Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
481/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintakoekutsut pitäisi tulla omien tietojeni mukaan vasta viikkoa ennen koetta.

No hieno juttu. Pakko ottaa siis varmuuden vuoksi töistä kaks palkatonta vapaata pääsykokeita varten, en mä viikkoa aikasemmin saa vuoroja mitenkään enää sumplittua

Ihan älytöntä, että sähköisten monivalintakysymysten tarkistamiseen menee yli puolitoista kuukautta. Minunkin pitää varata pääsykoepäiviä vapaiksi ja lukea vielä ennakkoon annettuja materiaaleja. Tuo viikon varoitusaika kuulostaa vielä siltä, että tarkoituksella ilmoitetaan viimeisellä mahdollisella hetkellä.

Vierailija
482/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintakoekutsut pitäisi tulla omien tietojeni mukaan vasta viikkoa ennen koetta.

No hieno juttu. Pakko ottaa siis varmuuden vuoksi töistä kaks palkatonta vapaata pääsykokeita varten, en mä viikkoa aikasemmin saa vuoroja mitenkään enää sumplittua

Ihan älytöntä, että sähköisten monivalintakysymysten tarkistamiseen menee yli puolitoista kuukautta. Minunkin pitää varata pääsykoepäiviä vapaiksi ja lukea vielä ennakkoon annettuja materiaaleja. Tuo viikon varoitusaika kuulostaa vielä siltä, että tarkoituksella ilmoitetaan viimeisellä mahdollisella hetkellä.

No huh. Itse hain vain metropoliaan ja siellä jaetaan materiaali vasta paikan päällä eikä ole siis luettavaa ennakkomateriaalia. Olis kyllä ärsyttävää jos joutuis varmuuden vuoks lukemaan paljon jotain materiaalia ja sitten ei pääsiskään kokeisiin. Tsempit, toivotaan että pääset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamk:n sivuilla näky ainakin aikataulu juttuihin. 19.4. Esivalintakoe 6.6. Varsinainen valintakoe ja heinäkuun joku päivä (muista mikä) tulee varmistus kouluun pääsystä ja olikohan että heinäkuun loppuun piti ilmoittaa että ottaako paikan vastaan.

Vierailija
484/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lentopallokenttäkysymys on kyllä mielenkiintoinen. Jos oletetaan, että kysymyksellä olisi haluttu kysyä suurinta määrää kenttiä kulku- ja turva-alueineen, vastaus on 18 kenttää.

Jos 16 kenttää on tehtävän tekijän mielestä oikea vastaus, pitäisi myös 12 hyväksyä, sillä myös 12 kenttää on mahdollista sijoittaa tekonurmelle. Tästä kannattaisi tiedustella kokeen tekijältä, nähdäkseni kysymyksessä on virhe ja se pitäisi sivuuttaa arvioinnissa. En itse tehnyt koetta, koska en hae ammattikorkeakouluun.

Näsäviisastelua: tehtävässä kysyttiin montako lentopallokenttää nurmialueelle mahtuu. Lentopallokentän koko on 9 x 18 metriä, kulku- ja turva-alueitahan ei kysytty, eli periaatteessa kaikki vaihtoehdot, myös 19, ovat oikein... Ilmeisesti tehtävässä olisi pitänyt tajuta, että kyseessä on kunnan kenttä ja kunnissa mitään ei osata tehdä järkevästi, eli kenttien asettelua ei kuulu miettiä yhtään.

Säälittävä tehtävä, ihmettelen suuresti jos tuota huomioidaan arvioinnissa (tokkopa edes tietävät kuinka huono tehtävä tuli väsättyä).

Vierailija
485/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskahan se tieto tulee jatkosta?

Ensi viikolla pitäisi tulla pisteiden sähköpostiin. Valintakoekutsut tulevat ainakin omassa oppilaitoksessani vasta noin viikkoa ennen koetta. Eli toukokuun lopulle jännitetään. Ja sitten taas kesäkuun loppuun varsinaista valintaa.

Ei kai ne valintakokeet ole juuri kesäkuun alussa? Mulla on juuri silloin ulkomaanmatka..

Epätodellista jos harvat menot menee just päällekkäin.

Joillekin sh linjoille näytti olevan 29.5.

Oma kokeeni (sosionomi) on 5.6.

Oppilaitoksen sivuilta ja opintopolusta pääsee katsomaan valintakoepäivän.

Huoh, epätodellista.

Oma valintakoe menee päällekkäin kuukausia sitten varatun ulkomaanmatkan kanssa :O

Mulla on vuodessa vain yksi viikko mikä ei käy ja juuri siihen sitten valintakokeet..

Vierailija
486/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ensikertaa hain ja liian kiireellä vastasin kun luulin että aika loppuu kesken..ei taida 38 pisteellä tulla kutsua bioanalyytin valintakokeeseen..no, ensi kerralla viisaampi, toivottavasti.

Vierailija
487/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla pitäisi tulla pisteiden sähköpostiin. Valintakoekutsut tulevat ainakin omassa oppilaitoksessani vasta noin viikkoa ennen koetta. Eli toukokuun lopulle jännitetään. Ja sitten taas kesäkuun loppuun varsinaista valintaa.

Ei kai ne valintakokeet ole juuri kesäkuun alussa? Mulla on juuri silloin ulkomaanmatka..

Huoh, epätodellista.

Oma valintakoe menee päällekkäin kuukausia sitten varatun ulkomaanmatkan kanssa :O

Mulla on vuodessa vain yksi viikko mikä ei käy ja juuri siihen sitten valintakokeet..

Ikävää mutta mikset selvittänyt pääsykoe päivää ennen matkan varaamista? Yleensä ovat joka vuosi suunnilleen samaan aikaan.

Vierailija
488/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, epätodellista.

Oisithan sä tietty voinut ennen matkan varaamista varmistaa että millon valintakokeet on.

Vierailija
489/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi että valintakoekutsut tulee myöhään, vaikka on materiaalia on käytössä sen takia että se testaa hyvin hakijan motivaatiota. Ne jotka haluaa alalleen tosissaan, lukee pääsykoemateriaalin hyvin varmuuden vuoks. Ne, joille pääsykokeet ei oo niin tärkeet jättää lukematta tai lukee siinä viikossa. Sotealoillahan motivaatio alaa kohtaan on nyt suurimmassa huudossa opiskelijavalinnassa. Tampereellahan pääsykokeessa testataan tänä vuonna vain motivaatiota, soveltuvuutta ja matikkaa.

Vierailija
490/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ sori mut oottekohan te laskeneet nyt ton pisteytyksen ihan oikein? yli 75p maksimista 80 pisteestä on meinaan aika paljon, ei sillä, hieno suoritus jos onnistuitte niin paljon saaman, mutta laskekaas nyt uudestaan vielä.

Jos laskette pisteenne sillä tavalla, että aloitatte miinustamaan maksimipistemäärästä, niin se vähenevä osuus on 1,3p ei 0,3p

tietenkin jos laskee ensin omat oikeista vastauksista tulleet pisteet niin sitten siitä vähennetään se 0,3/väärä vastaus

Joo kyllä laskin ihan oikein. :D Laitoin laskimeen jokaisen kysymyksen erikseen, joko +1 jos oli oikein tai -0.3 jos oli väärin. Oon aina ollut ihan törkeen nopea lukemaan ja tehnyt aina kokeet minimiajassa, ja asiakokonaisuudet jää hyvin päähän niin oli helppo selata nopeasti aineistosta se oikea kohta mistä löytyi tieto. Oon myös kirjoittanut muutama vuosi sitten äikän ja englannin L sekä lyhyen matikan E jotka autto varmasti myös aika paljon omissa osioissaan. T. Se aikaisempi 75p laskenut.

-1,3, jos oli väärin. Pl. matikka, jos olet vastannut "en tiedä", jolloin jää nollille. 

Eipäs, koska en lähtenyt miinustamaan täysistä pisteistä, vaan nimenomaan laskin vain oikeat vastaukset ja sitten niistä vähensin sen 0,3 per väärä vastaus :D

Miten lopputulos voi olla 75, jos jossain kohtaa on vähennetty 0,3? Mielenkiinnosta kysyn. Esim 76 oikein ja 4 väärin, tulee 74,8 tai 77 oikein ja 3 väärin, tulee 76,1.

