Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö vauvan hoitoon ja yövalvomisiin osallistua, jos käy töissä?

Vierailija
05.02.2018 |

Ja töiden jälkeen tekee kotitöitä, käy kaupassa ja laittaa ruokaa joka toinen päivä.

Kommentit (270)

Vierailija
201/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikee käsittää tämmöstä, saahan se kotona oleva levätä päivällä kun vauva nukkuu. Ei sitä tarvi kokoaikaa paapoo. Ja missää sellasta vauvaa joka valvoo yöt päivät. Miten tästä lasten hoidosta on tehty nii hirveen vaikeaa, kannattais varmaan jättää tekemättä kun on noin hankalaa.

Onkohan tällä kommentoijalla lasta? XD Noh, pikkuvauva nukkuu päivällä helposti puolen tunnin pätkissä. Kun se ei osaa vielä itsenäisesti nukahtaa uudelleen niin mahdollisesta pitää vaunuja heijata tai sylissä tuudittaa jotta nukahtaa uudelleen. Itse ainakin hyvin pian totesin päiväunet mahdottomiksi koska vauva heräsi lähes heti kun itse olin nukahtanut. Ja se oli pahimman luokan kidutusta. Vauva söi myös parin tunnin välein. Alkoi oppia nukahtamaan itse n. 4kk ikäisenä mutta sitten alkoi yöhulinat kun tuli hampaita, oppi kääntymään jne.

No nyt vauva 7kk ja nukkuu hyvin päivät sekä yöt yleensä. Mutta olenkin juuri palaamassa töihin ja mies jää kotiin.

Kyllä on ollut ,mulla on ollut ihana vauvaaika ,rauhallinen vauva ,yhtään yötä ei tarvinnut valvoa,koskaan ei huutanut pää punaisena..isä kolmivuorossa ,asuimme yksiössä... jotenkin tuntuu liiotellulta vauvaajan rasittavuus kuin kerättäis jotain kärsimyksen kruunua.. enemmän lapses on työtä kun lähtee liikkeelle saa kokoajan mennä perässä ,vallankin kun laps lähtee kävelemään 10 kk ikäisenä,ei mitään tolkkua. Ei tarvi ihmetellä et syntyvyys laskee kun näitä sivuja lukee ,ei mulla muuta ..

Meilläkin on pääsääntöisesti helppo vauva. Ymmärrän silti ja olen läheltä nähnyt ettei kaikilla ole. Hirveän ilkeään sävyyn kirjoitat. Ap:n tapauksessakin pari on jo väsymyksen vuoksi eron partaalla. Toivottavasti saavat ap

ua ja ry

htyvät puhaltamaan yhteen hiileen.

Täällähän ei ymmärrystä saa jos koettaa tuoda esiin ettei kaikilla nii kamalaa ole ollut,kaikelle erimieltä oleville aloituksille sataa alapeukkua. Outoa että heti ollaan eroamassa kun tulee vastoinkäymisiä ,sekö kaiken ratkaisee. Silloin ainakin on yksin mukulansa kanssa. Kasvakaa aikuseksi. Itse olin 19 v äiti.

No voi, jäikö nuoruus elämättä vai miksi noin katkera? Täällä keskustellaan nyt työnjaosta JOS vaikea vauva. Kerroit miten vauvasi ei koskaan valvottanut. Miten siis voit tietää miltä tuntuu kuukausien univelka? Heikkona hetkenä ihminen kaipaa jotain muutosta vaikka voikin olla ojasta allikkoon.

Ap, jos vaimosi painelee samantien nukkumaan kun tulet töistä, hänen täytyy olla suunnattoman väsynyt. Surettaa vaimosi puolesta kun tuntuu ettet halua hänen parastaan vaikka saat nukkua yösi rauhassa. Perustelusi että sinun mielestäsi vaimo kestää paremmin valvomista, on huono. Hän tarvitsee silti riittävästi unta!

Ei jäänyt,kuinka niin? Eihä elämä siihen lopu et on perhe! Asia ymmärretty ,täällä saa esittää mielipiteen vain silloin jos se myötäilee yleistä linjaa. Kiitos ja kuitti. Joo

Ei; sun "mielipide" eli kertomus siitä miten sulla oli helppoa vauvan kanssa ei vaan millään lailla kuulunut tähän ketjuun. Jos joku avaa ketjun kysymällä myönteisiä kokemuksia vauva-ajasta niin en minä mene sinne kertomaan miten lapseni ei nukkunut vuoteen. Älä uhriudu jos joku osoittaa että olet väärässä, sen voi ihan myöntääkin.[/

quote]

Olen vaan kyseenalaistanut sen, etteikö vuorokaudessa ole hetken hiljaisuutta? Sitä on mahdoton uskoa, lähipiirissäni on useita vauvoja ollut vuosien saatossa ja ikinä en ole moiseen törmännyt. Olkoon sitten niin. En ole väittänyt olevani oikeassa, mut sinähän senkin näköjään tiedät.

Minukaan lähipiirissä ei ole ollut näin itkuisia vauvoja. En osannut varautua tällaiseen. Ystävät voivat katsoa televisiota vauva sylissä sohvalla. Meillä se ei onnistu. Jonkun täytyy kantaa vauvaa tai huuto on sietämätöntä. Ei viihdy myöskään liikkuvissa vaunuissa ei vaunussa ylensäkään. Etukäteen isovanhemmat halusivat auttaa, mutta enää eivät edes käy. Vauva 4,5kk. ap

Vierailija
202/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan outo laps...valvoo 24h!!!!eli ei nuku ollenkaan johan on kumma että on vielä elossa?

Kyllä vauva nukkuu. Vauva nukkuu sylissä kantamalla, kun pysähtyy tai laskee sen alas, se herää. Yöllä nukkuu sängyssä 30 min pätkissä ja nukahtaa vain uudestaan kantamalla. Jos jaksaa kantaa koko ajan, niin nukkuu monta tuntia putkeen. Kyllä haluaisin, että vauva nukkuu normaalisti! ap

Nytkin sylissäs siinä ?

Olen töissä koneella. Joo, hävettää! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva tykkää liikkeestä niin viihtyisikö välillä kantokopassa? Jalalla voisi keinutella siinä. Tai sitten jos teillä on varaa niin sellaisia sittereitä myydään, jotka on tarkoitettu koliikkivauvoille. Eli ne keinuttaa koko ajan kevyesti. SItten meillä ainakin on sellainen matkasänky, jonka pikkuvauva taso heiluu jo pienestä liikkeestä eli ärtynyt sätkivä vauva saa sen itsekin keinumaan.

Vierailija
204/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tuomitko minua! Minä en vain jaksa ja minusta ei ole apua noin itkuisen vauvan kanssa. Minusta lääkärien pitäisi tutkia vauva paremmin, mutta koska se kasvaa hyvin ja lääkärissä käydessä pieni hyvä hetki, niin emme saa lähetettä mihinkään. ap

Jos lukaiset läpi aikaisempien viestiesi tyyliä ja sisältöä huomaat ehkä syyn tähän tuomitsemiseen. Niistä on tullut sellainen kuva ettet juuri välitä vaimon ja lapsen hyvinvoinnista vaan omasta nukkumisestasi ja vapaa-ajastasi. Näistä viimeisistä kommenteista tulee ihan eri kuva ja sen takia vastauksetkin selvästi muuttuneet.

Vierailija
205/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tärisevä koliikkikeinu hommattuna? Jos vauvalla on refluksi niin makuuasento on kivuliain, keinussa olisi istuvammassa asennossa.

Imettääkö vaimo, ruokavaliota kannattaa tarkastaa, pois esim. kahvit ja suklaat ja paprikat jne. Jos vauva on korvikkeella niin merkin vaihto.

Mutta mikään keino ei poista sitä, että ap sinä olet vastuussa lapsestasi aivan yhtälailla kun vaimosi.

