Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko-viikko ja elatusmaksut. Jos saatte/maksatte niin paljonko?

Vierailija
05.02.2018 |

Meillä on ex:n kanssa yhteishuoltajuus ja mennyt kaksi vuotta on osoittanut sen, että puoliksi kulujen jakaminen ei onnistu.

Itse tienaan 1000€ vähemmän, kun ex. Asumiskulut ovat aikalailla samat.

Ostan lapsille vaatteet kumpaankin kotiin+ harrastusvälineet. Maksan lapsien harrastusmaksut ja opiskelukustannukset ( toisen asteen kirjat+ bussiliput)

Ongelmaks on tullut se, että saan jatkuvasti olla kerjäämässä rahaa. Summa maksetaan onneksi, mutta saan vittuilut päälle. Olen pyytänyt, että ostaisi teinille dödöä ja finnirasvaa kotiinsa, mutta on sitä mieltä, että vesi ja saippua riittää.

Kävimme lastenvalvojalla ja hän laski elatusmaksun. Ex kauhistui ja lähti pois ovet paukkuen. Omasta mielestänikin summa oli kova ja tein vastatarjouksen, mutta sekin on ex:n mielestä aivan liikaa.

Eli mitä te saatte/maksatte yhteishuoltajuudessa?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta vaatteita eksän luo, ulkovaatteetkin vain välttämättömimmät. Jos eksä ei huolehdi lapsille asianmukaisia vaatteita, niin sitten taas lastenvalvojalle.

Luistimet, sukset, jne voit ostaa vain omaan kotiin, ostakoon eksä luokseen omat jollei suostu puolia maksamaan. Sama periaate kaikessa muussakin, jopa puhelimen suhteen jos tarpeen.

Kuukausittaiset kulut puoliksi, lapsilisiä ei tässä tarvitse huomioida tuloerojenne vuoksi.

Eksä kuulostaa siltä että sinun tilallasi nyhtäisi sinulta kaiken mahdollisen irti, joten älä tunne syyllisyyttä. Näissä tilanteissa yleensä äiti hoitaa kaiken mahdollisen, isällä ei ole havaintoakaan paljon kaikkeen menee aikaa ja rahaa. Laskette paljon sinulla menee ylläpidon lisäksi todellisuudessa vuositasolla ja tämän jaatte kuukausille.

Omalla eksällä ei ymmärrys riittänyt siihen, että lapsilisä meni hoitomaksuihin kokonaan. Hän vaan jaksoi kiukutella kaikille, kuinka äiti saa lapsilisät ja hänen pitäisi vielä osallistua lapsen kuluihin muilta osin.. Harrastuksen joudun tosin maksamaan omasta kukkarosta ja olemaan tyytyväinen että eksä edes kuljettaa lasta sinne omalla viikollaan jos jaksaa.

Vierailija
62/96 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa näihin ryhtyy niiden lasten takia.

Eksä voi olla hyvä isä vaikkei; leikkaa lasten kynsiä koskaan, anna vitamiineja, käytä parturissa, huolehdi lasten hygieniasta, osta sopivia vaatteita, hanki harrastuksia, vie lääkäriin, osallistu päiväkoti- ja koulupalavereihin, osta juurikin niitä deodorantteja sun muita, hanki suksia jne (saati että varmistaisi että ovat kunnossa ja valmiina koulua varten), huomaa mitään ongelmia lasten kehityksessä tai terveydessä, mihin pitäisi ajallaan puuttua. Listaa voisi jatkaa ja jatkaa.

Ei ne vaatteet ja tarvikkeet myöskään itsestään sinne kaappiin löydä. Samalla huoli siitä, riittääkö rahat ja suostuuko eksä osallistumaan kuluihin. Poissaolot töistä lasten takia kasaantuu vain sille, joka huolehtii lääkärit yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viikko-viikko systeemi. Äiti (lähivanhempi) saa lapsista työttömänä tukia yli 1000/kk (lapsilisät+yh-korotus n.300€, elatusavut yli 300€, työmarkkinatuen lapsikorotukset n.100€, asumistukeen lapsista yli 300€ ekstraa). Lasten kulut eivät todellakaan ole tonnia kuussa, eivätkä ole koskaan olleet. Itse en saa työssäkäyvänä etävanhempana mitään tukia.

Työtön ex matkustelee vähintään pari kertaa vuodessa. Itsellä ei työssäkäyvänäkään ole varaa käydä naapurikunnan huvipuistoa kauempana.

Vaikka jäisin työttömäksi, en saisi asumistukeen euroakaan lisää lasten vuoksi. Tämä siitä huolimatta, että perustelu isomman asunnon tarpeeksi on täsmälleen sama mikä lähivanhemmallakin: lapset asuvat luonani. Ansiosidonnaisen/työmarkkinatuen lapsikorotukset menisivät lakia noudattaen täysimääräisinä lähivanhemmalle, vaikka tosiaan ovat puoliksi luonani.

Katkerako? Kyllä.

Huonoja lakeja on muutettava. Ensimmäisenä tuo etävanhemman asumistuki-asia sekä työttömyyskorvausten lapsikorotus-asia.

Häh? Onko se veronmaksajien tehtävä tukea sitä, että te haluatte vuoroasumisen ja kaksi kotia lapsillemme? Ei ole, kyseessä on luksusvalinta. Yhteiskunnan tulee taata vain se, että lapsilla on katto pään päällä - ja yksi katto riittää.

Vierailija
64/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, jos lapsi on jtv isän luona, niin miksi isän pitää elaria maksaa 🤔 puolet ajasta jos kustantaa lapsen asumiskulut yms. Ja miksi lapsilisä menee äidille, jos vuoroviikko systeemi?

Varmaan jos pinnistelet vähän, ymmärrät kyllä. Lapsista aiheutuu paljon muitakin kustannuksia kuin asuinkustannuksia. Hoitomaksut, kerhomaksut, harrastukset, vaatteet, urheiluvälineet jne jne. Jonkun nekin on maksettava, ja yleensä vuoroviikkosysteemissä lähi saa lapsilisät ja lähi maksaa nuo luettelemani. Useinhan lapsilisät eivät edes riitä niihin.

Lapsilisät sinänsä voidaan maksaa kenelle tahansa.

Noh eikö tuossa ensin käytetä elari noihin muihin tarpeisiin ja sit loput puoliksi. En ainakaan suostuisi suoraan toiselle vanhemmalle maksamaan yhtään mitään vuoroviikkoasumisessa.

Tarkoitat varmaankin lapsilisiä (et elareita) ja jos luet ketjun, huomaat että juuri näin suurin osa vastanneista toimiikin. Lapsilisillä kustannetaan lasten kustannukset ja jos lapsilisät ei riitä, ylimenevä menee puoliksi. Tämä on minustakin reiluin tapa.

Tämä edellyttää, että vanhemmat ovat keskenään puheväleissä. Ja jos eivät ole puheväleissä niin sitten on parasta, että etä maksaa viikko-viikko sopimuksessa elaria.

Jos vanhemmat eivät ole keskenään puheväleissä, vuoroviikkojärjestelyssä ei ole MITÄÄN järkeä. Vuoroviikot on loistava systeemi, mutta se edellyttää sitä, että vanhemmilla on hyvät välit, molemmin puolin löytyy joustoa tarvittaessa ja kodit ovat suht lähellä toisiaan.

Totta! Mutta miten saada tuleva ex mies ymmärtämään?

Mies haluaa viikko-viikko ja minulle ei väliä, kunhan ei tarvitse olla miehen kanssa tekemisissä. Vuosien henkinen ja fyysinen väkivalta taustalla.

Vierailija
65/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomoikaa menoissa kaikki, vakuutukset, harrastukset, bussikortit, lääkkeet, vaatteet, urheiluvälineet, lahjat kaverisynttäteille (meillä näitä usein), kampaamo kulut, teineillä hygieniaan ja meikkeihin ym kuluu..

Vierailija
66/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viikko-viikko, mutta lapset ovat mulla kirjoilla, jotta saan yh tuen.

Mies ostaa nuoremman, tyttären kulut, minä vanhemman, pojan kulut. Paitsi pojan harrastusmaksu maksetaan puoliksi, minä parilliset kk ja mies parittomat.

Miehen ex vaimo nro 2 kävi tytön kanssa paljon shoppailemassa, osti hänelle vaatteita. Itse olin silloin tosi pienillä rahoilla toimeen tuleva ja tiesin poikaa harmitti. Onneksi isä huomasi tämän ja ihan itse muutaman kerran vuodessa ehdotti lähtevät keskenään ostoksille.

Ostamme ex.n kanssa myös lahjat yhdessä, paketissa lukee aina hyvää joulua toivoo äiti ja isä.

Lapsilisät menevät sijoitustilille.

Lapsilisät sijoitustilille. Tämähän on pöyristyttävää. Lapsilisä on sosiaalietuus joka on tarkoitettu lapsen jokapäiväiseen ylläpitoon. Ei yhteiskunnan tukema sijoitusmuoto. Lapsettomana veronmaksajana ottaisin sinulta lapsilisät pois ja antaisin ne varattomille.

Vierailija
67/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laissa ei sanota oikein muuta kuin että vanhemmat elättävät kykynsä mukaan. Suurituloisemmalla enemmän elatuskykyä. Mutta mielestäni jos pienituloisempi saa lapsilisät, se kompensoi hyvin ja niillä voi tehdä hankinnat. Tilanne on tietysti hankala silloin, jos vanhemmat ovat kovin pienituloisia.

Lapsilisät ei valitettavasti riitä kaikkiin. Vaatteet, jalkineet ja harrastukseen käytettävät varusteet ostan just ja just lapsilisistä, kun mietin tarkoin milloin ja mistä ostan. Lapsia on kolme ja lapsilisät saan kahdesta, koska vanhin täytti just 17-v. Näistä en tietenkään pyydä puolia lasten isältä, mutta muitakin kuluja tulee todella paljon kk. Ap

Eihän ne riitä, eikä niiden ole tarkoituskaan riittää, vaan vanhempien pitäisi itse maksaa lapsista aiheutuvat kulut tietenkin. Ne kulut, mihin lapsilisät ei riitä, ihannemaailmassa laitettaisiin puoliksi.

Ihmetyttää vieläkin, miten omien lasten elatuksesta on niin hirveän vaikea päästä sopuun.

No, ei kai siitä puolisosta olisi erottu, jos sen kanssa olisi helppoa päästä asioista sopuun?

Ihan oikeasti on olemassa joukko ihmisiä, joille tuntuu tulevan pöyristyttävänä yllätyksenä, että perheellistyttyään tulee huolehtia myös taloudellisesti muistakin.

Vierailija
68/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään viikko-viikko järjestelyllä, mutta laitan kuitit esim ulkovaatteista ja ex maksaa puolet mun tilille niistä. Samoin ostaa hygieniajutut ja sisävaatteet lapsille sinne hänen luokseen. Isompia hankintoja jos on niin maksetaan puoliksi. Toimii hyvin näin. Eka meinasi urputtaa että mun pitäisi maksaa kaikki, kun saan lapsilisät mut tajutessaan minkä verran olisin sit saanut elareita niin suostui mielellään tähän.

Elareita laskettiin maksettavaksi 500€/kk. 😂😂 Ei enää haitannutkaan maksaa puolia lasten hankinnoista.

Suunnilleen sama tilanne täällä. Nyt puoliksi maksaminen toimii ihan hyvin, kun avautui, mitä voisi olla laskelman mukainen elatus.

Ja meillä tuloero ei johdu siitä, että mun tuloni oisi hirveän pienet, eksällä vaan on tosi hyvät. Voisin hyvin elättää lapsemme yksin. Mutta maksakoon nyt hänkin osansa, laitettuaan avioliittomme aikana kaikki tulonsa sijoituksiin. Minä siis elätin koko perheen silloin paljon pienemmällä palkallani.

Onpa sitten lapsellemme tulossa muhkea perintö joskus. Huvittaa vaan kuunnella isotuloisen ihmisen itkua ruuan ja bensan hinnasta. Se on voi voi.

Lapsellemme tulossa muhkea perintö joskus...Älä tuohon tuudittaudu. Miehesi löytää uuden naisen, uusperheessä kaikki menee mikä tulee. Sijoitukset (jos tarkoitat osakkeita tai kiinteä omaisuutta) myydään, kun tarvitaan tilava perheasunto. Jos haluat oman lapsesi tulevaisuutta varmistaa niin pyydä miestä sijoittamaan rahaa nyt lapselle ostettaviin osakkeisiin.

Kuule, ensinnäkään tuota lasta ei ole hankittu hänen joskus mahdollisesti saamansa perinnön tms. omaisuuden vuoksi.

Toiseksekseen, meidän kohdalla tilanne vain sattuu olemaan näin. Lapseni isä on sen verran erikoinen ihminen (huippulahjakas nepsy, omistautunut asiantuntijauralle) ettei uutta perhettä tule.

Ihan hyvin pystyn lapseni elättämään ja tulevaakin tukemaan vaikka ypöyksin. Siitä tässä ei onneksi ole kyse.

Jollain lailla kuitenkin lohduttaa, ettei lapseni koskaan tule kokemaan sellaista niukkuutta kuin minä. Avioliiton arkkuun lyötiin naula jo lapsen pikkuvauva-aikana, kun itse jouduin pyörittämään perheen ruokatalouden ottamalla tonneja luottokorttivelkaa. Omiin nimiini toki.

Entinen puolisoni ”säästi” vauvavuonna lapsen nimiin yli kymppitonnin rahasto-osuudet. (No, säästi kai, kun ostin visalla leipää ja vaippoja ja maksoin asumista äitiyspäivärahalla.) Ei siinä tilanteessa useimman vanhemman prioriteetti.

Viehättävä mies monella tapaa, mutta ei nyt kyllä noilla muilla ominaisuuksilla ja työlleen omistautumisellaan tule uusperheellistymään päälle nelikymppisenä.

Vierailija
69/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa mitään viikko-viikko järjestelyllä, mutta laitan kuitit esim ulkovaatteista ja ex maksaa puolet mun tilille niistä. Samoin ostaa hygieniajutut ja sisävaatteet lapsille sinne hänen luokseen. Isompia hankintoja jos on niin maksetaan puoliksi. Toimii hyvin näin. Eka meinasi urputtaa että mun pitäisi maksaa kaikki, kun saan lapsilisät mut tajutessaan minkä verran olisin sit saanut elareita niin suostui mielellään tähän.

Elareita laskettiin maksettavaksi 500€/kk. 😂😂 Ei enää haitannutkaan maksaa puolia lasten hankinnoista.

Suunnilleen sama tilanne täällä. Nyt puoliksi maksaminen toimii ihan hyvin, kun avautui, mitä voisi olla laskelman mukainen elatus.

Ja meillä tuloero ei johdu siitä, että mun tuloni oisi hirveän pienet, eksällä vaan on tosi hyvät. Voisin hyvin elättää lapsemme yksin. Mutta maksakoon nyt hänkin osansa, laitettuaan avioliittomme aikana kaikki tulonsa sijoituksiin. Minä siis elätin koko perheen silloin paljon pienemmällä palkallani.

