Uusi mies syö minut vararikkoon
Olen tavannut miehen. Mies on paljon minun luona, usein viikoloputkin. Hän syö paljon, ja monta kertaa päivässä. Olettaa minun ostavan ruuat. Hänen tulonsa huomattavasti suuremmat kun omani ja haluaisin omista rahoista jäävän myös muuhun kun ruokaan. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten hoiditte asian?
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vastaavassa tilanteessa sanoisin suoraan, että minulla ei ole varaa kustantaa hänen syömisiään. Tulisitko kylään seuraavan kerran kaupan kautta tai muuten tämä suhde ei voi enää jatkua näin.
Juuri näin.
Vielä kun tätä ei sano siinä vaiheessa kun on kiukusta pää punaisena vaan lähettää vaikka jo viikolla tekstarin hymiön kera.
Huoh. Tuo tuttavuus etsii äitiä, ei puolisoa. Lakkaa hyvä nainen hyysäämästä.
Itsekin olen sellainen että tarvitsen säännöllisin väliajoin syötävää ja todellakin osallistuisin kuluhin jos suhteessa olisin. Miehesi vaikuttaa kyllä melkoiselta Turhapurolta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut miehen. Mies on paljon minun luona, usein viikoloputkin. Hän syö paljon, ja monta kertaa päivässä. Olettaa minun ostavan ruuat. Hänen tulonsa huomattavasti suuremmat kun omani ja haluaisin omista rahoista jäävän myös muuhun kun ruokaan. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten hoiditte asian?
Ap, silleen että näyttää sille ovea. Loppuu loisiminen siihen. Harrastatko sä paljonkin noita maksullisia (ruoka) miehiä?
Ota nyt se järki käteen ja toimi! Sanot ukolle että sun luona loisiminen ja sun piikkiin syöminen nyt vaan ovat asioita jotka eivät ole ok. Jos hemmo loukkaantuu ja lähtee, paljastaa se vain että se oli aito hyväksikäyttäjä. Minä tein noin ja pääsin eroon loisesta ennen kuin sen nimi oli asunnon kirjoilla.
Miksi sinä et saa suutasi auki???? Ei saa olla liian kiltti, tajuatko?
Mies ei paljon menettänyt sinun kohdalla. Et osannut sanoa asiaa asiana vaan ehkä haukkumisten kera. Mies taisi häipyä luonteesi takia.
On taito kyetä sanomaan asiansa asiallisesti, ja vain harvat siihen pystyy. Yleensä parisuhdeasioista ajetaan kiukun kera.
Ruokakulujen puolittaminen ei ole reilua, jos toinen syö merkittävästi enemmän. Ne kuuluu maksaa kulutuksen suhteessa.
Kai se syö tasan mitä sä tarjoat.
Niin että heti otit osa-aikaelätiksi, ootteko edes kahta viikkoa tunteneet? Taitaa olla kutina kauhea, kun ensimmäinen tulija saa heti ap:n avaimen ja heittäytyy sohvapummiksi?
Ap, mulla sama tilanne. Ollaan seurusteltu vuosi ja aluks asia oli ok mulle. Ollaan joka vkl mun luona ja perjantaina käyn kaupassa. Suunnittelen ruoat mitä syödään, ostan ruoat, laitan pe ruoan valmiiksi.
Mies kysyy ehkä kerran kk toisiko jotain tullessaan. Olen vielä pienituloinen, joten tää vkl verottaa aika paljon rahoistani. Olen liian kiltti tiedän..mulla on tosi suuri kynnys puhua asiasta.
Kun tiedät, milloin mies on tulossa luoksesi, toimita hänelle kauppalista tavaroista, joita tarvitset viikonlopun ruuanlaittoon.
Mulla on ollut tuollaisia kavereita, jotka imuroi astiat tyhjiksi ollessaan kylässä. Itse eivät huomaa keittää edes kahvia.
Ensin siihen ei kiinnitä huomiota, kun mielellään laittaa hyvää ruokaa, mutta jossain vaiheessa alkaa pistää silmään. Etenkin jos tietää että toisella ei ole rahasta puutetta. Yksikin söi varmaan kolmen edestä ruokaisaa salaattia ja kehui olevansa "ihan pohjaton".
Vierailija kirjoitti:
Ap, mulla sama tilanne. Ollaan seurusteltu vuosi ja aluks asia oli ok mulle. Ollaan joka vkl mun luona ja perjantaina käyn kaupassa. Suunnittelen ruoat mitä syödään, ostan ruoat, laitan pe ruoan valmiiksi.
Mies kysyy ehkä kerran kk toisiko jotain tullessaan. Olen vielä pienituloinen, joten tää vkl verottaa aika paljon rahoistani. Olen liian kiltti tiedän..mulla on tosi suuri kynnys puhua asiasta.
Voi hitto, ja juuri pienituloisen pitää olla tarkka varoistaan. Tämä on juuri se ansa, johon itsekin aikanaan lankesin, ja josta nyt varoittelen aikuistuvaa tytärtä. Toisessa liitossa ymmärsin jo pitää puoleni, ja kummasti sitä varallisuutta alkoi niistä pienistäkin tuloista kertyä, kun niitä ei pistänyt kiltteyttään menemään pöntöstä alas.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse siitä, että mies tienaa sinua enemmän eikä osaa edes ajatella että ruoka on sinulle suuri menoerä? Tuolloin ainakin minua miehen roolissa hyvin suuresti loukkaisi ja surettaisi, jos saisin tietää että kumppani ei ole sanonut mitään, mutta kärsinyt asiasta. Ja itse olisi kuvitellut, että kaikki on hyvin.
Kaikista ärsyttävimpiä parisuhdekumppaneita ovat sellaiset, joiden kanssa pitää arvuutella, eivätkä puhu suoraan. Miehelläkin on oikeus siihen, että hän voi luottaa asioiden olevan hyvin ja kunnossa jos siltä itsestä tuntuu eikä toinen nosta ongelmia esiin.
Jätä se juntti syömärisika. Tai osta sille jotain halpaa sianruokaa, jos sian kanssa on pakko elää.
Kun olin ekan kerran naisystävän luona hän teki makaronilaatikon ja tarjosi sitä minulle. Kysyin paljonko saa ottaa ja hän naurahti, että syö vaikka kaikki, jos maistuu ja söin sitten. Hävetti hirveästi, kun sain tietää, että se oli vitsi eikä hän ollut tajunnut, että näin pieni mies syö niin paljon. Hänelle 155/40 ja samankokoiselle tyttärelleen laatikko olisi riittänyt useaksi päiväksi. Tarjouduin kyllä ostamaan ainekset uuteen laatikkoon mutta hän kieltäytyi, itse kun oli töissä ja minä työtön.
Mun nykyinen miesystävä syö ihan valtavasti - siis minun mielestäni. Määrä, joka riitti minulle, lapsilleni ja seuraavan päivän evääksi, katoaa. Mies perustelee, että hän ei voi jättää ruokaa hukkaan.
MUTTA. Emme siis asu yhdessä, mutta hän maksaa kyllä osan kauppakäynneistä ja tekee oma-aloitteisesti ruokaa. Hän tosin tekee sitä ruokaa myös siihen malliin, että siitä riittäisi kymmenelle (toimistotyöntekijälle).
Lisäksi hänen hyväksi puoleksi laskettakoon se, että myös vihannekset, linssit ja muut kasvikset ovat ruokaa. Lasteni isä, eli eksäni, oli sitä mieltä, että ruokaa on vain liha, broileri ei ole lihaa. Makkari sitten oli lihaa. Ainoat kasvikset ruokavaliossa oli sipuli ja suolakurkut. Niin ja perunat, mielellään uppopaistettuna. Oli todella yllätys nähdä, miten ruokalasku pieneni murto-osaan eron jälkeen.
Nälissään ei pidä olla, mutta syöminen ei ole ilmaista.
Nyt kyllä ymmärrän, että on niin paljon sinkkunaisia, jos miehet hakeutuu tuollaisten liian kilttien naisten hyysättäväksi.
Napakat ja suunsa auki saavat naiset ovat tästä syystä yksin.
Olen opetellut, että suu täytyy saada auki, vaikka kuinka pelottaisi.
Mikä siinä pelottaa: että mies lähtee jos sanoo miehelle epämieluisasta asiasta? Jos keskustelu heikentää miehen mukavuutta oleilla luonasi, niin mies suuttuu? Miettikää miksi suuttuu? Miehellä on ollut tarkoitus hyötyä sinusta. Tai ainakin tarkoitus, että maksat hänen syömisensä luonasi. Tai sitten on tyhmä tai sosiaalisesti taidoton. Tms.
Jos asiallista keskustelua joku mies ei kestä, niin sietääkin lähteä, mies on ihan vääristä syistä kanssasi.
Se on eri asia, jos meiehen syömiset ei vaivaa, mutta jos pienituloinen ihminen ruokkii toista omilla rahoillaan tai ruokkiminen ylipäätään harmittaa, niin silloin suu auki.
Samaa mieltä, jos tämänkaltaisesta asiasta ei nyt voida puhua, niin miten sitten jostain isommasta, jos suhde jatkuu?
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen konsti on tuohon se, että minä laitan hänestä liian kallista ruokaa.. Jotain salaatteja ja avokadoja ja hedelmää ostan.. Jos koko porukka söisi perunaa ja jauhelihaa kuten hän voisi syödä ja tietty välipalat voita ja ruisleipää, ei meillä menisi ruokaan niin paljon rahaa. Eli osta halvempaa, sinun syysi.
Miten niin sinä laitat? Tollanen mulkku joutaa laittaa perheelleen ruuat ostamistaan aineksista. Sinä voit siihen kylkeen tehdä salaatin. :)
Ap, jos koittaisit aukaista suusi ja puhua? Miten mahdollisessa pitkässä (tulevassa?) suhteessa aiot setviä eteen tulevat vaikeat asiat? Olet hiljaa ja kysyt täältä apua? Nyt nainen ryhtiä ja suu auki! Jos mies ottaa herneen nenäänsä, niin sitten ottaa (ja joutaa mennäkin)! Vielä ette taida olla pierskelyasteella siinä suhteessanne 😁?
on ollut sama tilanne
nyt eri miehen kanssa ja taas sama tilanne aluillaan....
Ap, silleen että näyttää sille ovea. Loppuu loisiminen siihen. Harrastatko sä paljonkin noita maksullisia (ruoka) miehiä?
Ota nyt se järki käteen ja toimi! Sanot ukolle että sun luona loisiminen ja sun piikkiin syöminen nyt vaan ovat asioita jotka eivät ole ok. Jos hemmo loukkaantuu ja lähtee, paljastaa se vain että se oli aito hyväksikäyttäjä. Minä tein noin ja pääsin eroon loisesta ennen kuin sen nimi oli asunnon kirjoilla.
Miksi sinä et saa suutasi auki???? Ei saa olla liian kiltti, tajuatko?