Apua, masennuslääkkeet lihottaa!
Miksi lääkäri edes määräsi näitä ahdistukseen, johon eivät edes tunnu auttavan?
Tässä sairastuu vielä masennukseenkin!
Kommentit (13)
Syö lääkkeet päivittää noin 3kk päästä alkaa vaikutus näkyä.
Ahdistukseen parasta hoitoa on että teet ne asiat mitkä ahdistaa, vaikka ahdistaa. Niihin siedättyy ajan kanssa. Ahdistus ei ole vaarallista, se on vain tunne.
Lääkkeestä kiinni. Mulle määrättiin useiden toimimattomien lääkkeiden jälkeen Brintellixiä ja sain elämäni takaisin ja laihduinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseen parasta hoitoa on että teet ne asiat mitkä ahdistaa, vaikka ahdistaa. Niihin siedättyy ajan kanssa. Ahdistus ei ole vaarallista, se on vain tunne.
Ja itse lopetin tällä tavalla vuosien lääkkeiden käytön, jotka eivät olleet tuoneet juurikaan vastetta. Oli raskas kokemus, mutta todella toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääke itsesään lihota. Voi lisätä tai vähentää ruokahalua, omalla lapsella vähensi. Sinun pitää nyt valita tarkasti mitä syöt, terveellisiä vaihtoehtoja voit napostella paljon ja paino ei nouse. Nyt käyt ostaa vaikka pussin omenoita tai porkkanoita ja nappaat aina yhden kun tekee mieli syödä jotakin. Myö purukumin syöminen on hyvä tapa opetella, vatsa ei täyty ja hampaatkin tykkää.
Näin voi vinouttaa suhteensa ruokaan. Jos itse tykkäät laittaa itsellesi paljon naposteltavia niin ei siinä mitään. Toisen ihmisen ei kuitenkaan tarvitse alkaa jauhaa ilmaa keräävää purkkaa jotta ei olisi ruoka mielessä koko ajan.
Jotkut masennuslääkkeet lisäävät ruokahalua (kuten Mirtazapin), toiset taas hidastavat aineenvaihduntaa (esim. Ketipinor ja Olanzapin).
Itse käytän Voxraa, se vie ruokahalun.
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin jatkuva veto avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin ja se ahdistaa.
Ei muuta kuin ozempicia ja sitten masislääkettä. Kyllä mahaan pillereitä mahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lääke itsesään lihota. Voi lisätä tai vähentää ruokahalua, omalla lapsella vähensi. Sinun pitää nyt valita tarkasti mitä syöt, terveellisiä vaihtoehtoja voit napostella paljon ja paino ei nouse. Nyt käyt ostaa vaikka pussin omenoita tai porkkanoita ja nappaat aina yhden kun tekee mieli syödä jotakin. Myö purukumin syöminen on hyvä tapa opetella, vatsa ei täyty ja hampaatkin tykkää.
Näin voi vinouttaa suhteensa ruokaan. Jos itse tykkäät laittaa itsellesi paljon naposteltavia niin ei siinä mitään. Toisen ihmisen ei kuitenkaan tarvitse alkaa jauhaa ilmaa keräävää purkkaa jotta ei olisi ruoka mielessä koko ajan.
Kyllä on myös se vaihtoehto että syö normaalisti ruoka-aikoina ja ei napostele, vaan sietää nälkää, jos sellaista tuntee.
Itse olen ainakin laihtunut, sillä vihdoin nukun hyvin ja riittävän pitkän yöunen. Valvominen lihotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin jatkuva veto avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin ja se ahdistaa.
Silloin sun avioliitto ei ole hyvä, sellainen missä sinä viihdyt. Eroa. Ei tuollaisen takia pidä lääkkeitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sun avioliitto ei ole hyvä, sellainen missä sinä viihdyt. Eroa. Ei tuollaisen takia pidä lääkkeitä syödä.
Luulen, että en vain jaksa tasaista arkea, jollaista se saman kumppanin kanssa on. En myöskään halua lapsista vuoroviikkoasujia näin mitättömän syyn takia.