Vierailija
491/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopallokenttätehtävä tulisi jättää pois arvioinnista. Muissa tehtävissä sanamuodot ovat pilkuntarkasti laadittu niin olisi epäreilua jos tässä ei noudatettaisi samaa periaatetta.

Olen tyhmä, en tiennut ctrl+f-toiminnosta. Pikavauhtia selasin papereista vastauksia jotka olin kerran pilkkien katsonut läpi. 35 minuuttia oli aikaa noihin. Aika ylpeä olen kun ekat 20 ehdin löytää kyllä, mutta sitten tulikin kiire ja viimeisiin en ehtinyt laittaa mitään. Muissa osioissa yhteensä 2-6 virhettä. Aika lähellä viime vuoden pisterajaa olen.

Milläköhän todistuspisteillä on ennen päässyt suoraan? Onko jossain tietoja kun en löytänyt muuta kuin valintakoepisteet? Tai yhteispisteillä päässeet? Minulla 29 ja hatara toivo josko pääsisi ilman valintakoetta.

Vierailija
492/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun jo tietää!!!!

Vierailija
493/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kysymyksistä. Olin opetellut aineiston niin,että sisäistin asiat. Kysymyksiä hirveän paljon opiskelijaohjaus tutkimusmenetelmistä yms.. luulin noilla ei olisi niin väliä

Vierailija
494/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pääsykokeet ovat? Hain vain JAMK:iin. Ja tuleeko pääsykoekutsun mukana mahdollinen ennakkotehtävä ja tieto luettavista materiaaleista, vai ovatko nuo tiedot jostain tiettynä ajankohtana saatavilla, kuten ennakkomateriaali oli?

Vierailija
495/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin kysymyksistä. Olin opetellut aineiston niin,että sisäistin asiat. Kysymyksiä hirveän paljon opiskelijaohjaus tutkimusmenetelmistä yms.. luulin noilla ei olisi niin väliä

Joo, sama moka minulla viime vuonna. Olisin kirjoittanut vaikka kuinka hienon esseen mistä vain artikkelista, mutta pyh

Vierailija
496/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pääsykokeet ovat? Hain vain JAMK:iin. Ja tuleeko pääsykoekutsun mukana mahdollinen ennakkotehtävä ja tieto luettavista materiaaleista, vai ovatko nuo tiedot jostain tiettynä ajankohtana saatavilla, kuten ennakkomateriaali oli?

https://www.jamk.fi/fi/Koulutus/Hakeminen-JAMKiin/amk-tutkinnot/sosiaal… ei ilmeisesti ole ennakkoon luettavaa.

Vierailija
497/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ sori mut oottekohan te laskeneet nyt ton pisteytyksen ihan oikein? yli 75p maksimista 80 pisteestä on meinaan aika paljon, ei sillä, hieno suoritus jos onnistuitte niin paljon saaman, mutta laskekaas nyt uudestaan vielä.

Jos laskette pisteenne sillä tavalla, että aloitatte miinustamaan maksimipistemäärästä, niin se vähenevä osuus on 1,3p ei 0,3p

tietenkin jos laskee ensin omat oikeista vastauksista tulleet pisteet niin sitten siitä vähennetään se 0,3/väärä vastaus

Joo kyllä laskin ihan oikein. :D Laitoin laskimeen jokaisen kysymyksen erikseen, joko +1 jos oli oikein tai -0.3 jos oli väärin. Oon aina ollut ihan törkeen nopea lukemaan ja tehnyt aina kokeet minimiajassa, ja asiakokonaisuudet jää hyvin päähän niin oli helppo selata nopeasti aineistosta se oikea kohta mistä löytyi tieto. Oon myös kirjoittanut muutama vuosi sitten äikän ja englannin L sekä lyhyen matikan E jotka autto varmasti myös aika paljon omissa osioissaan. T. Se aikaisempi 75p laskenut.

-1,3, jos oli väärin. Pl. matikka, jos olet vastannut "en tiedä", jolloin jää nollille. 

Eipäs, koska en lähtenyt miinustamaan täysistä pisteistä, vaan nimenomaan laskin vain oikeat vastaukset ja sitten niistä vähensin sen 0,3 per väärä vastaus :D

Miten lopputulos voi olla 75, jos jossain kohtaa on vähennetty 0,3? Mielenkiinnosta kysyn. Esim 76 oikein ja 4 väärin, tulee 74,8 tai 77 oikein ja 3 väärin, tulee 76,1.

Jos minuun viittaat, niin mulla oli 3 väärin eli 76,1 siis tarkalleen mut en jaksanut muistaa just desimaaleja oikein kun kirjoitin niin laitoin "about 75" tjsp. :D

Vierailija
498/4979 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi enkussa se vika ei ollut öö... oikein? Väite oli jotain siihen suuntaan, että jollain aivo-osalla ei ollut niin suurta merkitystä ikäihmisillä? Eikös se nyt just näin ollut? Vai oliko siinä se aivojen osan käännös väärin tai jotain muuta kompiaista?

Myös tokavika meni itsellä vikaan. Sitä kyllä mietin, mutta lopulta sitten ruksin oikein. Eli se, että Alzheimerin tauti vaikuttaa hippocampukseen ja siihen toiseen alueeseen. Siinähän ei sanottu näin, vaan että se vaikeuttaa "viestintää" näiden alueiden välillä tmv., mutta arvelin, että viitataan samaan asiaan. Ei sitten viitattu. 

Lisäksi se eka juttu, joka tosin itselläni meni oikein, eli muistiongelmien yleisyydestä, oli mielestäni outo sikäli, että tekstissä oli "not uncommon" (tai common, en muista, kumpi se oli, mutta sillä ei ole merkitystä) ja väitteessä oli käsite "varsin tavallisia". "Varsin tavallisia" ei ole mielestäni suinkaan sama asia kuin "yleisiä". Tässä kohdin taas kompaa ei ollutkaan, vaan oikein oli. 

Samaten olen näköjään tullut suomen kieltä ymmärtämättömäksi. Stressi teki ihmisistä ennalta-arvaamattomia eikä mekaanisia suojia käytettykään. Hmmm. 

Vierailija
499/4979 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehääkö soveltava koe ekaa johon riittää pisteet, vai lähimpänä olevaan, jos riittää kaikkiin? Ku tekevät kuitenki valintayhteistyötä kaikki mulla ainaki ni millä perusteella mennää tekemää se koe mihin

Vierailija
500/4979 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi enkussa se vika ei ollut öö... oikein? Väite oli jotain siihen suuntaan, että jollain aivo-osalla ei ollut niin suurta merkitystä ikäihmisillä? Eikös se nyt just näin ollut? Vai oliko siinä se aivojen osan käännös väärin tai jotain muuta kompiaista?

Myös tokavika meni itsellä vikaan. Sitä kyllä mietin, mutta lopulta sitten ruksin oikein. Eli se, että Alzheimerin tauti vaikuttaa hippocampukseen ja siihen toiseen alueeseen. Siinähän ei sanottu näin, vaan että se vaikeuttaa "viestintää" näiden alueiden välillä tmv., mutta arvelin, että viitataan samaan asiaan. Ei sitten viitattu. 

Lisäksi se eka juttu, joka tosin itselläni meni oikein, eli muistiongelmien yleisyydestä, oli mielestäni outo sikäli, että tekstissä oli "not uncommon" (tai common, en muista, kumpi se oli, mutta sillä ei ole merkitystä) ja väitteessä oli käsite "varsin tavallisia". "Varsin tavallisia" ei ole mielestäni suinkaan sama asia kuin "yleisiä". Tässä kohdin taas kompaa ei ollutkaan, vaan oikein oli. 

Samaten olen näköjään tullut suomen kieltä ymmärtämättömäksi. Stressi teki ihmisistä ennalta-arvaamattomia eikä mekaanisia suojia käytettykään. Hmmm. 

Enkusta samaa mieltä ja samojen kanssa pähkäilin. Äikässä kuitenkin puhuttiin psyyken suojautumiskeinoista tms.,ei mekaanisista suojista joiden alle ihminen menee suojaan. Stressistä taas luki jotain että ihmiset voivat palata vanhoihin malleihin stressitilanteessa,eli käyttäytyä "ennalta-arvaamattomasti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä