Tuhkaus vai Arkkuhautaus?
Kommentit (141)
Tuhkaus!! En tahdo joutua matojen syömäksi
Tuhkaus. Eikä mitään kovin kummoista syytä
Suomessa susbstantiivit kirjoitetaan isolla alkukirjaimella vain virkkeen alussa ap. Opeta se asia älypuhelimellesi, jooko?
Tuhkaus ja muistolehto, ilman seremonioita ennen tuhkausta tai sen jälkeen.
uskonnollisista syistä sekä ajatus poltetuksi tulemisesta on erittäin ahdistava
Tuhkaus. Halvempi ja en halua matojen syötäväksi.
Tuhkaus, koska taivashautaus ei ole täällä mahdollinen.
Vaikea kysymys. Sinänsä asialla ei ole minulle kyllä yhtään mitään väliä, koska olen siinä vaiheessa jo poistunut täältä keskuudestamme. Se kumpi vaan on mahdollisille elossa oleville läheisille helpompaa ja/tai halvempaa!
Toisaalta olen nähnyt netissä joskus sellaisia biohajoaviakin uurnia, jotka voi istuttaa vaikka puiden siemenien kanssa maahan. Jotenkin kaunis ajatus, tosin ei ehkä ihan lähiaikoina Suomeen rantautuva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkaus. Kerrankin ei palele.
HAH HAH HAH HAH sama täällä samasta syystä.
Tuhkaus - siinähän tulee se arkkukin samalla...
Mulla myös arkkuhautaus. Ajatus poltetuksi tulemisesta on ahdistava + uskonnolliset syyt
Arkkuhautaus sillä uskon Jumalaan.
Tuhkaus kuten Simpsoneissa. Sitten kun aikani on, niin minut saa kipata Olkiluoto kympin sisuksiin.
Tuhkaus ja tuhkat voi vetää pytystä alas. Ei tarvitse mitään palvontapaikkoja ja velvollisuuksia jättää jälkeensä.
Kumpikin vituttaa yhtä paljon. En osaa sanoa. Perhe saa päättää eli kumpi niistä tuntuu helpommalta. Mua ahdistaa ajatus kuolemisesta.
Tuhkaus ja tuhkat muistolehtoon.
Ei kumpikaan. Haluan "luonnollisen" hautauksen, eli kangaskäärössä matalaan hautaan. Tällä tavalla ruumis hajoaa mullaksi nopeinten, ekologista ja halpaa.
Arkkuhautaus. Osa syyksi uskonnollisista syistä sekä ajatus poistetuksi tulemisesta ei tunnu mukavalta.