Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Iltasanomien jutussa sanottiin, että koskaan ennen ei minkään muun maan tuotannoissa olla yksilö koskemattomuuskisassa liittouduttu yhtä kilpailijaa vastaan kuten Suomen selviytyjissä Juhanaa vastaan juuri tehtiin. Ko. kilpailurata ollut käytössä muiden maiden tuotannoissa, joissa oli äimistelty suomalaisten pelaamista.
Oksettaa tuon idean kehittänyt Kimmo Vehviläinen.
http://radionostalgia.fi/podcast/juhana-helmenkalastaja-2/
Juhana oli Katjan vieraana Radio Nostalgiassa. Onhan noilla lähes OK välit. Katjalla ehkä vähän hampaankolossa, mutta Juhanalla ei ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien jutussa sanottiin, että koskaan ennen ei minkään muun maan tuotannoissa olla yksilö koskemattomuuskisassa liittouduttu yhtä kilpailijaa vastaan kuten Suomen selviytyjissä Juhanaa vastaan juuri tehtiin. Ko. kilpailurata ollut käytössä muiden maiden tuotannoissa, joissa oli äimistelty suomalaisten pelaamista.
No ei ole iltasanomatkaan sitten seurannut sarjaa.
Olen Selviytyjät-fani, ja katsonut eri kausia jo vuosien aikana todella monta. Ja todellakin, liittoutuminen, juonittelu, ja jopa kilpailutilanteissa (!!!!) yhteen pelaaminen jonkun henkilön pudottamiseksi on nähty monesti.
Survivor eli Selviytyjät on peli, jossa mitataan paitsi fyysistä vahvuutta ja henkistä kanttia, myös kykyä tulla toimeen toisten kanssa, lukea toisia, osata olla juuri näihin pelikavereihin soveltuvalla tavalla sosiaalinen - tai epäsosiaalinen, jos se on eduksi pelille. Pitää osata kieroilla ja olla härski, toisaalta pitää osata olla sen verran lojaali ja näyttää reilulta, että saa pudotettujen pelitoverien äänet, mikäli finaaliin pääsee. Pelissä tulevat mitatuiksi monenlaiset alueet, mm. kyky sietää nälkää, kyky tehdä leirissä töitä, kyky asettua hierarkiassa sopivalle ja vähiten vaaralliselle alueelle, jossa ei ole aivan johdossa mutta ei myöskään aivan pohjalla. Koulukiusatulle tämä peli tuskin koskaan sopii, siksi paljon ryhmässä olemisen taitoja tässä vaaditaan.
Juhani pelasi pelinsä siihen asti mihin se riitti ja putosi sitten. Sen jälkeen toiset jatkavat peliä. Mieltähän saa katsoja olla mitä haluaa, mutta itse peli kulkee eteenpäin pelin omin ehdoin. Juuri tässä ryhmässä, juuri näiden ihmisten siellä ollessa. Eri kausien Selviytyjät-kilpailujen voittajat ovat itse maininneet voittonsa mahdollistaneiksi asioiksi yllä mainitut kyvyt mutta myös Fortunan, Onnettaren. Onnetarta tarvitaan joskus koskemattomuuskilpailuissakin, mutta ennen kaikkea siinä millaisia pelitovereita mukaan sattuu, ja kenen kanssa onnistuu tai päätyy liittoutumaan.
Juhana oli (ja on) oikeasti henkilökohtaisessa kanssakäymisessä aika ärsyttävä ja häiritsevä tyyppi, joten ei ihme että aiheutti ärtymystä. Siihen nähden ihmeen kauan pysyi kilpailussa. Hän ei myöskään millään tavalla kätkenyt vahvuuksiaan fyysisissä kilpailussa, joten totta kai oli järkevää pudottaa hänet tässä. Katsojana voi olla naiivi ja tuohtua, mutta kilpailijan ei sellainen kannata olla. Siksi kauan Selviytyjät-kausia maailmalla jo on nähty, että kenellekään ei voi olla epäselvää millaisesta kisasta on kysymys. Siksi ehdotankin että Juhana ja hänen läheisensä voivat lopettaa täällä palstalla Juhanan itsensä ylistämisen, ehkä me ollaan jo hänet niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
No niin olin oikeassa. Tämä sinulle joka väitit että kuuluu formaattiin ja mitä muuta paskaa ja et tuontanto on kyllä tuohon varautunut.
Melkoisia asiantuntijoita tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin olin oikeassa. Tämä sinulle joka väitit että kuuluu formaattiin ja mitä muuta paskaa ja et tuontanto on kyllä tuohon varautunut.
Melkoisia asiantuntijoita tällä palstalla.
Sit on vielä tää asiantuntija jonka asiantuntijuus perustuu iltasanomiin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katja aloitti taas heti Juhanan dissaamisen... Katja ärsyttää koko ajan enemmän ja enemmän. Ilkeä ihminen ja epäreilu hapannaama. Hyi! Ennen luulin hyväksi tyypiksi. Hänen inhottavuutensa takia Juhanasta on yllättäen tullut mun suosikki.
Katja nyt on tyypillinen koulu/työpaikkakiusaajan malliesimerkki toisen sanomisien vähättelyä,vääristelyä ja jne. Mutta osaa jännästi uhriutua kaikesta itse?
Ihmettelen tätä Katja-vihaa. Mun mielestä pelannut hyvin, vaikka onkin näyttänyt ärsyyntymisensä Juhanaa kohtaan. Varmasti on editoinnillakin vielä oikein korostettu tätä heidän knahistelua. Koulukiusattuna minä puolestani en siedä tuollaisia dominoivia kaikentietäviä päsmäreitä kuin Juhana. Siitä rapukorista pisteet kyllä hänelle, mutta muuten on kyllä 2-naamainen käärme ja puhuu muut niin pyörryksiin että kukaan ei tiedä enää että kuka sanoi tai teki ja mitä ja miksi.
Mikä
En kyllä usko, että sinua on ikinä kiusattu! Oikeasti kiusattu ihminen ei ikinä, koskaan, milloinkaan kiinnittäisi huomiota noihin seikkoihin mihin sinä kommentissasi. Tuollaisiin asioihin kiinnittää huomiota hiljainen hyväksyjä, joka oman nahkansa pelastamiseksi olisi hiljaa vaikka näkisi millaista henkistä teurastusta aivan nenänsä edessä.
Mikä sä olet sanomaan, mitä kiusattu on kokenut ja mitä hän voi sanoa? Järkyttävää lyttäystä, kiusaamista, alentamista..
Vierailija kirjoitti:
Juhana oli Katjan vieraana Radio Nostalgiassa. Onhan noilla lähes OK välit. Katjalla ehkä vähän hampaankolossa, mutta Juhanalla ei ole mitään ongelmaa.
Juhana, voitko lopettaa tuon itseäsi koskevien juttujen linkittämisen tänne. Käytä se aika hyödyllisemmin, vahaa vaikka viikses ja mieti samalla miten saisit yt-kanavalles muitakin katselijoita kun mummos ja äitis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhana on päällepäsmäri mutta mua ei ärsyttäisi koska tietää oikeesti tosi paljon.
Silloin ärsyttää jos neuvoo ja ohjaa vaikka ei välttämättä neuvo oikein.
Juhanalle voi myös sanoa takaisin mutta eihän suomalainen sitä tee ja jos sanoo niin sitten sanotaan hyvin rumasti.No kyllä minä ihmettelin sitä Juhanan uimavalmennusta - Juhana ei todellakaan ole mikään uimamaisteri vaan itse opetellut vasta uimaan tätä kisaa varten (muuten ei olisi päässyt mukaan) mutta siinäkin piti esittää asiantuntijaa vaikka itse on aloittelija. Ja kaikessa muussakin. Joo varmaan ihan fiksu tyyppi mutta kyllähän tuollainen alkaa pidemmän päälle käymään hermoille.
Kyllä pystyy jakamaan neuvoja jos on saanut itse opetusta.Osaisin itsekkin opettaa suullisesti vaikka en olekkaan hyvä uimaan.
Sen verran seurannut opetusta alkeiskurssista kilpauintiin asti.
Kuka muka uskoo Juhanan murtumistarinoihin?? :D
Pallivaha kunniaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhana, voitko lopettaa tuon itseäsi koskevien juttujen linkittämisen tänne. Käytä se aika hyödyllisemmin, vahaa vaikka viikses ja mieti samalla miten saisit yt-kanavalles muitakin katselijoita kun mummos ja äitis.
Sinä hei, voisitko lopettaa Juhanan haukkumisen, kun kaikki viestin tulee vain sulta.
Juhana on mielenkiintoinen. Saa nähdä käykö tylsäksi jaksot.
Kuka tippuu Juhanan jälkeen?
Kuka saa koskemattomuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole iltasanomatkaan sitten seurannut sarjaa.
Olen Selviytyjät-fani, ja katsonut eri kausia jo vuosien aikana todella monta. Ja todellakin, liittoutuminen, juonittelu, ja jopa kilpailutilanteissa (!!!!) yhteen pelaaminen jonkun henkilön pudottamiseksi on nähty monesti.
Survivor eli Selviytyjät on peli, jossa mitataan paitsi fyysistä vahvuutta ja henkistä kanttia, myös kykyä tulla toimeen toisten kanssa, lukea toisia, osata olla juuri näihin pelikavereihin soveltuvalla tavalla sosiaalinen - tai epäsosiaalinen, jos se on eduksi pelille. Pitää osata kieroilla ja olla härski, toisaalta pitää osata olla sen verran lojaali ja näyttää reilulta, että saa pudotettujen pelitoverien äänet, mikäli finaaliin pääsee. Pelissä tulevat mitatuiksi monenlaiset alueet, mm. kyky sietää nälkää, kyky tehdä leirissä töitä, kyky asettua hierarkiassa sopivalle ja vähiten vaaralliselle alueelle, jossa ei ole aivan johdossa mutta ei myöskään aivan pohjalla. Koulukiusatulle tämä peli tuskin koskaan sopii, siksi paljon ryhmässä olemisen taitoja tässä vaaditaan.
Juhani pelasi pelinsä siihen asti mihin se riitti ja putosi sitten. Sen jälkeen toiset jatkavat peliä. Mieltähän saa katsoja olla mitä haluaa, mutta itse peli kulkee eteenpäin pelin omin ehdoin. Juuri tässä ryhmässä, juuri näiden ihmisten siellä ollessa. Eri kausien Selviytyjät-kilpailujen voittajat ovat itse maininneet voittonsa mahdollistaneiksi asioiksi yllä mainitut kyvyt mutta myös Fortunan, Onnettaren. Onnetarta tarvitaan joskus koskemattomuuskilpailuissakin, mutta ennen kaikkea siinä millaisia pelitovereita mukaan sattuu, ja kenen kanssa onnistuu tai päätyy liittoutumaan.
Juhana oli (ja on) oikeasti henkilökohtaisessa kanssakäymisessä aika ärsyttävä ja häiritsevä tyyppi, joten ei ihme että aiheutti ärtymystä. Siihen nähden ihmeen kauan pysyi kilpailussa. Hän ei myöskään millään tavalla kätkenyt vahvuuksiaan fyysisissä kilpailussa, joten totta kai oli järkevää pudottaa hänet tässä. Katsojana voi olla naiivi ja tuohtua, mutta kilpailijan ei sellainen kannata olla. Siksi kauan Selviytyjät-kausia maailmalla jo on nähty, että kenellekään ei voi olla epäselvää millaisesta kisasta on kysymys. Siksi ehdotankin että Juhana ja hänen läheisensä voivat lopettaa täällä palstalla Juhanan itsensä ylistämisen, ehkä me ollaan jo hänet niin nähty.
No, pelihän ei todella mittaa pelkästään fyysistä, henkistä ja psykososiaalista kanttia. Mittaahan se myös immunologista vahvuutta (kuka saa sen mahataudin mistä lähetetään kotiin), ulottuvuuksia (voiko lyhytkasvuinen ihminen pärjätä peleissä? vammaisiakin, esim. tekoraajaihmisiä on nähty), tapaturma-alttiutta (ihan joka tyyppiä ei meduusa myrkytä tai käärme pure).
Joo, todellakin peli on monen sortin peli.
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa koskemattomuuden?
Oma veikkaukseni: Juhanan jälkeen tippuu Janni ( Sampo voittaa koskemattomuuden) Jannin jälkeen tippuu Sampo ( Kimmolle koskemattomuus), pronssille jää Katja ( Ilarille koskemattomuus) Ja ilari äänestää ulos Katjan ja ottaa Kimmon mukanaan finaaliin, jonka Saha voittaa.
Muita arvauksia?
I'm not here to work, i'm here to play... -Russell Hantz-
Ilari taitaa olla jo nyt voittaja, mikäli euroissa mitataan. Tuskinpa tyyppi, joka on tullut äskettäin isäksi, ja joka pelaa pokeria korkeimmalla tasolla, lähtisi moiseen touhuun 30000e takia.
300000e menee yhdessä jaossa!?
Lisäksi kyseessä on entinen painija ja potkupallon pelaaja. En todellakaan usko kunnon kadonneen muutaman ihrakilon alle. Sitä on säästelty loppua varten.
Oma veikkaus on, että Ilarilla on aika monta vetoa menossa (esim. kuinka paljon saa pudotettua painoa kuukaudessa, pääseekö top 5, pääseekö top 3, voittaako? Vedonlyöntipiirit tietäen, noista voisi mahdollisesti tulla jopa 3 miljoonaa euroa).
Noh, eiköhän Sahamies putoa seuraavana...
Pallivaha kunniaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on Katjan juttu, mihin se otti vieraan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka saa koskemattomuuden?Oma veikkaukseni: Juhanan jälkeen tippuu Janni ( Sampo voittaa koskemattomuuden) Jannin jälkeen tippuu Sampo ( Kimmolle koskemattomuus), pronssille jää Katja ( Ilarille koskemattomuus) Ja ilari äänestää ulos Katjan ja ottaa Kimmon mukanaan finaaliin, jonka Saha voittaa.
Muita arvauksia?
Seuraavaksi tippuu Ilari, sitten Katja.
Janni voittaa viimeisen koskemattomuuden ja pudottaa Kimmon.
Finaalissa Janni voittaa Sampon
Ei ihme että Juhanalla meni huonosti isänsä kanssa. Eihän tuollaista korvan juuressa inisijää siedä kukaan.