Kaunein omistamasi esine?
Ja miksi juuri se on niin kaunis että se on kaunein?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useitakin kauniita esineitä koska rakastan sellaisia. Joo, ja tiedän että esineisiin ei saisi kiintyä. :) Kaunein (minun silmissäni) on isoäidiltä 80-luvulla perinnöksi saatu kampauspöytä jonka hänen isoveljensä teki häälahjaksi sisarelleen 1930. Toiseksi kaunein on mieheni teettämä vihkisormus jossa on 9 timanttia sekä kelta- että valkokultaa. Tämä sormuksesta mainitseminen saa nyt varmaan alapeukkuja mutta oikeasti se tuli halvemmaksi kuin kultakauppojen mainostamat timanttisormukst, tosin enää en muista hintaa eikä sen ole niin väliäkään.
Kyllähän tuollaiseen kampauspöytään saakin kiintyä, mikä ihana historia!
Rannekelloni: Cartierin Tank Solo.
En ole yleensä koriste-esineiden perään, mutta edesmennyt rakkaani antoi minulle tekemiään taide-esineitä, ne ovat kauniita ja niillä on valtavasti tunnearvoa.
Minulla on Oiva Toikan lintuja, niistä vaikea valita kaunein. Ehkä joku Ibiksistä tai Hovimestari. Niissä on vaan joku juttu miksi tykkään niistä.
Mummini vanhat helmet. Käytän niitä vain juhlissa. Ne ovat mun aarteeni.
Isan ja aidin mustavalkoinen haakuva 70-luvulta.
Kaksi edesmenneen äitini taidolla entisöimää piironkia!
Kaakelipintainen vintage-sohvapöytä. Vaikea selittää sen hienoutta laittamatta kuvaa, mutta vieraat aina ihastelevat sitä.
Minulla ei taida olla mitään sellaista erityisen kaunista esinettä vaikka olenkin esteetikko enkä huoli kotiini mitään josta en aidosti pidä. En ole kiintynyt yhteenkään tavaraan vaan voisin luopua tarvittaessa ihan kaikesta. Eniten ikävöisin lapsestamme tekemiäni valokuvakirjoja. Kiinnyn vain läheisiin ihmisiin ja lemmikkeihin. Ne ovat minulle kauneinta mitä on.
Tolkienin Lohikäärmevuori vuodelta -73. Tove Janssonin kuvitus.
Nanny Stillin turkoosit korkeat juomalasit.
Arabian mokkakupit.
Oulun rautatieaseman odotussalissa ollut puusohva.
Sydämen muotoinen, pieni kivi, jonka poikani toi minulle 6-vuotiaana.
Tämä mikä kaulassani on. Riipus hopeinen tietynlainen
Upouusi Arashi Dynamics:in TD06SL2-20G. Vielä hyllyssä odottelee,
Montegrappan Extra 1930-kynä. Itselläni mustan ja valkoisen yhdistelmänä. Täydellinen yhdistelmä 1930-luvun italialaista tyyliä, valkokultaisine heloineen, kaiverretuine kultaterineen ja selluloidi-runkoineen.
Aikoinaan hankin tuon erään merkittävän asiakirjan allekirjoittamiseksi. Senkin jälkeen, tuota on aina ilo katsella, joskin suuren kokonsa ja painonsa vuoksi tuo ei ole päivittäin käyttämäni mustekynä.
Mun olohuoneen kattovalaisin. Sain sen mieheltäni lahjaksi suhteemme alkuaikoina 10 vuotta sitten ja edelleen ihailen sitä joka päivä.
https://www.louispoulsen.com/en/catalog/professional/decorative-lightin…
Näin tämän Fredalla, lamppuliikkeen ikkunassa sinkkuna.
Kävin kerran kysymässä hintoja jne ja minulle luvattiin tämä hyvällä hinnalla.
Ostin tämän ns osamaksulla , varasin liikkeestä, toimitus vuoden päästä ja maksoin varausmaksun.
Huuto.net oli juuri tullut ja kauppa kävi hyvin.
Muistan toin vanhempieni luota kirppistavaraa kaljakärryillä ja postittelin satoja paketteja.
Minulla oli erikseen lipastossa laatikko, jonne keräsin rahat ja vihkoon kirjoitin summat ja mitä olin maksanut.
Isoveljeni tuli kerran kylään. Toivat auton takakontillisen myytävää, lasten vaatteita, leluja jne.
Kesällä kävin Hietsussa, siellä oli joku määrä, saa käydä 10 krt myymässä,per kausi.
Jos yhtään muistan hintoja. Lamppu maksoi 10 000 markkaa ja halpa tavara kirppiksellä maksoi 5 markkaa.
Rahat tulivat kokoon, asunto tuli perattua ja lamppu on vieläkin katossa.
Koivupuinen moderni veistos ja lasinen ankkatarjotin/lautanen. Veistoksessa viehättää eniten sen sulava muotokieli ja ankkatarjottimessa sen huumori ja tietynlainen kitchimäisyys. Löysin lasiesineen joskus kirpparilta muutamalla eurolla ja ihastuin siihen ensinäkemältä. Nämä esineet kuvastavat aika hyvin kotini sisustusta. Moderneissa sisustusesineissä on ihanaa selkeyttä, jota vasten leikkisyyttä ja huumoria tihkuvat esineet nousevat kivasti esille.
Vene, 800 heppainen bernico-katti. 90 solmua jos kukaan ei tule tielle eikä ole aaltoja.