Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkea, mutta siis on nähty. Ja omin jaloin kävelin kolme kertaa ulos, sektioiden jälkeen.
heti kun oli vauva otettu pois niin lähdit noin vaan kalppimaan. Minä en olisi pystynyt koska jalöat oli ku tukki. Seuraavana päivänä hoipertelin yksin vessaan ja maailma vähän musteni. Olisi pitänyt pyytää hoitaja mutta minä tyttö menin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuolla osaston tupakkahuoneessa näkyi punaista norttia vetelevän :D
Joopa joo, keksi parempi tarina!
Kaikki tietää, että Jenni polttelee LM:n vihreetä.
Onko todellakin näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sektiolla synnyttäneet (voiko näin edes mammojen mielestä sanoa) viivyvät viikon sairaalassa.
Eivät todellakaan viivy vaan 2-3 päivää.
Ne on ne _synnyttäneet_ jotka siellä makaavat reva revenneenä viikon.
Kumpi kävelee omilla jaloilla salista ulos, sektioitu vai alateitse synnyttänyt?
Sitähän minäkin.Itsellä 2 alatiesynnytystä ilman repeämiä.En ole iso ihminen.Molemmilla kerroilla omin jaloin salista.
Täällä myös kaksi alatie synnytystä. Lääkkettömästi. Toinen 9 tuntia ja toinen 5 tuntia. Molemmista kävelin synnytyshuoneesta osastolle. Ensimmäsestä olin neljä päivää sairaalassa, sillä vauva voi vähän huonosti. Toisesta olin 13 tuntia eli yön yli. Oliko repeämiä? Ekasta vain episotomia haava. Toisesta repesi vanha episotomia haava ja eteen tuli pieni revähdys. Ensimmäisestä paranin täysin kuukaudessa. Toisesta viikossa.
typeriä kommentteja täällä. Presidenttipari on saanut lapsen kuin kuka muukin. Täällä vatvotaan miten on syntynyt ja kertoillaan omia leikkauksia ja alapää juttuja. Minä minä..jokainen meistä on synnyttänyt, kukin tavallaan, useimmat ihan niormaalisti jos ei mitään vinossa. Lapsi on maailmassa ja kaikki hyvin. Miksi meitä kiinnostaisi hänen tai kenenkään muunkaan synnytystapa tai kesto, naurettavaa puhetta aikuisilta.
En mitenkään suuttuisi, jos kävisi ilmi, että ovat saaneet jotain erityiskohtelua. Kyllä presidentin puolisoa ja vauvaa (haloo!) voi kohdella paremmin. Suomalainen tasa-arvohössötys menee usein liian pitkälle. Ylipäänsä presidentille on erikoisjärjestelyt, meni hän minne tahansa, ihan kaikissa maissa.
Oikeastaan sairaalassa potilaana on hauskaa, saa olla hoidettavana ja hoivattavana, ruoka tulee sänkyyn ja saa lueskella kirjoja sekä katsella telkkaria, oikeastaan saa olla kuin pikkulapsi vailla huolta huomisesta. Särkyyn saa särkylääkettä ja jos uni ei tule niin saa unilääkkeitä. Jos on työ- tai virkasuhteessa niin palkkakin juoksee kun lukee vauvakeskusteluja tai seiskalehteä. Hoitokin on ilmaista ruokineen ja lääkkeineen tai no muutaman kympin hoitopäivämaksu menee
Harvinaisen kirjoitti:
typeriä kommentteja täällä. Presidenttipari on saanut lapsen kuin kuka muukin. Täällä vatvotaan miten on syntynyt ja kertoillaan omia leikkauksia ja alapää juttuja. Minä minä..jokainen meistä on synnyttänyt, kukin tavallaan, useimmat ihan niormaalisti jos ei mitään vinossa. Lapsi on maailmassa ja kaikki hyvin. Miksi meitä kiinnostaisi hänen tai kenenkään muunkaan synnytystapa tai kesto, naurettavaa puhetta aikuisilta.
Minä en ole synnnyttänyt, mutta olen auttanut auttanut sahaamaan ruummiltä päätä irti ja olen nähnyt kun ihminen kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Koulutettu fiksu ihminen ei halua suunniteltua sektiota.
Kotiin varmaan haluaa niin pian kuin mahdollista. Ja niin moni muukin haluaa.
Ihan hienosti sain itsekin hoitoa. Ja sain yhden hengen huoneen. Mitään ongelmia ei ollut. Ja kotiin kahden yön jälkeen(haukotus)
Itse asiassa suunnittellun sektion haluavat ovat keskimäärin koulutetumpia kuin muut synnyttäjät.
Jostain se kertoo.
Ja ei, kaunainen av-mamma, tuskinpa siitä, että ovat "elämästä vieraantuneita".
Kovasti näitä lahkolaisämmiä tuntuu häiritsevän se, että toiset naiset arvostavat kehoaan ja osaavat pitää oikeuksistaan kiinni - ja mikä pahinta: vähät välittävät näiden pyhien äitien mielipiteistä, miten "kuuluisi" synnyttää. Ihmeen paljon jos ottaa lähtökohdaksi, että ovat tyytyväisiä omaan valintaansa? Onnellisen ihmisen persettä harvemmin muiden valinnat kutittavat.
Kertoo kontrolloimisen tarpeesta. Näitä on nähty. On kouluttauduttu, suunniteltu elämä täysin synnytystapaa myöten. Kun vauva-aikana ilmaantuukin vaikeuksia ja uusia tunteita, ollaan ihan hukassa, sekaisin ja neuroottisia. Oikeasti, mulla on useampikin tällainen ystävä/ tuttava ja mä mietin että mitä näille fiksuille, koulutetuille naisille tapahtuu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkea, mutta siis on nähty. Ja omin jaloin kävelin kolme kertaa ulos, sektioiden jälkeen.
Siis kävelit leikkaussalissa ulos? No onpas erikoinen sektio. Itsellä 3 sektiota ja mut kärrärriin heräämöön.
Se on kato aito AV-mamma. Kaikki on mahdollista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä mieltä olen minäkin. ihan viimeisillään raskaana ei liiku päivää ennen synnytystä niin kuin rva H. eduskunnan lehtereillä. ja koko ajan piti vaatteita jotka peitti vatsaa, joka taas ei juuri kasvanut. mutta heidän yksityisasiansahan se on kuitenkin, tosin ei ihan eettistä sellainen teeskentely
Ai miten niin ei liiku? Jos on terve, hyväkuntoinen ja supistukset eivät ole vielä alkaneet niin miksi ihmeessä pitäisi linnoittautua kotiin. Siellä ehtii sitten vauvan kanssa pakkasia pidellä.
Juuri niin, ihme ennakkokäsityksiä. Itsestään huoltapitänyt 40 v voi olla parempikuntoinen synnyttäjä kuin plösö 20v. Itse sain toisenlapsen 38 v., en ollut invalidi raskausaikana: laskettuna päivänä tein puutarhatöitä ja istuttelin 100 kukkasipulia.
Hieno homma. Pikkasen silti pistää silmään tuo invalidiksi ja plösöksi haukkuminen. Itse nimittäin molemmissa ollut vuodelevossa. Tai no ekassa en ollut, koska lääkäri ei uskonut supistuksia ja halusin olla urhea joka johti istukan repeämiseen ihan perussiivouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi kävelee omilla jaloilla salista ulos, sektioitu vai alateitse synnyttänyt?
Sitähän minäkin.
Kumpi saa kunnollisen puudutuksen, ettei joudu tuntemaan minkäänlaista kipua, mikä tietysti vaikuttaa myös kävelykykyyn vielä pari tuntia leikkauksen jälkeen?
Sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole synnyttänyt, mutta olen auttanut sahaamaan ruumiilta päätä irti ja olen nähnyt kun ihminen kuolee.
Ethän sinä nyhverö sitten mistään mitään tiedä! Palataan asiaan kun olet synnyttänyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Koulutettu fiksu ihminen ei halua suunniteltua sektiota.
Kotiin varmaan haluaa niin pian kuin mahdollista. Ja niin moni muukin haluaa.
Ihan hienosti sain itsekin hoitoa. Ja sain yhden hengen huoneen. Mitään ongelmia ei ollut. Ja kotiin kahden yön jälkeen(haukotus)
Itse asiassa suunnittellun sektion haluavat ovat keskimäärin koulutetumpia kuin muut synnyttäjät.
Jostain se kertoo.
Ja ei, kaunainen av-mamma, tuskinpa siitä, että ovat "elämästä vieraantuneita".
Kovasti näitä lahkolaisämmiä tuntuu häiritsevän se, että toiset naiset arvostavat kehoaan ja osaavat pitää oikeuksistaan kiinni - ja mikä pahinta: vähät välittävät näiden pyhien äitien mielipiteistä, miten "kuuluisi" synnyttää. Ihmeen paljon jos ottaa lähtökohdaksi, että ovat tyytyväisiä omaan valintaansa? Onnellisen ihmisen persettä harvemmin muiden valinnat kutittavat.
Kertoo kontrolloimisen tarpeesta. Näitä on nähty. On kouluttauduttu, suunniteltu elämä täysin synnytystapaa myöten. Kun vauva-aikana ilmaantuukin vaikeuksia ja uusia tunteita, ollaan ihan hukassa, sekaisin ja neuroottisia. Oikeasti, mulla on useampikin tällainen ystävä/ tuttava ja mä mietin että mitä näille fiksuille, koulutetuille naisille tapahtuu??
"näitä on nähty" :D
tää kyökkipsykologia olis huvittavaa jos ei ois niin nähty
Pääsääntöisesti täällä kommentoidaan ikävästi lihavia, persjalkaisia ja tyylittömiä suomalaisnaisia. Kananpersetukka ja kulkeminen leveäperseisenä collareissa, ilman meikkiä julkisella paikalla crocsit jalassa on suomalaisten perusynti ollut tähän saakka tämän palstan mukaan.
Mutta... jos presidentin rouva on julkisuudessa aina huolellisesti meikattu ja kammattu, eikä päällä näy napapaitaa ja jegginssejä, vaan neutraalin tyylikkäitä, hyvin istuvia pukuja, niin sekin on huono homma... Päättäkää hei nyt jo!