Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että jotkut viitsivät väittää täällä ettei pressapari ole saanut mitään erityiskohtelua. Oman ex-vaimon kohdalla kohtelu oli juuri tuota tylyä liukuhihnameininkiä ja tutkimista opiskelijoiden ja huonetovereiden nähden. Oltiin vielä silloin niin nuoria ettei älytty pistää kovaa kovaa vastaan niille elämään kyllästyneille kätilöille. Siellä keskisuuressa kaupungissa ei edes oltu kuultu mistään perhehuoneista kun puolet sairaalasta oli remontissa homeen takia.
En epäile hetkeäkään etteikö pressapari olisi saanut erityiskohtelua, sillä olen elämäni varrella nähnyt mitä saa kun on tarpeeksi rahaa ja/tai kuuluisa. Ei ehkä mitään kuninkaallista kohtelua omasta toiveesta, mutta taatusti oma yksityishuone ja hoito siellä. Iltasektiokin on varmasti järjestynyt, sillä olen nähnyt ihmisiä hoidettavan leikkauksella iltaisin sairaaloissa, joten henkilökuntaa sitä varten on kyllä paikalla. Se on sitten eri juttu ettei taviksia mielellään leikata iltaisin vaan hoidetaan niillä vähillä resursseilla mielummin itsensä loukanneita alkoholisteja ja narkkareita...
Naistenklinikalla on perhehuoneita, niissä on oma kylpyhuone. Rouva Haukio synnytti ihan normaalisti, ei sektiolla. Hän pääsi kotiin jo eilen.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Pohtiminen on hyväksi. Opettele kuitenkin pohtimaan asioita, joista on oikeasti hyötyä ja saatat ehkä oppia jotakin ja myös sivistää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Tuon kassin ohella eilen pistumiseen viittaisi minusta myös se, että missään sairaalassa ei ymmärtääkseni kotiuteta sunnuntaisin. Silloin ei ole lääkäreitä paikalla lopputarkastusta tms tekemässä. Eli jos oisivat jääneet niin sitten kotiutuisi vasta ma.
Mielenkiintoista! Mistä keksit väitteen, ettei sunnuntaina kotiuteta sairaalasta ketään? Kaikissa sairaaloissa, joissa olen ollut töissä 30-vuoden aikana, on myös sunnuntaina voinut lähteä kotiin.
"Emme saaneet erityskohtelua"= Elämäänsä kyllästyneet kätilöt
Just joo. Totuus lienee se, että siellä on se 8 ensisynnyttäjää huutamassa samaan aikaan ja jos et juuri sitä kaikkimullehetitässänyt-palvelua saa, niin henkilökunta on elämäänsä kyllästynyttä. Ihmisten itsekkyys on ihan käsittämätöntä ja terveyspalveluissa se korostuu. Ei väliä, vaikka lapselta tai joltain ihmiseltä ois henki vieressä menossa, mutta minä minä minä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että jotkut viitsivät väittää täällä ettei pressapari ole saanut mitään erityiskohtelua. Oman ex-vaimon kohdalla kohtelu oli juuri tuota tylyä liukuhihnameininkiä ja tutkimista opiskelijoiden ja huonetovereiden nähden. Oltiin vielä silloin niin nuoria ettei älytty pistää kovaa kovaa vastaan niille elämään kyllästyneille kätilöille. Siellä keskisuuressa kaupungissa ei edes oltu kuultu mistään perhehuoneista kun puolet sairaalasta oli remontissa homeen takia.
En epäile hetkeäkään etteikö pressapari olisi saanut erityiskohtelua, sillä olen elämäni varrella nähnyt mitä saa kun on tarpeeksi rahaa ja/tai kuuluisa. Ei ehkä mitään kuninkaallista kohtelua omasta toiveesta, mutta taatusti oma yksityishuone ja hoito siellä. Iltasektiokin on varmasti järjestynyt, sillä olen nähnyt ihmisiä hoidettavan leikkauksella iltaisin sairaaloissa, joten henkilökuntaa sitä varten on kyllä paikalla. Se on sitten eri juttu ettei taviksia mielellään leikata iltaisin vaan hoidetaan niillä vähillä resursseilla mielummin itsensä loukanneita alkoholisteja ja narkkareita...
Naistenklinikalla on perhehuoneita, niissä on oma kylpyhuone. Rouva Haukio synnytti ihan normaalisti, ei sektiolla. Hän pääsi kotiin jo eilen.
Niin varmaan. Ja sinä olit kätilö eikö niin. Just joo.
Ei tarvitse ole matemaattinen nero tajutakseen ettei noita perhehuoneita millään riitä kaikille kaikille synnyttäjille. Jollain perusteellahan ne jaetaan. Ja kaikkihan tietää mikä tällaisiin asioihin vaikuttaa. Ellei sitten synnyttäjiä viedä "perhehuoneeseen" hotelliin...sanomalehdessä tai olla juttua tällaisesta järjestelystä joka oli keksitty kun perhehuoneita ei yllätys yllätys riittänytkään kaikille halukkaille sairaalan alueella.
Ei ole päässyt kotiin. Sauli nähtiin menevän sunnuntaina iltapäivällä sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Ja sinä olit kätilö eikö niin. Just joo.
Ei tarvitse ole matemaattinen nero tajutakseen ettei noita perhehuoneita millään riitä kaikille kaikille synnyttäjille. Jollain perusteellahan ne jaetaan. Ja kaikkihan tietää mikä tällaisiin asioihin vaikuttaa. Ellei sitten synnyttäjiä viedä "perhehuoneeseen" hotelliin...sanomalehdessä tai olla juttua tällaisesta järjestelystä joka oli keksitty kun perhehuoneita ei yllätys yllätys riittänytkään kaikille halukkaille sairaalan alueella.
Jos on ruuhkaa, perhehuoneita ei välttämättä riitä kaikille. Itse olen kyllä saanut molemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki taas jonkun juntin kirjoituksesta ja pelottavaa, että tämäkin saa tykkäyksiä. Populistsita pötypuhetta. Mikään noistakaan väitteestä ei pidä paikkaansa. Mä haluaisin nähdä, että kenen verorahoilla tehtäisiin esim.iltaisin niitä suunniteltuja sektioita. Oletko hieman kenties yksinkertainen, ainakaan mitään realismia ei ole terveyspalveluiden hoidosta. Missään sairaalassa ei ole henkilökuntaa iltaisin paikalla tekemässä suunniteltuja sektioita, kun siellä on ehkä yksi anestesialääkäri koko sairaalassa ja silloinkin joku omainen huutamassa, että juuri hänen vaimonsa on kiirellisempi kuin ehkä se toinen eukko siinä vieressä, joka odottanut sitä epiduraaliaan kauemmin kuin se sinun eukkosi. Eikä väliä vaikka viereisen huoneen lapsi syntyisi kuolleena, koska sinun eukkosi pitää saada se piikki nyt ja heti. Palkkaapa sinne henkilökunta ja perusta toimet niitä varten, niin varmaan onnistuu:) Päivystysaikana hoidetaan hätäsektiot, jotka eivät voi odottaa ja siihenkin välillä vaikea saada nukutuslääkäriä. Ja tottakai alkkiksia ja muita hoidetaan iltaisin jos on tarve. Ei se hoidon tarve katso onko alkkis vai narkkari, sehän se sitä tasa-arvoa juuri on. Humalaisille sattuu ja tapahtuu. Jos olet siitäkin kateellinen, että humalaisen vaiva, esim. päävamma, menee oman pikkuvaivasi ohi, niin ei kuule kannata kadehtia. Ei ole herkkua heidänkään elämä, vaikka saavat käyttää aiheesta päivystyshoitoa. Yhtälailla se sinunkin päävammas hoidetaan, olet humalassa tai selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Rouva Haukio synnytti ihan normaalisti, ei sektiolla.
Mistäs tämä "tieto" on peräisin?
Siis tuo väitteesi, ettei muka synnyttänyt sektiolla.
Julkisuudessa on kerrottu vain, että synnytys hoidettiin ja sujui normaalisti.
Synnytystapaan ei ole missään viitattu, ei alatiehen eikä sektioon, periatteessa voi siis olla kumpi vain, mutta eiköhän tuo leikkauksella syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Hänelle haettiin viiden tähden ravintolasta ruuat. Privatti hoitajat hänellä joilla kultaiset hansikkaat. Äsken ratsasti yksisarvisella pihalle.
Hauska juttu, mutta ilmeisesti et itsekään uskota että oli "normaalilla palvelulla" kun kerran löit läskiksi.
Salaisuus.... minua ei kiinnosta oliko Jennillä tavis vai erikoissetti. Ketään normaalia ihmistä ei kiinnosta itselle tuntemattoman ihmisen synnytys.
Näyttää sen verran paljon sinuakin kiinnostavan, että vaivauduit oikein vastaamaan. (nolo)
Nukutuslääkäri on aina päivystämässä, mutta virka-ajan ulkopuolella leikataan vain päivystyssektiot. Aamu tai aamupäivä on ajankohta useimmiten suunnitelluille sektiolle. Sitä ennen ollaan ilman ravintoa puoli vuorokautta.
Sektioita ei tehdä iltaisin, jos kyseessä ei ole hätäsektio. Todennäköisesti Jenni on synnyttänyt alateitse tai sitten päätynyt sektioon kesken alatiesynnytyksen. Jos olisi syystä tai toisesta tehty suunniteltu sektio, niin yhtä lailla Jennille se aika olisi järjestynyt vaikka aamulla klo. 9. Mutta suunniteltua leikkausta ei tehdä tuohon aikaan, vaikka olisi Kiinan keisarinna tai Ukko-Jumala kyseessä. Kaikki potilaat hoidetaan samanarvoisesti riippumatta sosiaalisesta statuksesta. Jos ette usko, niin olkaa uskomatta, mutta niin se vaan menee.
T. Lääkäri itsekin ja NKL:lla aikanaan opiskelijana ollut
Vierailija kirjoitti:
Ei ole päässyt kotiin. Sauli nähtiin menevän sunnuntaina iltapäivällä sairaalaan.
Sehän meni tietysti sinne hämäysmielessä!
Veritulppariskikin taitaa olla suurempi illalla. Ennen suunniteltua sektiota piti pukea tukisukat jo ennen aamulla ylösnousemista. Sitten ilman aamiaista sairaalaan, jossa alkoi nälkä heikottaa niin, että jouduin sokeritippaan ennen leikkausta. Jos leikkausta odottelee iltaan asti koko päivän ravinnotta, on jo tosi huono olo.
Kuka muka edes haluaisi valita ilta-aikaa? Vauvankin saisi rinnalle vasta kun ollaan lähempänä yötä. Aamusektiossa pääsee olemaan vauvan kanssa ihmisten ajoissa. Leikkauksen jälkeen kun ollaan vielä pari tuntia heräämössä ennen osastolle pääsyä.
En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että siinä olisi jotain hävettävää jos on tehty sektio. Hirveästi jotkut "puolustaa" ettei varmasti ole tehty vaan Jenni on synnyttänyt alateitse niinkun naisen kuuluukin. En ymmärrä miksi alatiesynnytys on jotenkin arvostetumpi vaihtoehto kun sektio.
Vierailija kirjoitti:
Sektiota ei tehdä suunnitellusti koskaan illalla ihan äidin terveys- ja mukavuussyistä. Jokainen suunnitellussa sektiosaa ollut tietää, miten karseeta on olla pelkästään sektiopäivän aamu ilman syötävää. Illalla jos leikattaisiin, pitäisi olla koko pitkä päivä.
Minulla tehtiin suunniteltu sektio illalla Naistenklinikalla. Oli toki tarkoitus aamulla, mutta kiireellisemmät hätätapaukset ohittivat koko ajan ja menivät edelle jonossa ja oma sektioni siirtyi ja siirtyi iltaan. Olin siis koko päivän syömättä ja juomatta ja taisin olla edellisestä illasta alkaen, koska leikkauksen piti alunperin olla klo 8 aamulla.
Eiköhän presidenttipari saa aika normaalia kohtelua siellä. Hekin ovat tavallisia ihmisiä, vaikkei moni sitä hahmota vaan näkee heidät jonain sarjakuvahahmoina. Normaalisti huippupoliitikot elävät arkea Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvan saaneen yksityisyyttä ei kunnioiteta, vaikka onkin presidentin puoliso? Antakaa heille rauha tässä ihanassa tapahtumassa.
Kokkarit aktiivisina, yök😝
Siinä että seitsemänkymppinen ja nelikymppinen saa vauvan, ei ole kerrassaan mitään suloista, vaan ainoastaan ällöfriikkiä. Puistatuksia ei ainakaan vähennä sekään seikka että lisääntyy kummityttönsä kanssa. Tripla-yök!!!!!😣
Jenni ei ole Saulin kummityttö.
Oliko Arvo Ylppö yök? Hän meni vuonna 1950 62-vuotiaana uudelleen naimisiin 31 vuotiaan lääkäri Lea Jokelaisen kanssa. He saivat neljä lasta vuosina 1951, 1952, 1955, ja 1958. Viimeisen saatuaan Ylppö oli 71v.
Ottamatta kantaa suuntaan tai toiseen, mutta mikä on lähde tuolle, että Haukio EI ole varmuudella Niinistön kummityttö? Tätähän ei ole kai koskaan myönnetty tai kielletty. Sikäli aivan se ja sama, sillä eihän kummisuhde mikään sukulaisuussuhde ole. Mutta mistä tämä varma tieto?
Mut juu, Ylppökin oli aika yök, joskin oli kuitenkin nuorempi, kun sai tuon ekan lapsen. Samaten vaimonsa oli reippaasti nuorempi kuin Haukio.
No jos joutuu sektioon, niin siihen on syynsä ja silloin se on hyvä vaihtoehto. Ilman lääketieteellistä syytä ei kukaan tervejärkinen ensisynnyttäjä halua sektioon, koska sen on huomattavasti riskimpi synnytystapa sanoi täällä joku pelkopotilas-hörhö ihan mitä tahansa. Haukio on kypsä, koulutettu nainen, joka takuulla on kuunnellut lääkärien suosituksia asiasta ja ainakin yrittänyt ja todennäköisesti myöskin halunnut synnyttää alateitse.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että siinä olisi jotain hävettävää jos on tehty sektio. Hirveästi jotkut "puolustaa" ettei varmasti ole tehty vaan Jenni on synnyttänyt alateitse niinkun naisen kuuluukin. En ymmärrä miksi alatiesynnytys on jotenkin arvostetumpi vaihtoehto kun sektio.
Minusta taas on jotenkin vähän sairasta, että ihmisiä kiehtoo tietää, mistä päästä se kersa on oikein tullut ja miten. Kas kun ei pohdita jo repeämisiä sun muita. Yök.