Mitä ajatuksia herättää aikuinen, terve ihminen, joka ei perjantaina pääse töihin kun pitäisi kävellä 6 km/suunta?
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Kommentit (197)
Koululle on noin 4 km. En ajatellut kävellä.
minulla on pomo, joka ajaa autolla päivittäin 2 km työmatkan. :)
Mä ajattelin skipata yliopiston perjantaina. Oon ollut viikonlopun ja maanantain kuumeessa ja olo on edelleen kurja. Mulla on reilut 5km yliopistolle ja perjantaiksi on luvattu yli 10 astetta pakkasta ja lumipyryä. Lisäksi koira pitäisi jaksaa lenkittää myöhemmin.
Pyöräilemään en ala kun ei ole talvirenkaita.
Normaalitilanteessa varmasti vähintään harkitsisin mutta olo on kyllä ainakin nyt vielä niin kurja että en taida mennä. Lisäksi mulla on perjantaina vain yksi pakollinen tunti ja yksi luento jolla ei ole pakko olla läsnä joten en koe tuon olevan sen väärti. Mieluummin kävelen sen 10km koiran kanssa jos vaan olo on jo sen verran hyvä :)
Kävelyhän on ihmisen normaali "olomuoto." Istuminen ei. Onpa ihmiset laiskoja.
Voisin kävellä 6km töihin, jos ei olisi liukasta. Mutta näinä päivinä jos kävelisin noin kauas varoen jokaista askeltani niin päätyisin nilkuttamaan kun selkä ja lonkka menisi jumiin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sellainen jonka työ on muutenkin fyysisesti raskasta.
Tämä on suurin syy.Kyllähän yksi kahjo polki pyörällä tehtaalle kymmenien kilometrien kiertotien.Tämän päälle juoksi vapaa-ajalla - ei ainakaan terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan sellainen yleensä jaksaa, koska täytyy työssäkin olla hyvä kunto.
Eikä jaksa,se vie ylimääräistä energiaa.Toimistossa voi istua kävelynkin jälkeen.
Nuorena kävelin ihan säännöllisesti viiden kilometrin koulumatkan. Ymmärrän, jos tuota ei halua kävellä 25 asteen pakkasessa, mutta muuten pitäisi onnistua keneltä vain.
Vierailija kirjoitti:
On kuulemma liian pitkä matka käveltäväksi eli 12 km edestakaisin.
Eikö taksitkaan kulje? Kustannus tollaselle matkalle on 20-25€ luokkaa..
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samoja jotka huutaa täällä että lasten kuuluu kävellä kouluun joka aamu kolme kilsaa koska niin ennenkin tehtiin.
Meillä koululainen pyöräilee joka päivä 3,5 km suuntaansa. Ei ongelmia ja kuntoa riittää. Aika turhaa touhua mennä bussilla kun joutuisi kuintenkin kävelemään n kilometrin kummassakin päässä. Pyörällä on nopeampaa ja helpompaa. Ei tarvitse ihmetellä bussien aikatauluja ja odotella.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan kiinnostaisi lähteä tuollaista matkaa kävelemään, jos olisi to iltavuoro 21:30 asti ja pe aamuna työt alkaisi 6:45. Kävelyyn menisi liikaa aikaa, joka olisi pois nukkumisesta. Olen vuorotyössä. Pyytäisin varmaan palkatonta tai vaihataisin työkaverin kanssa aamuvuoron iltavuoroksi, jos mahdollista.
Kyseessä kuitekin vain yksi kerta suuntaansa eikä suinkaan joka päiväinen voimanponnistus.
Ajattelisin, että tyyppi ei varmaan harrasta liikuntaa millään muotoa. Itse kävelen joka paikkaan, ja olen entinen lenkkeilijä. En silti ihmettele, että jos joku ei pysty kövelemään 12 kilsaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen pyörällä töihin ympäri vuoden, 3 km suuntaansa. Kerran kun pyörä oli huollossa, kävelin viikon. Tuolloin väsytti tavallista enemmän. Kyllä 6 km kävely X2 kerran olisi ok, pyörällä tietysti menisi helposti.
Aloittajan tarkoittama tyyppi ei ehkä ole kovin liikunnallinen?
3km suuntaansa ei ole yhtään mitään,onnea lyhyestä työmatkasta.Sinulla ei ole hyvä kunto jos matkan kävely väsyttää,tuo pituus on aivan normaali.
Aloitukseen.Jos kuutta kilsaa ei jaksa kävellä,niin pitää miettiä jo omaa terveyttä.Juoksin itse aikoinaan n.60 km viikossa,se vain piristi elämää.Aikoinaan juoksin myös töistä kotiin n.3 km viikossa,matka 10 km.
Nyt juoksu tuolla muiden lajien vuoksi,mutta keväämmällä taas sitäkin.En ole mikään parikymppinen.
Lakkopäivä taitaa olla pakkasta ja tuulta,joten...
Vierailija kirjoitti:
Käyn raksalla töissä pyörällä 8km/suunta. Miten se voi olla ongelma, että työ on fyysisesti raskasta? Sehän tekee vain hyvää, kun on ensin tehnyt jotain aerobista ennen kun käy nostelemaan raskaita painoja, töissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn raksalla töissä pyörällä 8km/suunta. Miten se voi olla ongelma, että työ on fyysisesti raskasta? Sehän tekee vain hyvää, kun on ensin tehnyt jotain aerobista ennen kun käy nostelemaan raskaita painoja, töissäkin.
Syöt kai paljon?
Kävelen päivittäin 4km suuntaansa yliopistolle. Illalla kävelen vielä töihin 2km per suunta. Siivoojan työ, eli ei kaikkein kevyimmästä päästä. Kävelyosuudet on kivoja kun laittaa kuulokkeista musiikkia tai kivan podcastin.
Itse kävelen joka paikkaan (vaikka olen ylipainoinen), eikä 6 km 2 kertaa päivässä olisi ongelma, mutta ymmärrän kyllä, että tosi pitkältä matkaltahan se tuntuu, jos ei ole tottunut sellaista kävelemään. Varsinkin kun pitäisi reipasta vauhtia kävellä, ettei siihen mene koko päivää.
Eikö sillä ihmisellä oikeasti ole työkavereita, jolta voisi kysyä kimppakyytiä? Kohteliaana tietysti maksaa kyydistä, kun toinen koukkaa ja hakee, mutta saattaa päästä vähän halvemmalla mitä taksi tulisi maksamaan.
Eikö ihmisillä ole polkupyöriä? Voisiko sellaista edes yrittää lainata?
Eikö ihmisillä ole lämpimiä vaatteita, että voi sen matkan oikeasti pyöräillä tai kerran vuodessa vaikka kävellä?
Eikö tuota päivää voisi kääntää huumoksi ja ottaa seikkailuna, kun tulee vähän erilaine työmatka?
Ei ole kummoinen matka terveelle aikuiselle. Mutta sitten taas jos on pieniä lapsia (päivähoitoon vienti ja hoitoajat), töihin pitäisi kävellä autotien vartta (turhia vaaratilanteita, etenkin pimeällä) tai työpaikalla ei ole peseytymismahdollisuutta, niin silloin mielestäni ihan ok olla pois.