Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan kauhea tilanne (rahattomuus)

Kylmäjanälkä
25.01.2018 |

Mä en enää tiedä, mitä tehdä. Mä tarviin rahaa niin ku HETI. Ei ketään jolta lainata. Pikavippiä en saa. Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti. Haluisko joku ostaa sen ja pelastaa yhden ihmishengen? (Tilanne on oikeasti niin paha) jos joku haluaa auttaa, kerron lisää tilanteesta.

Kommentit (263)

Vierailija
1/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jormanen kirjoitti:

Niin. Tai sitten voisit vaikka alkaa heti tienaamaan rahaa 🤔 aloita täällä https://csl.ink/2NbH vastailet vain kyselyihin ja saat palkkion. Itekkin ollu tuossa tilanteessa ja sieltä ei oikeasti nousta muuta kuin työtä tekemällä...

Kun "kunnon töitä" ei tahdo olla. Joka ainoan keikan oon käynyt tekemässä, mutta ne pysäyttää päivärahan maksun samoin tein ja palkat tulee viiveellä (seuraavat vasta 15. päivä). Rahaa pitäs saada muutamassa tunnissa. (Että sais tankattua ja pääsis iltavuoroon)

Vierailija
2/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssi seurakunnan pakeille ja kysy voiko diakoni auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyti työkaverilta? Kaverilta? Sukulaiselta? Bussilla? Kävele? Mene pyörällä? Suksilla?

Vierailija
4/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäjanälkä kirjoitti:

Myytävää ei ole äkkiseltään muuta kuin motonetin 50€ lahjakortti.

Motonetissä (kivijalassa) myydään keksejä ja karkkeja. Ei ole terveellistä, mutta nälkäkuolema siirtyy.

Vierailija
5/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ostamaan jotain motonetistä ja sitten palautat sen ja pyydät saada palautuksen rahana?

Vierailija
6/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä matka on töihin? Voisitko pyöräillä?

Vierailija
7/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin on 43km (suuntaansa) eli ei ihan kävelymatka. Diakonille jo soitin, eivät anna rahaa vaan maksusitoumuksen ruokakauppaan, koitin selittää, että bensa on nyt se ykkösjuttu, että pääsen sinne töihin, mutta.... ei ole hänellä valtuuksia huoltoasemalle maksusitoumusta kirjottaa.

Ja kun tähän joku nyt tulee kohta ilkkumaan, että joku juoppo/nisti/peluri, jolle kelpaa vaan raha, niin ei. Voin ottaa maksun myös polttoaineena. Rahat menis kuitenkin siihen. Ja kun joku ehdotti motonetissä käyntiä niin lähin kauppa on 100km päässä. Muuten olisin varmaan koittanut jo "realisoida" tuon lahjakortin.

Vierailija
8/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut?

Vierailija
9/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sun auta kuin soittaa töihin, ettei sulla ole varaa mennä sinne ja yrittää siirtää työvuoroa. Tai kysy naapurilta kyytiä. Ihmiset oikeesti auttaa, kun kysyy apua. Huoltoasemille voi mennä kyttäämään rekkakuskeja ja ihan suoraan mennä kysymään, minne ovat menossa ja kysyä pääseekö kyytiin. (tein tätä nuorena)

Vierailija
10/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Töihin on 43km (suuntaansa) eli ei ihan kävelymatka. Diakonille jo soitin, eivät anna rahaa vaan maksusitoumuksen ruokakauppaan, koitin selittää, että bensa on nyt se ykkösjuttu, että pääsen sinne töihin, mutta.... ei ole hänellä valtuuksia huoltoasemalle maksusitoumusta kirjottaa.

Ja kun tähän joku nyt tulee kohta ilkkumaan, että joku juoppo/nisti/peluri, jolle kelpaa vaan raha, niin ei. Voin ottaa maksun myös polttoaineena. Rahat menis kuitenkin siihen. Ja kun joku ehdotti motonetissä käyntiä niin lähin kauppa on 100km päässä. Muuten olisin varmaan koittanut jo "realisoida" tuon lahjakortin.

Palkkaennakko?

Mä olen valitettavasti täällä Motonetin vieressä, olisin voinut lahjakorttisi ostaa, mutten lähde sen vuoksi 100 km ajamaan :)

Vierailija
11/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asut?

Etelä-Pohjanmaan maalaiskunnassa. Kui?

Vierailija
12/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeasti auttaisin ellen olisi itse ihan peeaa.

Vierailija
13/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bensan loppuminen ja työpäivä tuli yllätyksenä koska...?

Vierailija
14/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Palkkaennakko?

Mä olen valitettavasti täällä Motonetin vieressä, olisin voinut lahjakorttisi ostaa, mutten lähde sen vuoksi 100 km ajamaan :)

Palkkaennakko ei onnistu keikkatyöläisellä. Nyt en ihan ymmärrä sun pointtia... asut motonetin kupeessa, miksi sun pitäs ajaa 100km? Ja mitäköhän motonettia mahdat tarkottaa? Niitä kun on useampia. Mutta kiitos tarjouksesta.

Vierailija
15/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippi? Pyydä veljeltä/siskolta/äidiltä/isältä/serkulta lainaamaan rahaa?

Vierailija
16/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja bensan loppuminen ja työpäivä tuli yllätyksenä koska...?

No ei varsinaisesti tullu. Koska tiedän että töihin kutsu voi tulla koska vaan. Rahan puute on tavallaan yllätys, koska joka päivä odotan niitä päätöksiä päivärahoista, jotka retajaa ties minkä liitteiden puutteessa. Mutta älä sure, kyllä mä olen kusessa tienny olevani jo pitkän aikaa. Kiitos, kun muistutit!

Vierailija
17/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Palkkaennakko?

Palkkaennakko ei onnistu keikkatyöläisellä. Nyt en ihan ymmärrä sun pointtia... asut motonetin kupeessa, miksi sun pitäs ajaa 100km? Ja mitäköhän motonettia mahdat tarkottaa? Niitä kun on useampia. Mutta kiitos tarjouksesta.

No millä sä ajattelit että se lahjakortti ja raha vaihtaa omistajaa ennen työvuorosi alkua, ellet tapaa ostaja face to face?

Vierailija
18/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko pitää se keikkatyöbensaraha erillään että yleensä pääsee sinne keikkatyöhön tienaamaan?

Vierailija
19/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikavippi? Pyydä veljeltä/siskolta/äidiltä/isältä/serkulta lainaamaan rahaa?

Alotusta et sitten viittinyt lukea? Ei ole ketään, jolta lainata ja pikavippi ei ole vaihtoehto.

Enkä mä edes tahdo LAINATA koska seuraavana rahapäivänä pitäs maksaa ja sit on taas vähemmän rahaa... olisin halunnut MYYDÄ itselleni tarpeettoman lahjakortin.

Vierailija
20/263 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän. Vuosia tehnyt jeikkaa ja pätkää. Tili saattaa tulla 2-6 viikon päästä. On unohdettu laittaa tunnit maksuun, otettu vahingossa 60% veroa jne. Monta kertaa miettinyt, että millä sinne töihin asti pääsen. Onneksi keikkatyöt ja pätkät yleistyy, niin moni pääsee kokemaan tämän ilkkumisen sijaan.