Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
461/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuun mitä meinaat mut kyllä mä sen tulkitsisin virheeks. Minkä laitoitkaa sit siihen jos et sitä?

Vierailija
462/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamkin sivut ovat sekavat. Ja jos nuo jonkun aiemmin kertomat pisterajat ovat oikein, niin tuntuvat melko korkeilta. Taitaa jäädä kutsu saamatta, kun saatoin saada vain n. 49 pistettä laskemalla vääriksi kaikki, joiden vastaustani en enää muistanut... Toki voin toivoa edes osan niistä menneen oikein, mutta pessimisti ei pety :(

Mua harmittaa niin paljon että oikein itkettää. Olisi vaan pitänyt paneutua siihen hakutoimintoon ja uskoa todella se, ettei tuossa kokeessa mitata materiaalin ymmärtämistä. Parhaiten pärjää, kun on nopea käyttämään tietokonetta/tekstinkäsittelyä... Tunnen itseni ihan idiootiksi.

Mä jätin nimenomaan ne kaiken maailman faktorit, coxit jne kirjoittamatta ylös. Olin niin varma, etteivät kokeentekijät vaan voi kysellä (ainakaan monta kysymystä) noista. Ei mulla riittänyt aika ruveta niitä etsimään. V*tuiks meni arvauksetkin, eli edes onni ei suosinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastasin juuri tohon 25 kysymykseen että vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit tyydyttäviksi. Koska noi 3 vaihtoehdot eivät olleet mielestäni oikeat.

Vierailija
464/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olikaan muut vaihtoehdot? Toi on kyllä valitettavasti väärin koska se pitää paikkansa, että niin sanottiin. Ja jep Jyväskylä on hankala kaikin puolin.. Varsinaisestakin kokeesta oli 55/70 ja vielä et kaikista osioista vähintää 30%.

Vierailija
465/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vastasin juuri tohon 25 kysymykseen että vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit tyydyttäviksi. Koska noi 3 vaihtoehdot eivät olleet mielestäni oikeat.

No siis yhtenä vaihtoehtona siinä oli että ”Alle 6 vuotta työkokemusta omaavat arvioivat tietävänsä ohjaajan roolit ja tehtävät paremmin kuin 16- 30 vuotta töskennelleet.”

Ihan vaikka ei olisi tekstiä lukenut edes niin tosta kyllä jo voi arvata että tää väittämä ei ole totta ja sitähän siinä just haettiin että mikä niistä ei ole totta joten tää oli selkeesti oikea vastaus 25. kysymykseen.

Vierailija
466/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis yhtenä vaihtoehtona siinä oli että ”Alle 6 vuotta työkokemusta omaavat arvioivat tietävänsä ohjaajan roolit ja tehtävät paremmin kuin 16- 30 vuotta töskennelleet.”

Ihan vaikka ei olisi tekstiä lukenut edes niin tosta kyllä jo voi arvata että tää väittämä ei ole totta ja sitähän siinä just haettiin että mikä niistä ei ole totta joten tää oli selkeesti oikea vastaus 25. kysymykseen.

Ainiin! Juurikin näin.

Vierailija
467/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan se tieto tulee jatkosta?

Vierailija
468/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoekutsut pitäisi tulla omien tietojeni mukaan vasta viikkoa ennen koetta.

Vierailija
469/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla pitäisi tulla pisteiden sähköpostiin. Valintakoekutsut tulevat ainakin omassa oppilaitoksessani vasta noin viikkoa ennen koetta. Eli toukokuun lopulle jännitetään. Ja sitten taas kesäkuun loppuun varsinaista valintaa.

Vierailija
470/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseeköhän 55 pisteellä Metropolian toimintaterapian valintakokeeseen? En löytänyt mistään pisterajaa vielä, oli viime syksyn rajat jotain 53..

Vierailija
471/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks tietoa JAMKin valintakokeesta sosionomeilla? Sisältöä?

Vierailija
472/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla pitäisi tulla pisteiden sähköpostiin. Valintakoekutsut tulevat ainakin omassa oppilaitoksessani vasta noin viikkoa ennen koetta. Eli toukokuun lopulle jännitetään. Ja sitten taas kesäkuun loppuun varsinaista valintaa.

Ei kai ne valintakokeet ole juuri kesäkuun alussa? Mulla on juuri silloin ulkomaanmatka..

Epätodellista jos harvat menot menee just päällekkäin.

Vierailija
473/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut ennakkomateriaalitehtävien pisteitä kun muistin mun vastaukset vähän päälle puoliin, pelottaa että lasken tosi yläkanttiin ja sitten petyn kun oikeasti en saanut niin hyviä pisteitä :D Mutta niistä mitä muistan meni kyllä moni oikein, toivotaan parasta.

Englannista 9/10 oikein. Äidinkielestä 15/15 oikein, matikasta 8/15 oikein (lisäksi yksi väärin ja loput oli "en tiedä")

Tosi monet kysymyksistä oli varsinkin englannissa sellaisia että piti olla tosi tarkkana! 

Vierailija
474/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ne valintakokeet ole juuri kesäkuun alussa? Mulla on juuri silloin ulkomaanmatka..

Epätodellista jos harvat menot menee just päällekkäin.

Joillekin sh linjoille näytti olevan 29.5.

Oma kokeeni (sosionomi) on 5.6.

Oppilaitoksen sivuilta ja opintopolusta pääsee katsomaan valintakoepäivän.

Vierailija
475/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseeköhän 55 pisteellä Metropolian toimintaterapian valintakokeeseen? En löytänyt mistään pisterajaa vielä, oli viime syksyn rajat jotain 53..

Pisterajat ovat tiedossa vasta valintakoekutsujen jälkeen. Vanhoihin pisteisiin täällä on vertailtu ja ennakoitu mahdollisuuksia. :)

Vierailija
476/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisterajat ovat tiedossa vasta valintakoekutsujen jälkeen. Vanhoihin pisteisiin täällä on vertailtu ja ennakoitu mahdollisuuksia. :)

Eli jos edelliseen valintaan on päässyt jossain n. 50 pisteellä ja nyt arvelee saaneensa n. 49 pistettä, on vielä toivoa. Kannattaa vain toivoa että koe oli vaikea, ja muutkin ovat saaneet matalampia pisteitä :D

Vierailija
477/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä huutelen minä, joka teki esivalintakokeen neljättä kertaa ja ei ole vielä kertaakaan päässyt oikeisiin valintakokeisiin. Yleensä mulla on jäänyt kiinni esivalintamateriaalikysymyksistä, mutta tällä kertaa enkku meni täysin penkin alle. Katsoin vielä, että ompa tällä kertaa helppo enkkuosio. Mulla meni vaan yksi oikein!..Siihen päälle toki tein materiaalikysymyksissä ainankin 7-10 virhettä, äikässä 2-3 ja matikassa 1, niin saapa nähdä riittääkö edes "huonompiin" kouluihin..Pitikin tällä kertaa mennä huonosti enkku, kun yleensä enkku, äidinkieli ja matikka menneet hyvin ja materiaalikysymyksistä mennyt vaan joku 10 oikein.

I feel you, nimittäin täällä kans tämmönen tosissaan koulunpenkille yrittävä ammatinvalintaongelmainen heppu. Aikasemmalta vuodelta opittuna aikataulutin kokeen itelleni omien ongelmaosioiden mukaan niin että vaikein oli ensin eli matikka max. 15min, sen jälkeen ennakkomatsku max.40min, äikkä max.15min ja enkkukin 15min. Itsekin katsoin että ompa helpon oloinen enkun osio, ja lopuksi vaan 2 oikein😄. Äidinkielessä väärin vaan 2. Käytin kymmeniä tunteja matikan opiskeluun koska olivat päässeet unohtumaan ja sain 7,5p koska jotkut sanalliset olis vieny liikaa aikaa niin näppäsin "en tiedä". Ennakkomateriaalia olin opiskellut myös kymmeniä tunteja ja tehnyt muistiinpanot, muistilappuja, taulukkoja, alleviivauksia, mutta silti sain 29 oikein. Opiskelin ennakkomatskun sisällön niin hyvin että tiesin tasan sillä sekunnilla mistä mikäkin lause löytyy, mutta huolimattomuus vaihtoehtojen lukemisessa kostautui. Mulla on lukivaikeus joka ilmenee lukemisen hitautena, joten ajalliset kokeet on aina pahoja😃 ..noh jospa näihin pohjosemman kouluihin pääsisi alemmilla pisteillä..

Vierailija
478/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää, että olen naureskellut sotelialoille hakeneille mammoille ja heidän totaaliselle kyvyttömyydelle perehtyä edes oppilaitosten opiskelijavalintaperiaatteisiin oma-alotteisesti saati sitten ymmärtää selkeää suomea tässä nyt monen sivun verran :D:D:DD 

Hyvä nyrkkisääntö tuon esivalintakokeen sijasta olisi varmaan erotella jyvät akanoista, että jos tarvitsee tulla kysymään vauva.fi-palstalta, että millä perusteella valitaan todistuksen tai valintakokeen perusteella jonkin amk:n linjalle tai pääseekö 60:llä pisteellä sosionomiksi niin suoraan EI .. XD

Täällä on kyllä varmasti enimmäkseen muita kuin mammoja :D T: 20v lapseton

Vierailija
479/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponge kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä näytti menevän äikkä ja ennakkomateriaalit ok, matikka vähän sinne päin ja enkku sitten huonoiten. Oon tosi pettynyt tohon englannin osioon kun tuntui menevän hyvin ja oon asunut uk:ssa 4 vuotta, joten englannin luulisi olevna hallussa. Ei näköjään ole :D

Tuli vähän semmonen fiilis ettei pisteet riitä valintakokeisiin.. saa nähdä kuitenkin, toivottavasti riittäisi :)

Joo, harmittaa ihan vietävästi. Englanti meni tosi huonosti. Oli jotenkin sekava. Kiireessä luulin ymmärtäväni, mutta en ymmärtänytkään. Todennäköisesti en pääse jatkoon (hain sosionomin monimuotoon). Jos englanti olis mennyt vähintään kuten suomi tai matikka, olisin varmaan jatkossa. :/

Se englanti oli kyllä ihan täyttä pilkunviilausta.

Vierailija
480/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintakoekutsut pitäisi tulla omien tietojeni mukaan vasta viikkoa ennen koetta.

No hieno juttu. Pakko ottaa siis varmuuden vuoksi töistä kaks palkatonta vapaata pääsykokeita varten, en mä viikkoa aikasemmin saa vuoroja mitenkään enää sumplittua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan