Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Kovasti sillon uutisotiin kun haki siihen.
Mutta eikö kaiken logiikan mukaan Juhanan jälkeen putoaisi Ilari viimeisenä liittoumansa jäsenenä, ellei ala saada sitten koskemattomuuksia :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhana on päällepäsmäri mutta mua ei ärsyttäisi koska tietää oikeesti tosi paljon.
Silloin ärsyttää jos neuvoo ja ohjaa vaikka ei välttämättä neuvo oikein.
Juhanalle voi myös sanoa takaisin mutta eihän suomalainen sitä tee ja jos sanoo niin sitten sanotaan hyvin rumasti.No kyllä minä ihmettelin sitä Juhanan uimavalmennusta - Juhana ei todellakaan ole mikään uimamaisteri vaan itse opetellut vasta uimaan tätä kisaa varten (muuten ei olisi päässyt mukaan) mutta siinäkin piti esittää asiantuntijaa vaikka itse on aloittelija. Ja kaikessa muussakin. Joo varmaan ihan fiksu tyyppi mutta kyllähän tuollainen alkaa pidemmän päälle käymään hermoille.
Varmasti siksi opetti koska itseään oli hiljattain opetettu niin tiesi mitä pitää tehdä. Ei kaikki hyvät uimarit osaa aloittelijaa opettaa kun itse ovat oppineet joskus pikkulapsena jopa ilman mitään opetusta.
Miksi te puhutte niin kuin Juhana olisi jo pudonnut? Hehän kaikki äänesti yhdessä Helenan pois. Mistä tiedätte mitä tapahtuu seuraavaksi?
Aika väsynyt aloitus. Hanki elämä.
Muutamia huomioita...
1. Huvittavaa, kuinka Juhana-vihaajat valittavat (kuten tossa edellä lässyn lässyn kommentti) ja käyvät henkilökohtaisuuksiin ja eivät osaa millään tavalla järkevästi väittää vastaan hyviin perusteluihin, tai antaa perusteluita vihalleen. He ovat hyvin samanlaisia kuin Sampo ja Katja...ja kun koulukiusaamisasia on nyt ollu ilmoilla, niin pakko sanoa, että hyvin samanlaista käytöstä, kuin koulukiusaajilla. Ei perusteluita, vihataan ja nälvitään vain toisen persoonaa: "Se nyt vaan on ärsyttävä, sitä saa pilkata".
2. Ajatelkaapa itsenne jossain YKSILÖKILPAILUSSA, missä on toisia kilpailemassa teitä vastaan. Vaikkapa joku juoksukilpailu. Joku vierellä juoksija ärsyttää teitä höpisemällä teille juoksun aikana huonoja juttuja (ei mitään henkilökohtasia loukkauksia edes). Noh, sit te häviätte kisan tän takia. Voitte olla tuohtuneita tästä, mut...oliko se lopulta NIIN iso ja paha juttu? Olisko vika ennemmin teissä itsessänne, kun otitte puheet niin raskaasti ja ette keskittyneet?
Noh...sit otetaan toinen esimerkki, että lähes kaikki muut juoksijat blokkais teidät ja estäis teitä etenemästä ihan suunnitellusti. Ja vain teidät, ei ketään muuta. Ette pääsis juoksemaan eteenpäin, kun toiset tukkis tienne ja sit joku tyyppi juoksis edellä vapaana voittoon. Niin veikkaanpa, että tää jälkimmäinen ärsyttäis teitä PALJON ENEMMÄN. Ja joka sanoo, ettei ärsyttäis niin paljon, niin ei oikeesti tiiä mistään kilpailemisesta mitään. En siis ite oo nähny tota Juhanan blokkausta, mut jos niin todellakin tapahtu, niin ei oo mikään ihme, että tulee syytöksiä kiusaamisesta tai vilunkipelistä ja ärsyttää hirveesti jos tollasen pelleilyn takia tippuu koko pelistä pois. Aatelkaa nyt vähän itekin tilannetta.
3. Musta oli niin totuudenmukaista, kuinka Juhana kuvas itteään joskus: "Jotkut tykkää, jotkut vihaa. Mut KUKAAN ei sano että, "Joo, se on ihan ok tyyppi, en mä oikein tiiä mitä aatella siitä"". Tääkin palsta on hyvä esimerkki tästä. Hän herättää aina vahvoja tunteita joko puolesta tai vastaan. Mun mielestä tällasia ihmisiä tarvittais maailmaan paljon enemmänkin, heissä on selvästi jotain erityistä.
4. Mua harmittaa, kun ei oo ollu sellaista VAHVAA naishahmoa tässä ollenkaan. Sellasta itsenäistä ja omaa tietään tallaavaa, vähän niinku naispuolista Juhanaa. Katja on ollu ehkä lähimpänä, mut Janni on jääny esimerkiks ihan Sampon varjoon ja mitenkäs nää muut naiset: Noora, Jekku, Mariko, Helena, Sara ja varmaan unohdinkin jonkun...ei kukaan jääny mieleeni mitenkään, eikä kukaan minusta yrittäny mitään spesiaalimpaa tai herättäny vahvoja tunteita. Toivottavasti vielä seuraavilla kausilla näkyis joku hyvin vahva ja erityinen nainenkin, josta täällä jauhettais kilpaa, heh.
