Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Kommentit (354)
Sale ja Jenni asumuseroon? Jenni asuu jatkossa Espoon Laaksolahdessa ja Sale Mäntyniemessä. Sale käy katsomassa vauvaa, jos työkiireiltään ehtii.
Paljo
Vierailija kirjoitti:
Mikseihän mittoja ole ilmoitettu? Onkohan ollut kovin pieni? :/
Paljon mahdollista, tupakoivien vanhempien lapset syntyvät useimmin alipainoisina. (Sauli on röökimiehiä)
Toivottavasti ekat kuvat vauvasta saa ottaa joku nuori äskettäin valmistunut köyhä valokuvaaja!
Ja myy ne hyvään hintaan jollekin lehdelle.
Olen jokaisen kolmen lapsen kohdalla kotiutunut synnytyssairaalasta sunnuntaina. Tottakai kotiutetaan myös sunnuntaina, ketään pidetä sairaalassa vain siksi että on sunnuntai :D
Vierailija kirjoitti:
Sektioita ei tehdä iltaisin, jos kyseessä ei ole hätäsektio. Todennäköisesti Jenni on synnyttänyt alateitse tai sitten päätynyt sektioon kesken alatiesynnytyksen. Jos olisi syystä tai toisesta tehty suunniteltu sektio, niin yhtä lailla Jennille se aika olisi järjestynyt vaikka aamulla klo. 9. Mutta suunniteltua leikkausta ei tehdä tuohon aikaan, vaikka olisi Kiinan keisarinna tai Ukko-Jumala kyseessä. Kaikki potilaat hoidetaan samanarvoisesti riippumatta sosiaalisesta statuksesta. Jos ette usko, niin olkaa uskomatta, mutta niin se vaan menee.
T. Lääkäri itsekin ja NKL:lla aikanaan opiskelijana ollut
Myös kiirellisiä sektioita tehdään iltaisin, ei vain hätä... Hätäsektiossa nukutetaan ja kiireellisessä ei.
Perhehuoneen saa, jos niitä on vapaina. Ensisynnyttäjiä ja sellaisia, joilla ollut vaikea synnytys ja tarvitsevat apua, priorisoidaan. Perhehuonetta ei aikaisemmin saanut yksin mutta en tiedä joustettiinko nyt (tukihenkilön täytyy myös yöpyä siellä).
Jos suunniteltu sektio viivästyy, voidaan pyytää tulemaan takaisin seuraavana päivänä. Sektiot tulevat kaikki samaan aikaan ja leikkaava lääkäri päättä järjestyksen.
"Ottamatta kantaa suuntaan tai toiseen, mutta mikä on lähde tuolle, että Haukio EI ole varmuudella Niinistön kummityttö? Tätähän ei ole kai koskaan myönnetty tai kielletty. Sikäli aivan se ja sama, sillä eihän kummisuhde mikään sukulaisuussuhde ole. Mutta mistä tämä varma tieto?"
Etsikää joku paikallinen lehti, missä on maininta Jennin ristiäisistä? Joskus niissä lukee ketkä ovat kummeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Suunniteltuja sektioita ei tehdä perjantai-iltana kahdeksalta edes presidentin rouvalle.
Ne tehdään aamupäivällä.
t. Tasan 18v sitten suunnitellussa sektiossa NKL:lla ollut. Tytär syntyi klo 11.35
Kaksi edellistäkin suunnitellulla sektiolla, syntymäajat 11.45 ja 11.57.
Tyhmä kysyy: missä on kerrottu poikavauvan syntymäaika? Siis päivämäärän lisäksi? Tiedotushan annettiin illalla, mutta eihän se sitä estä että vauva olisi syntynyt aamulla/aamupäivällä/iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että siinä olisi jotain hävettävää jos on tehty sektio. Hirveästi jotkut "puolustaa" ettei varmasti ole tehty vaan Jenni on synnyttänyt alateitse niinkun naisen kuuluukin. En ymmärrä miksi alatiesynnytys on jotenkin arvostetumpi vaihtoehto kun sektio.
Minusta taas on jotenkin vähän sairasta, että ihmisiä kiehtoo tietää, mistä päästä se kersa on oikein tullut ja miten. Kas kun ei pohdita jo repeämisiä sun muita. Yök.
Täällä ei kukaan ennen sua ollut sanallakaan maininnut repeämistä, itse tulit tänne likaisine ajatuksinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan
ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.Suunniteltuja sektioita ei tehdä perjantai-iltana kahdeksalta edes presidentin rouvalle.
Ne tehdään aamupäivällä.
t. Tasan 18v sitten suunnitellussa sektiossa NKL:lla ollut. Tytär syntyi klo 11.35
Tyhmä kysyy: missä on kerrottu poikavauvan syntymäaika? Siis päivämäärän lisäksi? Tiedotushan annettiin illalla, mutta eihän se sitä estä että vauva olisi syntynyt aamulla/aamupäivällä/iltapäivällä.
Kerrottiin joka uutisessa, aamulla kello kahdeksan.
Synnyttikö edes itse. Eihän kuninkaallisetkaan synnytä
Mä synnytin samaan aikaan kuin Noriko Salo. Mika Salo ja mun mies kävivät yhdessä siinä NKL:n lähellä olevalla huoltiksella syömässä hodarit. Itse olin Norikon kanssa samalla lapsivuodeosastolla. Noriko tosin oli yksityishuoneessa mutta kävi syömässä ruuat osaston ruokailutilassa siinä missä me muutkin. Vauvaa kyllä piti siellä omassa huoneessaan ja näin sen vauvan ohimennen kun lähdettiin synnäriltä samaan aikaan. Osastolla me tavismammat oltiin sairaalan vaatteissa mutta Noriko käytti omia vaatteitaan. Oli farkut jalassa ja tosi timmin näköinen vasta synnyttäneeksi naiseksi.
Luulrn että Jenni ei näyttäydy muille synnärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa että siinä olisi jotain hävettävää jos on tehty sektio. Hirveästi jotkut "puolustaa" ettei varmasti ole tehty vaan Jenni on synnyttänyt alateitse niinkun naisen kuuluukin. En ymmärrä miksi alatiesynnytys on jotenkin arvostetumpi vaihtoehto kun sektio.
Minusta taas on jotenkin vähän sairasta, että ihmisiä kiehtoo tietää, mistä päästä se kersa on oikein tullut ja miten. Kas kun ei pohdita jo repeämisiä sun muita. Yök.
Täällä ei kukaan ennen sua ollut sanallakaan maininnut repeämistä, itse tulit tänne likaisine ajatuksinesi.
Lues uudestaan, siellä joku toinenkin jo ihmetteli tätä ihmisten intressiä (mainiten esimerkkinä repeämiset), ja samoilla linjoilla olen. Siksi toiseksi en kai väittänytkään, että tämä olisi jo puheenaiheena ollut? Siinähän oli "kas kun ei pohdita jo repeämisiä sun muita" eli nimenomaan viitattiin siihen, että ei vielä, mutta tätä menoa taidetaan kohta siihenkin päästä.
Jo pelkästään yleinen pohdiskelu siitä, että alatiesynnytys-sektio-hätäsektio on nyt vaan aika ala-arvoista ja vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan
ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.Suunniteltuja sektioita ei tehdä perjantai-iltana kahdeksalta edes presidentin rouvalle.
Ne tehdään aamupäivällä.
Kerrottiin joka uutisessa, aamulla kello kahdeksan.
No huoh. Illalla hieman ennen kello kahdeksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kunto sallii niin on varmaan kotona jo, moni synnyttäjä kotiutuu jo seuraavana päivänä.
Ensisynnyttäjät harvemmin kotiutuu seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvan saaneen yksityisyyttä ei kunnioiteta, vaikka onkin presidentin puoliso? Antakaa heille rauha tässä ihanassa tapahtumassa.
Kokkarit aktiivisina, yök😝
Siinä että seitsemänkymppinen ja nelikymppinen saa vauvan, ei ole kerrassaan mitään suloista, vaan ainoastaan ällöfriikkiä. Puistatuksia ei ainakaan vähennä sekään seikka että lisääntyy kummityttönsä kanssa. Tripla-yök!!!!!😣
Jenni ei ole Saulin kummityttö.
Oliko Arvo Ylppö yök? Hän meni vuonna 1950 62-vuotiaana uudelleen naimisiin 31 vuotiaan lääkäri Lea Jokelaisen kanssa. He saivat neljä lasta vuosina 1951, 1952, 1955, ja 1958. Viimeisen saatuaan Ylppö oli 71v.
Ottamatta kantaa suuntaan tai toiseen, mutta mikä on lähde tuolle, että Haukio EI ole varmuudella Niinistön kummityttö? Tätähän ei ole kai koskaan myönnetty tai kielletty. Sikäli aivan se ja sama, sillä eihän kummisuhde mikään sukulaisuussuhde ole. Mutta mistä tämä varma tieto?
Mut juu, Ylppökin oli aika yök, joskin oli kuitenkin nuorempi, kun sai tuon ekan lapsen. Samaten vaimonsa oli reippaasti nuorempi kuin Haukio.
Sauli ei ole Jennin kummi, älä viitsi jatkuvasti provota. Jennin kummit oli häissä vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Syntyi illalla.
Ja mikä on syntymäaika? Onko se jossain kerrottu? Vai onko tämä taas näitä musta tuntuu -juttuja.
Syntymäaika kerrottiin presidentinkanslian tiedotteessa. Voit ihan ite tarkistaa sieltä.
Epäilen että Niinistö meni tänään hakemaan perheensä kotiin kun oli kuvia missä meni synnärille.
mun kikkeli on seisokissa 13cm,mulla on melkein joka ilta eri akka,naissa huutavat kuin on ihanaa,valehtelevat koska mulla on rahaa niiku roope ankalla,akat erehtyy pahasti koska kerron kavereille ketkä antaa rahasta semmosta millä on täällä härmässa,luulis akat vituttavan kun narotte mille päin naamaa.