Onpa sitten lapsellemme tulossa muhkea perintö joskus. Huvittaa vaan kuunnella isotuloisen ihmisen itkua ruuan ja bensan hinnasta. Se on voi voi.

Eli olet ainoa nainen maapallolla joka tykkää viehättävistä , älykkäistä miehistä..joilla on vieäpä rahaa?

huutonaurua

Lapsellemme tulossa muhkea perintö joskus...Älä tuohon tuudittaudu. Miehesi löytää uuden naisen, uusperheessä kaikki menee mikä tulee. Sijoitukset (jos tarkoitat osakkeita tai kiinteä omaisuutta) myydään, kun tarvitaan tilava perheasunto. Jos haluat oman lapsesi tulevaisuutta varmistaa niin pyydä miestä sijoittamaan rahaa nyt lapselle ostettaviin osakkeisiin.

Kuule, ensinnäkään tuota lasta ei ole hankittu hänen joskus mahdollisesti saamansa perinnön tms. omaisuuden vuoksi.

Toiseksekseen, meidän kohdalla tilanne vain sattuu olemaan näin. Lapseni isä on sen verran erikoinen ihminen (huippulahjakas nepsy, omistautunut asiantuntijauralle) ettei uutta perhettä tule.

Ihan hyvin pystyn lapseni elättämään ja tulevaakin tukemaan vaikka ypöyksin. Siitä tässä ei onneksi ole kyse.

Jollain lailla kuitenkin lohduttaa, ettei lapseni koskaan tule kokemaan sellaista niukkuutta kuin minä. Avioliiton arkkuun lyötiin naula jo lapsen pikkuvauva-aikana, kun itse jouduin pyörittämään perheen ruokatalouden ottamalla tonneja luottokorttivelkaa. Omiin nimiini toki.

Entinen puolisoni ”säästi” vauvavuonna lapsen nimiin yli kymppitonnin rahasto-osuudet. (No, säästi kai, kun ostin visalla leipää ja vaippoja ja maksoin asumista äitiyspäivärahalla.) Ei siinä tilanteessa useimman vanhemman prioriteetti.

Viehättävä mies monella tapaa, mutta ei nyt kyllä noilla muilla ominaisuuksilla ja työlleen omistautumisellaan tule uusperheellistymään päälle nelikymppisenä.

Vierailija
70/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se nyt kovin outo on , kun on sun kanssa perhettä leikkinyt.

Suraava nainen käyttää sijoitusrahat omiin penskoihinsa

Vierailija
71/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteutetaanko ne elarit isän tulojen mukaan?

Jos haluan yksinhuoltajaksi ja hankkiudun raskaaksi rikkaalle miehelle..niin voinko vaatia esim parin tonnin elareita?

Vierailija
72/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se nyt kovin outo on , kun on sun kanssa perhettä leikkinyt.

Suraava nainen käyttää sijoitusrahat omiin penskoihinsa

Höpö höpö.

Ettet nyt vain olisi katkera jostain? Vai mistä tulee tarve esittää ennustuksia jonkun sulle tuntemattoman tulevaisuudesta.

Kannattaa muistaa, että jokainen meistä voi kertoa omasta tilanteestaan tai omista kokemuksistaan. Ja oman kokemuksen mieltäminen jotenkin universaaliksi... parempi kun en sano.

Vierailija
73/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viikko-viikko systeemi. Äiti (lähivanhempi) saa lapsista työttömänä tukia yli 1000/kk (lapsilisät+yh-korotus n.300€, elatusavut yli 300€, työmarkkinatuen lapsikorotukset n.100€, asumistukeen lapsista yli 300€ ekstraa). Lasten kulut eivät todellakaan ole tonnia kuussa, eivätkä ole koskaan olleet. Itse en saa työssäkäyvänä etävanhempana mitään tukia.

Työtön ex matkustelee vähintään pari kertaa vuodessa. Itsellä ei työssäkäyvänäkään ole varaa käydä naapurikunnan huvipuistoa kauempana.

Vaikka jäisin työttömäksi, en saisi asumistukeen euroakaan lisää lasten vuoksi. Tämä siitä huolimatta, että perustelu isomman asunnon tarpeeksi on täsmälleen sama mikä lähivanhemmallakin: lapset asuvat luonani. Ansiosidonnaisen/työmarkkinatuen lapsikorotukset menisivät lakia noudattaen täysimääräisinä lähivanhemmalle, vaikka tosiaan ovat puoliksi luonani.

Katkerako? Kyllä.

Huonoja lakeja on muutettava. Ensimmäisenä tuo etävanhemman asumistuki-asia sekä työttömyyskorvausten lapsikorotus-asia.

Meilläkin yksinhuoltaja-naapurilla komein bemari.

Ihan normi toimistohomma j välillä lomautettuna.

Vierailija
74/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla se on tilanne etä-äidilläkin, eli lapsia ei huomioida asumistuessa, jne. Mutta miksi joku jaksaa tästä valittaa, jos itse ei ole asumistukeen kuitenkaan oikeutettu? Jos joutuu työttömäksi, mennään silloin lastenvalvojalle kohtuullistamaan elatusmaksuja.

Hyvä vaan että työtön eksä saa jostain tukia. Vai olisiko parempi että yrittäisi elättää lapsia 500 euron työttömyyskorvauksella?

Kyllä ne elatussopimukset tehdään yleensä aika reilulla pohjalla. Huomioidaan molempien tulot, maksukyky, luonapito, jne. Hoitomaksut, harrastukset, ym. kulut nyt kuuluvat isällekin. Tai sille etä-äidille. Meitäkin näet on. Lasten parasta siinä pohjimmiltaan ajatellaan.

Vierailija
75/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laissa ei sanota oikein muuta kuin että vanhemmat elättävät kykynsä mukaan. Suurituloisemmalla enemmän elatuskykyä. Mutta mielestäni jos pienituloisempi saa lapsilisät, se kompensoi hyvin ja niillä voi tehdä hankinnat. Tilanne on tietysti hankala silloin, jos vanhemmat ovat kovin pienituloisia.

Lapsilisät ei valitettavasti riitä kaikkiin. Vaatteet, jalkineet ja harrastukseen käytettävät varusteet ostan just ja just lapsilisistä, kun mietin tarkoin milloin ja mistä ostan. Lapsia on kolme ja lapsilisät saan kahdesta, koska vanhin täytti just 17-v. Näistä en tietenkään pyydä puolia lasten isältä, mutta muitakin kuluja tulee todella paljon kk. Ap

Eihän ne riitä, eikä niiden ole tarkoituskaan riittää, vaan vanhempien pitäisi itse maksaa lapsista aiheutuvat kulut tietenkin. Ne kulut, mihin lapsilisät ei riitä, ihannemaailmassa laitettaisiin puoliksi.

Ihmetyttää vieläkin, miten omien lasten elatuksesta on niin hirveän vaikea päästä sopuun.

No, ei kai siitä puolisosta olisi erottu, jos sen kanssa olisi helppoa päästä asioista sopuun?

Ihan oikeasti on olemassa joukko ihmisiä, joille tuntuu tulevan pöyristyttävänä yllätyksenä, että perheellistyttyään tulee huolehtia myös taloudellisesti muistakin.

Jotenkin sitä kuvittelis, että omien lasten hyvinvointi olisi niin tärkeää, että edes siitä asiasta kykenisi sopimaan. Vaikka muuten exä olisikin kauhein ihminen maailmassa.

Vierailija
76/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, monellako ulkomaanmatkalla se eksä käy vuodessa, ei kuulu toiselle vanhemmalle millään tavalla. Tai millainen auto toisella on alla. Ei voi tietää onko auto osamaksulla, työsuhde-etu tai lomamatka esim. lahja sukulaiselta. Tai ehkä se eksä on vaan vetänyt sen puolisen vuotta omilla viikoillaan pelkkää makaroonia, jotta pääsee parin päivän kaupunkilomalle hengähtämään hetkeksi.