5. Mun mielestä Juhana ansaitsis voiton kaikista eniten. Se on vaan mielipide, ei fakta. Mut hän on minusta todistanu olevansa itsenäinen Selviytyjä. Hän ei oo ollu kenenkään siivellä, eikä kukaan oo suojellu häntä. Pikemminkin hän on ollu koko ajan liipaisimella ja muun porukan epäsuosiossa. Kun aattelee vaikka Sampoa, niin hänen tiensä on ollu ruusuinen ja ikinä ei oo ollu pelkoa tippumisesta ja liitto on ollu vahva. Sit kun Helena vähän osotti liitosta lipeämistä, niin Sampo pimahti täysin. Kertoo musta kaiken oleellisen henkisestä kantista ja vastoinkäymisten siedosta. Joten jos pidätte Juhanaa huonona häviäjänä, niin teidän täytyy pitää Sampoa myös sellaisena. Sampo pillastui jo kyllä paljon ennen varsinaista häviötä, joten hän on oikein Superhuono häviäjä.
Siinä nyt lyhyesti jotain :)
Mitä Juhanan puolustelijoilla ja koulukiusaamisesta paasaavilla on sanottavaa siihen, että hän työnsi Katjan fyysisesti pois tieltään? Kukaan muu ei ole käynyt käsiksi toisiin.
Jossain vaiheessa Sampo tai Janni haluaa toisensa ulos. Kummatkin vahvoja. On jännä nähdä kuinka likaiseksi peli menee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Juhanan puolustelijoilla ja koulukiusaamisesta paasaavilla on sanottavaa siihen, että hän työnsi Katjan fyysisesti pois tieltään? Kukaan muu ei ole käynyt käsiksi toisiin.
Mitä itse tekisit jos joku seisoo sun edessä ja ei väistä.
Aivan oikein ilkeällä Katjslle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein ilkeällä Katjslle.
Väkisin tulee mieleen lapseni ja varmasti monen muunkin kokemus siitä kuinka ärsytetään porukalla ja kun toinen lopulta hermostuu ja käy käsiksi, syypää onkin se ketä on ärsytetty. Näin valitettavan usein koulumaailmassa myös opettajien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein ilkeällä Katjslle.Väkisin tulee mieleen lapseni ja varmasti monen muunkin kokemus siitä kuinka ärsytetään porukalla ja kun toinen lopulta hermostuu ja käy käsiksi, syypää onkin se ketä on ärsytetty. Näin valitettavan usein koulumaailmassa myös opettajien toimesta.
Juuri näin! Koko kuvio on kuin suoraan koulukiusaajien oppikirjasta!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiusaamisen kannattajille melkoinen voitto! Saatiin viikkokausien kiusaamisen jälkeen toinen kutsumaan porukkaa, johon itsekin kuuluu, rotiksi. Ja pyrkimään suorittamaan tehtävänannon, jota kiusaajat kaikin keinoin yrittävät estää häntä suorittamasta. Katja on sitä paitsi iso, vahva ja ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä te sitten keskustelette täällä jaksoista, jotka ei ole vielä edes tulleet tv:stä? Aika ylimielistä. Tehkää itsellenne oma ketju, jonka otsikko on Spoiler Selviytyjät. Siellä voitte keskustella keskenänne, ja me tyhmät ajantasalla olevat tv-katsojat ei tulla pilaamaan teidän kommentointia.
He, joita spoilerit häiritsivät tekivät oman ketjun, jossa seurataan tv:n tahdissa. Voit mennä juttelemaan sinne. Täällä on alusta asti juteltu ruutu plussan tahtiin, suositellusti kuitenkin spoiler-varoitusten kera. Itse ainakin käytän aina spoiler-ilmoitusta ennen viestiäni, jos se liittyy ennakkojaksoon.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten Juhanasta tuli sitten yht´äkkiä niin monen suosikki, jota pitää puolustaa.
Miten niin yhtäkkiä? Minä olen ollut jo melko lailla alusta asti Juhanan puolella, koska symppaan altavastaajia. Sabitanissa Juhana oli heti alussa muiden unhokki eikä osallinen "Manilan liittoon". Huomasin Juhanan fiksuuden ja sinnikkyyden kisoissa. Olen myös oppinut tuntemaan Juhanaa paremmin hänen instagram- ja youtube-videoista, joissa on avannut behind the scenes -tapahtumia. On ollut Katjan ja Helenan jälihaastatteluissa kohtelias, analyyttinen ja ystävällinen. Arvostan sitä, että hän osaa myös myöntää omat virheensä ja nauraa itselleen.
Myös Kimmosta tykkään, mutta viime jakson siksak-tehtävän toiminta pudotti pisteitä.
Nyt toivon voittoa Ilarille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joku ihminen ärsyttää, voi silti käyttäytyä aikuismaisesti. Katja ei ole tätä tehnyt, eikä Sampokaan. Maltti kuuluu säilyttää ja hillitä tunteensa. Nyt Juhanaa on pidetty jonkinlaisena likakaivona johon on oikeutettua purkaa kaikki negatiiviset fiiliksensä.
Tämä kommentti on timanttia! Juuri tuossa kiteytyy kiusaamisen syvin olemus. Yksi ihminen otetaan likakaivoksi. Sitten pidetään yllä käsitystä siitä, että se on jotenkin oikeutettua. Todella moni lapsi Suomenkin kouluissa tänä päivänä saa kokea tuon. Ja lapset ovat oppineet sen aikuisilta mallia ottamalla.
Helena alkoi heti ylpistyä, kun pääsi molemmille palkintoreissuille. Eilisessä jaksossa olisi pitänyt liittoutua Juhanan leiriin. Kyllähän sen tietää, ettei naisten liittoumasta mitään tuu. Sitä se viini teetti. Jos esittää epäileväistä joka suuntaan, on lähtö edessä.