Uusi mies syö minut vararikkoon
Olen tavannut miehen. Mies on paljon minun luona, usein viikoloputkin. Hän syö paljon, ja monta kertaa päivässä. Olettaa minun ostavan ruuat. Hänen tulonsa huomattavasti suuremmat kun omani ja haluaisin omista rahoista jäävän myös muuhun kun ruokaan. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten hoiditte asian?
Kommentit (194)
Joko tarkka veto, eli mies tuo omat syömisensä ja syö tosiaan vain niitä. Tai ap pyytää sen verran rahaa mieheltä, mitä hänellä nyt on mennyt miehen takia ylimääräistä ruokaostoksiin. Jos ap:lla on tallessa laskelmat siitä, kuinka paljon rahaa meni ruokaan ennen miestä ja miehen jälkeen, niin siitähän näkee selvästi, kuinka paljon miehen pitää antaa ap:lle ruokarahaa, jos olettaa tämän järjestävän hänelle myös syömiset. Jos ap vielä kokkaakin sapuskat, niin hyvätuloinen mies voisi antaa vähän ekstraakin vaivanpalkaksi. Jos on fiksu.
Muistan joskus nuorempana olleeni yökylässä miehellä.
Aamulla mies keitti kahvit. Mitään syötävää ei ollut. Mies ei edes pahoitellut tilannetta.
Ei naisten ole mikään velvollisuus mitään varata ja tehdä.
Tarjotkaa teetä. Jos miehelle tulee nälkä, niin voidaan tilata pitsaa. Kumpikin maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin vaikea uskoa että monet tekee tuota ihan tietoisesti? Ei siinä silloin puhuminen mitään auta. Toki kannattaa silti puhua niin näkee onko tyyppi noita tarkoituksella loisivia vai vain ajattelematon. Ajattelematon nolostuu, tarkoituksella loisiva suuttuu.
Sen takiahan asiasta kannattaa ja pitää puhua: jotta näkee, kumpaan ryhmään mies kuuluu. Tarkoituksellisen loisen kanssa voi vihjailla maailman tappiin eikä mies ota opikseen, mutta ajattelemattoman kanssakin suora puhe kuitenkin on selkeämpää kuin epämääräinen ja aggressiivinen vihjailu tai suoranainen kettuilu ("mene itse kauppaan jos haluat jotain syödä").
Mistä te näitä kultakimpaleita löydätte vai ovatko suomalaiset nykymiehet täysin käytöstavattomia juntteja?
En asu Suomessa, mikä voi vaikuttaa mielipiteeseeni. En ole muualla kuin vauvapalstalla kuullut tällaisista tapauksista, jotka maksattavat naisella syömisensä. Mikä ilmiö tämä on?
Vieläpä enemmän ansaitseva tämä ap:n mies, hyvänen aika. Mistä moinen junttimaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Mistä te näitä kultakimpaleita löydätte vai ovatko suomalaiset nykymiehet täysin käytöstavattomia juntteja?
En asu Suomessa, mikä voi vaikuttaa mielipiteeseeni. En ole muualla kuin vauvapalstalla kuullut tällaisista tapauksista, jotka maksattavat naisella syömisensä. Mikä ilmiö tämä on?
Vieläpä enemmän ansaitseva tämä ap:n mies, hyvänen aika. Mistä moinen junttimaisuus?
Minä en ole heitä tavannut, mutta ikää minulla on 49 v. Olisiko tuo nuorten miesten ongelma? ”Joku muu maksaa. Jos ei äiti, niin yhteiskunta, jos Ei se, niin...”
Mistähän tuollaisia helmiä löytyy. Tulee niin mieleen mun ex, että jos ap muutat tuon kanssa yhteen niin tilanne varmaan vaan "paranee".
Meilläkin minä ostin suurimman osan kaikesta, ja ahmatti ex veteli 3/4 ruoista vähintään. Osti se joskus itsekin jotain ja söi senkin melkein itse (tyyliin 2kg jauhelihasta tehty mureke/pullat vuorokauden aikana)
Oli myös niin itsekäs että ei tosiaankaan välittänyt vaikka sanoi asiasta. Joten loppujen lopuksi en ostanut sitten mitään ruokaa kotiin vaan saatoin syödä illalla esim. puuroa ja mustikoita tms.
Suosittelen kaikille ahneiden ruokakuluihin osallistumattomien miesten kanssa oleville samaa. Että ei kannata ostaa oikeastaan mitään, harmittaa vaan jälkeenpäin hukkaan menneet rahat yms
Nuorempana minulla oli poikaystävä, joka aina kassalla livahti siitä minun ja ostosten luota jonosta "pakkaamaan" - eikä tehnyt elettäkään ottaakseen lompakkoa esiin. Teki tätä siis usein. Kerran totesin, että ai jaa...mulla jäi tuo lompakko kotiin kai maksat? Irvistellen kaivoi rahat esiin. Se suhde oli aika lyhyt. Tällainen loiseläjä löytyi vielä vanhemmallakin iällä. Piti kotiani hotellina, missä sen lapset edellisestäkin avioiliitosta yöpyivät, kun tuli asiaa niille seuduille missä asuin. Sieltä sitten saattoi tehdä retkiä milloin minnekin. Säästi hotellimaksut. Tämä samainen tyyppi harrasti tuota "pakkaamaan hiippailua" aina silloin, kun käytiin ostamassa vähänkin enemmän ruokaa ja kallista. Sai kenkää sekin loinen.
Selvä elätti. Heitä pihalle. Olen tavannut samanlaisia ja kaikki odottivat vain, että toinen maksaa kaiken. Heitin pellolle ja kuulemma sama meno jatkuu toisaalla.
Osta silakkaa ja hernekeittoa, älä muuta
Juttelet hänen kanssaan, aikooko hän parantaa tapansa. Jos ei aio parantaa eikä halua edes keskustella, niin ulos vain. Älä kuuntele selityksiä. Pihalle ja heti.
Heitä lokki pihalle. Oli köyhä tai varakas, kyllä normaaliin ja pyyteettömään kanssakäymiseen kuuluu vastavuoroisuus. Jos tyyppi on jo pidempää majoittunut viikonloput luoksesi ilman elettäkään kustannuksiin osallistumisesta, voit olla varma että sun visa vinkuu jatkossakin. Tiedän tyypin, olen tapaillut sitä ja kummasti alkoi itsellekin jäädä rahaa taas lokin heivaamisen jälkeen. Ei se tuu jäämään ruokaan tuo siipeily, voin kertoa.
Suora puhe selvittää asiat! Maksatte siinä suhteessa kuin syötte. Jos mies ei ymmärrä, hän on loinen, josta pääsee eroon oven avaamalla.
Puhukaa, ja vielä kerran puhukaa. Ei asioitten muuten voi olettaa ratkeavan.
Miksi te paapotte tollasia sikoja?
Kun on seuraava tili tulossa, ja sinulla on ruokarahat käytetty, sano suoraan että sinulla on ruokarahat loppu kun nykyään menee enemmän rahaa ruokakauppaan.
Tai kun mies tulee viikonlopuksi, sano että käydään sitten lauantaina kaupassa ostamassa viikonlopun ruuat. Ja voisitko sä kulta maksaa ne tällä kertaa? Sitten ostatte ihan samaa kuin muinakin viikonloppuina, et tee sitä virhettä että ajattelet ettet nyt voi täydentää kuivakaappia tai vessapaperia, mitä normaalisti tekisit
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tuollaisia helmiä löytyy. Tulee niin mieleen mun ex, että jos ap muutat tuon kanssa yhteen niin tilanne varmaan vaan "paranee".
Meilläkin minä ostin suurimman osan kaikesta, ja ahmatti ex veteli 3/4 ruoista vähintään. Osti se joskus itsekin jotain ja söi senkin melkein itse (tyyliin 2kg jauhelihasta tehty mureke/pullat vuorokauden aikana)
Oli myös niin itsekäs että ei tosiaankaan välittänyt vaikka sanoi asiasta. Joten loppujen lopuksi en ostanut sitten mitään ruokaa kotiin vaan saatoin syödä illalla esim. puuroa ja mustikoita tms.
Suosittelen kaikille ahneiden ruokakuluihin osallistumattomien miesten kanssa oleville samaa. Että ei kannata ostaa oikeastaan mitään, harmittaa vaan jälkeenpäin hukkaan menneet rahat yms
Miks ei vaan voi avata suutansa? Mikä siinä on niin vaikeeta?
Härski äijä.Todella miehekästä toimintaa!Keskustele asiasta,jos ei mene perille näytä ovea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ei vaan voi avata suutansa? Mikä siinä on niin vaikeeta?
Tätä minäkin ihmettelen. Suu auki ja puhetta ulos.
Ihanko totta? Sitten minä olen väärässä ketjussa. En ole moisia moukkia tavannut.