuppeja päivässä. 

Juon myös kylmää laihaa kahvia joskus, kukaan muu ei ole suostunut edes kokeilemaan. Laihaa voin juoda enemmän ilman päänsärkyä ja vatsavaivoja .

Tilkka jogurttia veteen, tiivistemehua, pala vitamiini poretablettia (ei joka lasilliseen kokonaista tabletti, lue käyttöohjeet montako päivässä ), sitruuna viipale... 

Juon paljasta vettäkin jos ei ole mitään muuta, laiskuuttani saatan napata oluen tai lonkeron jos joutuu avaamaan jääkaapin juotavaa etsiessä.

Vierailija
335/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mies juo vuorokaudessa? Siis litroina? Musta tuo lipittäminen kuulostaa lähinnä diabetekseltä...? Tai jokin muu sairaus...? Normaali nestemäärä on noin 2litraa. Mutta mä ymmärrän apta, mukainen ärsyttäisi turha rahanmeno juomiin. Juon itse vettä ja saatan viikonlopuksi ostaa itselleni vichypullon. Mun mielestä 180€ kuukaudessa juomiin on ihan hirveän paljon! Ja olemme ihan hyvätuloisia mutta meillä ei tulisi mieleenkään tuhlata tuollaista summaa kurkusta alas...

On tuo minustakin ihan kamala määrä. Mies sanoi, että ei suinkaan polta rahaa, että menee juomalla. Itselle ne on kyllä melko sama asia. Ja aiemmin meni vielä enemmän, kun joi enemmän kaljaa ja oli riskirajojen yllä. Silloin laskin että pelkkään kaljaan saattoi mennä noin 100€/kk (jos oikein muistan).

En oikein tarkkaan tiedä paljonko mies juo päivän aikana litroissa. Omia juomiani tarkkailen, ja itsellä on 2,5l-3l aina (ja vettä). Muistelin, että sanoiko mies peräti joskus juoneensa 5l päivän aikana? Voiko pitää paikkaansa? Eikö se jossain vaiheessa mene jo vaaralliseksi? Joskus saattaa juoda yhden vissypullollisen ruokailun yhteydessä kokonaan.

Ap

Vierailija
336/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullota hanavesi. Laita vaikka sitruuna, mansikkaa mausteeksi. Taitaa olla vain tapa jouda pullosta.

Eikö hampaat kärsi?

Taitaa olla tapa joo, kun ei voi ruokapöydässäkään juoda kuin suoraan pullon suusta. Ja öisin täyttää vissypullot vedellä lattialle odottamaan. Joskus harvoin saattaa uudelleentäyttää pullot myös päivälle vedellä ja niistä hörppii. Se olisi kiva jos ruokaillessa joisi lasista. Jotenkin olisi kohteliasta kanssaruokailijoille. Ei tietenkään vieraiden läsnäollessa pullosta juo, mutta minun kanssani. Ja kylässä muutenkin juo vettä ja lasista.

Ap

Vierailija
337/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Verenpainelääkkeet löytyy, että en tiedä voiko siihe liittyä? Muuten pitäisi olla ihan terve.

Ap

jos syö jo verenpainelääkkeitä EI pidä juoda vissyä sillä siinä on suolaa eli ainesosaluettelossa on natrium. Suola on natriumkloridi kemialliselta nimeltään. Suola nostaa verenpainetta, ettekö sitä tiedä? Kannattaa siirtyä hiilijapotuskoneeseen, niitä on tarjouksessa välillä 70 eurollakin ja uusi patruuna maksaa 9-11 euroa. Jos juo vissyä janoonsa tulee kohta taas jano kun siinä on sitä suolaa ja elimistö yrittää päästä suolasta eroon janon muodossa.

No vissyjä ja kivennäisvesiä juo (onko niissä eroja?). Aika vasta on lääkkeet saanut, niin ei varmaan ole perehtynyt asiaan. Täytyypä vinkata miehelle, että mitäs jos opiskelisi hieman aiheesta, voisi moni vaiva helpottaa, niinkuin se närästys.

Ap

Vierailija
338/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, itse en ostanut kotiin mehuja tai limuja juuri ollenkaan. Pahinta tässä on ehdottomasti se, että nyt olen itsekin koukussa kaikenmaailman sokerilitkuihin. Vaikea päästä eroon kun toinen niitä kantaa kotiin ja lipittää vieressä!

Onneksi itsellä ei tule tuohon juomapuoleen sellaista himoa. Enemmän sitten karkki/herkku puolelle. Mutta olen kylä minäkin alkanut useammin juomaan limsaa kuin aiemmin, ehkä miehen mallista. Ennen ostin pari kertaa vuodessa, uutenavuotena ja vappuna :D Ja nyt tulee muuten vaan ostettua kerran-pari kuussa. Että kyllä ne tavat kuitenkin vähän tarttuu kai?

Ap

Vierailija
339/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei taustalla ole mitään suurempaa ongelmaa? Itselläni nimittäin sellainen tilanne, että normaali vesi ilman kuplia ei tunnu menevän alas millään. Oikeastaan mikään juoma ei mene helposti alas ja useimmiten syönkin järjettömät määrät vesimelonia ja kurkkua. Joo, tiedän olen sairas ja terapiassa käynyt asian takia jo lapsena. Kaikki ole haluamisesta kiinni. Varmaan harvinaista tälläinen, mutta ihan mahdollista tämä "vesikammo". Uida tykkään, mutta juomana ei toimi. Tosin mulla muitakin outoja pakko-oireita.

En tietenkään sata-varma voi olla, mutta miehellä ei kyllä ole mitään muutakaan pakko-oireisiin viittaavaa tai sellaista. Ja kylässä kylä voi juoda vettä. Lääkkeet ottaa vesilasillisella alas ongelmitta.

Ehkä siinä sitten on enemmänkin se pullostajuomisen tottuminen. Joskus on muuten perustellut sitä, että kun juo niin paljon vettä, että saisi koko ajan olla täyttämässä lasia, että helpompi vain kumota sieltä pullosta se puoli litraa suoraan kurkkuun.

Tulee välillä kyllä olo, niinkuin olisi jossain barbaaripippaloissa, kun toinen vetäisee pullon pohjan taivaita kohti, ja tempaisee puolet pullosta naamariin, ja sitten hotaisee ruokaa valtavat määrät kitusiin, ja sama jatkuu. Ja vielä ennätys vauhtia katoaa ruoka ja juoma! En ymmärrä mikä musta-aukko sillä on mahassa, mutta ruokaa ja juomaa menee vaikka miten, mutta ei tuo erityisemmin liho. :D

Ja sitten varmaan se, että vesi on "tylsää", niinkuin moni täällä on sanonut. Ja ehkä ne hiilihapot? Täytyy vielä jutella miehen kanssa. Mutta tiivistemehua osti, ja nyt on päivälle uudelleen täyttänyt vissypullon vedellä, että onhan tuo jo paljonkin eteenpäin ja halvempaan.

Ap

Vierailija
340/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikuisen miehen juoda mitä juo. Jos ongelma on se, että mies käyttää yhteisiä rahojanne tähän. Alkakaa erottamaan yhteiskulut henkilökohtaisista. Esim. asumis-ja ruokakulut yhteisestä pussista ja henk. koht. kulut omista rahoista. Kai sinäkin kuitenkin ostelet asioita esim. meikit, vaatteet, harrastuskulut... jotka on sun ihan omia? Ymmärrän sua kyllä ap, mutta tuosta nipottimisesta tulee vähän äiti-lapsi-fiilis, ei pari suhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän