Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totta se on: NÄIN some on muttanut ihmisiä? Oletteko huomanneet?

Ihmisten käyttäytyminen muuttuu:
24.01.2018 |

Asiakaspalvelijat sanovat, että sosiaalisen median yleistyttyä ihmisistä on tullut töykeitä: päin naamaa voidaan sanoa sellaista, mistä ennen ei kehdattu edes ajatella.

Lisäksi somen käytön myötä ihmiset kuulemma nykyään loukkaantuvat helpommin ja vetävät herneen nenään melkein joka asiasta.

En ole asiakaspalvelutyössä, mutta olen huomannut että kliseisen ulkokuvan antaminen itsestä on lisääntynyt ja myös sen, että joukossa tyhmyys tiivistyy ihan uskomattomalla tavalla. Someraivo saattaa syntyä sellaisestakin asiasta kuin mielipiteestä. Somettajat eivät uskalla keskustella asioista oikean henkilön kanssa, mutta sen sijaan huutelevat asiasta koko maailmalle. Keskustelun taito on kadonnut.

Tunnetteko ahkeria somettajia, minkälaisia he ovat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas monarkia osaa myös paneutua asiat sellaiseksi.

Vierailija
2/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu tuntemattomille kulkuvälineissä, odotushuoneissa tai muissa vastaavissa paikoissa edes sitä vähää mitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ilmiön.

Kaikista ikävintä on tämä henkilönpalvontakultti, jossa nakkihuuliset silikonibimbot nostetaan muiden yläpuolelle.

Erilaisuus ei ole enää sallittua.

Kaikilla pitää olla Kim Kardashian-kulmakarvat, huulitäytteet ja vitivalkoinen koti jossa otetaan selfieitä kireissä jumppatrikoissa perse pitkällään.

Kuvia muokataan radikaalisti.

Onneksi sain elää oman nuoruuteni aikana ennen somea!

Vierailija
4/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että ihmisistä on tullut narsistisempia ja tyhmempiä somen myötä. Huolestuttavaa.

Vierailija
5/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on täyttä paskaa nuoruudestani vaikka pistin nuolen ylös nuoruudestani.

Ei ole soveliasta nähdä joidenkin että nuoli menee sivuttain._-

Vierailija
6/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain alkaneet somen ansiosta pitämään omia ja huonosti kohdeltujen puolia ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus lisääntyy. Some on hyvä asia ja aion jatkossakin raivostua somessa, jos kohtaan vääryyttä.

Vierailija
7/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu itsekin olen huomannut tuon ikävän kehityssuunnan. Kaikkiin jo tässä keskustelussa listattuihin asioihin lisäisin vielä kärsimättömyyden. Kärsimättömyys on kasvanut ihan hullun lailla ja ihmisten käytös muutenkin muuttunut tökerömmäksi ja ilkeämmäksi. 

Vierailija
8/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että ihmisistä on tullut narsistisempia ja tyhmempiä somen myötä. Huolestuttavaa.

Todennäköisesti somen myötä tuo vain on kaikkien nähtävillä. Ennen oltiin tyhmiä ja narsisteja omissa yksityisissä pienissä piireissä.

Vierailija
9/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asiakkaat ovat pääasiassa 40 - 80 -vuotiaita, joten enpä asiakaspalvelijana ole huomannut mitään somen tuomaa muutosta käytöksessä (oletan siis, että tämä ikäryhmä ei ole se kaikkein someaktiivisin). K***päisiä asiakkaita oli jo 10v sitten ja jos tyyli on valittaa kaikesta, tai kohdella asiakaspalvelijaa kuin kasaa p*skaa, tai saada julkisia kilareita, niin kyllä se on ihan persoonasta kiinni, ei somen vaikutusta. Eiköhän näitä ole ollut aina.

Vierailija
10/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhytkasvuinen ja todellakin huomannut, että viime vuosina naamaa päin naureskelu on lisääntynyt huomattavasti.

Kait sitä ennenkin minulle naureskeltiin, mutta harvoin näin röyhkeästi mitä nykyään. Varsinkin nuoriso tuntuu sanovan mielipiteensä ihmisten ulkönäöstä todella herkästi.

Vierailija
11/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhytkasvuinen ja todellakin huomannut, että viime vuosina naamaa päin naureskelu on lisääntynyt huomattavasti.

Kait sitä ennenkin minulle naureskeltiin, mutta harvoin näin röyhkeästi mitä nykyään. Varsinkin nuoriso tuntuu sanovan mielipiteensä ihmisten ulkönäöstä todella herkästi.

Otan osaa. Sinun pitää olla tiukkana ja ojentaa heitä. Olet heille paras auktoriteetti sanomaan kuinka käyttäytyä!

Vierailija
12/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut ihan erilainen. Ennen otin melkein kaiken vakavasti, nykyään en melkein mitään...

Vierailija
13/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on itsekkäitä paskapäitä, jotka eivät saa yksinkertaisimpiakaan käytännön töitä tehtyä. Meidän taloyhtiösäkin lumitöitä tekevät enää vain vanhukset.

Vierailija
14/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vain alkaneet somen ansiosta pitämään omia ja huonosti kohdeltujen puolia ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus lisääntyy. Some on hyvä asia ja aion jatkossakin raivostua somessa, jos kohtaan vääryyttä.

Minusta some on vankila. Se mikä jää sinne, pysyy siellä. Ihmisen on kovin vaikea irtautua jostain mielipiteestä, jonka on tehnyt vuonna miekka ja kirves. Netti myös antaa valheellisen kuvan anonymiteetistä ja monet päätyvät näyttämään huonotkin puolensa herkästi ja se sitten seuraa oikeaan elämään. Minäkin koen olevani huono versio itsestäni kun olen täällä tai muualla somessa purkamassa itseäni. Aikaisemmin ollut yksityisyys vähän varjeli ihmisiä ja piti näitä kurissa kun oli jotain menetettävää.

Vierailija
15/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta some on vankila. Se mikä jää sinne, pysyy siellä. Ihmisen on kovin vaikea irtautua jostain mielipiteestä, jonka on tehnyt vuonna miekka ja kirves. Netti myös antaa valheellisen kuvan anonymiteetistä ja monet päätyvät näyttämään huonotkin puolensa herkästi ja se sitten seuraa oikeaan elämään. Minäkin koen olevani huono versio itsestäni kun olen täällä tai muualla somessa purkamassa itseäni. Aikaisemmin ollut yksityisyys vähän varjeli ihmisiä ja piti näitä kurissa kun oli jotain menetettävää.

Olet oikeassa. Jätin somen parivuotta sitten kokonasn, lakkautin tilit. Olen huomannut eeyä somettajien ja ei-somettajien ero kasvaa ja jyrkkenee koko ajan. Juurikin tuo kärsimättömyys, jatkuva kiukkuisuusja ärtyneisyys somettajilla kasvaa.

Lisäksi etäisyys asiasta saa minut huomaamaan hassuja asioita. Esim tuttavani ostelee lainarahalla kalliita sisustusjuttuja ja stressaa hulluna siivoamisesta siksi, että pitää ottaa niitä kotikuvia päivityksiin ja näyttää rikkaalta. Kuulemma olis kauheaa jos joku luulisi köyhäksi tai että jos olisi sama sisustusvalaisin joka kuvassa. Aivan järjetöntä.

Samoin viisikymppiset kaunistavat kuvansa instabeaty käsittelyohjrlmalla, näytyävät luonnottomilta sileiltä kaksikymppisiltä, mutta kukaan ei voi laittaa oikeas kuvaa koska se erottuisi huutomerkin lailla! (Koska jokatapauksessa kaikki filtteröi kuvat).

Olen onnellinen että lopetin somen. Luen kirjoja, katson dokumentteja, olen rauhallinen ja keskittymiskykyinen, ja ennenkaikkea lempeä, en ärry tai kiihdy pienistä.

Vierailija
16/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa miten kavereita tavatessa kaikilla on puhelin esillä, esim ravintolassakin puhelimet on kaikilla pöydällä, koko ajan pitää olla päivittämässä somea tai ottamassa selfieitä. Aivan kuin se maailma pysähtyisi jos ei tarkita instatiliä joka 30min.

Kesällä vein kaverit mökille ja makoiltiin laiturilla ottamassa aurinkoa. Kaikilla oli känny kädessä ja huomautin siitä kyllä heille... tuntuu pahalta miten he missaavat oikean elämän! 

Vierailija
17/18 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, olen erittäin epämiellyttävä versio itsestäni ollessani täällä. Ilahdun kyllä hirveästi kun välillä löytyy hauska, älykäs aloitus, sen takia visiteeraan.

Some on mielestäni tehnyt ihmisistä ihmeellisiä itsekehujia, kuin ihmiset pelkäisivät jäävänsä jalkoihin ilman jatkuvaa järistyttävää itsekorostusta.

Vierailija
18/18 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä