Uusi mies syö minut vararikkoon
Olen tavannut miehen. Mies on paljon minun luona, usein viikoloputkin. Hän syö paljon, ja monta kertaa päivässä. Olettaa minun ostavan ruuat. Hänen tulonsa huomattavasti suuremmat kun omani ja haluaisin omista rahoista jäävän myös muuhun kun ruokaan. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten hoiditte asian?
Kommentit (194)
Meillä miehen laardiperse syö kolmessa päivässä 450e helposti.
Kamalan iso ja leveä nuorimies. Paskoo pöntötkin tukkoon melkein joka kerta.
Syö syö syö ja kasvaa. Syödessä leppoisa mutta kun nälkä on niin inisee ja valittaa kaikesta.
Huoh, täällä olet neuvoa kyselemässä.
Mikä siin suun avaamisessa on naisille niin vaikeaa? Sano miehelle, että sun mielestä olisi reilua että pistäisitte viikonlopun ruokakulut puoliksi, tai jokin ehkä vielä kohtuullisempi järjestely. Jos ei kelpaa niin sitten älä kutsu miestä luoksesi.
Joo, mä seukkasin kauan aikaa sitten sellaisen 50v hepun kanssa. Hän ilmoitti että viikonloppuna pitää olla hesari, croissanttia, juustoa, kinkkua, jogurttia, kahvia, tomaattia, hedelmiä, mysliä, jne. No, se oli mun treffailujen alkuaikaa ja hankin nuo kaikki ja tilasin hesarin. Päivällä sitten piti olla ainekset thaimaalaiseen ruokaan ja illalla viiniä, ja tortilloja. Jonkin aikaa jaksoin ja sitten lähetin äijän yhtenä aamuna tarpomaan lumihangessa kotiin.
Mun tuorein treffikumppani pyytää kotiinsa syömään ja on kova kokkaamaan.
On niitä joille nainen on äiti ja syöttäjä ja on niitä jotka tykkäävät hemmotella naisia. Jälkimmäisiä kannattaa etsiä.
Oon kuullut tuota samaa tarinaa aika monelta kaveriltani, jotka ovat hoitoalalla eli kauniita köyhiä naisia. Löytävät mukavan miehen ja mies tulee syömään ja ja tuo ehkä lapsensakin ja se 200e joka jää kuussa vuokran, päivähoitokulujen ja laskujen jälkeen, uppoaa vierailuihin, vaikka omatkin lapsetkin tarvisivat ruokaa.
On tietysti ihanalle miehelle vaikea sanoa. Että te syötte ihan sairaasti enemmän kuin me ja meidän nirsot tytöt.
Mun kaverit on saaneet jotenkin selitettyä, osa heistä ja fiksut miehet tulevat kaupan kautta. Mutta, joillakin ei ole onnistunut, äijä tulee kahvipaketin kanssa riemuissaan, kuin kultakimpaletta kuljettaisi.
Mutta, miehet voi valita, ottakaa niitä fiksuja, jättäkää ne idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vie se kauppaan ostamaan teidän safkat ja unohda lompakko kotiin.
Miten näin huono ehdotus voi saada näin paljon yläpeukkuja?
Joo toimii varmaan kerran mutta mitä sen jälkeen? Johan se mies kuvittelee ap:n dementikoksi jos jatkuvasti unohtaa.
Sanoin suoraan mikä on viikkobudjettini ruoalle ja ettei ole varaa sellaiseen syömiseen mihin hänellä. Ostan ruokaa budjettini mukaan kerran viikossa, ja jos sitä toinen ahmii, syödään loppuviikko puuroa, näkkäriä ja vettä.
Jotkut on sellaisia että pitää ahmia kaikki mitä on näkyvillä, eikä osata säännöstellä ruokaa pidemmälle ajalle.
Älä ala elättämään pienituloisena suurituloista. Tuota ei hevin saa muutettua myöhemmin. On varmaan niitä miehiä jotka myöhemmin vaatii että naisen pitää elättää yksin lapset kun saavat lapsilisääkin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta, mutta voi olla, että miehesi ei vaan osaa ajatella, että kuinka paljon ruoka maksaa. Varmaan ihan odottaa kuitenkin, että pääsee sinun luokse syömään. Lisäksi voi myös olla, että miehesi ei vaan osaa laittaa ruokaa kunnolla. Häpeäisi, jos joutuisi kokkaamaan sinulle. Ei kannata tehdä mitään numeroa asiasta, mutta vie miehesi kauppaan ja laita kassalla maksamaan ostokset kokonaan ja vielä sen jälkeen pyydä kantamaan ostokset kotiin.
Tämäkin on totta, että moni hyvätuloinen ei ymmärrä, ettei kaikilla ole varaa ostaa ruokaa samalla tavalla. Tai miksi ei muka ole varaa lähteä matkalle tms. Ei osata asettua toisen taloudelliseen asemaan, jos ei ole koskaan tarvinnut itse katsoa hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Heitä lokki pihalle. Oli köyhä tai varakas, kyllä normaaliin ja pyyteettömään kanssakäymiseen kuuluu vastavuoroisuus. Jos tyyppi on jo pidempää majoittunut viikonloput luoksesi ilman elettäkään kustannuksiin osallistumisesta, voit olla varma että sun visa vinkuu jatkossakin. Tiedän tyypin, olen tapaillut sitä ja kummasti alkoi itsellekin jäädä rahaa taas lokin heivaamisen jälkeen. Ei se tuu jäämään ruokaan tuo siipeily, voin kertoa.
Mullakin on ollut pari lokkia, ja noin se on alkanut. Toinen oli hieman tyhmä, koska ilmoitti esim. että jos elätän hänet opiskelujen ajan niin lapset saavat isän (olin yh, jonka lapset tapasivat biologista isäänsä normisti) ja jonkun ajan kuluttua ilmoitti, että aikoo elää niin, ettei tarvitse ikinä maksaa vuokraa, yritti siis asua ilmaiseksi, mutta niinpä lähti kuin hauki kaislikosta (toki eroon oli muitakin syitä). yhteisten tuttujen kautta tiedän, että on aika hyvin onnistunut tuossa elämisessä ilman asumiseen liittyviä kustannuksia eli naiset............
Älä vain missään nimessä mainitse asiasta miehellesi, kätevämpää antaa sen lukea ajatukset.
Nissan Qashqai+2 kirjoitti:
Minä erehdyin tuollaiseen päälle nelikymppiseen eli matureosaston naiseen. Ajattelin että kun tällä YH:lla on ollut omiakin lapsia niin tietää mitä ruuat yleensä pitkässä juoksussa maksaa. No, tämä ei osta ikinä ruokaa vaan viikonloppuisin nojaa sen varaan että kyllä luonani on aina ruokaa. No sitä puputetaan koko ajan ja välillä sitten tietenkin pitää napostella lauantain ratoksi.
Rahat menee varmaan enemmälti kampaamoon, hiuset ovat aina niin siistitsti nypityt että käy siellä varmaan viikottain. Muuten olisi ihan kiva mutta 500€ kuussa ei oikein nappaisi maksaa ylläpidosta kun nettopalkka jää karvan verran alle 3000€ kuussa ja siitä lähtee asumiset, autot, puhelimet, lehdet, sähköt, vakuutukset niin arvoisin että sellainen 33% lovi käytettävissä oleviin nettotuloihin.
Suomessa ilmeisesti vieläkin naiset olettavat että mies maksaa kaiken ja nainen maksaa lähinnä itseensä kohdistuvat tälläykset.
5 sivua kertomuksia kun mies loisii naisen kustannuksella, ja sä laitat tuon viimeisen lauseen, repesin naurusta 😹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näitä kultakimpaleita löydätte vai ovatko suomalaiset nykymiehet täysin käytöstavattomia juntteja?
En asu Suomessa, mikä voi vaikuttaa mielipiteeseeni. En ole muualla kuin vauvapalstalla kuullut tällaisista tapauksista, jotka maksattavat naisella syömisensä. Mikä ilmiö tämä on?
Vieläpä enemmän ansaitseva tämä ap:n mies, hyvänen aika. Mistä moinen junttimaisuus?
Minä en ole heitä tavannut, mutta ikää minulla on 49 v. Olisiko tuo nuorten miesten ongelma? ”Joku muu maksaa. Jos ei äiti, niin yhteiskunta, jos Ei se, niin...”
Nuoret miehet tuntuu olevan enemmistö tässä uusavuttomuudessa ja ihan räysin passattavia. Otan yhden esimerkin. Mun kaveri (23-vuotias) on eronsa jälkeen ostanut itselleen niin paljon vaatetta, että pärjää siihen, että äitinsä kerran kuussa hakee hänet Oulusta Kalajoelle. Ei myöskään syö kuin pastaa ja kananmunia, kun ei kuulemma osaa tehdä muuta. Ei myöskään osaa mennä bussilla Kaijonharjusta keskustaan (suorat linjat ja menee noin 10min välein ja menee ihan hänen talonsa edestä), että pääsisi bussilla joten haetuttaa itsensä äidillään.
Yksi päivä soitin hänelle, että tuleeko muiden kanssa baariin. Hän ei ollut ikinä kuullutkaan siitä baarista, vaikka asuu aivan sen vieressä. On asunut samassa talossa 3,5 vuotta eikä ole ikinä käynyt kuin yliopistolla noin 100 metrin päässä ja Tokmannilla noin 50 metrin päässä. Nyt eilen mietti, että haluaisi tilata EMP:ltä eteisen maton, mutta ei tiedä missä täällä on Prisma, joten ei voi tilata, koska se tulisi postiin joka on Prismalla. Kerroin, että se on noin kilometrin päässä ja kävelee vaan hänen taloltaan lähtevää pyörätietä suoraan niin on Prismalla, niin vastaus oli, että on se vähän turhan kaukana käveltäväksi.
En suoraan sanottuna ihmettele, että tyttöystävä lähti.
En edes jatkaisi seurustelua ihmisen kanssa, jolla ei ole huomaavaisuutta, tilannetajua ja pelisilmää. Silloin kun asuttiin vielä omissa osoitteissa miehen kanssa, hän toi aina kassikaupalla ruokaa. Jos itse menen mihin vain kyläpaikkaan, kysyn aina mitä voisin tuoda ja tuon silti jotain vaikka minulle olisi sanottu että mitään ei tarvitse tuoda.
Ei aikuista miestä voi enää tapakouluttaa, juna meni jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näitä kultakimpaleita löydätte vai ovatko suomalaiset nykymiehet täysin käytöstavattomia juntteja?
En asu Suomessa, mikä voi vaikuttaa mielipiteeseeni. En ole muualla kuin vauvapalstalla kuullut tällaisista tapauksista, jotka maksattavat naisella syömisensä. Mikä ilmiö tämä on?
Vieläpä enemmän ansaitseva tämä ap:n mies, hyvänen aika. Mistä moinen junttimaisuus?
Minä en ole heitä tavannut, mutta ikää minulla on 49 v. Olisiko tuo nuorten miesten ongelma? ”Joku muu maksaa. Jos ei äiti, niin yhteiskunta, jos Ei se, niin...”
Nuoret miehet tuntuu olevan enemmistö tässä uusavuttomuudessa ja ihan räysin passattavia. Otan yhden esimerkin. Mun kaveri (23-vuotias) on eronsa jälkeen ostanut itselleen niin paljon vaatetta, että pärjää siihen, että äitinsä kerran kuussa hakee hänet Oulusta Kalajoelle. Ei myöskään syö kuin pastaa ja kananmunia, kun ei kuulemma osaa tehdä muuta. Ei myöskään osaa mennä bussilla Kaijonharjusta keskustaan (suorat linjat ja menee noin 10min välein ja menee ihan hänen talonsa edestä), että pääsisi bussilla joten haetuttaa itsensä äidillään.
Yksi päivä soitin hänelle, että tuleeko muiden kanssa baariin. Hän ei ollut ikinä kuullutkaan siitä baarista, vaikka asuu aivan sen vieressä. On asunut samassa talossa 3,5 vuotta eikä ole ikinä käynyt kuin yliopistolla noin 100 metrin päässä ja Tokmannilla noin 50 metrin päässä. Nyt eilen mietti, että haluaisi tilata EMP:ltä eteisen maton, mutta ei tiedä missä täällä on Prisma, joten ei voi tilata, koska se tulisi postiin joka on Prismalla. Kerroin, että se on noin kilometrin päässä ja kävelee vaan hänen taloltaan lähtevää pyörätietä suoraan niin on Prismalla, niin vastaus oli, että on se vähän turhan kaukana käveltäväksi.
En suoraan sanottuna ihmettele, että tyttöystävä lähti.
Tuo mies on idiootti..siis älyllisesti..nyky yhteiskunta mahdollistaa henkiinjäämisen..huoh
Jääkaappi täyteen lihapiirakoita, Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.
Vaihda minuun. Minä syön vain pimppiä, kun en ole syöpää (papillooma) pelkäävää tyyppiä. Vararavintoa alias ympärivuotista talvirasvaa on oluesta kertynyt sen verran, että elän pelkillä pillueritteillä ja taskulämpimällä vissyllä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan tuollainen miesystävä. Kerran sitten päätin avata suuni ja sanoin miehelle, että tuo tullessaan luokseni viikonlopun ruoat ja aineksia mistä haluaa kokata viikonlopun aikana ruokia. Lisäsin vielä, että en haluaisi aina olla se joka käy kaupassa. Mies vaikutti ymmärtävän yskän ja toi kassikaupalla särvintä viikonlopuksi. Ja lopulta löi kuitin kouraan ja sanoi että kirjoittaa lapulle tilinumeronsa mihin voin maksella ostokset.
Juu. Ero tuli jokunen tovi myöhemmin.
Ei ole todellista, jestas mikä pölvästi äijä. Olisit kysynyt, että etkö itse aio syödä sitten mitään?
Vässykkä, ota asia puheeksi miehen kanssa. Mies arvostaa enemmän kun olet avoin ja keskustelet, etkä kysy täältä neuvoja.
Onko kyse siitä, että mies tienaa sinua enemmän eikä osaa edes ajatella että ruoka on sinulle suuri menoerä? Tuolloin ainakin minua miehen roolissa hyvin suuresti loukkaisi ja surettaisi, jos saisin tietää että kumppani ei ole sanonut mitään, mutta kärsinyt asiasta. Ja itse olisi kuvitellut, että kaikki on hyvin.
Kaikista ärsyttävimpiä parisuhdekumppaneita ovat sellaiset, joiden kanssa pitää arvuutella, eivätkä puhu suoraan. Miehelläkin on oikeus siihen, että hän voi luottaa asioiden olevan hyvin ja kunnossa jos siltä itsestä tuntuu eikä toinen nosta ongelmia esiin.[/quote]
Juuri näin! Asian voi ottaa vaikka näin puheeksi: "Kulta, meidän pitäisi varmaan keskustella yhdestä asiasta."
Ota nyt ihmeessä asia puheeksi, eihän tilanne tuosta muuten mihinkään muutu. Itse en viitsisi katsella tuollaista.
Oman poikaystävän kanssa menee niin, että hän on liiankin innokas aina maksamaan ostokset. Asumme eri paikkakunnilla ja näemme viikonloppuisin toistemme luona, ja olen ehdottanut, jos hänen luonaan hän maksaisi ruoat ja täällä taas minä. Hän kuitenkin vaatii saada maksaa lähes joka kerta. Mies käy töissä ja itse vielä opiskelen, mutta olisi reilua maksaa puoliksi. Arvostan tätä piirrettä hänessä tottakai suuresti, mutta en halua kokea olevani toisen elätettävänä. Ja asiasta on keskusteltu.
Vittu mitä jaaritusta rivi tolkulla.
Pitää sanoa lyhyesti että kun tulet niin osta ruuat itse ettei mulla ole paljoa rahaa.