Vierailija
206/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kuitenkin joutaa monta tuntia päivässä siltä jatkuvasti 24 h valvovalta vauvalta ja kotitöiltä haukkumaan miehinään tänne av-palstalle.

Ap:han on mies keskustelee siitä kuinka paljon hänen pitäisi auttaa vaimoa vauvan hoidossa kun käy töissä. Kommentoitko vahingossa väärää keskustelua?

Vierailija
207/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tehdä, kun ei jaksa eikä osaa? Eikö silloin ole parempi tehdä edes työ hyvin ja tuoda perheeseen rahaa. Koliikkikeinu kyllä ostetaan. ap

Vierailija
208/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kunnassa lapsiperheiden kotipalvelu? Suostuisiko vaimosi heiltä saamaan apuun? Tai olisiko sulla varaa palkata itse teille apua? Kaikki ei kyllä siinä uupumuksen tilassa kestä sitä ajatusta, että ventovieras tulisi siihen pyörimään.

Vierailija
209/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tehdä, kun ei jaksa eikä osaa? Eikö silloin ole parempi tehdä edes työ hyvin ja tuoda perheeseen rahaa. Koliikkikeinu kyllä ostetaan. ap

Anteeksi, mutta et voi vaan sanoa että et jaksa etkä osaa. Vaimosi on samassa tilanteessa ja tarvitsee apua.

Vierailija
210/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinä opettelet.

Raha ei auta jos toinen vanhempi uupuu totaalisesti. Se, että molempia vanhempia vähän väsyttää ei ole niin paha kuin, että toinen vanhempi hajoaa kokonaan taakan alla.

Mitä sitten teet kun vaimo pääsee osastolle lepäämään kun psyyke ei kestä tai kun vaimo päättää psykoosin partaalla, että nyt riittää ja jättää sinut lapsen kanssa.

Nyt on hyvä hetki kasvaa aikuiseksi.

Tolla menolla vaimo oppii vihaamaan sinua kun kieltäydyt osallistumasta oman lapsesi hoitoon ja sitten kun lapsi alkaa nukkua ja vaimo saa vihdoin nukkua hän lähtee lapsen kanssa koska ei osaa muuta kuin inhota sinua koska jätit hänet pulaan.

Vierailija
211/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidin lasten yöheräämiset, mies sai nukkua koska meni töihin. Mä olisin kuitenkin herkkäunisenä herännyt kitinään, joten sama oli sitten hoitaa se lapsi kun kerran hereillä oli. Ja mä sain kuitenkin aina jonkinverran nukuttua, meidän lapset kun oli suht hyväunisia. Vaikka vajaalla unella mentiin, niin silti sai ne pakolliset unet ja arki sujui.

Eli pääsääntöisesti ei tarvi, mutta jos se äiti on rättiväsynyt niin sitten pitää. Edes töissäkäynti ei ole mikään syy jättää se toinen valvomaan 24/7. Kummallekin olis saatava minimimäärä unta jotta arki sujuu ja taataan se että molempien terveys kestää. Eli tarpeen vaatiessa se töissäkäyväkin osallistuu yövalvomisiin ja antaa toisen nukkua. Jos se toinen pimahtaa unenpuutteeseen, niin sitten se töissäkäyvä on lirissä. Eli on se osallistuminen sen töissäkäyvänkin etu.

Vierailija
212/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikee käsittää tämmöstä, saahan se kotona oleva levätä päivällä kun vauva nukkuu. Ei sitä tarvi kokoaikaa paapoo. Ja missää sellasta vauvaa joka valvoo yöt päivät. Miten tästä lasten hoidosta on tehty nii hirveen vaikeaa, kannattais varmaan jättää tekemättä kun on noin hankalaa.

Onkohan tällä kommentoijalla lasta? XD Noh, pikkuvauva nukkuu päivällä helposti puolen tunnin pätkissä. Kun se ei osaa vielä itsenäisesti nukahtaa uudelleen niin mahdollisesta pitää vaunuja heijata tai sylissä tuudittaa jotta nukahtaa uudelleen. Itse ainakin hyvin pian totesin päiväunet mahdottomiksi koska vauva heräsi lähes heti kun itse olin nukahtanut. Ja se oli pahimman luokan kidutusta. Vauva söi myös parin tunnin välein. Alkoi oppia nukahtamaan itse n. 4kk ikäisenä mutta sitten alkoi yöhulinat kun tuli hampaita, oppi kääntymään jne.

No nyt vauva 7kk ja nukkuu hyvin päivät sekä yöt yleensä. Mutta olenkin juuri palaamassa töihin ja mies jää kotiin.

Kyllä on ollut ,mulla on ollut ihana vauvaaika ,rauhallinen vauva ,yhtään yötä ei tarvinnut valvoa,koskaan ei huutanut pää punaisena..isä kolmivuorossa ,asuimme yksiössä... jotenkin tuntuu liiotellulta vauvaajan rasittavuus kuin kerättäis jotain kärsimyksen kruunua.. enemmän lapses on työtä kun lähtee liikkeelle saa kokoajan mennä perässä ,vallankin kun laps lähtee kävelemään 10 kk ikäisenä,ei mitään tolkkua. Ei tarvi ihmetellä et syntyvyys laskee kun näitä sivuja lukee ,ei mulla muuta ..

Meilläkin on pääsääntöisesti helppo vauva. Ymmärrän silti ja olen läheltä nähnyt ettei kaikilla ole. Hirveän ilkeään sävyyn kirjoitat. Ap:n tapauksessakin pari on jo väsymyksen vuoksi eron partaalla. Toivottavasti saavat ap

ua ja ry

htyvät puhaltamaan yhteen hiileen.

Täällähän ei ymmärrystä saa jos koettaa tuoda esiin ettei kaikilla nii kamalaa ole ollut,kaikelle erimieltä oleville aloituksille sataa alapeukkua. Outoa että heti ollaan eroamassa kun tulee vastoinkäymisiä ,sekö kaiken ratkaisee. Silloin ainakin on yksin mukulansa kanssa. Kasvakaa aikuseksi. Itse olin 19 v äiti.

No voi, jäikö nuoruus elämättä vai miksi noin katkera? Täällä keskustellaan nyt työnjaosta JOS vaikea vauva. Kerroit miten vauvasi ei koskaan valvottanut. Miten siis voit tietää miltä tuntuu kuukausien univelka? Heikkona hetkenä ihminen kaipaa jotain muutosta vaikka voikin olla ojasta allikkoon.

Ap, jos vaimosi painelee samantien nukkumaan kun tulet töistä, hänen täytyy olla suunnattoman väsynyt. Surettaa vaimosi puolesta kun tuntuu ettet halua hänen parastaan vaikka saat nukkua yösi rauhassa. Perustelusi että sinun mielestäsi vaimo kestää paremmin valvomista, on huono. Hän tarvitsee silti riittävästi unta!

Ei jäänyt,kuinka niin? Eihä elämä siihen lopu et on perhe! Asia ymmärretty ,täällä saa esittää mielipiteen vain silloin jos se myötäilee yleistä linjaa. Kiitos ja kuitti. Joo

Ei; sun "mielipide" eli kertomus siitä miten sulla oli helppoa vauvan kanssa ei vaan millään lailla kuulunut tähän ketjuun. Jos joku avaa ketjun kysymällä myönteisiä kokemuksia vauva-ajasta niin en minä mene sinne kertomaan miten lapseni ei nukkunut vuoteen. Älä uhriudu jos joku osoittaa että olet väärässä, sen voi ihan myöntääkin.[/

quote]

Olen vaan kyseenalaistanut sen, etteikö vuorokaudessa ole hetken hiljaisuutta? Sitä on mahdoton uskoa, lähipiirissäni on useita vauvoja ollut vuosien saatossa ja ikinä en ole moiseen törmännyt. Olkoon sitten niin. En ole väittänyt olevani oikeassa, mut sinähän senkin näköjään tiedät.

Minukaan lähipiirissä ei ole ollut näin itkuisia vauvoja. En osannut varautua tällaiseen. Ystävät voivat katsoa televisiota vauva sylissä sohvalla. Meillä se ei onnistu. Jonkun täytyy kantaa vauvaa tai huuto on sietämätöntä. Ei viihdy myöskään liikkuvissa vaunuissa ei vaunussa ylensäkään. Etukäteen isovanhemmat halusivat auttaa, mutta enää eivät edes käy. Vauva 4,5kk. ap

Varmasti aivan hirveän rankkaa. Tässä keskustelijat varmaan reagoivat siihen, että kaikella todennäköisyydellä sun vaimolla on vielä rankempaa, kun hän hyssyttelee vauvaa ilmeisesti n. 20 tuntia vuorokaudesta ja on yksin vauvan kanssa suurimman osan päivästä.

Heitän nyt sellaisen ehdotuksen ilmoille, että voisitko ottaa vaikka kuukauden lomaa tai palkatonta vapaata töistä niin voisitte molemmat olla kotona? Vaikka vauva huutaisi ihan koko ajan niin vaimoasi helpottaa se, että olet kuitenkin läsnä ja hän ei ole yksin, ja lisäksi voisit oppia paremmin rauhoittamaan vauvaa sinäkin.

Raha mitä sä tuot kotiin ei millään tavalla auta tässä ongelmassa.

Mä olen se joka kertoi esikoisestaan joka heräsi keskimäärin 10 kertaa yössä ekat 3 vuotta. Mä en ikinä olisi voinut antaa mieheni hoitaa kaikkia yövalvomisia, vaikka hän olikin se kotona oleva vanhempi pahimpien yöhuutojen aikana. Ihminen ei selviä ilman unta, se on kidutusta. Ajattele tätä jos rakastat vaimoasi.

Vierailija
213/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittää kumppanistaan niin KYLLÄ.

Univajaus tekee ihmisestä lopulta hyvinkin erilaisen ja jopa sairaan.

Terveisin uneton

Vierailija
214/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa antaa sijaiskotiin, jos ei muuta ratkaisua löydy?

Vierailija
215/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa tilanne on tämä usein naljailtu "mies pääsee töihin lepäämään". Ajattele ap, jos olisit lapsen kanssa 24/7 etkä koskaan saisi kunnolla nukkua, koska rakastavat puolisosi ei suostuisi ottamaan vastuulleen edes yhtä yötä? Väittäisi, ettei osaa eikä jaksaisi opetella?

Mun ja mun exän liitto kaatui tähän. Ex jätti mut yksin valvomaan ja hyssyttelemään, nukkuikin eri huoneessa, eikä käynyt edes töissä, vaan minä elätin koko poppoon. Lopulta tunsin vain vihaa miestä kohtaan.

Vierailija
216/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on lapsen maailmaan hommannut, niin on pakko jaksaa. Ei se sun vaimoskaan voi vaan ilmoittaa että ei jaksa tai ei osaa. Vai voiko? Sitä se vanhemmuus on, että pahoista paikoista on vaan jaksettava mennä yli. Sinnillä ja sisulla.

Vierailija
217/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä miehiä? Miten olette selvinnet? Meillä miehillä ei ole imetyshormooneja. ap

Vierailija
218/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pyrin auttamaan kun lapset olivat niin pieniä.

Vierailija
219/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä miehiä? Miten olette selvinnet? Meillä miehillä ei ole imetyshormooneja. ap

Ei ne imetyshormonit auta kuin kestämään normaaleja herätyksiä 2-3 kertaa yössä ihan alkuvaiheessa. Ei ne mitenkään auta kestämään jatkuvaa valvomista tai jatkuvaa huutoa.

Mun mies heräsi ja kesti kun vaihtoehtoja ei ollut. Kuten minäkin.

Vierailija
220/270 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen hermot kesti paremmin koliikkiyöitkut kun minun äitinä hormoneista riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä