Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Jenkkisurvivorista opittua: kisan voittaa aina ns. mukava tyyppi, joka pelaa vähän, mutta ei liikaa.
Kai ei tule voittamaan tätä. Jos finaalissa ois kaksi Sabitania, hän voittais ainoastaan jos vastassa olisi Juhana. 😁
Vaikea sanoa mikä on feikkiä ja mikä totta, mutta on tästä saatu rakennettua suht viihteellinen paketti. Pikkujulkkisten ottaminen kisaan tavisten sijaan on perusteltua. Nämä EI LUOVUTA! Taviskisoissa on riesana ne tyypit, jotka 5 päivän jälkeen alkaa kaivata frendejä, kotia ja pleiikkaria. Nämä taas elävät julkisuustaloudessa ja joka sekunti tv:ssä on näille kullanarvoinen - nälästä, ruhjeista ym. huolimatta. Ei väliä kuka voittaa, yllätyksiä tuntuu piisaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta Sahamies on voittanut suomen mestaruuksia ennen pokeria mm. biljardissa ja valittu skandinavian parhaaksi pokerinpelaajaksi jne. Löysä ulkomuoto on hämäystä, kaveri on todennäköisesti katsonut kaikki mahdolliset selviytyjäohjelmat maailmalta ja valinnut taktiikkansa.
Mutta nyt ei olekaan kyse korttipelistä.
Kilpailunhaluiselle peli on peli. Kaikki pelit pitää voittaa. Pokerissa ei pääse maailmanhuipulle ilman kykyä taktikoida ja bluffata ja pelata ihan hlvetisti. Vielä vähemmän löysäilyllä pääsee esim biljardissa em-kisoihin (muistaakseni paras sija 5. hänellä). Toi kaveri tuolla telkkarissa on täyttä näytöstä niille, jotka on hänen miljoonavetojaan seurannut. Mut hauskaahan tää tavallaan on, et miten uppoaa. Hyvä valinta oli ottaa hänet, pitää kyllä yllätyslankoja käsissään sekä paikan päällä että telkkarien ääressä näköjään :)
Pokerissa tai poolissa ei tarvita puhumisen kautta juonimista, vaikka "mindgeimejä" ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan ainut joka tykkää Kaista. Tai ehkä tykkää on väärä sana, mut mun mielestä on mielenkiintoista et se on tullut pelaamaan ja valmistautunut peliin. Ja ymmärtää että tämä on peliä, eikä ole henkilökohtaista. En todellakaan todellisessa elämässä tällaisesta käytöksestä perusta,mut peli on peliä. Ja muuten hän mielestäni käyttäytyy kuitenkin ihan asiallisesti, ei mene henkilökohtaisuuksiin ja hauku ihmisiä.(Monet tähän sortuu).
Tämä voi kyllä osua omaan nilkkaan, kun muut huomaavat miten vahva pelaaja on, Kaita varmaan pelataan ulos jossain välissä. Sitten loppukommenteissa kuulee, että ymmärtääkö oikeasti pelin. Siis että jos itse tippuu, ymmärtää et se on peliä eikä ala toisia haukkumaan(Kuten Jekku teki)Et oo ainut. Just samoista syistä Vaine on mielenkiintoinen ja hyvä kilpailija, sanoisin että jopa mun suosikki. Ei tuonne mitään ystäviä olla menty hakemaan vaan pelaamaan peliä.
Kaikkihan siellä pelaa, kyse ei ole siitä. Minusta Kaissa on jotain ärsyttävää. Johtajan rooli, liika itsevarmuus ja aika tosikon oloinen. Tuntuu, että suurin osa katsojista ja kilpailijoistakin palvoo Kaita (koska komea näyttelijä eli alfa :D). Mä tsemppaan enemmän altavastaajia.
Totta, kaikkihan siellä pelaa. Mutta musta on mielenkiintoisinta seurata just Kain, Kallen ja Saran peliä, kun noiden jotka tuntuu oleva ihan kujalla suurimman osan ajasta.
Enkä nyt lähtis nurisemaan siitäkään että Kailla on "johtajanasema" heimossa, koska jollakin se kuitenkin olis. Aina joku on johtoasemassa tommosessa porukassa. Niin on myös punaisessa tiimissä.
Mun mielestä punasessa tiimissä ei kukaan oo erottunut niin johtajana kuin Kai keltaisessa joukkueessa. Mun mielestä punaisessa joukkueessa kaikki on enemmän samalla viivalla, tasavertaisempia.
No punaisen joukkueen keskusteluja ei ole parin viime viikon aikaan edes nähty, kun eivät ole olleet pudotuksessa. Siellähän on jauhettu pääosin ruuasta ja Cristal vetänyt niitä monologejaan. Kyllä siellä Kimmo ja Sampo johtaisi heimoaan, jos olisivat hävinneet pudotuskisan.
Niimpä, eihän keltaisistakaan alkuun näkynyt ketään johtajaa kun ketään ei tarvinut pudottaa, rippileirimeinki niin sanotusti. Nyt punaisten heimossa on alkanut roolit tulla enemmän esiin, kun kilpailua on menty eteenpäin. et jos seuraava pudotus tulee sinne heimoon, niin todellakin siellä alkaa johtaja näkymään.
Täytyy myöntää etten juurikaan arvostanut Sara Chafakia ennen tätä ohjelmaa. Ensin sotkin sen Sofia Belorfiin ja kun tajusin että eri henkilö kyseessä niin ajattelin et se on vähintään joku Belorf numero 2, tyhjäpää joka on mennyt sinne vaan keikistelemään ja muikistelemaan huuliaan.
Mut Sara on yllättänyt mut täysin ja on noussut mun suosikiksi. Mimmihän on fiksu ja puhuu järkeviä, osaa pelata tota peliä, kokkaa ja on vahva kisoissa, pää pysyy kasassa ja osaa toimia. Väitän että helvetin vahva ehdokas menemään loppumetreille saakka. Eikä oo mun mielestä nyt tuonut erityisemmin itseään esille niukkoja bikinin alaosia lukuunottamatta niin kuin täällä jotkut on vaahdonneet. Nousi kyllä pisteet mun silmissä ainakin paljon.
Miks ihmeessä Kai on niin monen mielestä ärsyttävä? Onko se vaan se sen johtavuus ja varmuus pelissä.
Mua ainaki ärsyttäis paljon enemmän ne jotka valittaa jatkuvasti tai haukkuu toisia tai ylimielisesti kertoo kuka lähtee seuraavaksi tai ei yritä edes tulla toimeen kaikkien kanssa(toki ne on jo varmaan lähtenyt pois) tai kiertää puhumassa p*skaa toisten selän takana
Minä seuraan tuota pelkästään kahdesta syystä: Halberi omistaa ne molemmat. Aaahhhhhh...pakko vedellä kätehen niitä seuratessa.
Tuolla voi pärjätä aika pitkälle kisaa tunneälyllä. Kun on neutraali, pitää suunsa kiinni oikeissa kohdissa ja käyttäytyy kaikkia kohden suht tasapuolisesti. Bitching ja aikaisin liittoumien yrittäminen ei todennäköisesti kannata. Itse olisin luultavasti Helenan tyylinen, koska se olisi luontevaa. En usko että jonkun roolin esittäminen toimii myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Katjan ja Juhanan(+Kain) keskustelut 5. jaksossa oli kyllä niiiin hauskaa seurattavaa :D
Siihen päälle vielä Juhanan kommentit siitä et miten Katjan on vaikea ymmärtää et Juhana on tottunut johtamaan isoja joukkoja. Jotenki koominen tuo koko valitsemisjuttu siihen tehtävään näillä :DD
Tää oli kyl hauska:
Kai: musta ois parasta jos siel ois kaks, jos Katja ja Juhana ohjais meitä, sit oltas teho-osastolla koko jengi
Katja: se ois kiva!
Juhana: Sen mä oon päättäny et mä en oo Katjan katjan kaa pari missään kisassa, eiks nii?
(Katja myötäilee)
Juhana: me ollaan yhtä mieltä tästä
Katja: joo!
Kai: Se onki vissii ainoo asia mistä ootte ollu yhtä mieltä
Vierailija kirjoitti:
Helmenkalastaja vastasi jollekin kysyjälle Twitterissä, että Sahamies oli niin kujalla, ettei hänelle hänelle kerrottu, että päättivät äänestää Marikoa.
se j9oka pokeria pelaa ja voittaa vielä ei kovin tyhmä oo. Googlettakaa Ilari Sahamies.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa et me katsojat nähdään vain murto-osa näistä keskusteluista ja kieroiluista. Tämä on niin monimutkainen ja vaihteleva peli et kukaan joka ei ole paikalla ollut ei voi nähdä sitä kokonaisuutta.
Etenkään kun tämä ohjelmahan oikeastaan muodostetaan vasta editointivaiheessa. Sitten kun kaikki materiaali on kuvattu ja kaikki tapahtumat ovat tiedossa, alkaa tuotanto miettiä mitä asioita missäkin kohdassa katsojille näytetään. Tämän johdosta katsojia on helppo johdattaa tahallaan harhaan ja tiputella "yllätyksiä" jatkuvasti. Heitähän kuvataan siellä ihan koko ajan ties kuinka monesta kuvakulmasta, joten materiaalia kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Musta on mielenkiintoista et Vainetta pidetään kierona, epäluotettavana jnejne.
Niin silti Sara(jota pidetään täälläkin hyvin fiksuna) luotti omasta heimostaan nimenomaan Kaihin niin paljon, et kertoi amuletista sille.
Sarahan pelaa Vainetta fiksusti. Sara haisto Manilaliiton ja tajus, ettei hänen "liittonsa" Ilarin kanssa pelkästään pitkälle riitä. Sara tarvii Kain ja Kallen ja tietää, että ne osaa pitää suunsa kiinni. > paljastuksella sai ison osan luottamusta, mutta eihän me tiedetä Saran seuraavia siirtoja.
Sara nainen on nero. Ei ärsytä, on kiva ja hieman omissa jutuissaan, kokkaa. Pomottavista tyypeistä ei tykkää kukaan, mutta kokista kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä Kai on niin monen mielestä ärsyttävä? Onko se vaan se sen johtavuus ja varmuus pelissä.
Minusta Kai on luonteeltaan niljakas ja ulkonäöltään limainen. Epäluotettavan oloinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Saraa tai Sampoa kovin helpolla ulos saa kun heillä on amuletit. Toki niitä voi käyttää vaan kerran, mutta silti.
Sara/Sampo kannattaisi nimenomaan äänestää ulos nyt kun ovat vielä niin itsevarmoja, etteivät edes harkitse amuletin käyttöä. Tulis ihan puskista niille. Amulettihan ei enää siinä vaiheessa pelasta, jos lapuissa lukee oma nimi eikä ole sitä ennen iskenyt amulettia pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka putoaa viitosjaksossa?
Kerron kohta.
Tuolla alempana.
Paljon alempana.
nyt mennään alemmasCristal
Siis HÄÄÄÄÄÄH??? Eikä!!!!! Ei cristal! Mä oon ruvennu tykkäämään Cristalista. Jotenkin huvittava tyyppi, nauratti joka kerta kun hän leikki mangustia ja kaivoi hassun näkösesti sen kuopan sille lipulle. ”mangustiiiii, mangustiii, mangustiiiiiiiii.....” 🤣
Ihan mielenkiinnosta kysyn: minkä ikäinen siellä kirjoittelee?
No jos kiinnostaa niin lapsekas 36 vuotias av-mamma. Mun mielestä on oikeasti harmi kun Cristal putoaa. Mä tykkään tuollaisista vähän höpsönhauskoista tyypeistä. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta Sahamies on voittanut suomen mestaruuksia ennen pokeria mm. biljardissa ja valittu skandinavian parhaaksi pokerinpelaajaksi jne. Löysä ulkomuoto on hämäystä, kaveri on todennäköisesti katsonut kaikki mahdolliset selviytyjäohjelmat maailmalta ja valinnut taktiikkansa.
Mutta nyt ei olekaan kyse korttipelistä.
Kilpailunhaluiselle peli on peli. Kaikki pelit pitää voittaa. Pokerissa ei pääse maailmanhuipulle ilman kykyä taktikoida ja bluffata ja pelata ihan hlvetisti. Vielä vähemmän löysäilyllä pääsee esim biljardissa em-kisoihin (muistaakseni paras sija 5. hänellä). Toi kaveri tuolla telkkarissa on täyttä näytöstä niille, jotka on hänen miljoonavetojaan seurannut. Mut hauskaahan tää tavallaan on, et miten uppoaa. Hyvä valinta oli ottaa hänet, pitää kyllä yllätyslankoja käsissään sekä paikan päällä että telkkarien ääressä näköjään :)
Pokerissa tai poolissa ei tarvita puhumisen kautta juonimista, vaikka "mindgeimejä" ovatkin.
Paitsi että just puheistaan saha on tunnettu pokerissa :D eiks kukaan oikeasti oo googlannu sitä ja kattonu englanninkielisiä juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
~~spoilerivaroitus!~~
.
.
.Kutkuttava käänne tuo heimojen sekoitus, jota en odottanut vielä tässä vaiheessa tulevan. Se Sahamiehen ja Cristalin kaksintaistelupeli oli kiinnostavaa seurattavaa. Uudet heimot on minusta kuitenkin harmillisen epätasaiset. Cristalin jälkeen varmaan lähtee Helena ja pian sen jälkeen tapahtunee heimojen yhdistäminen. Tällöin varmaan vanhan Sabitanin miehet + Sara äänestää yksitellen loput vanhasta Tugawesta pois...
SPOILERIA
Ellein Jannilla ja Sampolla ole pokkaa äänestää Kaitsua pihalle nyt. En kyllä ole varma onnistuisko se. Sampohan tietää miten kova Kai on pelaamaan ja on myös fyysisesti vahvoillla,tuskin sitä halutaan loppukahinoihin. Toki se ei välttämättä vaikuta alkuperäisten punaisten asemaan, mutta ainakin heikentäisi näiden keltasten ylivoimaa loppukahinoissa jos Kai ei ole kuvioissa.
SPOILER ALERT
Näin kannattaisi toki toimia!
Myhäilin tyytyväisyyttäni kun Kai ja Kalle/Sara erotettiin. Samoin siitä, että Sampo ja Kimmo joutuivat vihdoin erilleen. Käänne oli onnenpotku epävarmoiksi itsensä tunteville Katjalle ja Cristalille. Tosin, toiselle tuli noutaja uudesta tilanteesta huolimatta.
Vaikka Cristalin luonne ärsyttää, tuntui silti pahalta, että jätettiin heimojen huutoäänestyksessä viimeiseksi (Ilarin kanssa). Minulla on sama trauma koululiikunnasta.
Höh, Cristal- parka. ☹️
Vierailija kirjoitti:
Ihme kun tuota Parta-Osamaa ei päästetä mitenkään pois ohjelmasta.
Siis Juhana Omakeksimänisukunimi. Henkilöä.
Janni Hussi on kyllä huomattavan voivamakas noista kilpailijoista, varmaankin ylivoimainenkin voi olla.
Parta-Osama Omakeksimäsukunimi. 🤣
Mä oon järkyttynyt siitä, että ylipäänsä voittavat rahaa. Varmaan kellään ei ole pulaa rahasta ja lisää nyt tyrkytetään. Varsinkin Sahamies ja Kaulanen ovat rahoissaan. Pistää ärsyttämään. Toivottavasti lähtisi puolet pois kuten muissakin ohjelmissa.