Oma eksä on myös pohjattoman utelias. Haluaisi tietää kaiken reissuistani, hankinnoistani, tuloistani ja menoistani.

Omasta mielestäni hän on jo saanut tarpeeksi tietoa lastenvalvojalta. Lisäksi lapset on aina hyvin puettu ja ruokittu, eivät ole jääneet mistään paitsi matkojeni vuoksi.

Eksä jaksaa ihmetellä mistä saan rahaa näihin.. No, en syö ulkona, en omista autoa, tupakoi, käytä alkoholia, ostele itselleni vaatteita, jne. Eksä kaksine autoineen tekee taas kaiken toisin. Mutta katkeruus kasvaa silti koko ajan. Minun rahojen pitäisi ilmeisesti olla hänenkin.

Kyllä yhteishuoltajuus on hankalaa monellakin tapaa, mutta lasten takiahan tätä tehdään.

Vierailija
77/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, monellako ulkomaanmatkalla se eksä käy vuodessa, ei kuulu toiselle vanhemmalle millään tavalla. Tai millainen auto toisella on alla. Ei voi tietää onko auto osamaksulla, työsuhde-etu tai lomamatka esim. lahja sukulaiselta. Tai ehkä se eksä on vaan vetänyt sen puolisen vuotta omilla viikoillaan pelkkää makaroonia, jotta pääsee parin päivän kaupunkilomalle hengähtämään hetkeksi.

Oma eksä on myös pohjattoman utelias. Haluaisi tietää kaiken reissuistani, hankinnoistani, tuloistani ja menoistani.

Omasta mielestäni hän on jo saanut tarpeeksi tietoa lastenvalvojalta. Lisäksi lapset on aina hyvin puettu ja ruokittu, eivät ole jääneet mistään paitsi matkojeni vuoksi.

Eksä jaksaa ihmetellä mistä saan rahaa näihin.. No, en syö ulkona, en omista autoa, tupakoi, käytä alkoholia, ostele itselleni vaatteita, jne. Eksä kaksine autoineen tekee taas kaiken toisin. Mutta katkeruus kasvaa silti koko ajan. Minun rahojen pitäisi ilmeisesti olla hänenkin.

Kyllä yhteishuoltajuus on hankalaa monellakin tapaa, mutta lasten takiahan tätä tehdään.

Unohdit mainita listasta elareista säästämisen...

Eron jälkeen maksoin kiltisti eksän pyytämät elarit, mutta sitten aloin ihmettelemään kun uuden työttömän miehen kanssa oli hotelliöitä, ulkomaanmatkoja jne...mutta samalla lapset itkivät kun he eivät saa koskaan mitään herkkuja tai toivomiaan tavaroita. Eksä siis käytti ison osan elareista omaan hummailuunsa ja lapsille vaan kaikkein halvinta ruokaa ja vaatteita kirppikseltä, tutuilta, loppuunmyynneistä yms.

Hermostuin siitä ja laitoin aika suorasanaisen viestin eksälle + vinkkasin hänen äidilleen asiasta. Muuttui nopeasti ääni kellossa kun vielä vihjasin eksälle, että voihan elarit myös kierrättää ulosoton kautta...

Vierailija
78/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu viikko-viikko niin miksi kummankaan pitäisi maksaa elareita? Eikös hoidot mene silloin puoliksi?

Vierailija
79/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä maksan ex-miehelleni 1200€ (yksi lapsi), joka asuu vko/vko -systeemillä. Omat tuloni ovat hyvät ja haluan että lapsellani on sama elintaso myös eksäni luona.

Vierailija
80/96 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerako? Kyllä.

Tässä syy olla koskaan hyväksymättä yksinhuoltajuutta.