Ymmärrätkö miksi perjantaina lakkoillaan?
Onko sinulla oikeasti tiedossa se perimmäinen syy lakolle? Ei se ole ihmisten kiusaksi, vaikka jotkut niin väittääkin. Mä ihmettelen suuresti näitä lakon vastustajia ym purnaajia, joten olen tullut siihen tulokseen että he eivät ymmärrä tuon taivaallista mistä tässä on kyse.
Kommentit (61)
Olen pitkäaikaistyötön, mutta toivon että aktiivimallin takia ei lakkoiltaisi. Pelkään että sekin kääntyy vielä meitä työttömiä vastaan - että meitä pidetään jotenkin syyllisinä lakosta aiheutuviin hankaluuksiin.
Lakon vastustajat uskovat kaiken, mitä heille sanotaan.
Kyse on siitä, että vain noin 40% prosenttia voisi työllistyä aktiivimallilla. 60% karenssiin. Silmissä euron kuvat kiiluen, luullaan, että karenssirahat kilahtavat Sipilän lompakkoon. Rikkaat vain unohtivat sen pirun toimeentulotuen. Se pitää seuraavaksi pienentää ja vaikeuttaa hakeminen. Kaiken taustalla on raha.
Jos työpaikkoja ei ole, mihin nämä työttömät menevät töihin?
No tämä aktiivimalli on yksi syy, mutta tässä lakkoillaan myös sen takia, että hallitus lupasi, ettei kikyn jälkeen tule enää uusia leikkauksia.
Kiky-sopimuksen yksi keskeinen elementti oli, että työttömyysturvaa ei leikata tällä hallituskaudella. Tästä vakuutuksen oli antamassa SAK:n hallituksessa itse pääministeri Juha Sipilä.
Mielenilmaus 2.2. on poliittinen, ja se on osoitettu maamme hallitusta vastaan. Syynä on juuri se, että maan hallitus on rikkonut sopimuksen.
Koska työttömillekin kuuluu ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tässä ongelma, vaan se, että vaikka niitä olisi ei näistä ole töihin
No perjantaina lakkoillaan koska työttömät ovat tyhmiä, laiskoja ja tykkäävät kiusata viattomia työssä käyviä ihmisiä laittomilla mellakoilla.
Ammattiyhdištysliike masinoi mielenilmauksen omaa ehdotusta vastaan koska tarvitsee profiilinnostoa. Nykyisin on täysi turhake ja jäänne menneestä. Yrittää saada näin mediajulkisuutta. Luuleko työttömät tosiaan, että liitot ajaa heidän asiaansa? Typeryksiä tässä käytetään oman aseman pönkittämiseen, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja kyllä on. Ongelma on siinä, että suomalaiset eivät suostu töihin orjapalkalla ja siihen aktiivimalli koittaa pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
No perjantaina lakkoillaan koska työttömät ovat tyhmiä, laiskoja ja tykkäävät kiusata viattomia työssä käyviä ihmisiä laittomilla mellakoilla.
Työttömät siis lakkoilee perjantaina?
Ymmärrän hyvin, mutta poliittisia lakkoja ei pitäisi saada järjestää työajalla. Työajalla pitäisi saada lakkoilla vain työehtoihin liittyvien asioiden vuoksi. Nyt työntekijäjärjestöt kostavat asiaan syyttömille työnantajille eduskunnan päätökset. Järjetöntä! Suomi on harvoja maita, joissa tällaisia poliittisia lakkoja voi järjestää. Toivottavasti nämä muuttuvat pian laittomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkäaikaistyötön, mutta toivon että aktiivimallin takia ei lakkoiltaisi. Pelkään että sekin kääntyy vielä meitä työttömiä vastaan - että meitä pidetään jotenkin syyllisinä lakosta aiheutuviin hankaluuksiin.
Turha pelko. Seuraava on hallitus on huomattavasti enemmän vasemmalle kallellaan kuin nykyinen.
Hyvin vaikea ymmärtää näin pienituloisena työntekijänä, joka tarvitsisi bussikyydin perjantaina eikä ole rahaa taksiinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiyhdištysliike masinoi mielenilmauksen omaa ehdotusta vastaan koska tarvitsee profiilinnostoa. Nykyisin on täysi turhake ja jäänne menneestä. Yrittää saada näin mediajulkisuutta. Luuleko työttömät tosiaan, että liitot ajaa heidän asiaansa? Typeryksiä tässä käytetään oman aseman pönkittämiseen, kuten aina.
Kyllä ne vaan ajaa työttömienkin asioita. Olen työtön ja liiton asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, mutta poliittisia lakkoja ei pitäisi saada järjestää työajalla. Työajalla pitäisi saada lakkoilla vain työehtoihin liittyvien asioiden vuoksi. Nyt työntekijäjärjestöt kostavat asiaan syyttömille työnantajille eduskunnan päätökset. Järjetöntä! Suomi on harvoja maita, joissa tällaisia poliittisia lakkoja voi järjestää. Toivottavasti nämä muuttuvat pian laittomiksi.
Se onkin asia, jossa pohjoismaat ovat muuta maailmaa edellä, ei jäljessä.
Ja lakko/mielenilmaus kannattaa totta kai järjestää sellaisena ajankohtana, että se tuntuu jossain. Mitä järkeä järjestää joskus illalla kuuden jälkeen? Niitä nyt voisi järjestää vaikka joka päivä kuuden jälkeen illalla, mutta mitään vaikutusta niillä ei olisi. Se saisi lakkoilijat vain näyttämään pelleiltä.
EK on pitänyt jo pitkän porun asiasta ja jopa esittänyt halua kieltää tukilakot sekä mielenilmaukset työajalla. On kyllä vähemmän välkkyä porua EK:lta, sillä se todistaa lakkoilijoille, että päivänkin kestävä iso lakko todellakin tuntuu. Kannattaa siis lakkoilla jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
No tämä aktiivimalli on yksi syy, mutta tässä lakkoillaan myös sen takia, että hallitus lupasi, ettei kikyn jälkeen tule enää uusia leikkauksia.
Kiky-sopimuksen yksi keskeinen elementti oli, että työttömyysturvaa ei leikata tällä hallituskaudella. Tästä vakuutuksen oli antamassa SAK:n hallituksessa itse pääministeri Juha Sipilä.
Mielenilmaus 2.2. on poliittinen, ja se on osoitettu maamme hallitusta vastaan. Syynä on juuri se, että maan hallitus on rikkonut sopimuksen.
Tämän minä allekirjoitan. Jo kikyä päätettäessä olisi koko Suomen pitänyt mennä yleislakkoon. Ei pitänyt tulla enää muita paskanakkeja hallitukselta ja taas tuli. Herrat puhuu niin paljon potaskaa että ihmettelen suuresti ettei lammaskansa nouse tämän enempää barrikadeille.
En oikeastaan tiedä, mutta minua ei lakko haittaa. Saa lakkoilla ja osoittaa mieltään! Minä olen lakkoillut tässä saikulla täydellä palkalla 3 päivää.
Perjantaina lakkoillaan kisa suomalaiset eivät halua norjan aktiivimallia joka toimii siellä hyvin.
Tiedän. Rikkaiden tukijoiden avustuksella valittu hallitus tekee tavallisen ihmisen kannalta haitallisia päätöksiä. Päätöksiä joiden motiiveistakin valehtelevat.