Kaunein omistamasi esine?
Ja miksi juuri se on niin kaunis että se on kaunein?
Kommentit (297)
Inttivuosilta tupakaverilta saatu puusta veistetty jorma. Tyyppi oli oikeasti taitava käsitöissä ja tuo on oikeasti hieno. Se ei alunperin ollut lakattu, mutta lakkasin sen itse. Sitä on käytetty erään jos toisenkin neitosen kanssa. Tietenkään en ole kertonut, että se olisi ikinä ollut kenelläkään aikaisemmin käytössä. Mutta nyt siihen liittyy monta tarinaa. Harmi etten jotenkin kehtaa pitää sitä kuitenkaan kodissani näkösällä.
Keltainen Ferrari vuodelta 1973, ja muistan sen kun isä osti sen mulle lelukaupasta. Myyjä laittoi sen lattialle, sen valot välkkyivät ja se surrasi siinä ja aina seinään törmätessään vaihtoi suuntaa. Kiljuin riemusta.
Ferrari toimii pattereilla yhä ja naurattaa talossa vierailevia pikkulapsia. Isä on ollut kuollut jo 11 vuotta. Siksi se on kaunein esine, että jäyhä, murahteleva, vähäpuheinen isäni osti sen minulle, tytölle, kun tiesi että tykkään autoista. Isä ei yrittänyt laittaa minua muottiin. Vaikka isä ei osannut puhua tunteistaan, hän aina yllätti tuomalla jotain mitä olin toivonut tai murahtamalla äidille jotain että antaas tytön tehrä.
Isäni vanha rippiristi vuodelta 1981. Sain sen kun pääsin itse ripille, on vähän maskuliininen, mutta silti erittäin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo
Yritätte varmaan olla söpöjä, mutta koittakaa nyt ymmärtää että teidän tyttikset ja vaimot ei oo esineitä!
Seinälläni roikkuu Israelin matkan muistona kuparimaalattu taulu joka on abstraktisesti sormenjälki muotoon tehty, Jerusalem maisema. Siihen on myös hebreaksi kirjoitettu eri ilmaisuja joilla Jerusalemia kutsutaan. Rahallinen arvo ehkä 100e. Taululla on suuri tunnearvo ja hengellinen arvo ovat suuret.
Toinen on hopeinen sormus jonka onnistuin ostamaan halvalla espanjasta, olin haaveillut haaveillut lapis lazulilla koristetusta sormuksesta monta vuotta. Nyt se on sormessani ollut kohta 9 vuotta. (Lapis laszuli on syvän sinistä kiveä jossa kultahippusia seassa.)
Isoisän rannekello. Hieno ja vanha. Ulkomailla asunut isoisä jäi etäiseksi mutta olen sattumoisin tallonut samoja polkuja samoista syistä. On kiva tietää että kello on ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Uusi Toyota Prius.
Taitaa olla rumin auto ikinä.
Selloni.
Niin kauniin värinen ja muotoinen. On kauniisti esillä eikä kuljetuskotelossaan säilytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Ukkini itse rakentamat soittimet: kaksi viulua ja mandoliini. Niissä on kauneinta niiden tarina ja tunnearvo, mutta ovat myös esineinä kauniita yksityiskohtineen.
Mulla on kaksi ukin rakentamaa mandoliinia ja yksi kesken jäänyt viulu. Ukkini kuoli ollessani vain vuoden ikäinen :( Noilla on tunnearvoa mulle paljon , etenkin kun olen harvoja musikaalisia ihmisiä suvussani. Olisipa ukkini saanut elää kauemmin niin ehkä soittelisin ukkini rakentamalla kitaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo
Yritätte varmaan olla söpöjä, mutta koittakaa nyt ymmärtää että teidän tyttikset ja vaimot ei oo esineitä!
Eikä ketään voi omistaa:)
Harley Davidson Fatbob denim black värillä
Kauneinta yhtä on vaikea sanoa. Rajataan tietysi pois ihmiset ja eläimet ja valokuvat niistä. Nämä voittaisivat tietysti, mutta eläimet ja ihmiset eivät ole esineitä. Siis, kauniita ovat lapsuuden esineet. Kaikki. Koska ne sisältävät tunnearvoa. Lelut, askartelut, helmet, lastenkirjat, koristeet, kaikki mitä on lapsena saanut. Ne ovat kauneimpia.
En muuten ymmärrä, kun täälä luetellaan kaksimielisiä kauneimpina. Onko jollain luulo, että on hauskaa tai jollain näyttää olevan aikaa tuollaisten kirjoittamiseen. Pienenä vinkkinä: tekevälle töitä löytyy, ei tarvitse aikaa kuluttaa täällä. Tai joittenkin mielestä ne kaksimieliset ällöttävyydet on todella kauneinta mitä he omistavat, voi raukkoja.
Kaunotar ja Hirviö-elokuvan lumottu ruusu, sain sen pari vuotta sitten joululahjaksi ystävältä, joka tietää että olen Disney-fani :D
Minun nalle, joka on nyt 50 vuotta, itse olen 51v.
Maija Carlssonin Lehtivati. Sain aviomieheltä joskus 70luvulla.
Ukkini itse rakentamat soittimet: kaksi viulua ja mandoliini. Niissä on kauneinta niiden tarina ja tunnearvo, mutta ovat myös esineinä kauniita yksityiskohtineen.